כי הרבית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"כי הרבית"
סינגל בביצוע אברהם פריד
יצא לאור ינואר 2010
סוגה מוזיקה חסידית
אורך 05:10
כתיבה רבי אברהם מלוביצקי
לחן חסידות סלונים
הפקה יובל סטופל
כרונולוגיית סינגלים של אברהם פריד
"רק תפילה אשא"
(2008)
"כי הרבית"
(2010)
"כמה טוב שנפגשנו"
(2011)

כי הרבית הוא סינגל מסוגת מוזיקה חסידית, שהוציא אברהם פריד בשנת 2010. מילות השיר מתוך שיר הייחוד ליום ראשון. הרב אברהם מלוביצקי מלחין בולט מחסידות סלונים, הלחין את השיר שהיה ללהיט גדול במגזר הדתי.

השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילות השיר הן: ”כִּי הִרְבֵּיתָ טוֹבוֹת אֵלָי, כִּי הִגְדַּלְתָּ חַסְדְּךָ עָלָי. וּמָה אָשִׁיב לָךְ וְהַכֹּל שֶׁלָּךְ, לְךָ שָׁמַיִם אַף אֶרֶץ לָךְ. וַאֲנַחְנוּ עַמְּךָ וְצֹאנֶךָ, וַחֲפֵצִים לַעֲשוֹת רְצוֹנֶךָ:”.

השיר עוסק בהודאה לאל על הטוב שעושה עם האדם ובהכרת האדם במלכותו. מתוך קטע שנאמר לפני יום הכיפורים. ביוטיוב השיר חצה את רף ה-3 מיליון צפיות ומושמע רבות בחתונות, אירועים ושמחות בית השואבה בציבור החרדי.

השיר הושר בהתחלה בשמחת בית השואבה של חסידות סלונים, והושמע למנהלו של פריד, יובל סטופל ופריד וסטופל ניסו לשכנע את המלחין הרב אברהם מלוביצקי המלחין לתת להם רשות לבצע את השיר כסינגל, בסופו של דבר קיבלו הסכמה רק אם ישמרו על הלחן המסורתי[1]. לחן השיר תואם למסורת, אך מלווה במקצב מהיר וכלים חדשניים יותר מהמקור.

במצעד העשור למוזיקה החסידית שנערך על ידי תחנות הרדיו קול חי וקול חי מיוזיק בחול המועד סוכות תש"פ זכה השיר במקום ה-20 מתוך 30[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יואב פרידמן, ניגונים סלונים, באתר ynet, 14 בינואר 2010
  2. ^ תוצאות מצעד העשור