כל הפחדים כולם (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כל הפחדים כולם
The Sum of All Fears
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן של טום קלנסי
בימוי פיל אלדן רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייס נויפלד
תסריט פול אתאנסיו
עריכה ניל טרוויס
שחקנים ראשיים בן אפלק
מורגן פרימן
מוזיקה ג'רי גולדסמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון לינדלי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 במאי 2002
משך הקרנה 124 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מותחן, סרט ריגול, סרט מבוסס יצירה ספרותית, מותחן טכנולוגי, סרט פעולה, סרט דרמה, סרט מתח פוליטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 68,000,000‏$
הכנסות 193,900,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו sumofallfears
סרט קודם סכנה ברורה ומיידית עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא ג'ק ראיין: גיוס הצללים עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כל הפחדים כולםאנגלית: The Sum of All Fears) הוא מותחן ריגול אמריקאי משנת 2002 בבימויו של פיל אלדן רובינסון, עם בן אפלק, מורגן פרימן ולייב שרייבר בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס בשינויים מסוימים על ספר באותו שם של טום קלנסי משנת 1991. בספר הפלסטינים הם ששואפים להצית מלחמת בינגושית ובסרט שנעשה סמוך לפיגוע התאומים מופיעים במקומם ניאו נאצים.

הסרט זכה לביקורות מעורבות מבחינת איכותו, אך חרף זאת נחשב לשובר קופות מבחינת מכירותיו, והכניס סך של 193 מיליון דולר.

זה חלק מסדרת הסרטים של ג'ק ראיין אבל אין זה סרט המשך אלא אתחול. בניגוד למרדף אחר אוקטובר האדום, משחקים פטריוטיים וסכנה ברורה ומיידית, כאן מופיע ראיין כבחור צעיר ורווק.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת מלחמת יום הכיפורים נראה שישראל עומדת לפני תבוסה. מטוס קרב ישראלי נושא פצצה גרעינית מופל ברמת הגולן בשטח סורי. כעבור 29 שנים מגלה מחפש גרוטאות את הפצצה ומראה אותה למבריח בשם אולסון (קולם פיור) שמזהה את הפצצה כפצצה גרעינית שלא התפוצצה וקונה אותה ב-400 דולר. הוא מוכר אותה לגרמני מיליארדר פשיסט בשם דרסלר (אלן בייטס) שמתכוון לפוצץ אותה בארצות הברית. מטרתו היא לעורר מלחמה גרעינית בין רוסיה לארצות הברית כדי שייהרסו אחת את השנייה ואז תעלה על במת העולם אירופה פשיסטית ובלתי תלויה.

המתיחות בין שתי מעצמות העל גוברת בגלל המלחמה בצ'צ'ניה שרוסיה מחשיבה אותה כעניין פנימי שלה. הנשיא הרוסי זורקין (ריצ'רד מרנר) מת לפתע ובמקומו מתמנה הנשיא אלכסנדר נמרוב (קירן היינדס) שידוע כבעל קו פעולה תקיף. נשיא ארצות הברית רוברט פאולר (ג'יימס קרומוול) מזמן לישיבה סודית את ראש ה-CIA ויליאם קבוט (מורגן פרימן), את מזכיר המדינה סידני אוונס (רון ריפקין), את היועץ לביטחון לאומי ג'ין רוובל (ברוס מק'גיל) ואת שר ההגנה דייוויד בייקר (פיליפ בייקר הול).

ג'ק ראיין (בן אפלק) הוא היסטוריון חוקר בשירות ה-CIA. הוא ערך מחקר מקיף על אלכסנדר נמרוב ולכן מצרף אותו קבוט לפגישה עם הנשיא. ראיין נפרד במהירות מחברתו קטי (ברידג'ט מוינאהן) שהיא מתמחה בכירורגיה.

בישיבה מביע ראיין את דעתו כי נמרוב נוקט קו תקיף רק כלפי חוץ כדי לרצות את מתנגדיו בפוליטיקה ובצבא אבל למעשה אינו רוצה במלחמה. הוא טס עם קבוט לפגישה במוסקבה ונפגש עם נמרוב ועוזרו גרושקוב (רוברט בריאן) שמשמש בסודיות כמודיע של קבוט בשם "ספינאקר".

בביקור במפעל ביטחוני שם לב ראיין לחסרונם של שלושה מדענים. הרוסים מספקים תירוצים אך קבוט יודע מהמקור שלו כי המדענים האלה נעלמו וגם הרוסים אינם יודעים היכן הם.

קבוט שולח את הסוכן ג'ון קלארק (לייב שרייבר) לברר מה עם שלושת המדענים. הוא מגלה כי במפעל נטוש באוקראינה הם הרכיבו פצצה גרעינית שנשלחה לאיים הקנריים ומשם לבלטימור. בעיר נערך משחק פוטבול בנוכחות הנשיא וחברי ממשלתו. ראיין ממהר לשם במסוק ומזהיר את קבוט שמפנה מיד את הנשיא ושריו אך הפצצה מתפוצצת וגורמת לאלפי הרוגים ופצועים. קבוט נפצע פצעי מוות. הנשיא ניצל ומכנס ישיבה להכריז מלחמה על רוסיה.

גנרל רוסי מושחת מחיל האוויר הרוסי שקיבל כסף מדרסלר, שולח טילים לעבר נושאת מטוסים אמריקאית וגורם לה נזק.

הנשיא פאולר מתכונן לשלוח טילים גרעיניים לעבר רוסיה וכן נמרוב. בינתיים מגלים מדענים אמריקאיים כי האורניום בדגימות ממקום הפיצוץ מקורו במפעל אמריקאי שהפסיק לפעול וחלק מתוצרתו הוברחה בשעתו לישראל. ראיין מצליח להגיע ברגע האחרון לישיבה, מצליח ליצור קשר עם נמרוב ומודיע לו כי לרוסיה אין קשר לפצצה הזאת והנשיא עוצר את התהליך.

בינתיים טס קלרק לסוריה וחוקר את סוחר הגרוטאות שמצא את הפצצה וכעת גוסס מקרינה רדיואקטיבית. הוא מסגיר את אולסון. קלארק הורג את אולסון ומוצא במחשב שלו את דרסלר.

כעת העניינים נרגעים ושני הנשיאים נפגשים בקרמלין לחתום על אמנה למניעת הפצה של נשק גרעיני. הגנרל הרוסי מחוסל ומכוניתו של דרסלר מתפוצצת. ראיין וקטי מתארסים וגרושקוב נותן להם מתנה כי הוא יודע עליהם הכל.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
בן אפלק ג'ק ראיין
מורגן פרימן ויליאם קבוט ראש ה-CIA
ברידג'ט מוינאהן קטי מילר
ג'יימס קרומוול רוברט פאולר נשיא ארצות הברית
לייב שרייבר ג'ון קלרק סוכן CIA
קולם פיור אולסון
רון ריפקין סידני אוונס מזכיר המדינה
קירן היינדס אלכסנדר נמרוב נשיא רוסיה
ברוס מק'גיל ג'ין רוובל יועץ לביטחון לאומי
פיליפ בייקר הול דייוויד בקר שר ההגנה
אלן בייטס ריצ'רד דרסלר נאו-נאצי
מייקל ביירן אנטולי גרושקוב עוזר נשיא רוסיה
ריצ'רד מרנר זורקין נשיא רוסיה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כל הפחדים כולם בוויקישיתוף