לילו וסטיץ': הסדרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילו וסטיץ': הסדרה
Lilo & Stitch: The Series
סוגה אנימציה, קומדיה
יוצרים ג'ס ווינפלד
בימוי Don MacKinnon, טוני קרייג, רוב לדוקה, רוברט ס. רמירז, ויקטור קוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים דיוויד אוגדן סטיירס (Jumba Jookiba)
כריס סנדרס (סטיץ')
קווין מקדונלד (Pleakley)
טרה סטרונג (Angel)
דביי צ'ייס (Lilo Pelekai)
טיה קארר (Nani Pelekai)
קווין מייקל ריצ'רדסון (Captain Gantu)
רוב פאולסן (Reuben)
ג'ף בנט (Dr. Hämsterviel) עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 מדובבים לעברית
מספר פרקים 65 מדובבים לעברית
הפקה
הפצה דיסני+, Disney–ABC Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מיכאל טברה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-21 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני
רשת שידור בישראל ערוץ דיסני בישראל
תקופת שידור מקורית 20 בספטמבר 200329 ביולי 2006
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לילו וסטיץ': הסדרהאנגלית: Lilo & Stitch: The Series) היא סדרת טלוויזיה מונפשת המהווה ספין אוף לסרט "לילו וסטיץ'". הסדרה שודרה במשך כ-3 עונות, מספטמבר 2003 ועד יולי 2006. הסרט "לירוי וסטיץ'" משמש כסיום הסדרה, ובפרט של העלילה הראשית של הזיכיון עליה היא מבוססת.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרקים תאריך שידור ראשון ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית תאריך שידור אחרון ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
1 40 26 באוגוסט 2003 28 בפברואר 2004
2 26 5 בנובמבר 2005 29 ביולי 2003

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילו וסטיץ' ממשיכים ללכוד ניסויים גנטיים מסוכנים שיצר המדען ג'ומבה ג'וקיבה, שהפך לטוב. הם נזהרים מפני גנטו, החייזר הלווייתני הענק, העובד עבור הגרביל המרושע המסטרוויל. המסטרוויל, שכלוא בכלא הגלקטי, רוצה ללכוד את כל הניסויים, להשתחרר מהכלא ולהפוך למלך העולם. הסדרה מתרחשת בהוואי, באי קוואי, בעיר קוקוואה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לילו – ילדה בת 7 שאימצה את סטיץ' ככלב. נחמדה וחביבה. עוזרת לסטיץ' לתפוס את כל אחיו הניסויים הגנטיים שלא יפילו הרס על העולם. הוריה נספו בתאונה, לכן היא גרה בביתה עם אחותה בת ה-17 נאני. ג'ומבה ופליקלי החייזרים משתכנים אצליהם כדוד ודודה. קוראת לכל ניסוי בשם מתאים(למשל, לניסויים גנבים קראה בוני וקלייד).
  • סטיץ' – ניסוי גנטי מספר 626
  • 26 שיצר ג'ומבה ג'וקיבה למען השתלטות על הגלקסיה. הפך לטוב כשהתחיל לאהוב את לילו. מציל את אחיו הניסויים מפני החייזר גנטו. משתולל. קפה משגע אותו. לא מדבר הרבה. חזק מאוד, יכול לראות רנטגן, ומטפס על קירות.
  • גנטו – חייזר לווייתני ומוזר העובד בשביל הגרביל המרושע המסטרוויל לאחר שהדיחוהו מתואר קפטן הסיפון הגלקטי. בעל רובה פלסמה. מנסה לתפוס ניסויים גנטיים ולהעביר אותם לאדונו המסטרוויל. הוא עצמו בעל ניסוי פרטי בשם 625, שמסוגל ליכולות של סטיץ אבל עצלן.
  • ג'ומבה ג'וקיבהמדען, מרושע לשעבר. חייזר בעל ארבע עיניים. כשהיה למרושע יצר מאות יצורים גנטיים למען השתלטות על כוכבים. עבד פעם כמדען הסיפון הגלקטי. הודח מתפקידו כשנתגלה סטיץ'. הפך לטוב כשעבר להשתכן עם לילו. שיפץ את ביתם. מתחזה לדודה של לילו כשחובש כובע ועונד שפם מלאכותי. קורא ללילו "ילדה קטנה".
  • וונדי פליקלי – חייזר בעל עין אחת, לשון מפוצלת ושלוש רגליים. היה למומחה היתושים לשעבר. פחדן וחולה ניקיון. אוהב מאוד את תחום האופנה. בכדור הארץ מתחזה לדודתה של לילו כשהוא לובש שמלה ופאה. מעריץ את קים פוסיבול. מפחד מהיצורים הגנטיים. ביחסים טובים עם נאני.
  • נאני – אחותה הגדולה של לילו. ביחסים טובים עם פליקלי. לא מחבבת את סטיץ'. ידידה של נער גולש הוואי בשם דייוויד. עובדת בביקתת השכרת ציוד הגלישה ולאחר מכן במלון "ציפורי גן-עדן".
  • 625/רובן – הניסוי הצהוב העצלן של גנטו. מכין הרבה מאוד סנדוויצ'ים. מסוגל לאכול כל סוג של סנדוויץ'. לא מסוכן, אבל מסוגל ליכולות של סטיץ'. במהלך הסרט "לירוי וסטיץ'" קיבל את השם "רובן" שזהה לשם של כריך רובן.
  • המסטרוויל – גרביל מרושע הכלוא בשבי הגלקטי. הצליח לפרוץ את מערכות השבי והפך את כיסאו למשרד. כאשר פונים אליו כ-"גרביל המסטרביל", מתרגז וצועק "זה המסטרוויל! וויל! ואני אוגר!". באחד מן הפרקים נראה העתיד בשלטונו של המסטרוויל, וקוקואה נקראה "המסטרוויל וויל", כנראה מבלבול.
  • מירטל – ילדה ממושקפת בגילה של לילו. מכנה את לילו "מוזרה".
  • קיוני – הנער הג'ינג'י שעליו דלוקה לילו במהלך העונה השנייה. אביו הוא מנהל המלון "ציפורי גן-עדן".
  • דייוויד – הגולש הצעיר המאוהב בנאני. באחד מפרקי הסדרה לילו מנסה שדייוויד ונאני יתחתנו כדי שיהיה לה "אבא" (כי הוריה מתו).

קרוס אוברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילו וסטיץ' הועלתה על המסך באמצע תור הזהב של סדרות האנימציה של דיסני. עקב כך, בסדרה היו 4 קרוס אוברים - אחד בו סטיץ' נחטף וקים פוסיבול באה לעזרתו, השני בו פליקלי פותח בית מלון ואחדים מהאורחים הם "משפחת פראוד", השלישי בו לילו וסטיץ' הולכים לבית מלון ומתיידדים עם הילדים מהסדרה המצוירת "המצילים" והרביעי בו ג'ייק לונג, סבא, פו דוג, ספאד וטריקסי (אמריקן דרגון: ג'ייק לונג) באים להתארח בתחרות גלישה על האי.

סטיץ'![עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה זו יצאה לאקרנים בשנת 2009 והיא מהווה סדרת ספין אוף לסדרה המקורית. בסדרת הספין אוף מסופר כי לילו קיבלה "חבר" חדש, מה שגורם לסטיץ' להיות לא רצוי ואף לחזור להתנהג כפרא. לאחר שהוא וג'ומבה נשאבים לחור שחור, ג'ומבה נתקע על אסטרואיד סמוך לכוכב הלכת שבתאי ופוגש שם את פליקלי מהעתיד, ואילו סטיץ' מגיע ליפן, שם הוא פוגש את אלופת הקראטה יונה. הוא מגלה שם את אבן הקסמים שיכולה לתת לו כוח על טבעי, אך בשביל זה עליו לעשות 43 מעשים טובים. סדרה זו צוירה באולפני "דיסני יפן" לכן סוג האנימציה, הדיבור והמעברונים דומה לאנימה יפני. סדרה זו שודרה לראשונה בארץ ב-1 באוגוסט 2010.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לילו וסטיץ': הסדרה בוויקישיתוף