להיות ג'ון מלקוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף להיות ג'ון מלקוביץ)
להיות ג'ון מלקוביץ'
Being John Malkovich
עטיפת ה-DVD העברית של הסרט
עטיפת ה-DVD העברית של הסרט
עטיפת ה-DVD העברית של הסרט
בימוי ספייק ג'ונז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייקל סטייפ
סנדי סטרן
וינסנט לנדיי
סטיב גולין
תסריט צ'ארלי קאופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אריק זומברונן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ון מלקוביץ'
קמרון דיאז
ג'ון קיוזק
קת'רין קינר
אורסון בין
מרי קיי פלייס
מוזיקה קרטר בורוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לנס אקורד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרופוגנדה פילמז
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, נטפליקס, וודו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 במאי 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 108 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, סרט דרמה, סרט קומדיה, סרט פנטזיה, קולנוע סוריאליסטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 12,000,000‏$
הכנסות 32,382,381‏$
הכנסות באתר מוג'ו beingjohnmalkovich
פרסים פרס סאטורן
סרט הבא אדפטיישן
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להיות ג'ון מלקוביץ'אנגלית: Being John Malkovich) הוא סרט קומדיה-פנטזיה אמריקאי משנת 1999.

במאי הסרט הוא ספייק ג'ונז, התסריטאי הוא צ'ארלי קאופמן (שהתפרסם בזכותו), והשתתפו בו השחקנים ג'ון קיוזק, קמרון דיאז, קתרין קינר וג'ון מלקוביץ' בתפקיד עצמו. אחד ממפיקי הסרט הוא מייקל סטייפ, סולן להקת .R.E.M.

הסרט היה מועמד לפרס האוסקר בשלוש קטגוריות בשנת 2000.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרייג שוורץ (ג'ון קיוזק) הוא בונה ומפעיל תיאטרון בובות מובטל. אשתו, לוטי (קמרון דיאז) עובדת בחנות לחיות מחמד ומביאה את החיות בהן היא מטפלת לביתה. בעקבות לחצה של לוטי, קרייג מוצא עבודה בחברה המציעה פתרונות תיוק הנמצאת בקומה ה-7 וחצי של בניין משרדים בעיר. במהלך עבודתו הוא מכיר את מקסין (קתרין קינר). קרייג מתאהב קשות במקסין והחל מחזר אחריה למרות נישואיו, אולם מקסין דוחה אותו ומתייחסת אליו בזלזול. באחד מימי העבודה מגלה קרייג באקראי פתח קטן בקיר המשרד הנחבא מאחורי מגירות מתכת. הכניסה אליו מובילה למחילה אשר מובילה אותו אל תוך תודעתו של השחקן ג'ון מלקוביץ' למשך רבע שעה. בזמן הזה הוא רואה, שומע וחש את כל מה שמלקוביץ' מרגיש. בתום הזמן הוא מושלך בשוליו של כביש בין-עירוני. קרייג פונה למקסין ומגלה לה על דבר קיומו של הפתח. מקסין יוזמת את מכירת האירוח בתודעתו של ג'ון מלקוביץ' תמורת 200 דולר לביקור.

העניינים מסתבכים לאחר שלוטי משתמשת בדלת ובעקבות החוויה בתוך ג'ון מלקוביץ' היא מחליטה שברצונה להפוך לגבר. לוטי וקרייג מזמינים את מקסין לארוחת ערב שבסופה שניהם מתנפלים עליה בתשוקה. מקסין דוחה את קרייג ואומרת ללוטי שהיא מוכנה להיות איתה כאשר היא בתוך ג'ון מלקוביץ'. מקסין יוצרת קשר עם מלקוביץ' ונפגשת איתו כדי להיפגש עם לוטי בתוך מלקוביץ' ומקסין שוכבת איתו ותוך כדי כך עם לוטי. ג'ון מחליט לעקוב אחרי מקסין אל הבניין בו היא עובדת וכאשר הוא מגלה שקיימת דלת שמובילה לתודעה שלו הוא נכנס לשם בעצמו כדי לבדוק את החוויה, אולם מגיע להזיה פסיכוטית רוויית זיכרונות רעים ומכוננים בה כולם הם ג'ון מלקוביץ'. הוא דורש מקרייג לחסום את המנהרה ומנתק את הקשר עם מקסין. קרייג מסרב לדרישתו של מלקוביץ' ומתוודה על אהבתו למקסין. מקסין דוחה אותו שוב ואומרת לו שהיא רוצה את תשוקתה של לוטי בתוך מלקוביץ'. קרייג מתוסכל ואכול קנאה בלוטי ועורג למקסין, כולא את לוטי בתוך הכלוב של הקוף של לוטי, ונכנס לתוך מלקוביץ' כדי להיות עם מקסין ברמייה. קרייג מגלה כי הוא יכול לשלוט במלקוביץ' ואינו חייב לצאת בתום רבע השעה.

לוטי משתחררת מן הכלוב ומגלה למקסין כי קרייג שוכן בגופו של מלקוביץ', אך מקסין מתרשמת מקרייג ומסכימה להיות עמו כאשר הוא בתוך מלקוביץ'. מקסין וקרייג/מלקוביץ' מתחתנים וקרייג מנצל את מלקוביץ', קשריו ופרסומו הרב כדי להפוך לאמן בובות מפורסם. לאחר התחלה מוצלחת ביחסים, מקסין ההרה שוב מתגעגעת ללוטי. העניינים הולכים ומסתבכים כאשר מתברר שד"ר לסטר - בעל המשרד שבו נמצאת הדלת מתכוון להשתמש בה כדי לחמוק מהמוות, והוא לא מוכן לתת לקרייג לגנוב ממנו את גופו של מלקוביץ' בו הוא יכול לשלוט בעזרתם של חבריו המזדקנים. למלקוביץ' עצמו יש מעט מאוד מה לומר בעניין הפלישות לתודעתו. ד"ר לסטר תופס את מקסין ומאיים על קרייג כי יהרוג אותה אם לא יפנה את מלקוביץ'. קרייג חושש לחייה ומפנה את מקומו וחוזר אל מקסין בתור עצמו, אך היא חוזרת לזרועותיה של לוטי ודוחה את קרייג שוב. קרייג מתכנן לפלוש אל מלקוביץ' מחדש, להעיף משם את לסטר וחבריו ולזכות שוב במקסין, אך יום הולדתו ה-44 של ג'ון מלקוביץ' חולף והמנהרה שאליה מובילה הדלת עוברת לתודעה של העוברית שברחמה של מקסין, שמלקוביץ'/לוטי הוא אביה. קרייג כעת נעול בתודעתה של העוברית ואינו יכול להימלט או לשלוט בה.

לאחר היעלמותו של קרייג ותפיסתו של מלקוביץ' בידי ד"ר לסטר וחבריו, לוטי ומקסין הופכות להיות בנות זוג. קרייג נטמע בתוך תודעתה של בתם של מקסין ומלקוביץ' ללא יכולת להימלט, אלא רק להסתכל ולהמשיך לערוג למקסין.

פרודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
1998: שייקספיר מאוהב
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי
1999: להיות ג'ון מלקוביץ'
הבא:
2000: האחות בטי