תוכנית אירוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף לייט-נייט)

תוכנית אירוחאנגלית אמריקנית/אוסטרלית: Talk Show, באנגלית בריטית: Chat Show) היא תוכנית טלוויזיה או תוכנית רדיו, שבה מתארח אדם אחר (או קבוצה של אנשים) על מנת לדון בנושאים שונים, אותם מעלה המנחה של תוכנית האירוח.

צילומים באולפן "בשידור חי עם דן שילון", תוכנית אירוח בערוץ 2

לעיתים, בתוכנית יתקיים פאנל של אורחים, המורכב בדרך כלל מקבוצה של אנשים, המלומדים או המנוסים בנושא שבו דנה התוכנית. בפעמים אחרות, יהיה זה אורח יחיד אשר ידון על תחום עבודתו או תחום ההתמחות שלו עם המנחה.

בתוכניות אירוח אשר משודרות בשידור חי עשויים להיות אורחים או מרואיינים שאינם נמצאים פיזית באולפן הטלוויזיה או בתחנת הרדיו, אלא בביתם, במכוניתם או בכל מקום אחר, אשר ינהלו שיחה עם המנחה באמצעות הטלפון. לעיתים, מוצגת שיחה עם אורח כשיחת טלפון, בעוד האורח עצמו נמצא מאחורי הקלעים.

טכניקה נפוצה בתוכניות אירוח, היא צילומן מול קהל חי(אנ'), על פי רוב כדי להוסיף מחיאות כפיים או צחוק לפסקול התוכנית[1], בדומה להוספת צחוק מוקלט בסיטקומים.

בין מנחי ומנחות תוכניות האירוח האמריקאיות המפורסמים ביותר ניתן למנות את: אופרה וינפרי, רוזי או'דונל, אלן דג'נרס, קלי ריפא, ריג'יס פילבין(אנ'), ראיין סיקרסט, אד סאליבן, ג'וני קרסון, ג'יי לנו, קונאן או'בראיין, קרייג פרגוסון, ג'יימס קורדן, ג'ימי קימל, ג'ימי פאלון, דייוויד לטרמן, לארי קינג, ג'ון סטיוארט, ביל מאהר, ג'רי ספרינגר, הווארד סטרן, סת' מאיירס, ריקי לייק, צ'לסי הנדלר ורוזאן בר.

תוכניות אירוח בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכניות אירוח בטלוויזיה, האורחים, לעיתים תכופות, הם ידוענים, שמדברים על חייהם האישיים ועל עבודתם, כמו גם על סרטם האחרון, תוכנית טלוויזיה שהם משתתפים בה או פרויקטים אחרים שהם רוצים לקדם.

לעיתים קרובות, המנחים בתוכניות אלו הם קומיקאים, אשר פותח את התוכנית עם מונולוג קומי בפני הקהל שבאולפן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רובינשטיין, אלעד (2012-07-10). "קהל יקר: הביזנס שמאחורי מחיאות הכפיים". ynet. נבדק ב-2017-12-30.
ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.