להקת קיטבג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר, ניסוח רכילותי, חוסר במקורות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר, ניסוח רכילותי, חוסר במקורות.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.

להקת קיטבג היא להקה צבאית המשתייכת לחיל החינוך והנוער. הלהקה פועלת משנת 2011 ועד היום, והיא בין הלהקות הצבאיות המרכזיות אשר פועלות בשנים האחרונות. מאז הקמתה, הלהקה עברה כמה גלגולים עקב תחלופה רבה של חברי הלהקה, ובין חבריה אליאנה תדהר ויובל דיין.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת קיטבג הוקמה בחודש מרץ 2011. במקור, הלהקה נקראה להקת "קול הזית", אך בעקבות הקונוטציה השלילית, השם הוחלף ל"קיטבג".

חברי הלהקה הראשונים היו גיא ויינטרוב (קלידן/זמר), אור אבני (גיטריסט), דנה רוט (בסיסטית), מיכל אליסף (מתופפת), אור שטיין (זמר) ואליאנה תדהר (זמרת). הלהקה ביצעה "קאברים" (גרסאות כיסוי) לשירי רוק ישראליים קלאסיים, אשר עסקו בעיקר באהבה למולדת והרמת מורל החיילים בשטח. אחרי זמן מה בשטח, הלהקה צברה פופולריות והוזמנה להופיע בתוכניות בוקר, תוכניות רדיו ועוד.

ב-2012 המתופפת מיכל אליסף השתחררה והוחלפה על ידי מיכאל הורוביץ. ב-2013, זמרת הלהקה אליאנה תדהר השתחררה וסיימה את שירותה הצבאי והוחלפה על ידי דניאל רובין.

כאשר החל מבצע עמוד ענן, הלהקה, ככל חיילי צה"ל תרמה את חלקה, וירדה להופיע מול החיילים בשטח בכל החזיתות כדי לשמר את המורל. באותה שנה הלהקה אף הקליטה סינגל לרדיו, אך הוא לא זכה להצלחה רבה.

לקראת סוף 2013 השתחררו 3 חברי הלהקה המרכזיים, כאשר אחד מהם גם שימש כמעבד המוזיקלי של הלהקה. לאחר שהגיוס החדש של הלהקות הצבאיות הגיע למדור הפקות, נערכו אודישנים ומיונים פנימיים, אשר בסופם נבחרו חברי קיטבג החדשים: עדן אזר (זמרת), אייל טרוטנר (זמר), אביב חן (זמר/קלידן) ושפי רוט (גיטריסט). אליהם הצטרפו חברי הלהקה שנשארו, רב"ט דניאל רובין, רב"ט מיכאל הורוביץ וטוראי דנה אמדו (בסיסטית). הלהקה שינתה במעט את סגנונה המוזיקלי, והביאה יותר השפעות מעולם מוזיקת המזרח והפופ, אך רוב הרפרטואר המקורי נשמר. המעבד המוזיקלי אשר ניהל את ההפקה, היה חבר הלהקה לשעבר, גיא ויינטרוב. הלהקה השתתפה בכתבה לערוץ 2 בנושא הלהקות הצבאיות אז והיום, ואוטובוס הלהקות שנכנס לשימוש מחדש לאחר שנים שלא היה. בנוסף, הלהקה נבחרה להשתתף בטקסים ממלכתיים כגון: טקס אסון המסוקים, חידון התנ"ך העולמי וטקס "שרים לזכרם" במשכן הכנסת.

כאשר החל מבצע צוק איתן, הלהקה התפקדה וירדה לדרום להופיע בשטחי הכינוס ובפני החיילים בשטח, כדי לשמור על מורל החיילים הלוחמים. בזמן המלחמה, הלהקה השתכנה בבסיס ההדרכה של חיל החינוך והנוער בשערי אברהם, והופיעה כ-3 פעמים ביום לאורך המבצע, כאשר לא בכל ההופעות כל הכלים עמדו לרשותם, לכן נאלצו לאלתר הופעות אקוסטיות ושירים שמעולם לא ביצעו.

