ליל המסכות (סדרת סרטים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ליל המסכות)
כרזת הסרט הראשון בסדרה

ליל המסכותאנגלית: Halloween, תורגם בעברית לעיתים גם כליל כל הקדושים) היא סדרת סרטי אימה אשר הראשון בהם, בבימויו של ג'ון קרפנטר, שהיה סרט עצמאי יצא לאקרנים בשנת 1978. הסרט הפך במהרה לסרט פולחן וסחף אחריו מעריצים רבים, כמו כן הוביל לשבעה סרטי המשך ובנוסף לעיבוד מחודש-פריקוול לסרט המקורי. הסדרה זכתה למעמד דומה לאלו של סדרת "סיוט ברחוב אלם" ו"יום שישי ה-13" בקרב מעריצי סוגת האימה, והסרט "ליל המסכות" אף נכנס ב-2006 לספריית הקונגרס תחת הנימוק "חשוב מבחינה תרבותית, היסטורית ואסתטית".

הרבה מבקרים מציינים את הסרט המקורי כראשון מבין סרטי הסלאשרים, שנוצר בהשפעת הסרט "פסיכו" של אלפרד היצ'קוק, אך למעשה היה זה "המנסרים מטקסס", שיצא עוד בשנת 1974. הסרט הציג לראשונה קלישאות רבות המשמשות בסרטי האימה של שנות ה-80 ושנות ה-90. מבקרים רבים הציעו, כי סרטי "ליל המסכות" ודומיהם מעודדים מיזוגיניה וסאדיזם, בעוד אחרים מציעים כי הסרטים עצמם מהווים ביקורת נוקבת נגד דרכם הפרועה של צעירים בשנות ה-70, ורבים מקורבנותיו של מאיירס הם מופקרים מינית ומשתמשים בסמים, בעוד הגיבורה היא צנועה וחסודה. למרות שקרפנטר הכחיש כל קשר, הבחנות אלה בדבר מוסריותן של הדמויות וסיכויהן לשרוד את הסרט נהפכו למוטיב שולט בסרטי הסלאשרים למיניהם.

כל הסדרה, בהבדל מ"ליל המסכות 3: עונת המכשפה", מציגה את דמותו של מייקל מאיירס כאיש הרע ואת דוקטור לומיס בתור הרופא שרודף אחריו. במקור היה אמור להיות סיפור שונה בכל אחד מסרטי הסדרה, אך בשל הפופולריות לה זכתה דמותו של מאיירס בעקבות הופעתה בסרט הראשון בסדרה הוחלט להמשיך את עלילותיו בשאר סרטי הסדרה (מלבד הסרט השלישי). במהלך השנים מאיירס נהפך לאחת מהדמויות האייקוניות ביותר של ז'אנר האימה, יחד עם ג'ייסון וורהיס (יום שישי ה-13) ופרדי קרוגר (סיוט ברחוב אלם), ומאפייניו הבולטים הם הליכתו המדודה, המסכה חסרת ההבעה וכלי הרצח המועדף עליו - סכין מטבח ענקית.

את סדרת הסרטים מאפיינת בנוסף מנגינת הפסנתר הידועה, המשתמשת בעיקר בטונים נמוכים ומשרה אווירת מתח וצמרמורת לצופיה.

הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט במאי\ת כותב\ת (ים\ות) מפיק\ה (ים\ות)
"ליל המסכות" (1978) ג'ון קרפנטר דברה היל וג'ון קרפנטר דברה היל וג'ון קרפנטר
"ליל המסכות 2" ‏(1981) ריק רוזנטל דברה היל וג'ון קרפנטר דברה היל וג'ון קרפנטר
"ליל המסכות 3: עונת המכשפה" (1982) טומי לי וואלאס טומי לי וואלאס דברה היל וג'ון קרפנטר
"ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס" (1988) דווייט ליטיל אלן בי. מקלרוי פול פרימן
"ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס" (1989) דומיניק אותנין-גירארד מייקל ג'קובס, דומיניק אותנין-גירארד ושם ביטרמן טימותי סילבר
"ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס" (1995) ג'ון שאפל דניאל פרנדס פול פרימן
"ליל המסכות: 20 שנה אחרי" (1998) סטיב מינר רוברט זפיה ומאט גרינברג פול פרימן
"ליל המסכות: תחיית המתים" (2002) ריק רוזנטל לארי ברנד ושון הוד פול פרימן ומייקל ליהי
"ליל המסכות" (2007) רוב זומבי רוב זומבי מארק אכד, אנדי גולד ורוב זומבי
"ליל המסכות 2"‏ (2009) רוב זומבי רוב זומבי מארק אכד, אנדי גולד ורוב זומבי
"האלווין" (2018) דייוויד גורדון גרין ג'ף פרדלי, דני מקברייד ודייוויד גורדון גרין מארק אכד, ג'ייסון בלום ובייל בלוק
"האלווין 2: הנקמה" (2021) סקוט טימס, דני מקברייד ודייוויד גורדון גרין ג'ייסון בלאם, מאלק אקאד ובייל בלוק
"האלווין: הסוף" (2022)

