לורד אוף דה לוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורד אוף דה לוסט
Lord of the Lost
מקום הקמה המבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה dark rock עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים נאפלם רקורדס, Out of Line Music עריכת הנתון בוויקינתונים
www.lordofthelost.de
חברים
כריס הארמס
קלאס גרינאיידה
גארד דירגה
ניקלאס קאהל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורד אוף דה לוסטאנגלית: Lord of the Lost; או בקיצור LOTL) היא להקת מטאל גותי גרמנית מהמבורג, שהוקמה על ידי הזמר והסולן כריס הארמס. הלהקה ייצגה את גרמניה באירוויזיון 2023 שהתקיים בליברפול שבממלכה המאוחדת עם השיר "Blood & Glitter".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Lord of the Lost הוקמה באמצע 2007 על ידי כריס הארמס כפרויקט סולו. בזמן העבודה על השירים הראשוניים ופרסומם ב-MySpace, הארמס זכה לביקורות חיוביות. הוא גייס מוזיקאים נוספים מחבריו בסצנת המוזיקה של המבורג על מנת להקים את הלהקה ולהתחיל לעבוד על האלבום הראשון. הארמס כינה במקור את הפרויקט "Lord", אך שינה את שם הלהקה ל-Lord of the Lost. לפני הקמתה, היה הארמס הזמר והגיטריסט של להקת הרוק "Philiae" ‏(1999–2004), גיטריסט וזמר שני עם להקת הגלאם מטאל "The Pleasures" ‏(2004–2007) כמו גם מוזיקאי בפרויקטים שונים, כמו "Big Boy" ו-"Unterart".

סינגל הבכורה של הלהקה, "Dry the Rain", יצא לאור ב-2009 ואלבום הבכורה "Fears" יצא לאור ב-2010. במהלך הקלטת האלבום השני, "Antagony Lord of the Lost", יצאה הלהקה לסיבוב הופעות מורחב עד 2010 שכלל מופעים ופסטיבלים בינלאומיים כמו "Wave-Gotik-Treffen", פסטיבל ואקן ופסטיבל מרה לונה.[1]

באביב 2011 הוציאה הלהקה את "Sex on Legs" כסינגל הראשון מאלבומה השני, "Antagony". האלבום, שנחשב לאלבום הקונספט הראשון שלה, יצא לאור זמן קצר לאחר מכן.

בקיץ 2012 יצא אלבומה השלישי של הלהקה, "Die Tomorrow". עוד בטרם יצא, החלה העבודה על אלבום רביעי, "From the Flame into the Fire".

בפברואר 2014 עזב המתופף כריסטיאן שלהורן את הלהקה והוחלף על ידי טוביאס מרטנס. במרץ 2015 יצא לאור האלבום האקוסטי "Swan Songs", שהגיע למקום ה-34 במצעדי ה-GfK אנטרטיינמנט.

בשנת 2015 יצא "EP Full Metal Whore". הסינגל הראשון "The Love of God" מהאלבום "Empyrean" יצא לאור במאי 2016.

בדצמבר 2016 הודיע הגיטריסט בו סיקס כי יעזוב את הלהקה מסיבות מקצועיות ופרטיות.[2] בתחילת ינואר 2017 הכריזה הלהקה על הגיטריסט החדש שלה π (Pi). ביולי 2017 הודיע טוביאס מרטנס שמסיבות פרטיות ומקצועיות, הוא לוקח פסק זמן. ניקלס קאהל החליפו כמתופף להופעות חיות.[3]

בדצמבר 2022 הפתיעה הלהקה כשהוציאה לאור את אלבום האולפן החדש שלהם "Blood & Glitter" חודשים לפני שהיה אמור לצאת במקור. האלבום הגיע למקום הראשון במצעדי ה-GfK אנטרטיינמנט.[4]

בתחרות הקדם הגרמנית לאירוויזיון 2023, זכתה הלהקה עם השיר "Blood and Glitter" וייצגה עמו את גרמניה בתחרות שהתקיימה בחודש מאי של אותה שנה בליברפול שבממלכה המאוחדת.[5] בגמר האירוויזיון הלהקה הגיעה למקום ה-26 (המקום האחרון) עם 18 נקודות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורד אוף דה לוסט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]