להיות אריקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להיות אריקה
Being Erica
שיר הנושא "All I Ever Wanted to Be" בביצוע לילי פרוסט
סוגה דרמה קומית
יוצרים ג'אנה סיניור
בימוי הולי דייל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ארין קרפלוק
מייקל ריילי
טיירון לייצו
וינזה אנטואן
רייגן פסטרנק
מורגן קלי
ג'ון בוילן
קתלין לסקי
ג'ואנה דאגלס
אדם מקדונלד
פאולה ברנקאטי
שרה גאדון
סבסטיאן פיגוט
דבון בוסטיק
לורנס לבוף
אדם פרגוס
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 49 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה BBC Worldwide, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור CBC Television עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 5 בינואר 2009 – 12 בדצמבר 2011
קישורים חיצוניים
www.cbc.ca/beingerica/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להיות אריקה (באנגלית: Being Erica) היא סדרת טלוויזיה מסוגת דרמה קומית קנדית, ששודרה בערוץ CBC בין ה-5 בינואר 2009 עד ה-12 בדצמבר 2011.[1]

בישראל שודרה הסדרה בערוץ HOT3.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריקה סטריינג' היא אישה צעירה, חכמה ומשכילה, אבל חסרת מזל באופן תמידי בקריירה ובחיי האהבה שלה. לאחר שצרכה בטעות משקה שכלל אגוזי לוז, להם היא אלרגית, היא מתעוררת בבית החולים ופוגשת את דוקטור טום, שטוען שהוא יכול לעזור לה לתקן את כל מה שלא מסתדר בחייה. אף על פי שבתחילה היא נרתעת, היא במהרה מגלה שמה שהוא מציע הוא היכולת לחזור בזמן כדי לחיות מחדש ואף לשנות את החרטות העמוקות ביותר שלה.

בכל פעם שהיא מתמודדת עם בעיה בהווה, דוקטור טום שולח אותה בחזרה לחרטה קשורה מהעבר. המצב אינו פשוט כפי שהוא נראה בתחילה: כמעט בכל מקרה, האירוע ממנו ביקשה להימנע על ידי פעולה אחרת עדיין קורה, ועליה לחפש מידע חדש בכדי לחשוף את משמעותו האמיתית של האירוע, המעניק לה תובנה חדשה איך לטפל בבעיה שלה בהווה. מהר מאוד מתברר שמטרתו האמיתית של הטיפול היא לא לתת לאריקה לשנות את החרטה, אלא לעזור לה לשפר את עתידה בכך שתלמד מטעויות עבר ותקבל החלטות שונות בהווה.

במהלך הסדרה, המפגשים משמשים גם לחשיפת חלק מהמגבלות והסיבוכים, כמו גם ההשלכות המטאפיזיות, של תהליך הטיפול - למשל האם מטופל יכול להתערב בכדי לשנות את הגורל של מישהו אחר, האם מטפל יכול להתערב בשם המטופל כדי לשנות את עברו ללא ידיעת המטופל, האם מותר למטופל לחשוף את העתיד בפני אדם אחר במהלך הפגישה, והאם הטיפול באמת קרה או שהוא היה רק חלום לאורך כל הדרך. בעונות מאוחרות יותר מתקיימים מפגשים טיפוליים קבוצתיים, בהם מתאספים כמה מטופלים כדי לדון ולשתף רעיונות לגבי חוויות המסע בזמן של מטופל אחד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שהתוכנית כוללת נסיעה בזמן, גרסאות צעירות מאוד של הדמויות מגולמות לעיתים על ידי שחקנים שונים.

ארין קרפלוק מגלמת את הדמות הראשית בסדרה, אריקה סטריינג'.
מייקל ריילי מגלם את דמותו של המטפל של אריקה, דוקטור טום.
  • אריקה סטריינג' (ארין קרפלוק) - גיבורת הסדרה. בתחילת הסדרה היא בת 32, רווקה, יהודיה ומשכילה. עם זאת, היא פוטרה לאחרונה מעבודת שירות לקוחות משום שהיא "אובר קווליפייד". יש לה אלרגיה לאגוזים ולאחר ששתתה בטעות קפה עם סירופ אגוזי לוז, היא מגיעה לבית חולים, שם פונה אליה מישהו שהיא מאמינה בתחילה שהוא קשור לבית החולים. הוא מציג את עצמו כדוקטור טום ואומר שהוא מטפל שיכול לעזור לה. כשהיא חוזרת הביתה, היא משוכנעת שבחירות גרועות שביצעה בעברה הפכו את חייה לכישלון ומבקשת את עזרתו של דוקטור טום כדי לבטל את הטעויות שלה. ככל שהסדרה מתקדמת, היא צוברת ביטחון בעצמה ובבחירותיה, יוצאת לדייטים ומוצאת אהבה ומתקדמת לעורכת זוטרה בחברת הוצאה לאור שממנה היא בסופו של דבר מפוטרת בפרק הלפני אחרון של העונה השנייה. יש לה תואר שני בספרות אנגלית. במהלך העונה השלישית היא וג'וליאנה מקימות חברת פרסום משלהן בשם 50/50 Press והופכות לחברות טובות במהלך התהליך. לאחר שכתבה סיפורים קצרים לאורך חייה, אריקה שואפת להיות סופרת. בגמר העונה השלישית, אריקה עוברת את המבחן של דוקטור טום בסיומו של הטיפול הקבוצתי והופכת למטפלת בהכשרה. בפרק הלפני אחרון של עונה 3, אריקה הולכת ברחוב בטורונטו ומחפשת מישהו לתת לו את כרטיס הביקור שלה כדי שיוכלו להפוך למטופל הראשון שלה. בסיום הסדרה, אריקה מסיימת בהצלחה את הכשרת המטפל שלה והופכת למטפלת רשמית. אף על פי שהיא צריכה להיפרד מדוקטור טום, אריקה נותרת מחוברת אליו באמצעות בתו, שרה, שהופכת למטופלת הרשמית הראשונה שלה.
  • דוקטור טום וקסלר (מייקל ריילי) - המטפל של אריקה. הוא נוהג לצטט ציטוטים ידועים, למורת רוחה של אריקה. במקום לעזור לאריקה באופן ישיר בבעיותיה כשהם חוזרים בעבר, הוא לעיתים קרובות מתבטא באופן מעורפל ולא חד משמעי, ומספק רמזים המתייחסים לחייה של אריקה בהווה. לפני שהפך למטפל, הוא היה נשוי למרג'ורי (שאונה מקדונלד) ונולדה לו בת בשם שרה (טטיאנה מסלני). שרה ברחה מהבית בשנת 1996, וכתוצאה מכך טום נטה לאלכוהוליזם ואלימות, שהגיעה לשיאה בניסיון התאבדות; לפעמים משתמע כי דוקטור טום עשוי להשתמש באריקה כתחליף לשרה. הוא היה מאורס פעם לאמנדה מתיסון (סוזי יואכים); הם נפגשים פעם נוספת בהווה ומתחילים מחדש את מערכת היחסים שלהם. במהלך הסדרה שרה חוזרת לאחר היעדרות ממושכת, ומבקשת את עזרת הוריה להתמודד עם התמכרותה להרואין. לאחר מכן היא פורצת לביתם ומגיעה לכלא. דוקטור טום בא לבקר אותה ומורה לה לקחת אחריות רבה יותר על חייה שלה במקום לסמוך עליו שיחלץ אותה. משרדו מלכותי מאוד ונראה מאוד כמו חדר עבודה או ספרייה. לאחר מחשבה רבה, דוקטור טום מחליט להתפטר מתפקיד המטפל בתנאי שהוא ינתק את כל קשריו עם מטופליו, כולל אריקה. בהתחלה, הוא נאבק בהחלטתו כשראה את אריקה שבורת הלב, אך בסופו של דבר נפרד מהמטופלת החביבה עליו. כשאריקה עדה לעזיבתו, משרדו נעלם למרחב עצום ולבן.

החברים של אריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וליאן ג'אקומלי (רייגן פסטרנק) - עורכת ראשית במחלקה הלא-בדיונית של הוצאת ריבר רוק, הבוסית של אריקה ושותפתה מאוחר יותר ב-50/50 Press. בת זוגו הנוכחית של ברנט. אף על פי שההתנהגות שלה מובילה אנשים לעיתים לזלזל בה או באינטליגנציה שלה, היא אשת עסקים נבונה שמצטיינת במיוחד בהיבטים השיווקיים של עבודתה; היא העורכת היחידה שהבינה אי פעם כיצד לשמור על האגו המשתולל של סופר ריבר רוק, תומאס פרידקן, תחת שליטה. עם זאת, יש לה גם הרגל להיות אכזרית במיוחד כלפי העובדים, כולל אריקה, שמעוררים את חוסר הביטחון שלה. במהלך העונה הראשונה, ג'וליאן מתיידדת עם אריקה, בעיקר מפני שאיכות עבודתה גורמת לג'וליאנה להיראות טוב יותר בעיני הממונים עליה. ג'וליאן מעורבת ברומן עם פרידקן, עד שאריקה תופסת אותו בוגד בה בעונה השנייה. לאחר מכן, ג'וליאן משפילה בפומבי את פרידקן והוא מפנה לה גב בכך שהוא נותן את ספרו לברנט לעריכה. יחד עם אריקה, ג'וליאן מפוטרת מעבודתה לאחר שהעליבה את הממונה עליה. לאחר מכן השתיים מקימות חברת פרסום משלהם, 50/50 Press. שם החיבה שלה לאריקה הוא "צ'יקן"; בספיישל חג המולד בעונה 3 נחשף שזה היה שם החיבה של אביה עבורה. בעונה 4 ג'וליאנה הופכת למטופלת ההכשרה השנייה של אריקה בגלל חוסר הביטחון שלה. היא וברנט מתקרבים, מה שמוביל לסטוץ במשרד שלהם. לאחר שברנט מביע את אהבתו אליה, היא מבינה שגם היא אוהבת אותו והם מתחילים לצאת.
  • איתן ווייקפילד (טיירון לייצו) - איתן הוא מורה בכיתה ד' והיה ידידה הטוב ביותר של אריקה עוד מימי האוניברסיטה. הוא מופנם ומעדיף יציבות בחייו, בניגוד לאישיות המוחצנת של גרושתו קלייר ואריקה. בפרק השני הוא עובר להתגורר ליד אריקה לאחר שנפרד מקלייר במונטריאול לאחר שגילה שיש לה רומן. האהבה הגוברת של אריקה אליו אחרי חמש עשרה שנים של ידידות הייתה נושא מרכזי בעונה הראשונה. איתן מתגרש מקלייר ומתחיל לצאת עם אריקה; עם זאת, בגמר העונה השנייה אריקה נפרדת ממנו מכיוון שהיא חשה שהוא כובל אותה. בזמן שהיא עדיין אוהבת אותו, היא מבינה שהם לא מספיק מתאימים כדי להישאר ביחד. איתן חוזר בעונה הרביעית כשהוא נתקל באריקה בהפסקת הצהריים שלה. הוא מספר שזה עתה יצא ממערכת יחסים רצינית עד שאריקה דוחפת אותו להתעמת עם הסיבה האמיתית שלו לפרידה. הוא מבין שהוא רוצה בחברתו לחזור אל בת זוגו בעזרתה של אריקה. אריקה ואיתן מתיידדים שוב.
  • ג'ודית וינטרס (וינזה אנטואן) - חברתה הטובה ביותר של אריקה. אריקה וג'ודית מכירות על ידי קייטי כשג'ודית מצטרפת אליהן לעבודה משותפת בטירת קאסה לומה. ג'ודית נשואה וביאה לעולם בן בעונה הראשונה. מטלות האימהות החדשות שלה גורמות לקשיים במערכת היחסים שלה ושל אריקה, אבל אחרי שאריקה מדברת עם ג'ודית על האופן שבו הגישה שלה השתנתה, הן חוזרות להיות חברות. בעונה השלישית ג'ודית ובעלה אנתוני עוברים ייעוץ נישואין כשהיא פוגשת את בן זוגה מהתיכון, וויל אפלייארד (שון בנסון). רגשותיהם הישנים מתעוררים מחדש עד כדי שהם כמעט נגררים לרומן. אז מחליטה ג'ודית לנתק קשר עם וויל כדי להציל את נישואיה.
  • ג'ניפר "ג'ני" זלן (פאולה ברנקאטי) - ג'ני היא מוחצנת, פלרטטנית, ילדותית וסוכנת נדל"ן בהווה. היא הייתה אחת החברות הכי קרובות של אריקה עוד מבית הספר היסודי. בעונה השנייה היא עזבה את קנדה ועברה ללוס אנג'לס במטרה להיות עם החבר החדש שלה. במהלך פגישה של אריקה בה היא צריכה למנוע מג'ני להציק לתלמידה אחרת - פיונה וואט, אריקה מגלה שהסיבה שעומדת מאחורי הריב נובעת ממערכת היחסים הרומנטית שלהן עם המורה לכימיה, מר קאלאהן. ג'ני ניהלה רומן עם קאלאהן עד שהוא נפרד ממנה והתחיל לצאת עם פיונה. אריקה דיווחה למנהל על האירוע וקאלאהן פוטר מאוחר יותר באותו יום. בעונה השלישית חוזרת ג'ני מלוס אנג'לס אחרי חצי שנה בגלל פרידה - חסרת בית ומובטלת. מתגלה שהמעבר ללוס אנג'לס היה טעות והיא נקלעה לחובות. עם חזרתה, ג'ני הופכת לזמן קצר לעוזרת של אריקה וג'וליאן בחברה שלהן עד שבטעות נתנה לברנט להחזיק בספר חדש. לאחר שהשלימה עם אישיותה של ג'ני לאורך רוב חייה, החליטה אריקה לסיים את החברות. ג'ני בוכה במסדרון מחוץ לדירה של אריקה, לאחר שאיבדה את החברה היחידה שהייתה לה אי פעם. כעבור שנה ג'ני מופיעה ביום ההולדת ה-35 של אריקה, בהזמנתה של אריקה. מאז השיגה עבודה בתחום הנדל"ן. לאחר מכן אריקה וג'ני מחדשות את חברותן.
  • קאי בוקר (סבסטיאן פיגוט) - מצטרף בעונה השנייה. הוא בריסטה בבית קפה שאריקה מבקרת בו. הוא עובר את אותו סוג של טיפול שאריקה עושה עם דוקטור טום, אם כי עם מטפל אחר בשם פרד. לאריקה מתגלה שאף על פי שהוא בן 22 בהווה שלה, הוא למעשה עובר טיפול עשר שנים בעתיד, ונמצא בעיצומו של טיפול בעבר כדי לתקן חרטה משלו. בסוף העונה השנייה, הוא משלים את פגישת הטיפול שלו וחוזר לעתיד. מאוחר יותר הוא חוזר לתקן עוד חרטה בעבר ב-2010. בעונה השלישית קאי חוזר לאריקה ואומר לה שהוא חיפש אותה בעתיד שלה (ההווה שלו), אך לא מצליח למצוא שום זכר ממנה. הוא דואג שהיא מתה בטרגדיה גדולה שהתרחשה בטורונטו 10 שנים בעתידה של אריקה. הוא ואריקה שוכבים לפני שהוא עוזב וככל הנראה חוזר לשנת 2019. קאי חוזר שוב בעונה הרביעית כדי לתקן חרטה נוספת, אך ניכר כי עדיין יש לו רגשות כלפי אריקה, אף על פי שהיא עם אדם. לאחר פרידה מאדם, קאי מנצל הזדמנות לנחם את אריקה והיא מחליטה להיות איתו. בחתונה של דייב ואיבן שם הוא השושבין, קאי מציע נישואין לאריקה אך היא מרגישה שהיחסים ביניהם מתקדמים מהר מדי. לאחר הפגישה עם דוקטור טום, היא נפרדת מקאי. הוא מבין כי החרטה שלו אינה להשלים את אלבומו הראשון, אלא להיפרד מאריקה. הוא חוזר לעתיד עם דוקטור פרד כדי להתרכז בלחיות את חייו בהווה.

המשפחה של אריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גארי סטריינג' (ג'ון בוילן) - אביה של אריקה. פעם היה ילד פרחים וחובב קנאביס, בהווה הוא רב. הוא נראה מדי פעם לובש חולצות עם משפטים הקשורים ליהדות או למסע בין כוכבים. בפלאשבקים של אריקה ניכר כי גארי וברברה רבים לעיתים קרובות ובקושי מדברים ביניהם אחר כך. הוא היה נשוי לברברה סטריינג', אך הם התגרשו שנה לאחר מותו של ליאו, בין השאר משום שניהל רומן. יש לו שלושה ילדים עם ברברה: ליאו, אריקה וסמנתה. במהלך עונה 3 הוא וברברה מתחילים מערכת יחסים שוב, מכיוון שהוא תמיד אהב אותה גם לאחר גירושיהם.
  • ברברה סטריינג' (קתלין לסקי) - אמה של אריקה. יחסיה עם אריקה היו מנוכרים לפני הסדרה אך השתפרו עם השנים. אריקה האמינה שאמה היא הסיבה לגירושין של הוריה, כשבמציאות היא בשל בגידה של אביה - עובדה שנשמרה בסוד מפני אריקה. על מנת שתבין היטב מיהי באמת ברברה סטריינג', דוקטור טום מחזיר את אריקה לקהילת ילדי הפרחים בשנת 1974, לשם הלכו הוריה לפני שנישאו. מחופשת להפית, אריקה מבינה את גודל ההקרבה של אמה למען האושר של אביה. לאחר מכן היא משפרת את יחסיה עם ברברה, שמסבירה כי ניסתה לגרום לנישואיה לעבוד למען ילדיה. ברברה מתחילה מערכת יחסים עם נורם עד שהוא נפרד ממנה בעונה השלישית. ברברה מגלה שיש לה סרטן השד אך מאז החלימה ואימצה נקודת מבט חדשה על החיים. יש לה סטוץ עם גארי והם חוזרים להיות ביחד. במהלך הסדרה נחשף כי הביאה ילד לעולם כשהייתה בת 17 ומסרה אותו לאימוץ וכי תמיד הרגישה אשמה, אך לאחר שלבסוף פגשה אותו כמבוגר בשם דניאל, הוא אומר לה שזה היה הדבר הנכון לעשות ושהייתה לו ילדות מדהימה.
  • דוקטור סמנתה רייצ'ל "סם" סטריינג' (מקינטוש לשעבר) (ג'ואנה דאגלס) - אחותה הצעירה של אריקה, כירורגית, בת זוגו של ג'וש וגרושתו לשעבר, ובת הזוג הנוכחית של לנין. בתחילת הסדרה סם מופיעה בבגדים שמרניים וכהים בכל פעם שהיא עם ג'וש. עם זאת, ככל שהתקדמה הסדרה, היא מתחילה להתלבש בצורה יותר נינוחה לאחר שהתגרשה ממנו. בעונה הראשונה סם ואריקה קרובות עד שאריקה מנסה להניא את סם מלהינשא לג'וש חמש דקות לפני החתונה. בתגובה, סם מסרבת לסלוח או לדבר עם אריקה עד שהיא נפרדת מג'וש. בעונה השנייה סם עוזבת את ג'וש, ובסופו של דבר הוא מגיש בקשה לגירושין. היא נכנסת לרומן קצר מועד עם קאי בוקר אך מוצאת אהבה חדשה במהלך העונה השלישית עם לנין קרוסבי בבית החולים החדש שלה. בעונה 4 סם מופיעה בביתה אריקה ומודיעה שהיא בהריון. מאוחר יותר היא יולדת תינוק שהיא מכנה אותו ליאו קרוסבי לכבוד אחיה המנוח.
  • ליאו סטריינג' (דבון בוסטיק) - אחיה הבכור של אריקה שנפטר 13 שנים לפני תחילת הסדרה. מותו הוא החרטה הגדול ביותר של אריקה. בסוף העונה הראשונה אריקה משכתבת את ההיסטוריה, וליאו לא מת באסם של המשפחה. במקום זאת, זמן קצר לאחר שהצילה אותו וחוזרת לזמן הנוכחי שהשתנה לחלוטין בו היא מצליחה וליאו הוא אדריכל, ליאו נקלע לתאונת דרכים קטלנית, מכיוון שאיש אינו רשאי להפריע לבחירות של אחרים; רק שלהם. במהלך פגישה טיפולית קבוצתית שלה, אריקה חוזרת אל בית האחווה של ליאו בשל חרטה שבילתה סוף שבוע עם אדם זר במקום עם אחיה, מה שהוביל אותו לפרוש מהאוניברסיטה. כשהיא מתקנת את החרטה עם אדם כבן זוגה לנסיעה, אריקה מגלה כי ליאו חווה אונס קבוצתי על ידי אנשי האחווה ותוקפת את המנהיג על הפשע החמור. ליאו הופיע שוב בפרק הלפני אחרון בעונה השלישית כהזיה של אריקה. אחותו סם קוראת לבנה הראשון על שמו. ליאו חוזר בפעם האחרונה כשאריקה מועברת על ידי דוקטור נדיה למסדרון הדלתות המייצג את הלימבו שלו. כל דלת מובילה לזיכרון אחר מחייו, וליאו בוחן אותם ללא הרף. אריקה מנסה לשווא לשכנע אותו שהוא צריך לפתוח את הדלת המסתורית בקצה המסדרון, בתחילה הוא מתנגד לה - אף על פי שבסופו של דבר הוא עושה זאת, ונכנס לאור לבן זוהר.
  • רובי (דן רדיקיקן) - הדוד ההומו של אריקה מצד אמה. הוא הבעלים של עסק שמלות כלה מצליח שם אריקה עבדה חצי יום.
  • דניאל (לנדי קאנון) - אחיה למחצה של אריקה שמעולם לא ידעה עליו. ברברה נכנסה להריון כשהייתה בתיכון, ומסרה את דניאל לאימוץ לאחר שנולד. היא תמיד הרגישה אשמה בקשר לזה, אבל אחרי שנפגשה סוף סוף עם דניאל הוא אומר לה שזה היה הדבר הנכון לעשות והייתה לו ילדות מדהימה. הוא לא פוגש את שאר בני המשפחה בפרק הזמן המתואר בסדרה.
  • ליאו סטריינג' קרוסבי - בנם הבכור של סם ולנין, אחיינה של אריקה, ונכדם של גארי וברברה. הוא נולד בלידת בית, ונקר על שם דודו המנוח.