רשימת הסרטים שבסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליל המסכות (1978)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות (סרט, 1978)

בהיותו בן 6 בלבד, רצח מייקל מאיירס את אחותו הגדולה והחבר שלה בערב ליל כל הקדושים, כשהוא לבוש בבגדי ליצן ואוחז סכין גדולה בידו. בעקבות מעשה זה, אושפז מאיירס בבית חולים לחולי נפש, ובהמשך טופל בידי פסיכיאטר הילדים ד"ר לומיס, אך ללא הועיל כיוון שאישיותו הייתה רעה מיסודה וללא כל מרפא. לאחר 15 שנה מאיירס בורח מהמוסד וחוזר לרדוף את תושבי העיירה הדונפילד, בעודו חמוש בסכין אימתנית וזהותו מוסתרת במסכה לבנה. הצופים מתוודעים לראשונה לדמותה של לורי סטרוד, שמצליחה לשרוד את התקפותיו הרצחניות של מייקל מאיירס.

הסרט יצא לאקרנים ב-1978 בבימויו של ג'ון קרפנטר, ומככבים בו דונלד פלזנס כד"ר לומיס, ג'יימי לי קרטיס כלורי סטרוד, ננסי קייס כאנני בראקט ופי. ג'יי סולקס כלינדה ואן דר קלוק. התקציב של הסרט היה מאוד נמוך ועמד בין 300 ל-325 אלף דולר אבל למרות זאת הסרט זכה לשבחים רבים ונחשב לאחד הסרטים המשפיעים ביותר ואף גרף בקופות 70 מיליון דולר.

בשנת 2011 פורסמה הקלטה אותנטית של תגובות צופים מבוהלים לקראת סוף הסרט, בסצנה שבה מייקל מתיישב מאחורי גבה של לורי, אחרי שחשבה שהצליחה לשתק אותו.[1]

ליל המסכות 2 (1981)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות 2

לאחר אירועי הסרט הקודם, לורי סטרוד מאושפזת בבית החולים בעוד מייקל מחפש אחריה. כתוצאה מסדרת פלאשבקים, לורי נזכרת שלאחר אימוצה בידי משפחת סטרוד, הם נהגו לבקר תכופות נער בבית חולים פסיכיאטרי. ד"ר לומיס והאחות מריון ווידינגטון מגלים כי לורי היא אחותו הביולוגית של מייקל, ויחד עם שריף העיירה נוסע לבית החולים שבו היא מאושפזת. בינתיים, מאיירס הורג את אנשי צוות בית החולים בחיפושים אחרי אחותו, ולבסוף הורג גם את השריף, לבסוף לורי וד"ר לומיס מצליחים לפתוח את בלוני החמצן שבחדר הניתוח לורי בורחת וד"ר לומיס מפוצץ את שניהם.

הסרט יצא לאקרנים ב-1981 בבימויו של ריק רוזנטל, ומככבים בו דונלד פלזנס כד"ר לומיס וג'יימי לי קרטיס כלורי סטרוד. הסרט השני נעשה בתקציב גדול יותר מקודמו - 2.5 מיליון דולר, והכניס גם הרבה פחות ממנו - 25 וחצי מיליון דולר. מוסטפא אקאד, המפיק בפועל של הסרט המקורי, מכר את הזכויות לדינו דה לורנטיס, אך עדיין שימש כמפיק בסדרת הסרטים. קרפנטר הסתפק הפעם בכתיבת התסריט, לאחר שהתאכזב מהתוצאה הסופית, שהייתה פחות מפחידה מהסרט המקורי. הסרט השני גם היה שונה מקודמו בכמות האלימות שהצטיירה על המסך. הסרט זכה לביקורות מעורבות אבל למרות זאת הסרט עדיין נחשב להצלחה.

