כלבי הקורגי המלכותיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פסל ארד של אליזבת, המלכה האם, לצד שני כלבי קורגי, באנדרטה לזכרה, הניצבת ברחוב המאל בלונדון

כלבי הקורגי המלכותיים היו כ-30 כלבים מגזע קורגי ולשי, שהיו בבעלותה של אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת, במהלך השנים מאז עלייתה לכס המלכות בשנת 1952 ועד לשנת 2018. כלבים מגזע זה הוחזקו גם על ידי הורי המלכה, המלך ג'ורג' השישי ואליזבת, המלכה האם.

הכלבים המלכותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת השנייה הייתה חובבת של כלבי קורגי (למעשה של התת-גזע פמברוק ולש קורגי (אנ')) עוד מילדותה. היא קיבלה לראשונה כלב מגזע זה בשנת 1933 והחזיקה לפחות אחד מהם בבעלותה מאז ועד 2018.

אביה של אליזבת, המלך לעתיד, העניק לה בגיל שבע את כלב הקורגי הראשון שלה, דוקי (אנ'). כלבים נוספים הצטרפו אליו והם גודלו תחת משטר קפדני שקבעה אמה. ליום הולדתה ה-18 קיבלה אליזבת את כלבת הקורגי סוזן (אנ'), שכלבי הקורגי שבהם החזיקה לאחר מכן היו צאצאיה.

הכלבים של אליזבת השנייה חיו בארמון בקינגהאם בתנאים טובים. חדר מיוחד נבנה עבורם ובו סלי נצרים לשינה. טבח מיוחד הגיש להם מזון בשרי. המלכה השתתפה באופן סדיר בטיפול בהם והעניקה להם מתנות ומטעמים בחג המולד. הכלבים ליוו את המלכה גם במעונות אחרים שלה.

ידועים מספר מקרים במהלך השנים שבהם פצעו הכלבים אנשי צוות של המלכה ובמקרה אחד, ב-1991, את המלכה עצמה, שנזקקה לתפרים בידה.

לאחר מותם נקברו הכלבים בחלקה מיוחדת באחוזת סאנדרינגהאם, ששימשה לקבורת הכלבים המלכותיים כבר בשנת 1887 בידי המלכה ויקטוריה.

בשנת 2007 החזיקה המלכה בחמישה כלבי קורגי, בארבעה כלבי דורגי (הכלאה של קורגי ושל כלב תחש) וכן בחמישה כלבי קוקר ספניאל. פורסם שמאז 2015 המלכה אינה מגדלת עוד כלבי קורגי כדי שהם לא ייוותרו אחריה במותה.[1] בשנת 2018 מת כלב הקורגי האחרון שהיה בבעלות המלכה. בשנת 2020 נותר בבעלותה רק כלב דורגי אחד, אך לאחר מכן הצטרפו אליו שני גורי דורגי נוספים.

בשל קרבתם למלכה זכו כלבי הקורגי המלכותיים לפרסום רב ובינלאומי. דמותם מופיעה ביצירות אמנות, ציורים וצילומים רבים. כך, במטבע שהוטבע לרגל יובל הזהב למלכותה, מוצגת המלכה לצד כלב קורגי. שלושה מהכלבים נראים בקליפ בהשתתפותה של המלכה ושל השחקן דניאל קרייג, שהוצג בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון בשנת 2012. הסרט "המלכה" משנת 2006 מציג מספר כלבי קורגי בבעלותה של המלכה (בגילומה של הלן מירן). הכלבים גם היו נושא לסרט אנימציה, "The Queen's Corgi" (בעברית הופץ בשם "רקסי המלך"), שהופק בבלגיה בשנת 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]