לו קארייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לו קארייה
Lou Correa
דיוקנו של קארייה בבית הנבחרים, 2021
דיוקנו של קארייה בבית הנבחרים, 2021
דיוקנו של קארייה בבית הנבחרים, 2021
לידה 24 בינואר 1958 (בן 66)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
שם מלא חוסה לו קארייה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס
אוניברסיטת המדינה של קליפורניה בפולרטון
עיסוק פוליטיקאי, בנקאי השקעות
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות קתולית[1]
www.loucorrea.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-46 של קליפורניה
3 בינואר 2017 – מכהן
(7 שנים ו־16 שבועות)

חוסה לו קָארֶייַהאנגלית: Jose Luis Correa; נולד ב-24 בינואר 1958) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-46 של מדינת קליפורניה, מאז 2017. המחוז שוכן במחוז אורנג', וכולל בתוכו את הערים סנטה ברברה ואנהיים, כמו גם חלקים מהעיר אורנג'. בנוסף, מדובר במחוז הליברלי והלטיני ביותר במחוז אורנג'. טרם היבחרו של קארייה, חבר המפלגה הדמוקרטית, היה חבר בסנאט המדינתי של קליפורניה בשנים 2006–2014. במקצועו הוא בנקאי השקעות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבו של קארייה הגיע במקור לארצות הברית ממקסיקו כדי לעבוד בסאות'רן פסיפיק במהלך שנות ה-20 של המאה ה-20. סבו התיישב בארצות הברית והקים שם משפחה, אך השפל הגדול אילץ אותו לשוב למקסיקו עם ילדיו שנולדו באמריקה. שנים לאחר מכן, האיש שיהפוך לאביו של קארייה, התחתן ועבר ממקסיקו לקליפורניה. קארייה נולד במזרח לוס אנג'לס, וכשהיה בן שנתיים נהרגה אמו בתאונת דרכים. בעקבות זאת עברה המשפחה לסקטקס. כעבור חמש שנים עברו הוא ואביו לשכונה פינגווין סיטי באנהיים, ומשפחתו הייתה קשת-יום. את כיתה ב' התחיל קארייה כשהוא דובר ספרדית בלבד. תחילה התקשה ללמוד אנגלית, אך כעבור זמן מה החל לדעת אותה באופן רהוט.

לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים באנהיים, השלים לימודי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת המדינה של קליפורניה בפולרטון, ולאחר מכן קיבל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס[2]. הקריירה הפוליטית של קארייה החלה בשנת 1996 כשהתמודד לאספה המדינתית של קליפורניה כמועמד המפלגה הדמוקרטית במחוז הבחירה ה-69. במירוץ צמוד הפסיד לג'ים מוריסי המכהן, בפער של 93 קולות בלבד. ב-1998 התומדד מולו קארייה בשנית, ונבחר ברוב של 54% מקולות הבוחרים. כהונתו החלה ב-7 בדצמבר 1998. ב-2004 נבחר למועצת המפקחים של מחוז אורנג', והיה לדמוקרטי הראשון שישב במועצה מאז 1987.

ב-2006 נבחר לסנאט של קליפורניה, כנציג מחוז הבחירה ה-34. קארייה הושבע לסנאט של מדינת קליפורניה ב-4 בדצמבר 2006. בשנת 2010 נבחר קארייה מחדש אחרי שניצח את חברת מועצת העיר אנהיים לוסיל קרינג. בבחירות מיוחדות שהתקיימו ב-27 בינואר 2015 התמודד קארייה בשנית למועצת המפקחים של מחוז אורנג', אך הובס בפער זעום על ידי אנדרו דו, לשעבר חבר מועצת העיר גרדן גרוב, בפער צמוד של 43 קולות בלבד (0.1%).

בבחירות 2016 התמודד קארייה אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס ה-46 של קליפורניה, לאחר פרישתה של לורטה סנצ'ז אשר התמקדה במסע הבחירות שלה לסנאט של ארצות הברית[3]. בבחירות המקדימות הגיע למקום הראשון עם 43.7% מהקולות, ובבחירות הכלליות גבר על עמיתו הדמוקרטי עם כ-70 אחוזים מקולות הבוחרים[4]. כהונתו החלה כאשר הושבע לתפקידו עם התכנסות הקונגרס ה-115 של ארצות הברית, בראשית ינואר 2017.

בראשית 2021, השתתף קארייה בספירת קולות חבר האלקטורים בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, ובשעה שתומכי הנשיא דונלד טראמפ הסתערו על הקפיטול נכח במליאת בית הנבחרים כאשר הפורעים ניסו לפרוץ את דלתות המליאה. הוא נמנה בין חברי הקונגרס שהתחבאו בהיכל הפסלים הלאומי וצוידו במסכות גז מחשש שייעשה שימוש בגז מדמיע. לאחר ההסתערות, קארייה הוטרד בידי תומכי טראמפ בנמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס לאחר שעזב את וושינגטון הבירה כדי לשוב אל ביתו שבמחוז אורנג'. הוא הוטרד בידי תומכי טראמפ אלה, ולאחר חילופי דברים בין תומכי הנשיא לקארייה, משטרת נמל התעופה פיזרה את המהומה. בעקבות אירועים אלה תמך קארייה בהדחתו השנייה של טראמפ וקרא לסגן הנשיא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקת ארצות הברית[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לו קארייה בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של לו קארייה בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ שרה ד. וייר, Meet California’s newest members of Congress, באתר לוס אנג'לס טיימס, 16 בנובמבר 2016 (באנגלית)
  3. ^ סוזן גאמבואה, Latinos in Senate, House, State Races We'll Be Watching on Election Night, באתר NBC News‏, 4 בנובמבר 2016 (באנגלית)
  4. ^ כריסטינה פלום, Democrat Lou Correa Elected in California’s 46th District, באתר Roll Call‏, 9 בנובמבר 2016 (באנגלית)
  5. ^ A Growing List of Lawmakers and Groups Support Impeaching Trump or Invoking the 25th Amendment, באתר Alaska Native News‏, 8 בינואר 2021 (באנגלית)