ליל המסכות 3: עונת המכשפה (1982)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות 3: עונת המכשפה

הסרט השלישי הוא הסרט היחידי שאינו עוקב אחר עלילתו של מייקל מאיירס, ומביא את סיפור חקירתם של ד"ר דניאל צ'אליס ואלי גרימבריג' אחר פעולותיו של קונאל קוקראן המסתורי, בעליה של חברת צעצועים המוכרת מסכות לליל כל הקדושים.

הסרט יצא לאקרנים ב-1982 בבימויו של טומי לי וואלאס, ומככבים בו טום אטקינס כד"ר דניאל צ'אליס, סטייסי נלקין כאלי גרימבריג' ודן או'הרליהי כקונאל קוקראן. הסרט הפך לכישלון בשביל המעריצים והמבקרים ונחשב לאחד הסרטים הגרועים בסדרה.

ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס (1988)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס

עשר שנים לאחר הרציחות בהדונפילד, מייקל מאיירס מתעורר בחדר מתים ומגלה שאחותו לורי נהרגה בתאונת דרכים. בנוסף, הוא מגלה כי בתה של לורי, ג'יימי לויד, חיה בהדונפילד יחד עם משפחת קארוטרס, ובשל כך הוא הורג את האנשים שאיתו באמבולנס ובורח בחזרה להדונפילד. ד"ר לומיס, שגם התגלה כחי, יוצא בעקבותיו יחד עם שריף העיירה החדש, אך מאיירס מחסל את כוחות המשטרה אחד אחרי השני. לבסוף, מייקל נלכד במכרה נטוש שאותו המשטרה מפוצצת בעזרת חומר נפץ. בסוף הסרט מתגלה כי ג'יימי נהייתה אחוזת דיבוק בעקבות מעשיו הרצחניים של מייקל, והיא דוקרת את אימה החורגת עם מספריים (אך בסרט הבא מתברר כי היא אינה מתה). הצופים חוזרים לסצנה שדומה מאוד לזו המופיעה בתחילת הסרט הראשון, שבה ג'יימי לבושה בבגדי ליצן מגואלים בדם ואוחזת זוג מספריים בידה ולומיס, אביה החורג, ואחותה החורגת, רייצ'ל, מביטים בה באימה.

הסרט יצא לאקרנים ב-1988 בבימויו של דווייט ה. ליטל, ומככבים בו דונלד פלזנס כד"ר לומיס, אלי קורנל כרייצ'ל קארוטרס ודניאל האריס כג'יימי לויד. הסרט זכה לביקורות מעורבות, אבל הצליח להחזיר את ההצלחה של הסרטים הראשונים למרות זאת הסרט אינו עוקב אחרי העלילה של הסרטים הראשונים.

ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס (1989)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס

לאחר ששרד את הנפילה לתוך המכרה הנטוש, מייקל מאיירס מצליח להגיע לצריף רעוע ליד נהר, שם הוא מתמוטט ונכנס לתרדמת. לאחר שנה הוא מתעורר שוב וחוזר להטריד את תושבי הדונפילד ואת אחייניתו, ג'יימי. ד"ר לומיס מגלה כי ג'יימי ומייקל חולקים בקשר טלפתי ומבקש ממנה לעזור בחיסולו הסופי של מאיירס. בעזרתה הוא מושך את מייקל לבית משפחת מאיירס, שם ניתנת למייקל הזדמנות להרוג את ג'יימי בעליית הגג. אולם כאשר ג'יימי פונה אל מייקל בייאוש אחרון בשם "דוד", הוא עוצר מלכת ומוריד את מסכתו, אך נתקף שוב בטירופו. ד"ר לומיס מצליח לארוב לו, לירות בו חיצי הרדמה וללוכדו, והשניים לוקחים את מייקל למשרד השריף. בסוף הסרט, פיצוץ מסתורי הנגרם על ידי איש לבוש שחורים מחריד את המקום ומותיר את כולם מתים, ומתגלה כי אין זכר למייקל מאיירס.

הסרט יצא לאקרנים ב-1989 בבימויו של דומיניק גירארד, ומככבים בו דונלד פלזנס כד"ר לומיס, אלי קורנל כרייצ'ל קארוטרס ודניאל האריס כג'יימי לויד. הסרט לא הצליח כמו הקודם וקבל ביקורות שליליות.

ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס (1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס

הסרט השישי מתקיים שש שנים אחרי הסרט הקודם, מתגלה לצופים כי האיש לבוש השחורים חטף את ג'יימי והכניסהּ להריון. כאשר התינוק נולד בליל כל הקדושים, ג'יימי בורחת עם התינוק אך נתפסת על ידי מייקל ונרצחת, לא לפני שהיא מצליחה להחביא את התינוק מפניו. בינתיים, קרובי משפחתה של לורי סטרוד מגיעים להתגורר בבית המשפחה בהדונפילד, וטומי דויל (הילד שלורי עשתה לו שמרטפות מהסרט הראשון), שנעשה אובססיבי לגבי מייקל מאיירס, מוצא את התינוק ומגן עליו. טומי מגלה שמייקל סומן בקללה דרואידית עתיקה שגורמת לבחור צעיר להרוג את בני ביתו לטובת האנושות. האדם לבוש השחורים חוזר ומגלה כי הוא ערך ניסויים ברוע המוחלט, שאותם שמר בבית חולים לחולי נפש. טומי וד"ר לומיס, יחד עם בת דודתה של לורי, קארה, הולכים אחריו לבית החולים, שם הם מתעמתים עם מאיירס ומנצחים. לבסוף, כולם נמלטים מהמקום חוץ מד"ר לומיס, שנשאר מאחור כדי לוודא שמייקל אכן מת. אך כאשר לומיס מתקרב, מייקל מתגלה כחי ורוצח אותו מחוץ למסך.

הסרט יצא לאקרנים ב-1995 בבימויו של ג'ו שאפל, ומככבים בו דונלד פלזנס כד"ר לומיס, פול רוד כטומי דויל ומריאן האגן כקארה סטרוד. הסרט קבל ביקורות שליליות.

ליל המסכות: 20 שנה אחרי (1998)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות: 20 שנה אחרי

סרט זה מבטל ומתעלם מכל הסרטים שיצאו לאחר הסרט השני. 20 שנה לאחר אירועי שני הסרטים הראשונים, לורי סטרוד זייפה את מותה במטרה להתחבא מאחיה מייקל, וכיום עובדת בתור מנהלת פנימייה יוקרתית בצפון קליפורניה, תחת השם קרי טייט ויש לה בן, ג'ון. לורי ממשיכה לחיות אך למרות זאת, היא עדיין חיה בפחד שאחיה יחזור. פחדיה של לורי מתממשים כשמייקל מופיע בבית ספרה ומתחיל במסע רציחות מחודש שבמהלכו נרצחים מספר תלמידים ואנשי צוות. לורי מצליחה להציל את בנה וחברתו, מולי, מסכנה, אך מחליטה לשוב לבית הספר להתמודד פעם אחת ולתמיד עם אחיה. לבסוף, לורי מצליחה להביס את מייקל, אך לא נרגעת עד שבטוחה שהוא באמת מת. בסוף הסרט, לורי גונבת את גופתו של מייקל אשר מתגלה כחי ועקב תאונת דרכים הוא נלכד במכונית ואילו לורי יצאה ללא פגע. מייקל הלכוד מושיט את ידו לכיוונה של לורי, כנראה מבקש סליחה על הכול ולורי גם מנסה להגיע אליו. אך היא מתחרטת ועורפת לו את הראש.

הסרט יצא לאקרנים ב-1998 בבימויו של סטיב מיינר, ומככבים בו ג'יימי לי קרטיס כלורי סטרוד, אדם ארקין כויל ברנאן, מישל ויליאמס כמולי, ג'וש הארטנט כג'ון טייט, ג'ודי לין או'קיף כשרה, אל אל קול ג'יי כרוני וג'נט לי כנורמה. הסרט זכה לביקורות מעורבות אבל הצליח בעיני המעריצים שהסרט עוקב אחרי הסרטים הראשונים.

