לולה מארש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לולה מארש
יעל שושנה כהן וגיל לנדאו
יעל שושנה כהן וגיל לנדאו
מקום הקמה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2013
סוגה אינדי-פופ
כלי נגינה גיטרות, קלידים, קולות
חברת תקליטים אנובה מיוזיק, יוניברסל מיוזיק גרופ, Sony ATV
https://www.lolamarsh.com/
פרופיל ב-IMDb
חברים
יעל שושנה כהן
גיל לנדאו
מתי גלעד
דקל דביר
רן גיל
חברים לשעבר
עידו ריבלין
רמי אוסרווסר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לולה מארש זלט-מוזיק - פסטיבל 2018 פרייבורג, גרמניה

לולה מארש (Lola Marsh) הוא הרכב אינדי פופ ישראלי שנוצר בתל אביב-יפו בשנת 2013 על ידי גיל לנדאו (גיטרות, קלידים) ויעל שושנה כהן (קולות) והוחתם על ידי אנובה מיוזיק ויוניברסל בצרפת. ההרכב הוציא לאור את המיני אלבום הראשון שלו, You're Mine, בינואר 2016.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרכב הוקם בפברואר 2011 על ידי גיל לנדאו ויעל שושנה כהן שהכירו בתל אביב. רעיון להקמתו נולד במסיבת יום ההולדת של גיל. במשך 18 חודשים הם כתבו, הקליטו וביצעו שירים אשר יופיעו בהמשך באלבומם. הם חיפשו מוזיקאים נוספים כדי להרחיב את טווח הקולות והמוזיקה שלהם. מתי גלעד (גיטרה בס, חבר להקת ג'יין בורדו), רמי אוסרווסר (גיטרה) ודקל דביר (תופים) הצטרפו להרכב זמן לא רב לאחר מכן. הם החלו להופיע במועדונים מקומיים, ומהר מאוד הבחינו בהם אנשי חברת התקליטים העצמאית אנובה מיוזיק והחתימו אותם.

את הסינגל הראשון שלהם, "Sirens", קידמה הלהקה דרך מגזין Nylon(אנ') במרץ 2015. "השיר החדש של הלהקה החלומית של תל אביב מציע טוויסט על הצליל האינדי הטיפוסי, ומתאים לפסקול של הסרט הבא של טרנטינו"[1]. השיר הושמע למעלה ממיליון פעמים, והגיע למקום החמישי ברשימת עשרת הלהיטים הוויראלים ב-Spotify בארצות הברית. השיר הופיע גם בסדרת הטלוויזיה האמריקאית, Scream. לאחר שהופיעו במספר פסטיבלים בעולם, הוחתמו על ידי חברות התקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ ו-Sony ATV.

הסינגל השני של הלהקה, "You're Mine", יצא במאי 2015. הוא הושמע למעלה מ-17 מיליון האזנות ב-Spotify. השיר אף נחל הצלחה גם בישראל, והגיע לעשרת הגדולים של גלגלצ במשך שבועיים[2]. המיני אלבום הראשון של הלהקה, באותו שם, יצא בינואר 2016. קליפ לשיר הנושא שלו, בוים על ידי קולין קארדו.

באפריל 2016 כתבה הלהקה שיר מקורי: "Drift and Fall Again" (ביחד עם Madsonik ו-Keith Power) עבור פסקול הסרט "Criminal"(אנ').

במאי 2016 יצא הסינגל הרביעי של הלהקה, "She's a Rainbow".

שנה לאחר מכן במרץ 2017 יצא הסינגל "Wishing Girl" שלווה ב-קליפ שבוים על ידי גל מוג'ה, השיר הגיע לטופ 40 במצעד הרדיו הגרמני.

אלבום הבכורה של הלהקה, "Remember Roses", יצא ביוני 2017, דרך חברות התקליטים אנובה מיוזיק ויוניברסל מיוזיק גרופ[3].

בעקבות האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות באירופה וארצות הברית והופיעה בפסטיבלים רבים דוגמת: Paleo festival, Montreal Jazz Festival, Sziget festival.

אותה שנה השיר "Wishing Girl" נבחר עבור פרסומת של "Ebay גרמניה" ובמקביל ביצוע שלהם לשיר של "Simon & Garfunkel': "Mrs. Robinson כיכב בפרסומת לבנק הצרפתי "Crédit Agricole"(אנ').

בפברואר 2018 הקליטה הלהקה סשן לייב באולפני קפיטול רקורדס, לוס אנג'לס.

בספטמבר 2018 הלהקה הקליטה גרסת כיסוי לשירו של פרנק סינטרה, "Something Stupid" לפרק הנושא אותו שם בעונתה ה-4 של הסדרה סמוך על סול של רשת "AMC"[4][5][6].

בספטמבר 2019 לקראת המצעד השנתי של גלגלצ-תשע"ט הוציאו גרסה משלהם לשיר "תגיד לי Je t'aime" של עדן בן זקן, שבוצעה באולפנים של אנובה.

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לולה מארש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר Nylon‏, song premiere: lola marsh’s sirens, מרץ 2016
  2. ^ ארכיון המצעדים של גלגלצ, יולי-ספטמבר 2015
  3. ^ דודי פטימר, ‏איך הפך "לולה מארש" לאחד ההרכבים המצליחים בחו"ל, באתר מעריב אונליין, 29 באוגוסט 2017
  4. ^ "'Better Call Saul' Editor on Doing "Something Stupid" and Passing Time". The Hollywood Reporter (באנגלית). נבדק ב-2018-09-25.
  5. ^ Sepinwall, Alan (2018-09-18). "'Better Call Saul' Recap: Something Stupid". Rolling Stone (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-09-25.
  6. ^ Grant, Drew. "'Better Call Saul' 4x7 Recap: Huell and Some News". Forbes (באנגלית). נבדק ב-2018-09-25.