כתבים מיוחדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כתבים מיוחדים
Special Correspondents
מבוסס על Envoyés très spéciaux מאת סיימון מייקל וז'אק לביב
בימוי ריקי ג'רווייס
הופק בידי כריס כוהן
ריקי ג'רווייס
טד סרנדוס
אהרון ל. גילברט
תסריט ריקי ג'רווייס
עריכה ניקולס שודרג'
שחקנים ראשיים ריקי ג'רווייס
אריק באנה
ורה פרמיגה
קווין פולאק
קלי מקדונלד
בנג'מין בראט
אמריקה פררה
ראול קסטילו
מוזיקה טינדרסטיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טרי סטייסי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
קנדהקנדה קנדה
חברת הפקה Bron Studios
Unanimous Entertainment
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 באפריל 2016 (פסטיבל טרייבקה)
29 באפריל 2016 (רחבי העולם)
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כתבים מיוחדיםאנגלית: Special Correspondents) הוא סרט קומדיה סאטירית שנכתב ובוים על ידי ריקי ג'רווייס, שגם שיחק בו. עלילת הסרט מתמקדת בכתב רדיו בתחנה מקומית בניו יורק שנשלח לסקר מלחמה באקוודור יחד עם טכנאי הקול הראשי של התחנה, אולם האחרון זורק בטעות את הכרטיסים והשניים מסקרים את המלחמה מבית הקפה הסמוך לתחנה, תוך שהם שולחים "ידיעות" מאקוודור שהולכות ומסתבכות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתב הרדיו פרנק בנוויל (אריק באנה) נכנס לזירת רצח תוך שהוא מתחזה לשוטר ומקבל את פרטי הרצח. לאחר שהוא מסולק מהזירה הוא מפרסם בפרסום ראשון את פרטי המקרה בתחנת רדיו. כשהוא מגיע לתחנה זוכה פרנק בתשואות העובדים על הפרסום הראשון, אך המנהל ג'פרי מלארד (קווין פולאק) מזהיר אותו שאם יפר את החוק פעם נוספת, הוא יפוטר.

בערב, טכנאי הקול של התחנה, איאן פינץ' (ריקי ג'רווייס), לוקח את אשתו אלינור (ורה פרמיגה) לאירוע השנתי של התחנה, אך בהמשך הוא נאלץ לעזוב כדי לסקר אירוע של לקיחת בני ערובה יחד עם כתבת אחרת, קלייר מדוקס (קלי מקדונלד). באירוע אלינור מכירה את פרנק והשניים הולכים לביתה תוך שהיא מסתירה את העובדה שהיא נשואה לאיאן. למחרת בבוקר, מלארד ממנה את פרנק לסקר מרד שעתיד להתרחש באקוודור. בנוסף, פרנק מבקש לקחת איתו גם את איאן לאקוודור.

בתחילה פינץ' מסרב בטענה כי עליו להציל את הנישואין שלו לאלינור שנפרדה ממנו בבוקר, אך לאחר זמן קצר הוא משנה את דעתו. בנמל התעופה, מתגלה שאיאן זרק בטעות את הדרכונים והכרטיסים שלו ושל פרנק. הם חוזרים לבית קפה אותו מנהל הזוג הספרדי ברידג'יה (אמריקה פררה) ודומינגו (ראול קסטילו). בית הקפה ממוקם מעבר לכביש בצמוד לתחנת הרדיו. בעזרתם בעלי בית הקפה, הם מזייפים את היותם באקוודור מהחדר הסמוך.

אחרי שהם מחליטים שהסיפור צריך להיות גדול יותר, הם ממציאים את קיומו של אמיליו סנטיאגו אלוורס, דמות מסתורית וחמקמקה שקשורה למלחמה. הדיווחים שלהם אודות האיש מעלים חשש בוושינגטון שהשניים יהיו כעת מטרה בידי אנשיו של אלוורס. בינתיים, פרנק ופינץ' צופים בכתבים אחרים שמדווחים על הדמות הבדיונית שהמציאו, ובהם היריב הטלוויזיוני של פרנק, ג'ון בייקר (בנג'מין בראט). מלארד מתקשר לפרנק ומבקש ממנו שהשניים יגיעו לשגרירות ארצות הברית בקיטו, משם יפונו הביתה. מחשש שיאכנו את הטלפונים שלהם ויגלו שהם בניו יורק, שניהם הורסים את כרטיסי הסים שלהם.