ליל המסכות: תחיית המתים (2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות: תחיית המתים

שלוש שנים לאחר אירועי הסרט הקודם, הצופים מגלים שמייקל החליף בגדים עם אח בית חולים, מחץ את בית הקול שלו-וזה בעצם האדם שהיא הרגה בסוף הסרט הקודם. עם הידיעה שהרגה איש חף מפשע ושאחיה עדיין משוטט חופשי, לורי סוגרת את עצמה בבית חולים לחולי נפש. מייקל מופיע בבית החולים לחולי נפש והורג שומר ומטופל אחר, אך לורי מצליחה ללכוד אותו. פחדה לעשות את אותה הטעות מכריח את לורי להוריד את מסכתו של מייקל, אך לפני שהיא מצליחה הוא משנה את מאזן הכוחות ורוצח אותה. מייקל חוזר לבית משפחתו בהדונפילד, אך מגלה שקבוצת תלמידים מצלמים תוכנית ריאליטי, כדי לגלות מה גרם למייקל לרצוח אנשים. מייקל רוצח את כולם, עד שהוא מתחשמל למוות על ידי התלמידה היחידה ששרדה, שרה, ומפיק התוכנית, פרדי האריס.

הסרט יצא לאקרנים ב-2002 בבימויו של ריק רוזנטל, ומככבים בו ג'יימי לי קרטיס כלורי סטרוד, באסטה ריימס כפרדי האריס וביאנקה קגליץ' כשרה מוייר. הסרט הפך לכישלון חרוץ ונחשב לרוב לסרט הכי גרוע בסדרה.

ליל המסכות (2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות (סרט, 2007)

סרט זה הוא רימייק לסרט הראשון המתחיל כאשר מייקל היה עוד ילד קטן. בליל כל הקדושים, מייקל רוצח ארבעה אנשים (ביניהם אחותו הגדולה ג'ודית') ונשלח להתאשפז בבית חולים לחולי נפש, שם מייקל נסגר מהאנשים ומהעולם. 17 שנים אחר כך, מייקל בורח מבית החולים והולך בחזרה להדונפילד כשבעקבותיו הפסיכיאטר שלו, ד"ר לומיס. מייקל מוצא את אחותו שגרה כעת עם משפחת סטרוד ונקראת בשם לורי. לאחר שהרג את משפחתה וחבריה, מייקל חוטף את לורי ומנסה להסביר לה שהוא אחיה, על ידי הצגת תמונה שהוא שמר, שבה הוא מחזיק אותה כתינוקת. לורי לא מצליחה להבין ונלחמת נגדו. לאחר מאבק, לורי משתמשת באקדחו של ד"ר לומיס ויורה בראשו של מייקל.

הסרט הוא עיבוד מחודש/פריקוול לסרט הראשון בסדרה. הסרט נעשה בתקציב של 15 מיליון דולר, וזכה להצלחה כספית עצומה, אך לביקורות נמוכות מצד המבקרים. הסרט הכניס כ-30 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו. נכון להיום, הסרט הכניס 80 מיליון דולר שהופך אותו לסרט הכי רווחי בסדרה. את הסרט ביים רוב זומבי, ומככבים בו מלקולם מקדואל כד"ר לומיס, טיילר מיין כמייקל מאיירס, סקאוט טיילור-קומפטון כלורי סטרוד, דניאל האריס כאנני בראקט ובראד דוריף כשריף בראקט.

ליל המסכות 2 (2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ליל המסכות 2 (סרט, 2009)

סרט ההמשך לעיבוד המחודש משנת 2007. שנתיים לאחר האירועים המחרידים שקרו, מייקל מתגלה כחי ויוצא בחזרה להדונפילד לחפש את לורי, אשר כעת גרה עם אנני ואביה השריף וחווה סיוטים חוזרים ושבים על מייקל.

הסרט יצא לאקרנים ב-2009 בבימויו של רוב זומבי, ומככבים בו מלקולם מקדואל כד"ר לומיס, טיילר מיין כמייקל מאיירס וסקאוט טיילור-קומפטון כלורי סטרוד.

האלווין (2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האלווין (סרט, 2018)

סרט זה הוא המשך לסדרת הסרטים של "ליל המסכות".

סרט זה מציג מציאות שבה, מייקל מייארס בורח וחוזר להדונפילד לאחר שנלכד ונכלא כארבעים שנה במוסד לחולי נפש. לורי סטרוד, כעת אמא וסבתא, התכוננה במשך ארבעים שנה לחזרתו של מייקל. וכאשר מגלה על בריחתו תעשה הכול על מנת להגן על משפחתה.