מטפלים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטפלים עוזרים למטופליהם באמצעות בתוכנית טיפולית יוצאת דופן הכוללת את שליחתם בזמן לאירועים שהם מתחרטים עליהם ללמוד שיעורי חיים במטרה לתקן אותם. למשרדי המטפלים אין מיקום פיזי; כאשר "פגישה" עומדת להתחיל, המטופל בדרך כלל יפתח דלת וייכנס במפתיע למשרד. הם גם נכנסים ויוצאים מחייהם של מטופליהם, בתחפושות שונות, בהווה ובעבר, כדי להציע תובנות מועילות מדי פעם.

  • דוקטור נדיה (ג'ואן ואניקולה) - המטפלת של דוקטור תום, ובמשך זמן קצר מחליפה אותו אל מול אריקה. דוקטור נדיה שולח את אריקה לשנת 1998 במטרה לתת אריקה הצצה לחייו של דוקטור טום לפני הטיפול. לפני שהפך למטפל, דוקטור טום מנסה להתאבד ומגיע למשרדה של דוקטור נדיה. היא עזרה לו להיות האדם שאריקה מכירה עד היום. היא ישירה ורגועה, אם כי היא נסערת באופן ניכר כאשר היא מביעה את דאגותיה מהתנהגותו של דוקטור טום בפני הממונה עליהם, דוקטור ארתור. המשרד שלה גדול, לבן, עם עיצוב פשוט ומאוד מודרני שאריקה מתארת כ"קר ". בניגוד לטום, נדיה מתעדפת את חייה האישיים לפני עבודתה כמטפלת, עם עבודה אחרת, מסיבות, אישה ובת.
  • דוקטור פרד (דוושיין ויליאמס) - המטפל של קאי, הופיע רק בעונה השנייה. הוא הפגיש את קאי ואריקה, ביום אחד "בטעות" כשנשפך לה קפה. מתוסכל מחוסר נכונותו של קאי להשלים את הפגישה הטיפולית שלו, הוא מגייס את אריקה לעזרה, ומרגיז את דוקטור טום. משרדו הוא שדה ירוק ושופע המוקף ביער עם ריהוט זכוכית. הוא מופיע שוב בעונה הרביעית וחושף את גורלה האפשרי של אריקה בשנת 2019 - היא תמות בפיגוע הפצצה שמשמיד את התחנה המרכזית בטורונטו, שלימים היא לומדת שעם הידע הזה היא מסוגלת להימנע מהמתקפה ולשרוד. הוא מחזיר את קאי חזרה לעתיד לאחר שהוא נפרד מאריקה.
  • דוקטור ארתור (גרהאם גרין) - דמות שמפקחת על המטפלים האחרים. הוא באינטראקציה עם דוקטור נדיה בכמה פרקים, ומביע דאגה מהתנהגותו הלא מוסרית של דוקטור תום, כמו נסיעה לעתיד לקבלת מידע על גורלה של אריקה. לאחר מכן הוא מתערב כשדוקטור טום שוקע בעבודתו לאחר שראה את בתו הנעדרת לראשונה. לאחר שדוקטור טום מתפרץ על אריקה, דוקטור ארתור מראה לו שההיסטוריה חוזרת על עצמה מכיוון שאנשים "לא מצליחים ללמוד מ[טעויות]".[3]

מטופלים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלב השני של הטיפול של אריקה עם דוקטור טום כולל מפגשים בסגנון טיפול קבוצתי עם ארבעה מהמטופלים האחרים של דוקטור טום. בטיפול הקבוצתי, המטופל העובר פגישה רשאי לבחור באחד מחבריו לקבוצה שילווה אותו אל העבר לצורך תמיכה והכוונה. בעוד שמפגשי טיפול קבוצתי מתוארים באופן קבוע בתוכנית בשלב זה של הטיפול, מפגשי מסע בזמן אמיתיים מתוארים רק כשאריקה או אדם (או שניהם) מעורבים כמטופל או כאורח.

  • אדם פיצפטריק (אדם פרגוס) - ממוצא אירי-קנדי, מופיע בעונה השלישית כמטופל נוסף. הוא ואריקה מפתחים במהירות כימיה חזקה. הייתה לו ילדות אומללה, בה הוא ואחיו ג'ון חוו התעללות פיזית מצד אביהם וניתוק רגשי מאמם. הוא עבד כמה שנים בפשע מאורגן כגורם אכיפה לכריש הלוואות, אך עזב את העבודה וכעת הוא עובד כפועל בחברת אדריכלות נוף, עם שאיפות חדשות ללמוד להיות אדריכל נוף. החינוך המשפחתי הטראומטי שלו הוביל את אדם לפחד ממחויבות ונטייה לסטוצים. אדם פוגש את ביאטריס (שהייתה אשתו ואם ילדו בציר זמן חלופי) ומבקש ממנה לצאת לדייט. אך בסוף הפרק הבא, אדם נפרד מביאטריס והולך לדירתה של אריקה כדי להצהיר על רגשותיה כלפיה. אדם ואריקה סוף סוף מתחילים מערכת יחסים. במהלך העונה הרביעית, הם מתחילים לריב ללא הרף ובסופו של דבר נפרדים. אריקה משתמשת בכרטיס המסע בזמן שלה במשך 24 שעות כדי לשנות את יומה עם אדם ללא הסכמתו. מותש מהציפיות שלה, אדם יוצא מדירתה ומשאיר אותה בוכה. אדם מופיע שוב בחתונתם של דייב ואיבן ונתקל באריקה. עם זאת, הם חוזרין לאחר שהיא מבקשת הזדמנות נוספת לקשר ביניהם. בעזרתה של ג'ני, אדם ואריקה קונים דירה וכך מתחילים את חייהם החדשים יחדיו.
  • רבקה (מלאני סקרופאנו) - הייתה שחקנית כושלת וכעת היא הבעלים של חנות בגדים בשוק קנסינגטון .
  • דאריל (ג'ף גדיס) - דאריל הוא אדם שקט שמתחרט שלא עמד מול אנשים ולקח סיכויים. הוא חנון. רק אחת מחרטותיו מוצגת במהלך העונה; הוא חוזר עם אדם ועומד מול קבוצת בריונים שגנבה את הווקמן שלו.
  • קמילה (קים רוברטס) - קמילה היא אלכוהוליסטית לשעבר ואם חד הורית שגידלה שני ילדים והחלה בטיפול לאחר שכמעט נכנסה עם האוטובוס שבו נהגה בעמוד, תוך שהיא נמנעת מלהרוג את נוסעיה. בחרטה אליה היא חוזרת עם אריקה, היא מתעמתת עם קולגה שגנב כל כך הרבה כסף עד שמעסיקם פשט את הרגל. מתוך חמשת המטופלים הקבוצתיים של דוקטור טום, רק קמילה ואריקה עוברות את המבחן האחרון ומתחילות בהכשרת המטפלים. כמשתמע מדוקטור טום, קמילה כבר סיימה את לימודיה והופכת רשמית למטפלת.

