לילה של אלופים (2014)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילה של אלופים (2014)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של ג'ון סינה וברוק לסנר
מידע
ארגון WWE
תאריך 21 בספטמבר 2014
עיר נאשוויל, טנסי
אולם ברידג'סטון ארנה
מספר צופים 11,000
שיר (י) הנושא "Night of Gold" בביצוע $CFO
ספונסר (ים) Diet Mountain Dew
סיסמה פרסומית .Rematch. Resolve. Redemption
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
:NXT TakeOver
Fatal 4-Way
לילה של אלופים
(2014)
גיהנום בכלוב
סדרת אירועי לילה של אלופים
2013 לילה של אלופים
(2014)
2015

לילה של אלופים (2014) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע נערך ב-21 בספטמבר 2014 בברידג'סטון שבנאשוויל, טנסי. האירוע היה האירוע השמיני בסדרת אירועי לילה של אלופים.

שמונה קרבות התנהלו באירוע. בקרב המרכזי, ג'ון סינה ניצח את ברוק לסנר בפסילה לאחר שסת' רולינס הפריע; לעומת זאת, לסנר שמר על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. עוד ברשימת הקרבות, AJ לי ניצחה את ניקי בלה ופייג' בקרב משולש וזכתה באליפות הדיוות בפעם השלישית בקריירה, והמיז ניצח את דולף זיגלר וזכה באליפות הבין יבשתית.

שיעור הקנייה של האירוע בטלוויזיה היה 48,000 (לא כולל צפיות דרך ערוץ ה-WWE Network), נתון נמוך משיעור הקנייה של אירוע לילה של אלופים של השנה הקודמת אשר עמד על 175,000.[1]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבט פנימי על הברידג'סטון ארנה לפני שהאירוע החל

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע סאמרסלאם, ברוק לסנר ניצח את ג'ון סינה וזכה באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. ב-19 באוגוסט בפרק של התוכנית Main Event, טריפל H, הודיע שסינה מימש את סעיף הקרב החוזר על התואר וכתוצאה מכך הוא יתמודד מול לסנר באירוע לילה של אלופים.

באירוע סאמרסלאם, פייג' ניצחה את AJ לי וזכתה באליפות הדיוות. ב-1 בספטמבר בפרק של התוכנית Raw, סטפני מקמהן, הבטיחה לניקי בלה קרב על התואר באירוע לילה של אלופים, אך הן נקטעו על ידי AJ לי, שהזכירה לסטפני שמגיע לה קרב חוזר על התואר. ב-5 בספטמבר, סטפני החליטה שפייג' תגן על אליפות הדיוות נגד AJ לי וניקי בלה בקרב משולש באירוע לילה של אלופים.

באירוע סאמרסלאם, דולף זיגלר ניצח את המיז וזכה באליפות הבין יבשתית. לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, השניים התמודדו זה מול זה בקרב חוזר, שבו המיז ניצח כתוצאה מספירת חוץ; לעומת זאת, זיגלר שמר על תוארו, מכיוון שחגורת אליפות לא יכולה להחליף ידיים כתוצאה מספירת חוץ. ב-2 בספטמבר בפרק של התוכנית Main Event, נודע על קיומו של קרב חוזר נוסף בין השניים לאירוע לילה של אלופים.

ב-25 באוגוסט בפרק של התוכנית Raw, סזארו ניצח את רוב ואן דאם בקרב אשר קבע את זהות הטוען לכתר לאליפות ארצות הברית של שיימוס. בעקבות זאת, קרב על התואר בין שיימוס לסזארו נקבע לאירוע לילה של אלופים.

ב-18 באוגוסט בפרק של התוכנית Raw, מארק הנרי תקף את רוסב, שהשיב מלחמה ב-1 בספטמבר, כשתקף את אותו הנרי במהלך קרב של הנרי וביג שואו נגד אריק רואן ולוק הארפר. ב-5 בספטמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, הנרי איתגר את רוסב לקרב יחידים באירוע לילה של אלופים. לאנה, נענתה לאתגר זה בחיוב בשמו של רוסב.

ב-18 באוגוסט בפרק של התוכנית Raw, גולד וסטארדאסט ניצחו את האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) בקרב זוגות שאינו היה על אליפות הזוגות של ה-WWE. שבוע לאחר מכן, גולדאסט וסטארדאסט ניצחו את האוסוס בקרב על חגורות האליפות כתוצאה מספירת חוץ, כשלאחר מכן הם תקפו את האוסוס; לעומת זאת, האוסוס שמרו על חגורות האליפות, מכיוון שחגורת אליפות לא יכולה להחליף ידיים כתוצאה מספירת חוץ. במשך השבועות, גולדאסט וסטארדאסט המשיכו לתקוף את האוסוס לאחר הקרבות שלהם, ואף גרמו לפציעת רגלו של ג'יי אוסו. ב-8 בספטמבר, נקבע שהאוסוס יגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד גולד וסטארדאסט באירוע לילה של אלופים.