הסרט יצא לאקרנים באוקטובר 2018 בבימויו של דייוויד גורדון גרין. ומככבים בו ג'יימי לי קרטיס כלורי סטרוד, ג'ודי גריר כקארן סטרוד, אנדי מאטיצ'אק כאליסון סטרוד, ויל פטון כדוקטור הוקינס וניק קאסל כמייקל מאיירס.

צירי הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרת הסרטים הזו קיימים מספר צירי זמן שונים המתארים המשכיות שונה. שני צירי הזמן המרכזיים (מכונים "ציר הזמן של ג'יימי" ו"ציר הזמן של לורי") מתחילים שניהם בשני הסרטים הראשונים. אך הסרט השלישי בכל ציר זמן משנה את היקום של הסדרה. במקור סדרת "ליל המסכות" תוכננה להיות סדרת אנתולוגיה וכל סרט היה אמור להתמקד בסיפור נפרד ולכן בסוף הסרט השני מייקל מאיירס וכן סם לומיס נהרגו בפיצוץ של בית החולים. אחרי הכישלון של הסרט השלישי שלא עוסק בכלל בדמותו של מייקל מאיירס הוחלט להחזיר את מייק לחיים בסרט הרביעי. הצופים לומדים שמייקל ולומיס הצליחו להנצל מהפיצוץ אך מייקל נכנס לתרדמת. בזמן שמייקל היה בתרדמת לורי נכנסה להריון וילדה את ג'יימי אך היא מתה זמן קצר לאחר מכן בתאונת דרכים. הסרט הרביעי עד השישי עסקו בדמותה של ג'יימי ובניסיונות שלה לשרוד את התקיפות החוזרות והנשנות של מייקל. הסרט השישי מכניס אלמנטים על טבעיים ליקום של הסרטים ובמרכזם עומדת כת מסתורית שבגללה מייקל הפך לטיפוס הרצחני שהוא היום. הסרט השישי הורג את דמויותיהם של ג'יימי ולומיס ושם את חייו של מייקל בסימן שאלה.

עלילת הכת והאלמנטים העל טבעיים לא התקבלו בעין יפה אצל הצופים והכישלון של הסרט השישי גרם למוות זמני של הסרטים. הסרט השביעי הוא המשך ישיר לסרט השני ולכן הוא מתעלם מכל האירועים שקרו לאחר סרט זה, ולמעשה מתחיל ציר זמן חדש. גם בציר זמן זה מייקל ולומיס שרדו את הפיצוץ, מייקל נחשב כמת למרות שגופתו לא נמצאה ולומיס (היחיד מלבד לורי שלא האמין שמייקל מת) המשיך לחפש אותו ולחקור עליו עד שנפטר (ככל הנראה מוות טבעי) כמה שנים לפני אירועי הסרט (זאת בעקבות מותו של השחקן דונלד פלזנס ב-1995, זמן קצר לאחר צילומי הסרט השישי). לורי לא מתה אך זייפה את מותה ושינתה את זהותה ולה יש בן (ואילו ביתה, ג'יימי, אינה קיימת בהמשכיות זו). סרט זה התקבל באהבה רבה אצל הצופים שכן הוא מעין חזרה לשורשים. סרט זה תוכנן להיות האחרון בסדרה ואכן בסופו לורי מצליחה להרוג את מייקל.

למרות ההצלחה של הסרט השביעי, הסרט השמיני (האחרון בהמשכיות זו) היה כישלון. סרט זה (שוב) מחזיר את מייקל לחיים בהסבר על כך שהוא התחלף עם אדם אחר ממש לפני שלורי הרגה אותו. בתחילת הסרט מייקל הורג את לורי ואז מגלה שהתחילו לצלם תוכנית ריאליטי בביתו. למרות שזה המשך ישיר לסרט הקודם, אין כל התייחסות לדברים שקרו בסרט הקודם, הסרט הזה מרגיש לא קשור בכלל לסדרת הסרטים והעלילה הריקנית שלו. וכמובן שסרט זה הורס את הסיום הקליימטי של הסרט הקודם שבאמת נתן תחושה של סיום טרילוגיה. כישלון הסרט הזה הביא למוות זמני נוסף של סדרת הסרטים.

בשנת 2007 יצא הרימייק של רוב זומבי. הרימייק התחיל המשכיות חדשה המתעלמת לחלוטין מכל הסרטים הקודמים. בשנת 2009 יצא הסרט השני בהמשכיות הזו. עקב הכישלון של הסרט הזה, הסרט השלישי בציר הזמן של הרימייק בוטל.