דמויות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברנט קנדי (מורגן קלי) - העוזר לשעבר של ג'וליאן והחבר הנוכחי שלה, לשעבר עורך בהוצאת ריבר רוק ועורך בחברה החדשה של ג'וליאן ואריקה. הוא תמיד לבוש ומטופח ועבד כדוגמן תחתונים לפני שהצטרף לריבר רוק, מה שהוביל אנשים רבים להניח בתחילה (שלא בצדק) שהוא הומו. הוא ידידותי לאריקה, לאחר שהיה בעבר בנעליה. בזמן שהוא מתייצב לצד ג'וליאן כשיש סכסוך בינה ובין אריקה, הוא עוזר לאריקה להרשים את הבוס שלה. בעונה השנייה הוא מתרחק מג'וליאן לאחר שהיא מעניקה את הספר המבטיח ביותר לאריקה במקום לו. לאחר מכן הוא הולך מאחורי גבה כדי לפטר אותה בכך שהוא חושף את הרומן הסודי שלה עם הסופר הנודע תומאס פרידקן. כאשר אריקה מגלה נאמנות כלפי ג'וליאן, ברנט מחליט לחבל בשתיהן, מנסה להאיר את ביצועיו ולקבל קידום. בסוף העונה השנייה, ברנט מוביל לפיטורין של ג'וליאן ואריקה. בעונה השלישית, כמנהל המערכת החדש של ריבר רוק, ברנט מתכונן לעשות כל שביכולתו בכדי לגרום לחברה של ג'וליאן ואריקה להיכשל, ולהבטיח את הצלחתו. אולם במהלך העונה השלישית הוא מתחיל להישחק תחת נחת זרועו של פרידקן וסירובו לשתף פעולה עם עריכתו של ברנט בספר העזרה העצמית החדש שלו. לאחר מכן מבקש ברנט נואשות את עזרתן של ג'וליאן ואריקה - ומאפשר להן לערוך ספר זיכרונות, בתנאי שהן יערכו בסתר ספרו של פרידקן. כפי שמוצג לקראת סוף העונה, ברנט מנסה להסתיר את הסיבה האמיתית שלו להרוס את הקריירה של ג'וליאן, ורומז שהוא היה מאוהב בה מההתחלה וקינא בקשר שלה עם פרידקן. לאחר שמעסיקו פרנק גאלווין נפטר מהתקף לב, בנו של גאלווין סקוט משתלט על החברה. לאחר מחשבה רבה, ברנט מתפטר מריבר רוק ומצטרף לג'וליאן ואריקה. לבסוף הוא מתוודה על אהבתו לג'וליאן והם מתחילים מערכת יחסים רשמית.
  • קלייר לדוק (לורנס לבוף) - חברתם של איתן ואריקה לאוניברסיטה וגרושתו של איתן. קלייר היא בתו של תעשיין עשיר ממונטריאול, אך בימי האוניברסיטה שלה הסתירה את זהותה, עד שאריקה גילתה זאת במהלך מסע בזמן, כדי להיראות אמינה יותר בפעילותה הליברלית. בעונה השלישית, לאחר שאריקה מתקשה להתגבר על איתן, חברי הטיפול הקבוצתי שלה מחזירים אותה אחורה בזמן עד שעות לפני החתונה של איתן וקלייר. קלייר חושפת אז בפני אריקה שהיא מתחתנת עם איתן מחשש להיות לבד.
  • דייב (בילי טרנבול) - בעונה השנייה דייב עובד כמנהל בגובלינס, והוא הבוס של קאי. בעונה השלישית קאי אומר לאריקה שדייב נהג להלוות לו כסף עבור מצרכים ולהשאיל את מכוניתו כשהיה זקוק לכך ובתמורה קאי פוצץ הופעה בגובלינס והשפיל את דייב. בעונה השלישית הוא ובן זוגו איוון (מייקל נורתי) קונים ומשפצים את בית הקפה, ומשכירים את החדר האחורי לאריקה וג'וליאן. לאחר מכן הם מכריזים על אירוסיהם ומתחתנים בגובלינס.
  • קייטי אטקינס (שרה גאדון) - אף על פי שהייתה חברה קרובה של אריקה בילדותה, חברותן עוברת תפנית בבית הספר התיכון לאחר שפוטרה מקאסה לומה. בהווה, הן חוזרות להיות חברות. קייטי היא עיתונאית מצליחה, נשואה באושר, גרה בוונקובר. בעונה הראשונה היא חוזרת לטורונטו כדי לפרסם את ספרה הראשון בהוצאת ריבר רוק בה אריקה עובדת.
  • ג'וש מקינטוש (אדם מקדונלד) - בן זוגה של סם ובעלה, ומאוחר יותר הגרוש שלה. אריקה מגלה שג'וש הוא גס רוח, ונראה כי הוא מתעלל רגשית ומילולית בסם במהלך יחסיהם. אריקה לא אוהבת את ג'וש כי סם יכול למצוא מישהו הרבה יותר טוב, וג'וש לא באמת אוהב את אחותה. בעונה הראשונה ג'וש חושף בפני אריקה באופן פרטי כי הוא היה מאוהב באריקה מההתחלה, ומעולם לא היה מסוגל לאהוב את סם. אריקה משביעה אותו להשתיק את האמת כדי להגן על אחותה. בעונה השנייה ג'וש מקבל החלטה חד צדדית עבורו וסם לעבור ללונדון לצורך עבודתו החדשה עד שאשתו סוף סוף עוזבת אותו ללא הודעה מוקדמת. הוא מנסה להחזיר אותה אך ללא הועיל. סם מחליט להיפרד מג'וש והוא מגיש בקשה לגירושין מתוך כוונה לקחת כל נכס מנישואיהם. זה מאלץ את סם להתייעץ עם עורך דין ותיק בתגובה. במקרים נדירים מאוד, ג'וש חשף את הצד הפגיע שלו בפני אריקה, במישרין ובעקיפין, והודה כי יצא עם סם במקור כדי להתקרב לאריקה. בעונה 4 הוא חזר לטורונטו והופך למטופל ההכשרה הראשון של אריקה, שם היא מלמדת אותו להיות אדם טוב יותר ולכן הוא נפרד בדרכי נועם מסם, מה שמאפשר לה להמשיך בשלום בחייה.
