ליילה אל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליילה אל
Layla Young
ליילה באפריל 2014
ליילה באפריל 2014
לידה 25 ביוני 1977 (בת 46)
לונדון, אנגליה
שם במה ליילה
ליילה אל
משקל 54 ק"ג
גובה 1.57 מטר
מקום מגורים פיניקס, אריזונה, ארצות הברית
לאום ארצות הברית
קריירה מקצוענית 16 באוגוסט 200629 ביולי 2015 (9 שנים)
מאמנים דייב פינלי
חסה הרננדז
מידע אישי
בן או בת זוג Richard Young (2015–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליילה אל או בשמה לאחר הנישואים ליילה יאנגאנגלית: Layla Young; נולדה ב-25 ביוני 1977 בוויסקונסין), הידועה יותר בשם הבמה שלה, ליילה היא מתאבקת עבר אנגלית. כמו כן, ליילה היא רקדנית ודוגמנית.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות "חיפוש הדיווה" (2006–2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל התחרתה בתחרות "חיפוש הדיווה" של שנת 2006, שבה הפרס לזוכה היה 250 אלף דולר. ב-16 באוגוסט אל הוכרזה כזוכה של אותה השנה. את הופעת הבכורה הרשמית שלה בארגון ערכה באירוע סאמרסלאם בקטע מאחורי הקלעים עם עוד כמה דיוות אחרות. שבוע לאחר האירוע, אל הצטרפה לתוכנית סמאקדאון. לאחר מכן נעדרה מהמסך למשך חודש וחזרה ב-22 בספטמבר לעימות נגד קריסטל וג'יליאן הול.

את קרב הבכורה שלה בזירה רשמה אל ב-27 באוקטובר בקרב באטל רויאל, בקרב זה קריסטל ניצחה לאחר עזרה מהמיז. שבוע לאחר מכן הצטוותה לביג ויטו בהפסדם בקרב זוגות מעורב למיז וקריסטל. את קרב היחידים הראשון שלה ערכה ב-1 בספטמבר ונוצחה על ידי קריסטל. בקרב האחרון שלה בסמאקדאון ב-22 בדצמבר, ליילה חברה לאשלי בניצחונן על קריסטל וג'יליאן הול.

חשיפה קיצונית ווויליאם ריגל (2007–2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודש לאחר מכן הועברה אל לתוכנית ECW. היא הצטרפה לקלי קלי וברוק אדמס כדי להקים את קבוצת Extreme Expose. השלוש הופיעו בקטע ריקוד שבועי למשך החודשים שבאו לאחר מכן. בחודש יוני 2007, המיז הועבר לתוכנית והוא עורר עלילה, שבה שלוש הבנות נמשכו אליו. כשקלי נמשכה למתאבק באלס מהוני, ליילה ברוק והמיז החלו לצחוק עליה, מה שהפך את ליילה וברוק לדמויות רעות. ב-1 בנובמבר ברוק שוחררה מהחוזה שלה וקבוצתן למעשה התפרקה, מה שהשאיר את ליילה וקלי קלי להיכנס ליריבות אישית ביניהן. ליילה וקבוצתה הפסידו בקרב חמש על חמש המסורתי במסגרת האירוע סדרת ההישרדות. בחודש דצמבר ליילה חברה לצידן של ויקטוריה ולאחר מכן גם ללנה יאדה ושלושתן התחילו לפתוח ביריבות נגד אותה קלי. ברסלמניה 24 תפקידה של ליילה היה "חוטבת עצים" בקרב חוטבות העצים בין אשלי מסארו ומריה לבין בת' פיניקס ומלינה. חודש לאחר מכן ליילה הייתה בקבוצה המנצחת בקרב שש על שש כחלק מהאירוע באקלאש.

בחודש יוני של שנת 2008 ליילה הועברה לתוכנית Raw כחלק מהדראפט המשני. ב-7 ביולי ליילה וג'יליאן הול הפסידו בקרב זוגות למיקי ג'יימס וקלי קלי. ב-8 בספטמבר ליילה התייצבה לצד המתאבק וויליאם ריגל. במהלך החודשים הבאים ליילה התאבקה במספר קרבות באופן לא רציף, כשלרוב הייתה נוכחת בצד הזירה בקרבות של ריגל, ואף הייתה לצידו בקרב נגד סנטינו מארלה, שבו ריגל ניצח וזכה באליפות הבין-יבשתית ב-10 בנובמבר. ב-5 באפריל 2009 באירוע רסלמניה 25 ליילה נטלה חלק בקרב באטל רויאל, שבו סנטינה מארלה ניצחה (דמות שבמקורה הייתה סנטינו מארלה).

לייקול ואליפות הנשים (2009–2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליילה (שמאל) ומישל מק'קול (ימין) במהלך מופע "מחווה לחיילים" 2010

ב-15 באפריל ליילה שבה לתוכנית סמאקדאון כחלק מהדראפט המשני השנתי. היא החלה ביריבות נגד איב טורס, שבמשך החודשיים הקרובים התחרו השתיים בתחרויות ריקוד והורדת ידיים ובקרב אחד שבו ליילה הפסידה.

לאחר מכן התיידדה עם מישל מק'קול, וזמן קצר לאחר מכן נודעו בכינוי "לייקול". הן החלו בריב מתוסרט נגד מיקי ג'יימס בחודש אוקטובר, בכך שהם לעגו על המשקל שלה והבטיחו שהן יגרמו לה לעזוב את התוכנית. באירוע סדרת ההישרדות, הקבוצה של מקול הפסידה לקבוצה של ג'יימס בקרב ההדחות המסורתי. באירוע TLC, ליילה התערבה במהלך קרב אליפות הנשים בין מקול לג'יימס ועזרה למקול לשמור על התואר. בינואר של שנת 2010 במסגרת אירוע הרויאל ראמבל, ליילה הגיעה לזירה בתחפושת של אישה שמנה, שרמזה על הדמיון של התחפושת לג'יימס, לפני הקרב בין מקול לג'יימס; למרות זאת, ג'יימס תקפה את ליילה וניצלה את הסחת דעת זאת כדי לנצח את מקול ולזכות באליפות הנשים. בשלב מסוים בחודש פברואר, ויקי גאררו החלה לשמש כמנג'רית של לייקול. באירוע תא ההדחות ליילה ומקול ניצחו את הנציגות מ-Raw, גייל קים ומאריס. באירוע רסלמניה 26 ליילה הייתה בצד המנצח בקרב חמש על חמש.

ב-14 במאי, לייקול התחרו בקרב האנדיקאפ שתיים נגד אחת נגד אלופת הנשים, בת' פיניקס. בקרב זה ליילה הצמידה את פיניקס וזכתה בפעם הראשונה באליפות הנשים, מה שהפך אותה למתאבקת הבריטית הראשונה שעושה זאת. בנוסף לכך, היא זוכת תחרות חיפוש הדיווה הראשונה שזוכה באליפות בארגון. לאחר הניצחון, לייקול החלו להיקרא בשם "סגנית-אלופות הנשים", כך שכל אחת מהן משמשת כאלופת הנשים במקביל. ההגנה הראשונה של ליילה על התואר הגיעה באירוע כסף בבנק לאחר ניצחון על קלי קלי. ב-30 ביולי, הג'נרל מנג'ר, טדי לונג, הודיע שרק אחת מהן יכולה לשמש כאלופה והשתיים היו צריכות להחליט מי מביניהן תהיה. שבוע לאחר מכן, לייקול חשפו את חגורת האליפות החדשה - חגורה חצויה, כך שכל אחת קיבלה צד אחד מהחגורה. באירוע לילה של אלופים, לייקול אתגרו את אלופת הדיוות, מלינה, לקרב על איחוד האליפויות. בקרב זה ליילה עזרה למקול לזכות בתואר המאוחד. ליילה הפכה באופן לא רשמי למחזיקת תואר האליפות וכבר לילה לאחר מכן הגנה על התואר בהצלחה מול האלופה לשעבר, מלינה. באירוע סדרת ההישרדות השתיים התחרו שוב בקרב האנדיקאפ, הפעם מול נטליה, אך הפסידו לה ואיבדו את תואר האליפות. באירוע TLC, לייקול הפסידו בקרב שולחנות לנטליה ובת' פיניקס (שנודעו בשם The Divas of Doom). לייקול דרשו את הקרב החוזר שלהן על האליפות באירוע הרויאל ראמבל, אך לפני הקרב, הג'נרל מנג'ר של Raw, הודיע שהוא הופך את הקרב לקרב מרובע שיכלול בנוסף את איב טורס, שלמעשה זכתה בסוף בתואר.

מחלוקת בין ליילה למקול התרחשה לאחר איבוד תואר האליפות, והשתיים נראו בסדרת קטעים ששודרו בתוכנית, כשהן נפגשות לטיפול זוגי. ב-22 באפריל מקול תקפה את ליילה במהלך אחד מהטיפולים. במהלך הדראפט של שנת 2011, שנערך ב-25 באפריל, ליילה הפסידה לאיב ולאחר הקרב הותקפה על ידי מקול. ארבעה ימים בלבד לאחר מכן, ליילה ומקול התחרו אחת נגד השנייה בקרב שהוביל לספירת חוץ כפולה. כתוצאה מכך השתיים התעמתו שוב באירוע חוקי אקסטרים, שנערך ב-1 במאי, בקרב ללא ספירות חוץ, ללא פסילות, המפסידה עוזבת את ה-WWE. בקרב זה ליילה הצליחה לנצח.

ליילה הודיעה שהיא סובלת מפציעה עקב הקרב באירוע חוקי אקסטרים, אך היא נקטעה והותקפה על ידי המתאבקת קארמה, כדי שהדבר יקנה לה זמן לנוח מהופעות בטלוויזיה. מאוחר יותר באותו החודש, נודע שליילה קרעה את הרצועה הצולבת הקדמית וגם את רצועת הברך, ולכן נדרשה לעבור ניתוח.

