לורן בוברט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לורן בוברט
Lauren Boebert
דיוקנה הרשמי של בוברט
דיוקנה הרשמי של בוברט
דיוקנה הרשמי של בוברט
לידה 15 בדצמבר 1986 (בת 37)
אלטמונטה ספרינגס, פלורידה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה תעודת פיתוח חינוכי כללי (GED)
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
אתר האינטרנט הרשמי של לורן בוברט
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של קולורדו
3 בינואר 2021 – מכהנת
(3 שנים ו־10 שבועות)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורן אופל בוברטאנגלית: Lauren Opal Boebert; נולדה ב-15 בדצמבר 1986) היא פוליטיקאית אמריקאית ופעילה למען הזכות לשאת נשק, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת קולורדו. בכניסתה לתפקיד עם התכנסות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית, נהפכה בוברט לאישה הראשונה המייצגת מחוז קונגרס זה בבית הנבחרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוברט, נושאת אקדח, במסעדתה "Shooters Grill", פברואר 2020

בוברט נולד באלטמונטה ספרינגס שבפלורידה בשנת 1986. כשהייתה בת 12 עברה בוברט עם משפחתה לשכונת מונטבלו בדנוור ומאוחר יותר לאורורה שבמדינת קולורדו, זאת לפני שהתיישבה ב-2003 ברייפל (Rifle) שבמזרח המדינה[1]. בוברט סיפרה כי הוריה היו מצביעים למפלגה הדמוקרטית ושחיה עמם בעוני כשהתגוררו בדנוור, שם קיבלה אמה שירותי סעד ורווחה. ב-2001 נרשמה אמה כחברה במפלגה הרפובליקנית. בוברט זוקפת את הגות משנתהּ הפוליטית לעבודתה הראשונה בסניף של מקדונלד'ס בגיל 15, כאשר תהתה האם על משפחתה לקבל סיוע ממשלתי. כאשר הייתה בכיתה י"ב, נשרה מלימודיה התיכוניים לשם הקמת משפחה. עם זאת, במאי 2020 קיבלה תעודת בגרות מסוג GED (פיתוח חינוכי כללי)[2].

בשנת 2013 פתחה בעיר רייפל, בצוותא עם בעלה, מסעדה בשם "Shooters Grill" לאחר שבעלה פוטר מעבודתו. בעקבות אירוע בו עובר אורח הותקף בסמטה הסמוכה למסעדה, השיגה בוברט אישור לשאת נשק סמוי והחלה לעודד את השרתים במסעדה לשאת כלי נשק. כעבור שנתיים, ב-2015, פתחו הזוג מסעדה נוספת בשם "Putters" על מסלול הגולף "רייפל קריק". באמצע חודש מאי 2020, בשיא התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית, הפרה בוברט את הוראות הממשלה להישאר בבתים ולשמור על הסגר בקולורדו בכך שפתחה את מסעדדת "Shooters Grill" לשירות פרונטלי. אף על פי שקיבלה מכתב הפסקת פעילות לצמיתות מטעם מחוז גארפילד, הצהירה בוברט כי לא תסגור את המסעדה. כאות מחאה היא הוציאה אל הרחוב שולחנות לשם סעודה, וכתוצאה מכך מחוז גארפילד הפקיע את רישיונה לממכר מזון. בסוף החודש, כשהמדינה התירה למסעדות להיפתח עד 50% תפוסה, השעה המחוז את הפקעת רישיונה[3].

בית הנבחרים האמריקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2019 החלה בוברט להיות פעילה למען הזכות לשאת נשק. באותה החודש התפרצה לדבריו של בטו או'רורק במהלך אירוע בחירות שקיים במסגרת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית במפלגה הדמוקרטית 2020. כאשר הציע או'רורק לצמצם את תפוצת כלי הירייה ברחובות ארצות הברית, קראה לעברו בוברט ”לעזאזל, לא, אתה לא תיקח את האקדחים שלנו![4] כמו כן, מאוחר יותר בחודש זה הביעה התנגדות לכוונת מועצת העיר באספן להגביל את היכולת לרכוש כלי נשק. בוברט נחשבת לאחת משתי חברות הקונגרס התומכות בתאוריית קשר QAnon, לצד מרג'ורי טיילור גרין.

