ליל האירוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל האירוע
The Night Of
מבוסס על צדק פלילי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים סטיבן זאיליאן, ריצ'רד פרייס
כותבים סטיבן זאיליאן, ריצ'רד פרייס
בימוי סטיבן זאיליאן, ג'יימס מארש
שחקנים ג'ון טורטורו, ריז אחמד, מייקל קנת' ויליאמס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה BBC Worldwide
Filmrights
הפצה הולו, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים פרדריק אלמס, איגור מרטינוביץ', רוברט אלסוויט
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ף רוסו עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור HBO עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 10 ביולי 201628 באוגוסט 2016 (7 שבועות ויום)
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל האירועאנגלית: The Night Of) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית ששודרה ברשת הכבלים HBO ב-2016. את הסדרה יצרו סטיבן זאיליאן וריצ'רד פרייס על בסיס הסדרה הבריטית "צדק פלילי" ששודרה ב-BBC. הסדרה עוקבת אחר חקירתו ומשפטו של צעיר אמריקאי ממוצא פקיסטני שמואשם ברצח בחורה עמה בילה בליל האירוע.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאזיר "נאז" קאן הוא צעיר אמריקאי ממוצא פקיסטני המתגורר עם הוריו ואחיו בקווינס שבניו יורק. הוא מוזמן למסיבה ולאחר שההסעה שלו לשם התבטלה, מחליט לקחת ללא רשות את המונית של אביו. נאז טועה בדרכו ולמונית עולה במנהטן בחורה צעירה, אנדראה. היא משכנעת אותו ליטול עמה סמים ולוקחת אותו לדירתה באפר איסט סייד, שם הם מתנים אהבים וצורכים יחד אלכוהול וסמים נוספים. נאזיר מתעורר ומוצא את גופתה של אנדראה לאחר שנדקרה פעמים רבות בכל חלקי גופה. הוא לא זוכר את האירועים שקדמו לכך, נתקף חרדה ונמלט מהמקום. במהלך הנסיעה נעצר נאז על ידי שוטרים לאחר שביצע עברת תנועה, בעודם מתחקרים אותו, השוטרים מוזעקים לזירת הרצח, הם לוקחים את נאז עימם מאחר שחושדים בו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. נאז מובל לתחנת המשטרה שם נמצא על גופו סכין מגואל בדם, והוא מזוהה על ידי עד ראייה כמי שנכנס עם אנדראה לדירה, נאז נעצר ונחקר על ידי הבלש הוותיק דניס בוקס. בתחנת המשטרה פוגש אותו במקרה ג'ון סטון, עורך דין "רודף אמבולנסים", המתמחה בסיוע לעצורים זוטרים בהגעה לעסקאות טיעון. סטון ששהה במקום כמייצגו של עציר אחר מזהה את חוסר האונים של נאז ומתחיל לסייע לו.

נאז מועבר למעצר ברייקרז איילנד, בכלא הוא סובל מהצקות אסירים אחרים עד שנלקח תחת חסותו של פרדי נייט, אסיר רב השפעה. נאז עובר בכלא מהפך נפשי וגופני, הוא הופך לעושה דברו של פרדי, משמש בלדר סמים עבורו, מגלח את ראשו ומקעקע את גופו ושוקע למעשי אלימות והתמכרות לסמים קשים. עורכת הדין תאבת הפרסום אליסון קרו משכנעת את הוריו של נאז לא לשכור את ג'ון סטון כעורך דין אלא להעביר את ייצוג בנם אליה, תוך הבטחה שהשירות יינתן פרו בונו. היא מגיעה להסדר טיעון מקל עם התביעה, אך נאז מסרב להודות באשמה, מה שמביא את קרו להפסיק לייצגו ללא תשלום ולהעביר את הטיפול לעוזרתה צ'נדרה קאפור. סטון ממשיך לעקוב אחר המקרה, משיג ראיות חדשות ונשכר על ידי קאפור ליד ימינה בהגנה על קאן. השניים מאתרים שלושה חשודים נוספים במעשה הרצח: קברן אלים שהתעמת עם אנדראה בערב הרצח, אביה החורג של אנדראה שהיה בסכסוך עמה והמוטב העיקרי מפירות הירושה הגדולה של אמה, ועבריין בעל היסטוריית פריצות ודקירות קורבנותיו שהיה עד לכניסתם של אנדראה ונאז לדירתה. לפני שלב סיכום המשפט, מודלף לסטון סרטון של קאפור מתנשקת עם קאן בזמן ביקור בבית הכלא, הוא מבקש מהשופט לפזר את חבר המושבעים ולהורות על משפט חוזר, אך השופט מסרב ומורה לסטון לשמש כפרקליט המוביל ולשאת את נאום הסיכום.

הבלש דניס בוקס פורש לגמלאות אך ממשיך לחקור את פרשת הרצח ומאתר חשוד חדש, ריי הייל, מנהל ההשקעות של אנדראה שככל הנראה עקץ אותה. חבר המושבעים לא מצליח להגיע להסכמה בעניין אשמתו של נאז והתובעת וייס מחליטה לא להמשיך עם התביעה בעקבות המידע שהעביר לה בוקס. נאז משתחרר מהכלא, אך הוא מכור לסמים והסביבה עדיין רואה בו אשם. וייס שוכרת את בוקס על מנת שימצא ראיות נגד הייל וסטון חוזר לפעילותו כעורך דין לעברות קטנות.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מבוססת על הסדרה הבריטית מבית BBC "צדק פלילי" שיצר פיטר מופאט ושודרה ב-2008. HBO רכשה את הזכויות להפקת גרסה אמריקאית של הסדרה ב-2009, ולכותביה צוותו זוכה האוסקר סטיבן זאיליאן, וריצ'רד פרייס מהתסריטאים הראשיים של סדרת הטלוויזיה "הסמויה".[1] הסדרה הופקה עבור HBO על ידי Filmrights ו-BBC Worldwide. בתחילה תוכנן כי ג'יימס גנדולפיני שהיה שותף להפקה יגלם את דמותו של עורך הדין ג'ון סטון, בעקבות פטירתו לוהק לתפקיד רוברט דה נירו אך הוא ויתר על התפקיד בשל התנגשות עם צילומים אחרים והתפקיד ניתן לג'ון טורטורו.[2] הפיילוט צולם בניו יורק במהלך 2012, עם גנדולפיני בתפקיד סטון. לאחר צפייה בפיילוט החליטה HBO לוותר על הפרויקט, והיוצרים היו במגעים עם נטפליקס ועם FX Networks למכירת הסדרה.[1] בשלב זה חזרה בה HBO והחליטה להזמין את הסדרה כסדרה מוגבלת בת שמונה פרקים. פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-HBO ב-10 ביולי 2016.

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות מאוד מצד מבקרי הטלוויזיה והצופים, באתר Rotten Tomatoes קיבלה הסדרה דירוג של 95% מצד המבקרים ו-93% מצד הצופים.[3]

הסדרה הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב למיני-סדרה הטובה ביותר, ריז אחמד וג'ון טורטורו היו מועמדים לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר במיני סדרה. טורטורו ואחמד היו מועמדים גם לפרס גילדת שחקני המסך. סטיבן זאיליאן זכה בפרס גילדת הבמאים על בימוי פרק הפתיחה של הסדרה. הסדרה הייתה מועמדת ל-13 פרסי אמי כולל פרס למיני-סדרה הטובה ביותר. ריז אחמד זכה בפרס אמי לשחקן הטוב ביותר במיני-סדרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]