ליטל רוזנצוייג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליטל רוזנצוייג
לידה 3 בנובמבר 1984 (בת 39)
ניר צבי, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליטל רוזנצוייג (נולדה ב-3 בנובמבר 1984) היא שחקנית, מנחה ודוגמנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנצוייג נולדה במושב ניר צבי שבמרכז הארץ ליוסי וויויאנה. יש לה אחות ואח צעיר בשם עדן. למדה במגמת תיאטרון ב"תיכון חדש" בתל אביב וסיימה בהצטיינות.

היא שירתה בצה"ל כמפעילת מחשב בחיל התקשוב. בשנת 2004, שירותה הצבאי הוקפא למשך חודשיים לטובת תחרות מלכת היופי, בה רוזנצוייג הייתה מועמדת[1] כאחת מנציגות צה"ל, וזכתה להגיע לשלב 10 המועמדות הסופיות (בתחרות בשנה זו, התקיים ספיישל בו שתי המועמדות שקיבלו את מספר הקולות הגבוהים ביותר מן הקהל עולות אוטומטית לשלב חצי הגמר, ללא קשר להחלטת השופטים, ורוזנצוייג הייתה אחת מהשתיים). בעקבות התחרות, הופיעה יחד עם שאר המתמודדות בווידאו קליפ לשיר "מילים לאהבה" של ליאור נרקיס, שייצג את ישראל באירוויזיון 2003.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנצוייג למדה בבית הספר למשחק "בית צבי" אותו נטשה כעבור שנתיים. מאוחר יותר השלימה תואר ראשון במכללה למינהל.

פריצתה הגדולה של רוזנצוייג אל עולם הבידור התרחשה ב-2007 כאשר לוהקה לתפקיד ראשי בסדרת המדע בדיוני לילדים ולנוער "הנפילים" של חברת הלוויין yes שם במשך שתי עונות גילמה את דמותה של עדי כץ. באותה השנה החלה להנחות בערוץ לוגי לצד בן פרי את תוכניות הדגל של הערוץ, "שחק אותה סשו" ו"מתחת לאף".

בשנת 2008, הצטרפה אל עונתה הרביעית של תוכנית הסאטירה וההומור "מהדורה מוגבלת" בערוץ ביפ כאחת מחברי הפאנל.
מאוחר יותר באותה השנה, לוהקה רוזנצוייג לטלנובלה של HOT "חשופים" שם גילמה את אלה יוספי, כתבת הספורט הפרובוקטיבית של מהדורת חדשות. כדי להתאים עצמה לדמות צבעה בתחילה את שיערה לחום ובאמצע העונה נאלצה לגזור אותו קצר כחלק מהעלילה.

במרץ 2009 החלה רוזנצוייג בקריירת דוגמנות והובילה כפרזנטורית את קמפיין האופנה של "סטודיו פשה". באוגוסט 2009, לוהקה לטלנובלה החדשה של ערוץ 10 - "נשות הטייסים" שם היא מגלמת את 'סגן רוני ברג', קצינה בכלביה של הבסיס, לצד שחקנים כגון: שרי גבעתי, גלית גוטמן, מייקל לואיס, יעל גולדמן ועוד. בנוסף בשנת 2009 ליטל השתתפה בתפקיד אורח בתוכנית הילדים "הפיג'מות במופע של דובל'ה".

ליטל רוזנצוייג, דצמבר 2007

רוזנצוייג מיוצגת בסוכנות לוק.

בקיץ 2010 נבחרה להנחות את התוכנית NickNet בערוץ ניקלודיאון יחד עם לי בירן, טדרוס ואלין לוי. בשנת 2011 הנחתה את "מצעד הביפ" ששודרה בערוץ 2. התוכנית הופקה על ידי ערוץ ביפ והציגה סרטוני רשת מצחיקים. בנוסף, נבחרה כפרזנטורית של אתר הקניות "BUY2". ובאותה השנה שחקה ביוני והמחוננים בתור עיתונאית ספורט שבאה לעשות כתבה על יוני הדמות הראשית בסדרה. בשנת 2012 השתתפה רוזנצוייג בסרט הקולנוע "רווקה פלוס".

בשנת 2016, גילמה רוזנצוייג בתפקיד אורח את דפנה בסדרה הקומית "אלישע" של ערוץ הילדים וגם השתתפה בסרט הקומי מה כבר יכול לקרות?. באותה שנה, שימשה כפרזנטורית של מותג בגדי ההיריון "אבישג ארבל" וב-2018 החלה להיות הפרזנטורית של האפליקציה "Easy".

בשנת 2023, לוהקה לסרט "כחול לבן" של רובי דואניס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2012, נישאה לאסף מנור בקיבוץ געש. לזוג ארבעה ילדים.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליטל רוזנצוייג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "לאשה", מס' 10: ליטל רוזנצוויג, באתר ynet, 9 בפברואר 2004
  2. ^ רן בוקר, ליטל רוזנצוויג התחתנה, באתר ynet, 20 בספטמבר 2012