ב-1 בספטמבר בפרק של התוכנית Raw, כריס ג'ריקו העליב את רנדי אורטון במהלך הפינה שלו, Highlight Reel. שבוע לאחר מכן, אורטון תקף את ג'ריקו, שנזקק לטיפול רפואי לאחר שהפסיד לבריי וויאט בקרב כלוב. ב-9 בספטמבר, קרב בין ג'ריקו לאורטון נקבע לאירוע לילה של אלופים.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול
ג'רי לולר
ג'ון "בראדשו" לייפילד
טיילר האברד
בריאן קלי
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מראיין ביירון סקסטון
כרוזים ליליאן גרסיה
ג'סטין רוברטס
שופט מייק קיודה
פאנל לפני האירוע רנה יאנג
בוקר טי
ביג שואו
אלכס ריילי

במהלך המופע המקדים לאירוע, כריסטיאן חזר כדי להנחות את הפינה שלו, The Peep Show, כשכריס ג'ריקו היה האורח שלו.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) הגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד גולדאסט וסטארדאסט. אלופי הזוגות שלטו לאורך הקרב עד שג'יי ניסה לבצע על סטארדאסט את מהלך הסמואן ספלאש, אך במקום זאת הוא נפל על ברכו של סטארדאסט, שהניף אותה לגובה. סטארדאסט ניצל זאת לטובתו וביצע הצמדה מוצלחת לספירת שלוש, שהקנתה לו ולגולדאסט זכייה בחגורות אליפות הזוגות.

אז, שיימוס הגן על אליפות ארצות הברית נגד סזארו. בסיום, שיימוס ביצע על סזארו את מהלך הברוג קיק כדי להשיג את הניצחון בקרב והגנה מוצלחת על התואר.

בקרב שבא לאחר מכן, דולף זיגלר (שלווה לקרב על ידי R-טרות') הגן על האליפות הבין יבשתית נגד המיז (שלווה לקרב על ידי ה"כפיל" שלו, דמיאן מיזדאו). המיז הצמיד את זיגלר לניצחון תוך כדי שהוא אחז במכנסיו של האחרון ובעקבות זאת הוא זכה באליפות הבין יבשתית בפעם הרביעית בקריירה שלו.

דין אמברוז מלווה מחוץ לאולם על ידי צוות האבטחה לאחר שתקף את סת' רולינס

בקרב הרביעי, רומן ריינס התמודד מול סת' רולינס. הקרב בוטל יום לפני האירוע, כשריינס הובהל לבית החולים עקב קילה, שמנע ממנו להתחרות. רולינס עשה את דרכו לזירה כדי לנצח כתוצאה מפרישה. בעוד שהיה בזירה, דין אמברוז תקף את רולינס. האות'וריטי הגיחו מאחורי הקלעים כדי להפריד בין השניים ולהשיב את הסדר על כנו. לאחר מכן, צוות האבטחה אזק את ידיו של אמברוז מאחורי גבו וליווה אותו מחוץ לאולם.

לאחר מכן, רוסב (שלווה לקרב על ידי לאנה) התמודד מול מארק הנרי. במהלך הקרב, הנרי ביצע על רוסב את מהלך הסיום שלו, The World's Strongest Slam, אך לא הצליח להצמיד אותו. מנגד, רוסב ביצע על הנרי את מהלך ההכנעה שלו, The Accolade, שהספיק לו כדי להכניע אותו לניצחון.

בקרב שבא לאחר מכן, רנדי אורטון התמודד מול כריס ג'ריקו. בסיום, ג'ריקו ביצע על אורטון את מהלך הקודברייקר, אך האחרון הצליח לצאת מניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן. בזמן שג'ריקו קפץ מהחבל העליון, אורטון ביצע עליו את מהלך הסיום שלו, ה-RKO ולאחר מכן הצמיד אותו לניצחון.