בבוקר שלמחרת, פרנק ופינץ' לא מגיעים לשגרירות בקיטו ומעוררים דאגה בקשר לשלומם. במקביל, כתבים מתחילים לדווח על "היעלמותם" של השניים. קלייר מבקרת בביתה של אלינור אך נראה שאשתו של איאן עוסקת בעיקר בניסיון להבליט את הסיפור האישי שלה. פרנק ופינץ' מזייפים את העובדה שנחטפו ושולחים סרטון בו הם מבקשים מנשיא ארצות הברית לשלם כופר שהם יוצאו להורג. בערב הם צופים בטלוויזיה בה מתראיינת אלינור ופרנק מבין שזו שפגש באירוע היא אשתו של איאן. בתוכנית, אלינור מבצעת את שירה "דולר לגיבור", וקוראת להחזרה של פרנק ואיאן.

אלינור הופכת לסנסציה לאומית, כשהיא מקימה קרן צדקה עבור בעלה ופרנק. מלארד מבקש מקלייר להכיר את אלינור טוב יותר, וקלייר מבינה שאלינור מנצלת את המצב כדי לקדם את קריירת השירה שלה. פינץ' מבין את האנוכיות של אשתו, ואומר שהוא כבר לא כועס על שהיא עזבה אותו. ביום ההולדת שלו, הוא אומר שהוא לא יכול להמשיך עם ההתחזות הזו. הוא ופרנק מגבשים תוכנית במסגרתה הם ייסעו לאקוודור ומשם יגיעו לשגרירות בקיטו. הם מגיעים לבית שלו ושל אלינור, שם הם נתפסים בניסיונם לקחת חלק מהכסף, והם מחליטים לחלק את הכסף ביניהם. לאחר מכן הם נוסעים ולאחר מכן מפליגים באופן לא חוקי ומגיעים לאקוודור.

באקוודור, הם מקבלים טרמפ ממקומי, שלוקח אותם לבר שבו הם נחטפים. הם נלקחים לכפר קטן בו הם נאסרים. בתחושה שהוא הולך למות, פרנק מתוודה בפני פינץ' ששכב עם אשתו. למחרת בבוקר החוטפים דורשים מאלינור כופר, אך במחשבה שפרנק ואיאן מנסים לקחת ממנה את החלק שלה, היא מסרבת ואומרת לחוטפים להרוג אותם. כשמפקד החוטפים חוזר הוא מציע להם להילחם עד המוות, כשהמנצח ישוחרר. פרנק לוקח מהחוטף את האקדח שלו ואחרי התלבטות פינץ' יורה בו ובהמשך במספר חוטפים נוספים. הם גונבים מכונית ומגיעים לשגרירות ארצות הברית בקיטו, משם הם מוטסים במטוס פרטי בחזרה לארצות הברית.

עם חזרתם הם מתקבלים בתשואות על ידי מזכירת המדינה, עיתונאים, חברים ומשפחה. פרנק נואם ופינץ' מתעלם מאלינור והולך להודות לדומינגו ולברידג'יה. לאחר מכן, אלינור משוחחת עם העיתונות על האלבום החדש שלה, ופינץ' מוריד את טבעת הנישואין שלו. הוא ניגש לקלייר ומגיש לה כוס קפה על כל הפעמים שבהן היא קנתה קפה רק לו. פינץ' מבין שקלייר מחבבת אותו בגלל מי שהוא, והם מתחילים לצעוד לכיוון מנהטן. בסוף הסרט מעירה קלייר "זה נראה כמו סוף של סרט", ואיאן משיב "סרט דל תקציב, אולי".

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם דמות
אריק באנה פרנק בנוויל
ריקי ג'רווייס איאן פינץ'
ורה פרמיגה אלינור פינץ'
קלי מקדונלד קלייר מאדוקס
בנג'מין בראט ג'ון בייקר
קווין פולאק ג'פרי מלארד
אמריקה פררה ברידג'יה
ראול קסטילו דומינגו

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרה-פרודקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2014 דווח שריקי ג'רווייס יביים סרט בשם "כתבים מיוחדים" אותו יכתוב[1].

ב-19 במאי 2015 החלו צילומי הסרט בטורונטו[2]. ב-27 ביוני עברו הצילומים לניו יורק. שלב הצילומים הושלם עד 2 ביולי 2015[3].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות שליליות, ובאתר Rotten Tomatoes הוא זכה לציון של 3.91 על סמך 36 ביקורות[4]. ב-Metacritic הוא קיבל ציון של 36 מתוך 100 לפי 14 ביקורות[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ricky Gervais and Eric Bana team up for Special Correspondents remake, The Guardian, ‏3 בנובמבר 2014 (באנגלית)
  2. ^ Daly, Emma (20 במאי 2015). "Ricky Gervais begins filming Special Correspondents - and fans get a glimpse of the action". Radio Times. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "It's a wrap on Special Correspondents and Ricky Gervais is celebrating". Radio Times. 3 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Special Correspondents (באנגלית), נבדק ב-2022-03-19
  5. ^ Special Correspondents, נבדק ב-2022-03-19