אליפות הדיוות ופרישה (2012–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליילה כרקדנית של פאנדנגו, אפריל 2014

ליילה ערכה את הופעת החזרה שלה באירוע של הארגון FCW ב-22 במרץ 2012. את החזרה שלה לרוסטר הראשי של ה-WWE ערכה באירוע חוקי אקסטרים ב-29 אפריל, כשהיא מחליפה את בת' פיניקס, שלא הוכשרה רפואית להתחרות, לקרב על אליפות הדיוות. למרות הפרעות מצידה של ברי בלה, ליילה הצליחה לנצח את אלופת הדיוות, אחותה ניקי, ולזכות בפעם הראשונה בקריירה שלה באליפות הדיוות. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw ליילה יצאה למסע מוצלח של הגנות על התואר, האחד בקרב משולש נגד ניקי וברי בלה, והשני נגד בת' פיניקס גם באירוע מעבר לקצה בחודש מאי וגם באירוע אין דרך יציאה בחודש יוני. באירוע לילה של אלופים שהתקיים ב-16 בספטמבר, איב טורס גברה על ליילה וזכתה באליפות, מה שקטע 140 ימים של החזקה בתואר אליפות הדיוות. ליילה ניצחה את טורס בקרב שלא על תואר האליפות כדי להשיג קרב על אליפות הדיוות. את קרב האליפות ליילה קיבלה ב-15 באוקטובר, אך כשלה בניסיונה לזכות בתואר, בנוסף לקרב המשולש שקיבלה באירוע גיהנום בכלוב, שכלל גם את קייטלין. ב-12 בנובמבר ליילה נוצחה על ידי קייטלין בקרב מועמדות לתואר אליפות הדיוות. בתחילת שנת 2013 ליילה פיתחה פיוד נגד טמינה סנוקה, שלה הפסידה בקרב יחידים, אך בקרב זוגות ליילה ניצחה אותה. כחלק מהפיוד, ליילה ציוותה את עצמה לקייטלין והחלה ללוות אותה לקרבות שלה. ב-2 באוגוסט בתוכנית סמאקדאון, ליילה עצרה את קייטלין ממהלך הספיר של AJ לי, מה שבסופו של דבר עלה לקייטלין בקרב ובאליפות הדיוות. לאחר מכן ליילה ניצחה את קייטלין בקרב יחידים ובקרב זוגות כשהשותפה שלה בקרב הייתה AJ לי.

לקראת סוף שנת 2013 ליילה נעדרה מהמרקע עקב סיבות אישיות. היא חזרה ב-14 במרץ 2014 בהפסד בקרב זוגות ביחד עם אלישיה פוקס נגד נעמי וקמרון. ליילה השתתפה בבאטל רויאל על אליפות הדיוות ברסלמניה 30, בקרב שבו AJ ניצחה. שבוע לאחר מכן, היא החליפה את סאמר רה כרקדנית של פאנדנגו, ובמהרה נכנסה לפיוד נגד אמה וסנטינו מארלה. בחודש מאי, ליילה השתתפה בטורניר אשר קבע את אלופת הנשים החדשה של NXT, אך הפסידה בסיבוב הראשון לנטליה. רה חזר ב-19 במאי כשהיא תוקפת את ליילה. באירוע כסף בבנק השתיים התחרו אחת נגד השנייה כשפאנדנגו הוא השופט המיוחד לקרב, בקרב זה ליילה ניצחה. במהלך קרב חוזר שנערך בחודש יולי במסגרת התוכנית סמאקדאון, ליילה ורה תקפו ביחד את פאנדנגו, לפני שרקדו אחת עם השנייה. מהאירוע באטלגראונד השתיים פתחו בברית ביניהן, כשהן מסיחות את הדעת של פאנדנגו במהלך הקרבות שלו וגורמות לו להפסיד. בקרב הראשון שלהן כזוג, השתיים הפסידו לפייג' ו-AJ לי ב-18 ביולי. הן השיגו את ניצחון הבכורה שלהן על רוזה מנדס ונטליה ב-2 בספטמבר. השתיים היו חלק מהקבוצה של פייג' בקרב ההדחות המסורתי במסגרת האירוע סדרת ההישרדות.

בינואר 2015 ליילה עברה ניתוח וחזרה ב-14 באפריל ורשמה ניצחון על אמה. ב-13 ביוני ליילה נוצחה על ידי פייג', במה שהתברר כקרב האחרון שלה. ב-29 ביולי ה-WWE הודיעו שליילה משוחררת מהחוזה שלה לאחר שהחליטה לפרוש מהיאבקות.[1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליילה נולדה וגדלה בלונדון, אנגליה והיא ממוצא ספרדי ומרוקאי. אמה של ליילה נפטרה באוגוסט 2008 עקב סרטן השד.

אל החלה להפגש עם המתאבק ריצ'רד יאנג, שידוע יותר בשם הבמה שלו, ריקי אורטיז באמצע שנת 2014. שנה לאחר מכן ב-28 ביולי, אל הודיעה על האירוסים שלהם והשניים התחתנו ב-27 בנובמבר בגלנדייל, אריזונה.[2]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותה במקום ה-6 מתוך 50 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2012
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליילה אל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]