בדצמבר 2019 הכריזה בוברט על התמודדותה אל בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של קולורדו בבחירות 2020, נגד נציג המחוז המכהן סקוט טיפטון בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. במהלך מסע הבחירות שלה מתחה בוברט ביקורת על אלכסנדריה אוקסיו-קורטז וחברותיה האידאולוגיות כמו ראשידה טליב ואילהאן עומאר, ומיצבה את עצמה כאלטרנטיבה שמרנית לאוקסיו-קורטז. סת' מסקט, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת דנוור, טען כי בוברט שאפה להניע בוחרים רפובליקנים לקחת חלק בבחירות המקדימות נגד טיפטון, תוך קיום מערכת בחירות איטית, דרך שלהוב הכעס שלהם על אוקסיו-קורטז ואחרים[5].

את טיפטון ביקרה בשל דפוס הצבעותיו בקונגרס, שלדבריה אינו שיקף את נקודת המבט של תושבי מחוז הקונגרס השלישי, וגרסה כי טיפטון שיתף פעולה עם המפלגה הדמוקרטית פעמים תכופות מדי. לפני הבחירות המקדימות הביע הנשיא דונלד טראמפ את תמיכתו בטיפטון[6]. במהלך הפריימריז טענה בוברט כי טיפטון אינה תומך נאמן של הנשיא טראמפ. בוברט האשימה את טיפטון בתמיכה בחנינה למהגרים בלתי-חוקיים בכך שהצביע בעד הצעת חוק שתוביל למעמד אזרחות ומימון למהגרי עבודה ללא אשרות שהייה. לאחר שביקרה את טיפטון על פעילותו בקונגרס לאורך כל הפריימריז, ניצחה אותו בוברט עם 54.6% מהקולות וב-30 ביוני זכתה במועמדות הרפובליקנית[7].

בבחירות הכלליות ניצבה בפני המועמדת הדמוקרטית דיאן מיטש בוש, פרופסור לסוציולוגיה מהעיר סטימבוט ספרינגס. בוברט נחשבה כמועמדת המובילה לייצג את מחוז הקונגרס השלישי בבית הנבחרים, וב-3 בנובמבר 2020 גברה על מיטש בוש כשלה 51.27% מקולות הבוחרים[8]. היא הושבעה לתפקידה בראשית ינואר 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורן בוברט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'סטין וינגרטר, Lauren Boebert beat a Colorado congressman. Is she the next GOP star?, באתר דנוור פוסט, 27 ביולי 2020 (באנגלית)
  2. ^ קארל האלס, In Colorado, Fiery Political Novice Aims for a Seat in the House, באתר ניו יורק טיימס, 26 בפטמבר 2020 (באנגלית)
  3. ^ ג'ון סטרוד, Court case against Shooters Grill dismissed, but license still suspended as county, owner negotiate reopening, באתר The Aspen Times‏, 27 במאי 2020 (באנגלית)
  4. ^ שון בויד, Colorado Woman Challenges Beto O’Rourke’s Plan For Buyback Of AR-15s, AK-47s, באתר CBS News, 20 בספטמבר 2019 (באנגלית)
  5. ^ ברידג'ט באומן, Lauren Boebert ran against AOC and the ‘squad,’ and beat Rep. Scott Tipton in the process, באתר Roll Call‏, 1 ביולי 2020 (באנגלית)
  6. ^ ברידג'ט באומן, Colorado Rep. Scott Tipton ousted in primary by gun rights activist, באתר Roll Call‏, 30 ביוני 2020 (באנגלית)
  7. ^ פול לה בלאנק, Trump-backed five-term Republican lawmaker loses primary to challenger who praised QAnon conspiracy, באתר CNN‏, 1 ביולי 2020 (באנגלית)
  8. ^ ג'יימס אנדרסון, Republican Lauren Boebert wins bitter Colorado House race, באתר AP‏, 4 בנובמבר 2020 (באנגלית)