בסוף שנת 2014, נוצר משבר בהלהקה בעקבות שחרורו של רב"ט אביב חן ויציאתו מהצבא. יציאתו המפתיעה[דרושה הבהרה] של אביב מהלהקה כנראה נגרמה עקב ריבים בלתי פוסקים בינו לבין בסיסטית הלהקה החדשה, יובל כהן. הלהקה נשארה ללא קלידן למשך כחצי שנה, עד להצטרפות אמיר נבון כקלידן ויובל דיין כזמרת. שנת 2015 הייתה שנה מוצלחת במיוחד עבור להקת קיטבג. הצטרפותם והסתגלותם של דיין ונבון, הייתה מהירה ומוצלחת. לאחר שהמשבר נפתר, הלהקה הצליחה לרשום כ-100 הופעות באותה שנה. הלהקה נבחרה להשתתף ב"פסטיבל יותר" בפארק הירקון. שיאה של הלהקה היה כאשר הפכה למעין "להקת הבית" של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, והופיעה בפניו מספר פעמים בתדירות גבוהה. באפריל 2015, חברי הלהקה החלו להסריט עצמם ולספר על החוויה של כיצד זה לשרת בלהקה צבאית, בסדרת אינטרנט קצרה בשם "קיטבג'ס". הסדרה זכתה להצלחה מקומית ברשתות החברתיות.

בדצמבר 2015, עם שחרורם של הזמרות עדן אזר ויובל דיין והמתופף מיכאל הורוביץ, היה נראה כי הלהקה עומדת בפני פירוק. קלידן הלהקה, אמיר נבון, נאלץ לפרוש מהלהקה כדי לסיים את לימודיו לתואר במוזיקה. חברי הלהקה שנותרו, פנו למפקדיהם בבקשה למצוא מחליפים ולהמשיך את קיום הלהקה. הבקשה נענתה בחיוב ותוך זמן קצר החלו מיונים ללהקה. הגיטריסט, שפי רוט, מאוד חשש לעתידה של הלהקה, לכן פרש מהלהקה ולקח על עצמו את תפקיד המעבד המוזיקלי של הלהקה והיה אחראי על המיונים. לאחר כחודש של אודישנים אינטנסיביים, נבחרו ללהקה הזמרות ויויאן כהן ורומי אוזן, הגיטריסט גל טבת, המתופף ידין אדר והקלידן יונתן ביטון, שבעצם סגר מעגל והצטרף ללהקה באופן רשמי, אך הפעם גם בתור זמר מוביל.

המחזמר הצבאי הראשון - "הפלמחזמר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כניסתם של חברי הלהקה החדשים, מפקדי הלהקה ראו לנכון לתת ללהקה להשתתף בפרויקט חדש ונסיוני, במטרה להחזיר את הלהקות הצבאיות למרכז התרבות הישראלית, כפי שהיה פעם. הפרויקט היה מעין מחזמר, אשר סיפר את סיפורן של הלהקות הצבאיות, החל מיום הקמתן ועד היום. המופע הציג מערכונים, קטעי וידאו ומחרוזות מוזיקליות עם שירים מכל התקופות של הלהקות הצבאיות בישראל. המחזמר אף הציג שירים חדשים אשר נכתבו בידי חברי הלהקה. על בימוי והפקת המופע היה אחראי הבמאי דביר בן שלוש, ועל ההפקה והעיבוד המוזיקלי, חבר הלהקה לשעבר, שפי רוט. העבודה על המופע עוד לא הושלמה, והוא עתיד לצאת לשטח בעוד מספר חודשים.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זמרים:
    1. אור שטיין (3 שנים)
    2. גיא ויינטרוב (3 שנים)
    3. אייל טרוטנר (חבר פעיל)
    4. אביב חן (שנה)
    5. יונתן ביטון (חבר פעיל)
  • זמרות:
    1. אליאנה תדהר (שנתיים)
    2. דניאל רובין (שנתיים)
    3. מאי מלר (שנה)
    4. עדן אזר (שנתיים)
    5. יובל דיין (שנה)
    6. רומי אוזן (חברה פעילה)
    7. ויויאן כהן (חברה פעילה)
  • גיטריסטים:
    1. אור אבני (3 שנים)
    2. שפי רוט (שנתיים)
    3. גל טבת (חבר פעיל)
  • גיטרה בס:
    1. דנה רוט (שנתיים)
    2. דנה אמדו (שנתיים)
    3. יובל כהן (חברה פעילה)
  • מתופפים:
    1. יאיר אמסטר (חודש)
    2. מיכל אליאסף (שנתיים)
    3. בן סילשי (חודש)
    4. מיכאל הורוביץ (3 שנים)
    5. ידין אדר (חבר פעיל)
  • קלידנים:
    1. גיא ויינטרוב (3 שנים)
    2. אביב חן (שנה)
    3. אמיר נבון (שנה)
    4. יונתן ביטון (חבר פעיל)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]