  • סת' ניומן ( פבריציו פיליפו ) - סת' הוא המחבר של הספר הראשון שאריקה וג'וליאנה מקוות לפרסם יחד. לטענתו, הוא גדל ובעקבות זאת נמלט מכת. מאוחר יותר מתגלה כי סת שיקר על חווייתו בכת, ולמעשה היה יהודי אורתודוקסי בשם שמעון ניברג, עובדה שגילתה אריקה בטעות בחרטתו של מטופל אחר. סת ניסה לכתוב על חווייתו האמיתית ביהדות האורתודוקסית. עם זאת, הוא הרגיש שזה לא מספיק מעניין ובמקום זאת הוא כתב סיפור פיקטיבי וניסה לשווק אותו כאוטוביוגרפיה. לאחר שנודע להן האמת, אריקה וג'וליאן מחליטות לגנוז את הספר, למרות הכסף שהשקיעו בהשקתו. כשהוא מרגיש אשם, דוקטור טום משנה את הזמן כדי שסת' לעולם לא יחתום על חוזה עם החברה של אריקה וג'וליאן.
  • לנין קרוסבי (ברנדון ג'יי מקלארן) - לנין הופיע לראשונה בעונה השלישית, הוא השומר הצעיר והנאה שעובד בבית החולים של סמנתה. ביום הראיון שלה סם פוגשת את לנין כשהוא עוזר לנקות את הנעל שלה שזה עתה הוכתמה מצבע רטוב על הדלת. לאחר מכן נפגשים שוב. סם ולנין מתיידדים. שלא כמו בעלה לשעבר ג'וש, לנין החופשי וההרפתקן משלים את סם השמרנית וזה תורם לזוגיות שלהם. הוא וסם מצפים לבנם הראשון ומביאים את ליאו לעולם.
  • תומאס פרידק (ג'ף סימור) - מחבר ספר העזרה העצמית הנמכר ביותר של ריבר רוק. הוא ניהל רומן עם ג'וליאן, עד שאריקה תפסה אותו מקיים יחסי מין עם עובדת זוטרה בחדר הצילומים. בדרך כלל הוא מצטייר כשרלטן ושחצן.
  • פרנק גלווין (דייוויד פוקס) - המייסד, הנשיא והמנכ"ל של ריבר רוק, בדרך כלל הוא מוזכר יותר על ידי הדמויות מאשר מופיע בפרקים, אבל הוא כן מפטר את ג'וליאן ואריקה בסיום העונה השנייה. לאחר שנפטר מהתקף לב בעונה הרביעית, בנו סקוט (ג'פרסון בראון) יורש את החברה, מה שגורם לברנט לעזוב אותה.
  • אנטיגוני קים מוריס (מייקו נגווין) - אישה שאריקה הייתה יריבה שלה כסטודנטית באוניברסיטה, עקב התחרות המתמדת שלה להיות הסטודנטית הכי חכמה בשיעור הספרות שלהם. אנטיגוני היא כעת עורכת בכירה בחברת הוצאה לאור; בעונה השלישית היא מתקשרת לאריקה עם הצעת עבודה.
  • קאסידי הולנד (אנה סילק) - סטודנטית לתואר שני ולסבית שהייתה חברה קרובה של אריקה באוניברסיטה. חברותן הסתיימה, לאחר שאריקה דחתה מפגש מיני עם קאסידי, אריקה חוזרת לעבר כדי לתקן את המצב, אבל רק מחזקת את העובדה שהיא עצמה היאהטרוסקסואלית. בסופו של דבר, אריקה לומדת שחברותן הסתיימה לא מפני שהיא בחרה לא לקיים יחסי מין עם קאסידי, אלא מפני שהיא הרגישה מובכת מכדי לדבר עם קאסידי על כך אחר כך; לאחר שהיא חוזרת לעבר, היא מתקנת את הטעות ומובילה לכך שהיא וקאסידי נשארות בקשר לאחר התקרית. בהמשך הסדרה קאסידי מופיעה בפרקים שונים כדמות מינורית.
  • רייצ'ל (ג'דין וונג) - עוזרת בחברה של אריקה וג'וליאן בעונה הרביעית. ג'וליאן תחילה לא אוהבת אותה, מה שמוביל לעימות כאשר הצעת הספר הלא רצויה שלה מעוררת את חוסר הביטחון של ג'וליאן; מאוחר יותר ג'וליאן מעניקה לרייצ'ל את שם החיבה "ריי ריי". רייצ'ל משונה ובעלת יכולות תקשור.
  • שרה ווקסלאר (טטיאנה מסלני) - בתו הנעדרת של דוקטור, מכורה להרואין, והמטופלת הרשמית הראשונה של דוקטור אריקה. יחד עם אביה, שרה מגיעה ממשפחה מבוססת, מצליחה, שלחצה עליה ללכת בעקבותיהם במקום אחרי חלומותיה. היא רצתה להיות ציירת. מערכת היחסים בין טום לבתו התמתנה כאשר שרה החלה להשתמש בהרואין ושמטה את חלומה להיות אמנית. מאז שהפכה למטפל, אביה חיפש אותה בתקווה למצוא אותה בחיים. היא חוזרת בעונה השלישית לאחר היעדרות ממושכת במסווה של פנייה לעזרת הוריה, רק כדי לשדוד אותם. שרה נכנסת לכלא כתוצאה מכך. שרה מגיעה לבית חולים לאחר מנת יתר של הרואין. דוקטור אריקה פוגשת את שרה לראשונה כמטפלת שלה ומגישה לה כרטיס ביקור.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (קנדה)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1135 בינואר 20091 באפריל 2009
21222 בספטמבר 20098 בדצמבר 2009
31321 בספטמבר 201015 בדצמבר 2010
41126 בספטמבר 201112 בדצמבר 2011

עיבודים מחודשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפיקי טלוויזיה בארצות הברית ובבריטניה הכריזו על תוכניותיהם בשנת 2010 לייצר עיבודים מחודשים של התוכנית במדינותיהם.

הגרסה הבריטית, שתופק על ידי Big Talk Productions ושמה "You Again" (בעברית: שוב אתה), הייתה אמורה להיות להתרחש בגלאזגו ולהתמקד באישה בשם זואי. ניקול טיילור הוכרזה כתסריטאית הראשית.[4]

ב־16 בדצמבר 2010, ABC הכריזה על תוכניותיה להפיק גרסה מחודשת אמריקאית של להיות אריקה.[5] מגי פרידמן הייתה אמורה להיות הכותבת של פיילוט התוכנית.[6]

ב־10 בדצמבר 2020 הוכרז כי אליסון ויליאמס תככב ותשמש כמפיקה בפועל עבור גרסה מחודשת אמריקאית. שום רשת לא רכשה את הפרויקט מאז.[7]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת EMI קנדה הוציאה את פסקול הסדרה ב־22 בספטמבר 2009 בקנדה.

  1. לילי פרוסט – "All I Ever Wanted (Theme)"
  2. מלאני דויין – "Every Little Thing"
  3. צוות שחקני הסדרה – "Single and Unemployed"
  4. בליינד מלון – "No Rain"
  5. דה נורת'רן פייקס – "Girl with a Problem"
  6. צוות שחקני הסדרה – "The Answer Is"
  7. חסוס ג'ונס – "Right Here, Right Now"
  8. צוות שחקני הסדרה – "Collective Disapproval"
  9. אימג'ס אין ווג – "Lust for Love"
  10. צוות שחקני הסדרה – "Yes or No"
  11. רוז בל – "Yesterday Man (I'm So Lonely)"
  12. נורה ג'ונס – "Don't Know Why"
  13. מארק ג'ורדן – "Rhythm of My Heart"
  14. צוות שחקני הסדרה – "You Just Have To Decide"
  15. סטארס – "Reunion"
  16. רייט סאיד פרד – "I'm Too Sexy"
  17. פאטבוי סלים – "Praise You"
  18. צוות שחקני הסדרה – "Hot Dog Vendor"
  19. אם סי האמר – "U Can't Touch This"
  20. צוות שחקני הסדרה – "Snowflakes"
  21. ג'סטין היינס – "Another Way to Cry"
  22. צוות שחקני הסדרה – "Girls Just Wanna Have Fun!"
  23. לילי פרוסט – "All I Ever Wanted (Being Erica Theme Song)"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא להיות אריקה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "It's ladies night every night/CBC unveils new series Wild Roses and Being Erica". טורונטו סאן. 28 באוקטובר 2008. נבדק ב-16 בדצמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ סדרת הלהיט הקנדית "להיות אריקה", שהפכה להצלחה בארצות-הברית ובבריטניה- החל מה-3.2 ב-HOT3
  3. ^ עונה 3, פרק 33.
  4. ^ Heather Hughes (15 באפריל 2010). "Being Erica Moves To Britain". tv.com. אורכב מ-המקור ב-8 באוקטובר 2010. נבדק ב-3 באוקטובר 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "ABC to adapt Canadian series 'Being Erica' – On The Air on Variety.com". Variety. אורכב מ-המקור ב-20 בדצמבר 2010. נבדק ב-21 בפברואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Weinman, Jaime. "More popular in the States, Exhibit A: 'Being Erica' – TV Guidance". Macleans.ca. אורכב מ-המקור ב-12 בפברואר 2021. נבדק ב-21 בפברואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Peter White (10 בדצמבר 2020). "Allison Williams To Star In & Exec Produce Adaptation Of Canadian Series 'Being Erica' With Boat Rocker Studios". Deadline Hollywood. נבדק ב-10 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)