בקרב הלפני אחרון, פייג' הגנה על אליפות הדיוות נגד ניקי בלה ו-AJ לי בקרב משולש. בסיום, AJ לי לא הותירה לפייג' דבר מלבד להיכנע למהלך ה-Black Widow, שגרם לה לנצח בקרב ולזכות באליפות הדיוות. כתוצאה מזכייה זו בתואר, AJ לי השוותה את שיא ההחזקות ביחד עם איב טורס, עם שלוש זכיות כל אחת.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, ברוק לסנר הגן על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד נגד ג'ון סינה. סינה ביצע את מהלך האטיטיוד אדג'סטמנט, אך לסנר הצליח לצאת כשנייה אחת בלבד לאחר ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן. לסנר ביצע על סינה ארבע פעמים את מהלך ההכנעה שלו, הקימורה לוק, אך סינה הצליח להגיע אל חבלי הזירה כדי לשבור את המהלך כל פעם מחדש. סינה ביצע על לסנר את מהלך ה-AA פעם נוספת, אך הפעם האחרון יצא מניסיון ההצמדה לאחר שתי שניות. סינה המשיך אל עבר ביצוע מהלך ההכנעה שלו, ה-STF, מנגד, לסנר הצליח לצאת מהכנעה זו. בתגובה, לסנר ביצע בפעם החמישית את מהלך הקימורה לוק, אבל סינה הצליח להתחמק מכך, כשהטיח את לסנר בפינת הזירה. סינה ניצל את המומנטום כדי לבצע בפעם השלישית את מהלך ה-AA ואז בפעם השנייה את מהלך ה-STF, אך גם הפעם לסנר הצליח להגיע אל חבלי הזירה. סינה הצליח לבצע בפעם הרביעית את מהלך ה-STF, אך הוא איפשר ללסנר לצאת מהאחיזה, כשהוא סירב להיכנע. ברגעי הסיום של הקרב, סינה ביצע על לסנר את מהלך ה-AA בפעם הרביעית. כשסינה התקדם כדי להצמיד את לסנר, סת' רולינס הגיע ותקף את סינה בעזרת מזוודת כסף בבנק שלו, שגרמה לפסילת הקרב. רולינס תקף את לסנר בעזרת מהלך הקורב סטומפ ולאחר מכן ניסה לפדות את החוזה במזוודה שלו. מנגד, סינה תקף אותו לפני שהקרב יצא לדרך. לאחר מכן, לסנר ביצע על סינה את מהלך ה-F-5, שסגר את האירוע.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, המיז הגן על האליפות הבין יבשתית נגד דולף זיגלר בקרב חוזר מהאירוע לילה של אלופים. זיגלר זכה בחזרה בתואר לאחר שעשה בדיוק מה שהמיז עשה, כשזכה בחגורת האליפות - הצמיד אותו לניצחון תוך כדי אחיזה במכנסיים.

במהלך ריאיון עם מייקל קול, טריפל H בישר על קיום קרב באטל רויאל ב-26 בספטמבר בפרק של התוכנית סמאקדאון, כשהמנצח בו קיבל קרב על האליפות הבין יבשתית נגד זיגלר באותו הערב.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע זכה לרוב ביקורות חיוביות בקרב המבקרים והצופים.

הקרב בין שיימוס לסזארו היה זה שזכה לשבחים הרבים. ג'יימס קאלדוול מהאתר PWTorch.com העניק לקרב המרכזי ציון של 3.75 מתוך 5 כוכבים. הוא כינה את קרב זה כ"קרב סולידי". לעומת זאת, הוא הלין על שינויי האלופים של האליפות הבין יבשתית ושל אליפות הדיוות.[2]

העיתונאי של Wrestling Observer Newsletter, דייב מלצר, קרא לקרב על אליפות ארצות הברית ולקרב בין אורטון לג'ריקו "קרבות מצוינים".

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
1 גולד וסטארדאסט ניצחו את האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) (א) קרב זוגות על אליפות הזוגות של ה-WWE[3] 12:47
2 שיימוס (א) ניצח את סזארו קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[4] 13:06
3 המיז (עם דמיאן מיזדאו) ניצח את דולף זיגלר (א) (עם R-טרות') קרב יחידים על האליפות הבין יבשתית[5] 08:25
4 סת' רולינס ניצח את רומן ריינס בפרישה קרב יחידים לא ידוע
5 רוסב (עם לאנה) ניצח את מארק הנרי בהכנעה קרב יחידים[6] 07:20
6 רנדי אורטון ניצח את כריס ג'ריקו קרב יחידים[7] 16:23
7 AJ לי ניצחה את ניקי בלה ופייג' (א) בהכנעה קרב משולש על אליפות הדיוות[8] 08:41
8 ג'ון סינה ניצח את ברוק לסנר (א) (עם פול היימן) בפסילה קרב יחידים על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד[9] 14:21
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לילה של אלופים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]