לורי רובינסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורי רובינסון
Lori Robinson
לידה 1959 (בת 65 בערך)
טקסס, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
בן או בת זוג David A. Robinson עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Taryn Ashley Robinson עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1981–2018 (כ־37 שנים)
דרגה גנרל (אוויר ארצות הברית) גנרל
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
עיטורים
מדליית השירות המצוין של חיל האוויר מדליית השירות המצוין של חיל האוויר (3)
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (3)
כוכב הארד כוכב הארד (2)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורי ג'יי. רובינסוןאנגלית: Lori J. Robinson; נולדה ב-1959) היא קצינה בדימוס בדרגת גנרל בחיל האוויר של ארצות הברית. בתפקידה האחרון שירתה כמפקדת פיקוד צפון של ארצות הברית ומפקדת פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה, בכך הייתה הקצינה הבכירה ביותר מבחינת תפקיד בתולדות ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינסון נולדה בטקסס הבכורה מחמישה ילדים של טיש וג'ורג' הווארד. אביה היה טייס קרב וקולונל בחיל האוויר של ארצות הברית ובעקבותיו נדדה משפחתה ורובינסון גדלה בין השאר בצרפת, באנגליה, איידהו, קרוליינה הדרומית, וירג'יניה וניו המפשייר.

היא סיימה תואר ראשון באנגלית מאוניברסיטת ניו המפשייר, במהלך הלימודים הצטרפה לתוכנית הכשרת הקצונה של חיל האוויר האמריקאי וקיבלה דרגות קצונה במאי 1981. ב-1986 מונתה למדריכת הפעלת מערכות נשק בבית הספר לטייסי קרב בבסיס נליס, תפקיד אשר גרם לה לרצות בפיתוח הקריירה הצבאית.[1]

היא הוכשרה כבקרית אוויר, שירתה כאשת צוות אוויר המפעילה מערכות שליטה ובקרה במטוסי E-8 ומטוסי בואינג E-3 סנטרי וצברה לאורך הקריירה הצבאית שלה למעלה מ-900 שעות טיסה. בשנים 2002–2004 פיקדה על להק בקרה אווירית בכנף בקרה אווירית 552, ושימשה סגנית כנף המשלוח 405 של חיל האוויר במהלך מלחמת עיראק. בשנים 2004–2005 פיקדה על כנף הדרכה 17 בבסיס גודפלו בטקסס, בשנים 2007–2008 פיקדה על כנף בקרה אווירית 552 המפעילה מטוסי בואינג E-3 סנטרי, היא הייתה בכך לאישה הראשונה והלא טייסת הראשונה למלא תפקיד זה. לאחר מכן מילאה מספר תפקידי מטה בפנטגון תחת מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית. בשנים 2012–2013 שירתה כסגנית הכוח האווירי של פיקוד מרכז של ארצות הברית, בשנים 2013–2014 שימשה סגנית פיקוד הקרב של חיל האוויר.

באוקטובר 2014 קודמה לדרגת גנרל ומונתה למפקדת כוחות האוויר של ארצות הברית בגזרת האוקיינוס השקט. היא הייתה בכך האישה הראשונה לפקד על מפקדה מרכזית בחיל האוויר.

במאי 2016 מונתה למפקדת פיקוד צפון של ארצות הברית ובמקביל למפקדת פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה. היא האישה הראשונה שפיקדה על פיקוד במחלקת ההגנה והקצינה הבכירה ביותר בתולדות הכוחות המזוינים של ארצות הברית. היא נבחרה לרשימת הטיים 100 של האישים המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2016.[2] במאי 2018 סיימה את תקופת כהונתה ופרשה מהשירות הצבאי.

לאחר פרישתה מכהנת כעמיתה בכירה באוניברסיטה לביטחון לאומי.[3]

חיים אישים והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובינסון נשואה לדייוויד, טייס קרב וקצין בדימוס בחיל האוויר בדרגת מייג'ור גנרל ולזוג שלושה ילדים. בתה החורגת שירתה כקצינה בחיל האוויר ונפטרה לאחר פציעה בתאונת טיסה.[4]

היא בעלת תואר שני בחינוך ובמנהיגות מאוניברסיטת המדינה בטרוי שבאלבמה, בעלת תואר שני בלימודי ביטחון לאומי ואסטרטגיה ממכללת המלחמה של הצי ותואר ראשון באנגלית מאוניברסיטת ניו המפשייר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורי רובינסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]