לחיות בקטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לחיות בקטן
Downsizing
בימוי אלכסנדר פיין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלכסנדר פיין, מארק ג'ונסון
תסריט אלכסנדר פיין, ג'ים טיילור עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין טנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מאט דיימון
כריסטוף ואלץ
הונג צ'או
קריסטן ויג
מוזיקה רולף קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פדון פאפאמיכאל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Annapurna Pictures
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 באוגוסט 2017 (פסטיבל הסרטים של ונציה)
משך הקרנה 135 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סאטירה חברתית, קומדיה, מדע בדיוני
תקציב 68 מיליון דולר
הכנסות 55 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו downsizing
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לחיות בקטןאנגלית: Downsizing) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2017 בבימויו של אלכסנדר פיין. את התסריט כתב ג'ים טיילור ובסרט מככבים מאט דיימון, כריסטוף ואלץ, קריסטן ויג והונג צ'או.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס בנורווגיה נחשף כי פרויקט מזעור בני אדם אפשרי ואף נוסה בהצלחה, מה שעשוי להביא לפתרון בעיית פיצוץ האוכלוסין בכדור הארץ.

10 שנים מאוחר יותר, חברות פרטיות מעודדות אנשים לעבור הליך של מזעור בהבטחה לעתיד כלכלי וסביבתי טוב יותר. הן מציעות לאנשים שעברו מזעור, להתגורר ביישובים מיוחדים ברמת חיים גבוהה.

פול ואודרי ספרנק, זוג ללא ילדים ממרכז ארצות הברית, פוגשים בכנס מחזור את קרול ודייב ג'ונסון, בני מחזורם שעברו מזעור. הם עורכים סיור באחד המתקנים בהם משתכנים אנשים שמוזערו, יישוב הנקרא "ארץ הפנאי" (Leisureland) בניו מקסיקו. בסיור הם למדים שבעולם הממוזער הונם יהיה שקול למעל 12 מיליון דולר ויוכלו לחיות חיים נוחים. בעקבות הסיור מחליטים פול ואודרי לעבור את תהליך המזעור שהוא בלתי הפיך. לאחר שעבר את התהליך, מגלה פול כי רעייתו התחרטה ברגע האחרון, מבקשת להתגרש ממנו והוא נותר להתמודד לבדו עם המציאות החדשה. בחייו החדשים, נחשף פול לאמיתות על העולם הממוזער, המתגלה כמיקרוקוסמוס של ארצות הברית, על פערי המעמדות והשחיתות שבה.

לאחר מסיבה אצל שכנו דושאן, פוגש פול את נוק לן, דיסידנטית מווייטנאם שמוזערה על ידי ממשלתה בכפייה והוברחה לארצות הברית יחד עם אסירים פוליטיים נוספים, איבדה את רגלה, וכעת משמשת עובדת ניקיון. היא מפגישה את פול לסביבת חייה ומגוריה, שכונת עוני מעבר לחומה של ארץ הפנאי ומצרפת אותו לפעילותה ההומניטרית למען התושבים הנחשלים וקשיי היום.

דושאן ויוריס מזמינים את פול לביקור בקהילת הממוזערים המקורית בנורווגיה, ולנסיעה מצטרפת גם נוק לן. אנשי הקהילה הראשונה מתכוננים לקץ העולם הצפוי להגיע בשל התחממות כדור הארץ ושחרור מתאן מקרחוני אנטארקטיקה, לשם כך הם הכינו "תיבת נח" מודרנית במעמקי האדמה. פול מתכוון להצטרף אליהם אך מתחרט ברגע האחרון ונשאר עם נוק לן בה התאהב. השניים חוזרים לארץ הפנאי וממשיכים בפעילותם ההומניטרית.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא שיתוף פעולה נוסף של הבמאי, המפיק והתסריטאי אלכסנדר פיין והתסריטאי ג'ים טיילור. צילומי הסרט החלו באפריל 2016 באוניברסיטת יורק שבטורונטו, קנדה. צילומים נוספים התבצעו באומהה, בלוס אנג'לס ובנורווגיה.

הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה ב-30 באוגוסט 2017 בפסטיבל הסרטים של ונציה. הפצה נרחבת בצפון אמריקה החלה ב-22 בדצמבר אותה שנה. הסרט זכה לביקורות מעורבות וכשל בקופות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות