ליסה מקליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליסה מקליין
Lisa McClain
מקליין, 2020
מקליין, 2020
מקליין, 2020
לידה 7 באפריל 1966 (בת 57)
סטוקברידג', מישיגן, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת נורווד, המכללה הקהילתית של לנסינג
עיסוק פוליטיקאית, אשת עסקים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
אתר האינטרנט הרשמי של ליסה מקליין
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של מישיגן
3 בינואר 2021 – מכהנת
(3 שנים ו־11 שבועות)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליסה כרמלה מקלייןאנגלית: Lisa Carmella McClain; נולדה ב-7 באפריל 1966) היא פוליטיקאית ואשת עסקים אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של מדינת מישיגן. מקליין נשבעה לתפקידה עם התכנסות הקונגרס ה-117 של ארצות הברית בינואר 2021.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקליין נולדה וגדלה בעיר סטוקברידג', השוכנת בדרום מדינת מישיגן, בשם ליסה איובניצקי (Iovannisci). בשנת 1984 השלימה את לימודיה התיכוניים בתיכון העירוני של סטוקברידג', ובהמשך למדה במכללה הקהילתית של לאנסינג, בירת מישיגן, ובאוניברסיטת נורווד. במשך 11 שנה עבדה מקליין באמריקן אקספרס וכעבור זמן מה הצטרפה אל קונגלומרט השירותים הפיננסיים "קבוצת האנץ"[1], שם היא שימשה כסגנית נשיא בכירה. מקליין סייעה בייסוד חברה זו, המעסיקה כ-700 עובדים ב-25 משרדים שונים ברחבי מישיגן כשהמטה הראשי של החברה שוכן בעיר סאות'פילד (אנ').

ביולי 2019 הודיע פול מיטשל על פרישתו מהחיים הפוליטיים לקראת בחירות 2020 בארצות הברית[2]. בעקבות זאת, הכריזה מקליין על כוונתה להתמודד אל בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס העשירי של מדינת מישיגן בבחירות אלה[3]. בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הרפובליקנית גברה מקליין על יריבתה שיין הרננדז ב-4 באוגוסט 2020. מסע הבחירות זכה לתמיכות של מספר אישים במפלגה הרפובליקנית בהם סטיב סקליס, רונה רומני מקדניאל ומושלת דקוטה הדרומית קריסטי נואם. ביום הבחירות הכלליות ניצחה את קימברלי ביזון, מועמדת המפלגה הדמוקרטית, וגרפה 66.3% מקולות הבוחרים[4].

עמדותיה הפוליטיות של מקליין שמרניות[5]. היא גורסת כי יש להקשיח את מדיניות ההגירה לארצות הברית ובבניית חומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו, ותומכת בזכות לשאת נשק. מקליין מתנגדת למיסוד חיסונים כחובה על ידי הממשלה האמריקאית, טוענת שיש לבטל את חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה ומגדירה עצמה כ"תומכת בחיים"[5].

למקליין ובעלה מייק שלושה ילדים, והם גרים יחדיו בעיר רומיאו שבמישיגן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליסה מקליין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קיילה פלטשר, LISA (IOVANNISCI) MCCLAIN: SMALL-TOWN ENCOURAGEMENT LEADS TO MAJOR SUCCESSES, באתר Stockbridge Community News‏, 23 בפברואר 2020 (באנגלית)
  2. ^ כריס קיליזה, You don't care that this GOP congressman is quitting -- but you should, באתר CNN‏, 25 ביולי 2019 (באנגלית)
  3. ^ קית' לאינג וקרייג מאוגר, Political newcomer prompts big spending in Macomb's GOP U.S. House primary, באתר The Detroit News‏, 28 ביולי 2020 (באנגלית)
  4. ^ Michigan Election Results: 10th Congressional District, באתר הניו יורק טיימס, 20 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 מצע הבחירות של ליסה מקליין, באתר הרשמי שלה (באנגלית)