ליל המסכות: 20 שנה אחרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל המסכות: 20 שנה אחרי
Halloween H20: 20 Years Later
מבוסס על ליל המסכות
בימוי סטיב מיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול פרימן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מאט גרינברג, Robert Zappia עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רנדולף ק. בריקר
שחקנים ראשיים
מוזיקה ג'ון אוטמן, מארקו בלטרמי
צילום דארין אוקאדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה
  • Dimension Films
  • Nightfall Productions
  • Trancas International
חברה מפיצה Miramax
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 באוגוסט 1998
משך הקרנה 83 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימהסלאשר
תקציב 17 מיליון דולר
הכנסות 75 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו halloween7
סרט קודם ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא ליל המסכות: תחיית המתים עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל המסכות: 20 שנה אחריעברית: Halloween H20: 20 Years Later) הוא סרט סלאשר אמריקאי, אשר בוים על ידי סטיב מינר ובו מככבים ג'יימי לי קרטיס, אדם ארקין, מישל ויליאמס וג'וש הארטנט.[1] זהו הסרט השביעי בסדרת סרטי ליל המסכות אשר מהווה המשך לשני הסרטים הראשונים בסדר ונעשה לציון 20 שנה מאז יצא הסרט הראשון בסדרה, הסרט מתמקד בהתאוששות של לורי מאורעי ומחליטה לזייף את מותה על מנת להסתתר ממייקל אך הוא מוצא אותה שוב.

הסרט יצא לראשונה ב-5 באוגוסט 1998 בארצות הברית וגרף 75 מיליון דולר כנגד תקציב של 17 מיליון דולר. הביקורות על הסרט היו חיוביות ברובם אשר רבים מהמבקרים ראו את הסרט כטוב ביותר בסדרה. בשנת 2002 יצא סרט נוסף בסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת בשנת יציאתו, באותה תקופה לורי נחשבת כנעדרת לאחר שעברה תאונת דרכים וככל הנראה נהרגה. בינתיים מייקל מגיע אל בית הפנסיה של ד"ר סם לומיס בלנגדון, אילינוי. עמיתתו לשעבר של לומיס, מריון צ'יימברס, שטיפלה בד"ר לומיס עד למותו, מגיעה ומגלה כי התיק על לורי נעלם. לאחר מכן מייקל רוצח אותה, את שכנתה המתבגרת ג'ימי ואת חבר טוני, ולאחר מכן הוא עוזב עם התיק של לורי.

בסאמר גלן, קליפורניה, לורי, לאחר שזייפה את מותה כדי להתחבא ממייקל, חיה תחת שם בדוי, ומנהלת קריירה באקדמיית הילקרסט, פנימייה פרטית. עם זאת, לורי רחוקה מלהיות מאושרת, מכיוון שהאירועים הטרגיים משנת 1978 עדיין רודפים אותה והיא חיה בפחד שמייקל יחזור אליה. בינתיים מייקל נראה גונב מכונית ובקמפוס האקדמיה התלמידים יוצאים לטיול, ומשאירים רק את לורי, וויל יועץ ההדרכה, המאבטח רוני ג'ונס, בנה של לורי, ג'ון, וחברתו מולי קרטוול. איתם בנוסף גם נשארו חבריהם לכיתה צ'רלי דברו וחברתו שרה וויינתרופ (ג'ודי לין אוקיף), שעורכים מסיבת ליל כל הקדושים במרתף בית הספר.

מאוחר יותר באותו לילה, לורי חושפת בפני וויל את זהותה האמיתית, כשמייקל מגיע עם משאית ישנה גנובה להילקרסט והורג את צ'רלי ושרה ולאחר מכן הוא מתחיל במרדף אחר ג'ון ומולי דרך שטח בית הספר. וויל ולורי מצילים את ג'ון ומולי ממייקל, והוא ולורי נפגשים פנים מול פנים בפעם הראשונה מזה עשרים שנה. וויל יורה בטעות ברוני, שסייר במסדרון, מכיוון שחשב שהוא מייקל, ומייקל הורג את וויל בזמן שוויל ולורי בוחנים את גופתו של רוני.

לורי מצליחה להביא את ג'ון ומולי למקום מבטחים, לפני שהיא מתכנתת להתמודד עם מייקל. לאחר מכן לורי מתעממת עם מייקל, היא דוקרת את מייקל פעמים רבות ודוחפת אותו מעל המרפסת. היא מתכוננת לדקור אותו שוב, אך רוני, ששרד את הירי, משכנע אותה לעצור. המשטרה מגיעה למקום והם מכניסים את מייקל לתוך טנדר של חוקר מקרי המוות, אך לורי גונבת את הטנדר כדי להרוג את מייקל לתמיד. מייקל מתעורר ותוקף את לורי, שבולמת בפתאומיות, וגורמת למייקל לעוף על השמשה הקדמית. לאחר מכן היא ממשיכה לנסוע במורד גבעה תלולה. בגבעה לורי מפילה את האוטו מהגבעה והאוטו מתרסק בתוך עץ. מייקל נלכד מייקל בין העץ לטנדר ולורי מנצלת את ההזדמנות בשביל לערוף את ראשו בגרזן.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף 75 מיליון דולר (כנגד תקציב של 17 מיליון דולר) ובכך הפך לסרט שגרך הכי הרבה כסף בסדרת סרטי ליל המסכות עד לאותה עת. בארצות הברית הוא גרף כ-55 מיליון דולר כאשר כבר בסוף השבוע הראשון ליציאתו גרף 16 מיליון דולר ו-24.7 מיליון דולר סך הכל בשבוע מלא. בגרמניה הסרט זכה גם להצלחה גדולה במיוחד כאשר גרף כ-3.5 מיליון דולר. סך הכל הסרט גרף 20 מיליון דולר בכל העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Halloween H20: 20 Years Later, 1998-08-05, נבדק ב-2020-11-10