כלב לבן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כלב לבן
White Dog
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "כלב לבן" של רומן גארי
בימוי סם פולר
הופק בידי ג'ון דוויסון
תסריט קרטיס הנסון
עריכה ברנרד גריבל
שחקנים ראשיים כריסטי מקניקול
פול וינפילד
ברל אייבס
מוזיקה אניו מוריקונה
צילום ברוס סארטיס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 ביולי 1982
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 7,000,000 דולר
הכנסות 46,509 דולר
הכנסות באתר מוג'ו whitedog
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כלב לבןאנגלית: White Dog) הוא סרט דרמה ואימה אמריקאי משנת 1982 בבימויו של סם פולר, עם כריסטי מקניקול, פול וינפילד וברל אייבס בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס באפן חלקי על הספר "כלב לבן" של רומן גארי ובמרכזו בעיית הגזענות שמיוצגת על ידי כלב שאולף לתקוף בני אדם שחורים ומעלה את העובדה שקשה לטפל בבעיה הזאת.

הכלב הלבן הוא אלגוריה אלימה ומאשימה נגד הגזענות בארצות הברית הסרט, שמבוסס על סיפור אמיתי שפרסם רומן גארי, עורר סערה עם יציאתו ופולר עצמו הואשם בגזענות ואויים על ידי קבוצות קיצוניות כמו הקו קלוקס קלאן וגם ארגונים של שחורים כמו NAACP. אולפני פרמאונט גנזו את הסרט למשך עשור, פולר עזב במחאה ועבר לגור בפריז, והסרט סיים למעשה את הקריירה שלו בהוליווד.

את תפקיד הכלב ממלאים חמישה כלבים מסוג רועה גרמני ויש בו קטעים קשים לצפייה של תקיפת אדם על ידי כלב אלים שגורם למותו. הפקת הסרט וההסרטה הייתה בפיקוח ה-American Humane Association (אנ').

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ולי סוייר (כריסטי מקניקול) היא שחקנית צעירה. בנסיעה לילית היא פוגעת בכלב רועה גרמני לבן שברח מבעליו. הכלב נפגע והיא לוקחת אותו לווטרינר המקומי שאומר לה שלכלב בגילו המתקם לא יימצאו מאמצים.

ג'ולי לוקחת אותו לביתה באופן זמני. בלילה הראשון היא מותקפת על ידי גבר שמנסה לאונסה אך הכלב מתנפל עליו ומגרש אותו. ג'ולי מחליטה אז לאמץ אותו. באחד הלילות הכלב בורח, קופץ לתוך משאית אותה נוהג אדם שחור ומתקיף אותו. הנהג הפצוע נכנס עם המשאית לתוך חנות ונהרג.

הכלב חוזר לג'ולי כשהוא מלא דם, היא רוחצת אותו ומביאה אותו לחזרה על הצגה עם שחקנית שחורה. הכלב תוקף את השחקנית השחורה ובקושי מצליחים לשחרר אותה.

רולנד (גיימסון פרקר), ידיד של ג'ולי קובע שהמדובר בכלב תקיפה מסוכן וכי עליה להיפטר ממנו.

ג'ולי מסרבת ומביאה את הכלב לחוות אילוף חיות אותה מנהלים קרות'רס (ברל אייבס) וקיז (פול וינפילד). קרת'רוס מגלה לה כי הכלב הוא למעשה "כלב לבן" שאולף עוד בהיותו גור, לתקוף רק אנשים שחורים וכי יהיה קשה מאוד לרפא אותו מכך. לדבריו החלו לאמן כלבים לבנים בתקופת העבדות כדי שיתפסו עבדים שחורים בורחים.

הכלב מתקיף בחווה פועל שחור וקיז מפריד ביניהם. קיז אומר שהוא מוכן לאלף את הכלב. במשך ארבעים יום.

האימון הוא קשה מסובך ומפרך וקיז עושה זאת כשהוא מכוסה כולו בלבוש מגן. באחד הימים מצליח הכלב לברוח לעיירה סמוכה תוקף עובר אורח שחור שבורח לכנסייה ושם מחוסל על ידי הכלב. קיז מוצא את הכלב והקרבן אך מחליט להמשיך את האימון ולא להרוג אותו.

ביתיים מגיע בעל הכלב, קשיש חביב שמודה לג'ולי ונותן לה בונבוניירה אך היא משליכה את הבונבוניירה בפניו ומקללת אותו.

לבסוף האימון מצליח. קיז מפגיש בין הכלב לפועל שחור והוא אינו תוקף אותו. קרות'רס מגיע למקום ואז מתקיף אותו הכלב שיצר התקיפה שלו הוסט משחורים ללבנים. לקיז אין ברירה אלא לירות בכלב ולהרוג אותו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
כריסטי מקניקול ג'ולי סוייר
פול וינפילד קיז מאלף חיות
ברל אייבס קרות'רס מאלף חיות
ג'יימסון פרקר רולנד ידיד של ג'ולי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]