ליזי מקגוויר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליזי מקגוויר
Lizzie McGuire
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה קומית לנוער
יוצרים טרי מינסקי
בימוי טימותי באספילד, Steve De Jarnatt, רוברט קאראדין, Jace Alexander, Oz Scott, Rachel Feldman, מארק רוזמן, Larry Shaw, דייוויד קאראדין, סאבג סטיב הולנד, ניל ישראל, Alan Myerson, Brian K. Roberts עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים הילרי דאף
לאליין
אדם למברג
ג'ייק תומאס
האלי טוד
רוברט קרדיין
פסקול Lizzie McGuire עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 65
הפקה
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Sam Winans עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22–24 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני
רשת שידור בישראל ג'טיקס
תקופת שידור מקורית 21 בינואר 200114 בפברואר 2004
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליזי מקגוויראנגלית: Lizzie McGuire) היא סדרת דרמה קומית אמריקאית לנוער של ערוץ דיסני, אשר שודרה משנת 2001 ועד 2004. עלילת הסדרה סובבת סביב חייה של ליזי מקגוויר (הילרי דאף), נערה מתבגרת בת 12 שנקלעת לבעיות אופייניות לגיל ההתבגרות. בסדרה משולבים קטעי אנימציה.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ ג'טיקס בתרגום עברי.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
13112 בינואר 200118 בינואר 2002
23408 בפברואר 200214 בפברואר 2004
סרט2 במאי 2003

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר השגרה היום יומית של ליזי, אשר לא זוכה לפופולריות בבית ספרה, אך למרות זאת, היא נלחמת בקשיים לצד חבריה הטובים גורדו ומירנדה. בבית הספר ישנה ילדה, קייט סנדרס, שהיא ההפך הגמור מליזי, היא פופולרית וחברתה לשעבר של ליזי. אך עד מהרה הצטרפה אל ה"מקובלים" שבבית הספר ונטשה את ליזי. ליזי וחברתה הטובה מירנדה דלוקות על הנער הפופולרי ביותר בבית ספר (וגם הטיפש ביותר), איתן קראפט, שלא במקרה החבר של קייט. אל ליזי נלווית דמותה המצוירת אשר מבהירה לצופים את רגשותיה ומחשבותיה.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ליזי (הילרי דאף) - מצחיקה, חברותית, תלמידה ממוצעת, רגישה וטובת לב. מנסה להתמודד עם מצבים אופייניים לגיל ההתבגרות, אך מול כל התכונות המדהימות האלה היא גם מגושמת להפליא. היא מחשיבה את עצמה כילדה לא מקובלת, לא חנונית, לא ספורטאית, לא חכמה, לא מורדת ולא דיווה, אך הדבר לא נכון, והיא אהודה מאוד והכי חכמה בבית ספרה.
  • מירנדה (לאליין) - חברתם הטובה של ליזי ושל גורדו. מצחיקה, חברותית ולעיתים קנאית. לקראת סוף הסדרה, מירנדה לא מופיעה באף פרק, וליזי אומרת שהיא כביכול נסעה לחופשה עם הוריה במקסיקו, אך במציאות לא יודעים מה פשר ההיעלמות המסתורית מהסדרה.
  • גורדו (אדם למברג) - גורדו הוא ממוצא יהודי. החבר הטוב של ליזי ושל מירנדה. מצחיק, חובב קולנוע, בעל רמת משכל גבוהה מאוד, אינו אהוב הבנות ותמיד רוצה להיות שונה מכולם. הולך תמיד נגד הזרם עד כדי טיפשות מוחלטת. לקראת סוף הסדרה מתגלה שגורדו היה מאוהב בליזי בסתר, והוא לא יודע איך להגיד לה זאת.
  • ג'ו וסם מקגוויר (האלי טוד ורוברט קרדיין) - הוריהם של ליזי ומאט. הורים כנועים למצבם של ילדתם המתבגרת, אוהבים, עוזרים (מנסים), מעצבנים וכל מה שהורה צריך להיות.
  • מאט (ג'ייק תומאס) - אחיה של ליזי. ילד בעל חוש הומור מפותח, אוהב להשתעשע ולעשות מתיחות עם חברתו מלינה. מפריע בלימודים, אהוד מאוד בכיתתו, והוא רב עם ליזי בכל הזדמנות אפשרית.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קייט סנדרס (אשלי ברילאולט) - הילדה המקובלת בבית הספר. שחצנית שנהנית להציק לליזי, מירנדה וגורדו. קייט עומדת בראש חבורת המעודדות של בית הספר. בילדות, הייתה חברתה הטובה של ליזי.
  • איתן קראפט (קלייטון סניידר) - אהוב בקרב ליזי, מירנדה ושאר בנות בית הספר. איתן הוא לא החכם של בית הספר, אך בחור ידידותי ונחמד.
  • לארי טאג'מן (קייל דוונס) - החנון של בית הספר. מקצועו האהוב הוא כל המקצועות. אוהב את ליזי ומסתבך בצרות בכל הזדמנות אפשרית.
  • לני (כריסטיאן קופליין) - חברו הטוב של מאט. לני מעולם לא דיבר ליד אנשים ובכלל ליד מאט, אך למאט אין שום בעיה להבין אותו.
  • מלינה ביאנקו (קרלי סקרודר) - ידידתו של מאט. אוהבת להכניס אותם לצרות.

ליזי מקגוויר ממריאה לרומא (הסרט)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליזי מקגוויר ממריאה לרומא

הסרט יצא ב- 2 במאי 2003, בבימויו של ג'ים פול. בסרט משתתפים רוב שחקני הסדרה, פרט לשחקנית לאליין.

עם יציאת הסרט, הוא קיבל תגובות שליליות ממבקרים, אבל הגיע למקום השני בבתי הקולנוע בארצות הברית, כאשר גרף בכול העולם, כ-55.6 מיליון דולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליזי מקגוויר בוויקישיתוף