כיפה אדומה: הסיפור האמיתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כיפה אדומה: הסיפור האמיתי
Hoodwinked!‎
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טוני ליץ', טוד אדוארדס, קורי אדוורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מוריס קאנבאר
דויד לאבגרין
סו בי מונטגומרי
פרסטון סטוטצמן
תסריט קורי אדוארדס
טוני ליץ'
טוד אדוארדס
עריכה טוני ליץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים פטריק וורברטון (Wolf W. Wolf)
אנדי דיק (Boingo)
דיוויד אוגדן סטיירס (Nicky Flippers)
אקזיביט (Chief Grizzly)
אן האת'וויי (Red Puckett)
גלן קלוז (Granny Puckett)
ג'יימס בלושי (Kirk Kirkendall)
קורי אדוורדס (Twitchy)
אנתוני אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון מרק פינטר
כריסטין וילקינסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Blue Yonder Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה The Weinstein Company
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 בדצמבר 2005 (ארצות הברית
13 ביולי 2006 (ישראל)
משך הקרנה 80 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט פנטזיה, סרט ילדים, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15,000,000‏$
הכנסות 110,012,185‏$
הכנסות באתר מוג'ו hoodwinked
סרט הבא כיפה אדומה סוגרת חשבון עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כיפה אדומה: הסיפור האמיתיאנגלית: Hoodwinked!‎) הוא סרט אנימציה ממוחשבת אמריקאי שיצא לאקרנים בשנת 2005. הסרט מבוסס על אגדת הילדים "כיפה אדומה" ומוצג בגרסאותיהם השונות של גיבורי הסיפור במסגרת חקירה במשטרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור על כיפה אדומה מתחיל כשהמשטרה מתחילה לחקור את המקרה, כשכל הידוע להם הוא שסבתא הותקפה על ידי הזאב, צייד חמוש בגרזן פרץ לביתה ושכיפה אדומה התקיפה את הזאב. הסרט מתאר את המקרה מנקודת מבט של כל אחד ואחת מהנחקרים.

גרסתה של כיפ פאקט (כיפה אדומה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיפה אדומה מספרת על כך שבאותו יום החלה לנסוע באופניים לכיוון בית סבתה, נפלה מרכבל ולאחר מכן ראתה את הזאב ששאל שאלות שונות. כיפה אדומה מתחמקת ומצליחה לבסוף להימלט בעוד הזאב נופל במלכודת שטמנה לו ונופל לנהר. לאחר הרפתקאות נוספות היא הגיעה לבית הסבתא, שם פגשה את הזאב שהתחפש לסבתא. בעוד הזאב התקיף אותה, הסבתא קפצה קשורה מהארון וצייד פרץ לבית דרך החלון כשהוא נראה מאיים להרגן.

גרסת הזאב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזאב טוען שהוא עיתונאי שחקר את מקרה "המתכונים הגנובים" וחשד בכיפה אדומה. כשפגש אותה ניסה לדלות ממנה פרטים, אך היא התחמקה וגרמה לנפילתו לנהר. הזאב מבטיח לתפוס את כיפה אדומה וסבתה ויחד עם עוזרו טוויצ'י הסנאי מגיע לבית הסבתא. בעודו מתחפש לסבתא, כיפה אדומה מגיעה וחושדת שה"סבתא" שלפניה אינה אלא הזאב. לאחר מספר שאלות מתקיף הזאב את כיפה אדומה, הסבתא יוצאת קשורה מהארון והצייד המאיים פורץ מהחלון.

גרסתו של קרק (הצייד)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצייד מתגלה כמוכר שניצלים על מקל החולם להיות שחקן ומנסה לקבל תפקיד בפרסומת בתור חוטב עצים. הבוחן אומר לו שהוא יתקשר אליו. זמן קצר לאחר מכן הוא יוצא למכור שניצלים, אולם אחרי שהוא שר עם הילדים את "שיר השניצל" כל השניצלים נגנבו. הוא מקבל שיחת טלפון מהבוחן המזמין אותו לאודישן חוזר, ומבקש ממנו להתאמן בחטיבת עצים. הצייד מוצא גרזן ומתאמן בחטיבת עצים עד שהוא מוצא עץ ענק אותו הוא מתחיל לחטוב. הוא ממשיך לחטוב את העץ עד הערב עד שהעץ נופל ומתחיל להתגלגל תוך כדי שהוא מעיף אותו לכיוון הבית של הסבתא. הוא נופל דרך החלון לבית הסבתא, מנופף בגרזן וכך נראה כאילו הוא מנסה להרוג אותן.

גרסתה של סבתא פאקט (הסבתא)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסת הסבתא מתגלה כי היא לא סבתא "רגילה" אלא חובבת ספורט אתגרי בחשאי. הסבתא יצאה לתחרות סקי בה קבוצת מתחרים ביקשה להרוג אותה. באמצע התחרות כיפה אדומה מתקשרת לסבתא ואומרת לה שהיא באה אליה כדי להביא לה את המתכונים. הסבתא מנתקת, מנסה להתחמק מאלו המבקשים להרע לה, נמלטת וחוזרת הביתה בצניחה. כאשר היא נכנסת דרך הארובה, החוטים של המצנח מסתבכים במאוורר התקרה והיא נשארת קשורה בתוך הארון. כשהזאב מגיע הביתה הסבתא מצליחה להשתחרר ופורצת מתוך הארון אולם היא עדיין קשורה וכיפה אדומה חושבת שהזאב קשר אותה. הם מתחילים להתווכח ובאותו רגע מתפרץ לבית צייד עם גרזן שנראה כרוצה להרוג את כולם.

לאחר החקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השודד בגלימת כיפה אדומה גונב את סלסלת הממתקים והולך. הנאשמים והחוקרים מגלים יחד כי שודד הממתקים הוא "בוינגו" הארנב והולכים לעצור אותו. הרמזים לכך שבוינגו הוא השודד מתגלים במהלך הסרט: הוא היחידי שהיה עם כיפה אדומה כשהיא נפלה מהרכבל, למעשה הוא זה שחיבל ברכבל כי רצה להשיג את המתכונים וסיפר לזאב על קיצור הדרך לבית של הסבתא. הארנב היה גם זה שהסבתא חתמה לו באתר, עוזריו היו קבוצת הסקי שביקשה להרוג את הסבתא אך כשלה. הארנב אף היה במקום בו כל השניצלים נגנבו מהצייד. בנוסף, הוא סיפק רמז לחוטב העצים: "לא נורא, אולי פעם מישהו יפתח חנות מעדנים גדולה וכולנו נוכל לעבוד בשביל הבחור הקטן הזה", כי הוא גנב את המתכונים כדי לפתוח עסק משלו.

כיפה אדומה מגלה את השודד, נאבקת בו אך נכשלת ונכלאת בקרון רכבל שעלול להתפוצץ בכל רגע. הסבתא, הזאב והצייד מנסים לעזור לכיפה אדומה. הייתה זו לבסוף הסבתא שהצילה את כיפה אדומה לאחר שיגור הרכבל. בוינגו וחבורתו רודפים אחרי סבתא וכיפה אדומה, אך הן עפו בעזרת גלימותיהן מהרכבל, ובוינגו וחבורתו נתפסים על ידי המשטרה.

מאוחר יותר, קירק זכה להצלחה בלהקת יודל. כאשר כיפ, הזאב, סבתא וטוויצ'י מקבלים הצעה מפליפרס להצטרף למוסד לפתירת תעלומות בשם ארגון "עד עצם היום הזה", השלושה מסכימים ואז כיפ אומרת "אני כל כך אוהבת סוף שמח".

קול ודיבוב הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב/ת בגרסה המקורית מדבב/ת בגרסה העברית
"כיפ" (כיפה אדומה) אן האת'וויי אגם רודברג
הזאב פטריק וובורטון אלי גורנשטיין
הסבתא גלן קלוז מיקי קם
הצייד ג'יימס בלושי יובל זמיר
קפיצי ניקי פליפרס הצפרדע דייוויד אוגדן סטירס טל פרידמן
המפקח גריזלי אקזיביט יורם יוספסברג
בוינגו אנדי דיק אלון אופיר
התיש המזמר בנג'י גיית'ר מומי לוי
הבלש ביל חסידה אנתוני אנדרסון שמעון כהן
טוויצ'י קורי אדוארדס עידו מוסרי
דמויות נוספות דב רייזר
איציק סיידוף
מיכאל מורים

השתתפותו של יובל זמיר בדיבוב הסרט היא הופעת הדיבוב האחרונה שלו לפני מותו ב-2011.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]