כל הזמן שבעולם (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כל הזמן שבעולם
About Time
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריצ'רד קרטיס
הופק בידי טים ביוואן
אריק פלנר
תסריט ריצ'רד קרטיס
עריכה מארק דיי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דונל גליסון
רייצ'ל מקאדמס
ביל ניי
מוזיקה ניק ליירד-קלוז
צילום ג'ון גולסריאן
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Working Title Films
Relativity Media
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 ביוני 2013
משך הקרנה 123 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט קומדיה, קומדיה רומנטית, סרט דרמה, סרט רומנטי, סרט מסע בזמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו abouttime
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כל הזמן שבעולםאנגלית: About Time) הוא סרט דרמה קומית רומנטית בריטי-אמריקאי משנת 2013 שכתב וביים ריצ'רד קרטיס.[1][2] בסרט מככבים דונל גליסון, רייצ'ל מקאדמס וביל ניי. בסרט מסופר על צעיר בעל יכולת לנסוע בזמן, ושמנסה לשנות את עברו בתקווה לשפר את העתיד שלו.[3] הסרט יצא לאקרנים בממלכה המאוחדת ב-4 בספטמבר 2014.[4] הוא קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים.[5][6]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טים לייק גדל בקורנוול בבית ליד הים יחד עם אביו ג'יימס, אמו מרי, דודו התמהוני דזמונד, ואחותו קתרין (קיט-קאט). ביום הולדתו ה-21 מגלה לו אביו סוד משפחתי, שהגברים במשפחתם יכולים לנסוע לאחור בזמן, לרגעים בחייהם בעבר. ג'יימס לא ממליץ להשתמש בכישורים אלה כדי להרוויח כסף או לזכות בתהילה, וטים מחליט לנסות לשפר את חיי האהבה שלו.

בשנה שאחר כך מבקרת בבית המשפחה חברתה של קיט-קאט, שארלוט. טים מתאהב בה מיד, אבל הוא מחכה לסוף הביקור שלה כדי להתוודות על אהבתו. היא משיבה לו שהיה צריך לדבר לפני כן. טים חוזר לעבר כדי לדבר עם שארלוט באמצע הביקור, אבל אז היא אומרת לו שיחכה ליום האחרון. טים שבור הלב מבין שהיא אינה מעוניינת בו ושמסע בזמן לא יגרום לה לשנות את דעתה.

טים עובר לגור בלונדון כדי לקדם את הקריירה שלו כעורך דין. הוא חי בביתו של מכר של אביו בשם הארי, מחזאי כועס ומיזנתרופ. טים מבקר במסעדה החשוכה Dans le Noir, שם הוא פוגש את מרי. הם מפלרטטים באפלה, ואחר כך מרי נותנת לטים את מספר הטלפון שלה. טים חוזר לבית ומוצא את הארי זועם על כך שליל הבכורה של המחזה שלו נהרס, מפני ששחקן שכח את הטקסט. טים חוזר לעבר כדי לתקן את המצב, ואכן המחזה נוחל הצלחה רבה.

אבל כשטים רוצה להתקשר למרי, הוא מגלה שבגלל החזרה לעבר, המפגש עם מרי לא התקיים כלל. הוא נזכר באובססיה של מרי לדוגמנית קייט מוס, ושבוע אחר כך הוא מוצא את מרי בתערוכה על קייט מוס. מתברר לו שלמרי יש חבר. טים חוזר לעבר ומגיע לתערוכה לפני שהחבר מגיע, ומצליח לשכנע את מרי לעזוב את המקום יחד איתו. מערכת היחסים שלהם מתפתחת וטים עובר לגור עם מרי. לילה אחד טים נתקל בשארלוט, שעכשיו נראה שהיא מתעניינת בו, אבל הוא דוחה אותה, כשהוא מבין שהוא מאוהב במרי. טים מציע למרי נישואים, הם מתחתנים ונולדת להם בת בשם פוזי.

הרגלי השתייה של קיט קאט גורמים לה לעשות תאונה ביום ההולדת הראשון של פוזי. טים מחליט להתערב בחייה. הוא מונע את התאונה בכך שהוא חוזר לעבר עם קיט קאט ומבטל את מערכת היחסים האומללה שלה עם ג'ימי. כשהם חוזרים להווה, טים מגלה שפוזי לא נולדה מעולם, ובמקום הילדה יש לו בן. ג'יימס מסביר לטים שהם לא יכולים לשנות אירועים שקרו לפני שנולדו הילדים שלהם, ואין דרך לדעת אם ייוולד אותו ילד. טים מבין שאינו יכול לשנות את העבר של אחותו, וכדי להבטיח את הולדתה של פוזי, הוא מאפשר לתאונה לקרות. בהמשך הוא ומרי עוזרים לקיט קאט לפתור את בעיותיה ולשפר את חייה. היא מתגוררת עם ג'יי, החבר של טים, ונולד לה ילד. גם לטים ומרי נולד תינוק נוסף.

טים מגלה שאביו חולה בסרטן, ומסע לעבר לא יוכל לשנות זאת. אביו ידע זאת כבר זמן מה, והוא נסע לעבר כדי להאריך את חייו ולאפשר לו לבלות זמן נוסף עם משפחתו. הוא אומר לטים שכדי להיות ממש מאושר, צריך לחיות כל יום פעמים. פעם ראשונה עם המתחים והדאגות היומיומיות, אבל בפעם השנייה לשים לב לדברים הטובים. טים מקבל את עצתו. אביו נפטר, אבל טים חוזר לבקר אותו בעבר כאשר הוא מתגעגע אליו.

מרי אומרת לטים שהיא רוצה עוד ילד. הוא לא רוצה מפני שהוא יודע שלא יוכל לבקר שוב את אביו. טים אומר לאביו שלא יוכל לבקר אותו שוב, ובפעם האחרונה יחד הם נוסעים לרגע משותף שאז טים היה ילד קטן. מרי יולדת בת, וטים יודע שלא יראה שוב את אביו. טים מחליט להפסיק עם המסע בזמן, ומתחיל להעריך את חייו עם משפחתו כאילו חי את ימיו בפעם השנייה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kemp, Stuart. "'War Horse' Writer Richard Curtis to Direct Time-Travel Script 'About Time' for Working Title (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-11 באפריל 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Child, Ben (19 בינואר 2012). "Richard Curtis decides it's About Time he directed a film about time travel". The Guardian. London. נבדק ב-11 באפריל 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ White, James. "New Pic of About Time: Richard Curts' new time-warping comedy". Empire. נבדק ב-11 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Rome, Emily. "Rachel McAdams rom-com 'About Time' gets new release date". Inside Movies. נבדק ב-11 באפריל 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "About Time". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-4 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "About Time (2013)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-11 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)