באוקטובר 2018 ייצא סרט נוסף אשר מתחיל המשכיות נוספת ואמור להיות הסרט האחרון בהחלט. סרט זה הוא המשך של הסרט הראשון משנת 1978 והוא מתעלם לחלוטין מכל הסרטים שבאו לאחר מכן. ללורי יש בת בשם קארן (ואילו ג'יימי מציר הזמן הראשון וג'ון מציר הזמן השני אינם קיימים) ואילו מייקל נתפס ונכלא למשך ארבעים שנה לאחר סיום הסרט הראשון.

בסך הכול קיימים ארבעה צירי זמן שונים:

  1. ציר הזמן של ג'יימי: ליל המסכות, ליל המסכות 2, ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס, ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס, ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס.
  2. ציר הזמן של לורי: ליל המסכות, ליל המסכות 2, ליל המסכות: 20 שנה אחרי, ליל המסכות: תחיית המתים.
  3. ציר הזמן של רוב זומבי: ליל המסכות (2007), ליל המסכות 2 (2009)
  4. ציר הזמן הסופי: ליל המסכות, ליל המסכות 2018.
  • ליל המסכות 3: עונת המכשפה הוא סרט נפרד שאינו קשור בכלל לסדרת הסרטים הראשית.

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט תאריך יציאה תקציב סכום הכנסות הערות
ארצות הברית מחוץ לארצות הברית כלל עולמי
1. "ליל המסכות" (1978) 25 באוקטובר 1978 $325,000 $47,000,000 $47,000,000 [2][3]
2. "ליל המסכות 2" 30 באוקטובר 1981 $2,500,000 $25,533,818 $25,533,818 [4]
3. "ליל המסכות 3: עונת המכשפה" 22 באוקטובר 1982 $2,500,000 $14,400,000 $14,400,000 [5]
4. "ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס" 21 באוקטובר 1988 $5,000,000 $17,768,757 $17,768,757 [6]
5. "ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס" 13 באוקטובר 1989 $5,000,000 $11,642,254 $11,642,254 [7]
6. "ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס" 29 בספטמבר 1995 $5,000,000 $15,116,634 $15,116,634 [8]
7. "ליל המסכות: 20 שנה אחרי" 7 באוגוסט 1998 $17,000,000 $55,041,738 $55,041,738 [9]
8. "ליל המסכות: תחיית המתים" 12 ביולי 2002 $13,000,000 $30,354,442 $7,310,413 $37,664,855 [10]
9. "ליל המסכות" (2007) 13 באוגוסט 2007 $15,000,000 $58,272,029 $21,981,879 $80,253,908 [11]
10. "ליל המסכות 2" (2009) 26 באפריל 2009 $15,000,000 $33,392,973 $6,028,494 $39,421,467 [12]
11 "האלווין" (2018) $10,000,000[15] $77,501,000 $14,300,000 $91,801,000 [16]
סדרת הסרטים $70,325,000 $308,522,645 $58,370,799 $458,694,444

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליל המסכות בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Miska, Brad. Listen to an Audience React to John Carpenter’s ‘Halloween’ in 1979!. Bloody Digusting, April 24, 2015.
  2. ^ "Halloween (1978)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  3. ^ "Halloween: Behind the Scenes". Trancas International Films. אורכב מ-המקור ב-2006-09-26. נבדק ב-2008-12-06.
  4. ^ "Halloween II (1981)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  5. ^ "Halloween III: Season of the Witch". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  6. ^ "Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  7. ^ "Halloween 5 (1989)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  8. ^ "Halloween: The Curse of Michael Myers (1995)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  9. ^ "Halloween: H20 (1998)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  10. ^ "Halloween: Resurrection (2002)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-04-01.
  11. ^ "Halloween (2007)". Box Office Mojo. נבדק ב-2008-06-18.
  12. ^ "Halloween 2 (2009)". Box Office Mojo. נבדק ב-2009-11-25.
  13. ^ Halloween, Box Office Mojo
  14. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Halloween’ Scares Up 2nd Best October Debut With $77M+; Record For Blumhouse & Carpenter Canon; Great Miramax Comeback, Deadline, ‏2018-10-21 (באנגלית)
  15. ^ עד 15,000,000 מיליון דולר[13][14]
  16. ^ Halloween (2018) (2018) - Box Office Mojo, www.boxofficemojo.com (באנגלית)