ללא כפפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ללא כפפות
Southpaw
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי אנטואן פוקואה
הופק בידי טוד בלק
ג'ייסון בלומנטל
סטיב טיש
פיטר ריץ'
אלן ריץ'
אנטואן פוקואה
תסריט קורט סאטר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון רפוה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ייק ג'ילנהול
פורסט ויטאקר
רייצ'ל מקאדמס
50 סנט
נעמי האריס
אונה לורנס
מוזיקה ג'יימס הורנר
אמינם
צילום מאורו פיורה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה WanDa Pictures
Riche Productions
Escape Artists
Fuqua Films
חברה מפיצה Weinstein Company
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 ביוני 2015 (שאנגחאי)
24 ביולי 2015 (ארצות הברית)
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט פעולה, סרט איגרוף עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25 מיליון דולר
הכנסות 90.9 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו southpaw2015
southpawfilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ללא כפפותאנגלית: Southpaw) הוא סרט דרמת-ספורט אמריקאי משנת 2015 בבימויו של אנטואן פוקואה על פי תסריט מאת קורט סאטר. בסרט מככבים ג'ייק ג'ילנהול, רייצ'ל מקאדמס ופורסט ויטאקר. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בשאנגחאי ביוני 2015 ויצא להקרנות מסחריות בארצות הברית ב-24 ביולי 2015.

פסקול הסרט הולחן על ידי המלחין ג'יימס הורנר והיה זה הפסקול האחרון שהפיק טרם מותו ביוני 2015. הסרט הוקדש לזכרו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילי הופ הוא מתאגרף החי בניו יורק עם אשתו מורין ובתם לילה. בקרב על אליפות העולם במשקל קל כבד בילי זוכה באליפות אך נפצע קשה בעינו. מורין מנסה לשכנעו לפרוש מאיגרוף, כל עוד הוא בפסגה. בעת אירוע התרמה ליתומים, בילי סופג הקנטות מצד מתאגרף קולומביאני בשם מיגל "מג'יק" אסקובר, בעת שבילי ואשתו פונים לעזוב את האירוע. מיגל מטיח בו אמירות פוגעניות, בין השאר על מורין ועל התואר בו זכה. בקטטה שפורצת בין השניים יורים המאבטחים המקיפים אותם באוויר, וכדור תועה שירה הקטור, אחיו של מיגל, פוגע במורין וגורם למותה.

בילי מתמכר לטיפה המרה ולסמים ויוצא לחפש את הקטור. הוא מוצא את מריה, אשתו המכורה לסמים של הקטור ועוזב את המקום כשהוא מבין שהקטור אב לילדים. לאחר שהוא תוקף שופט בעת הפסד בקרב, בילי מושעה מאיגרוף למשך שנה, ונותר ללא הכנסות. מסומם הוא נוהג ומתנגש בעץ שבמתחם ביתו. האירוע גורם לו לאבד את המשמורת על בתו המושמת תחת השגחתה של קצינת שירותי הגנת הילד, אנג'לה ריברה. לילה כועסת עליו ומאשימה אותו במצבם.

בילי משיג עבודה במכון האימונים של המתאגרף לשעבר, טיטוס "טיק" ווילס ומשכנע אותו להפוך למאמנו. מנהלו לשעבר של ביל, ג'ורדן מיינס, שכעת מנהל את מיגל אסקובר, מארגן קרב בין השניים כדי להחזיר את בילי למרכז הבמה. טיק מסרב לאמן את בילי מתוך הבנה כי בילי נלחם כדי לנקום במיגל על מותה של מורין, אך משתכנע לאחר שאחד מהילדים המתאמנים במכון, הופי, נהרג בידי אביו האלים בניסיון להגן על אמו.

לילה סולחת לבילי ומשכנעת אותו להביא אותה לצפות בקרב. בתחילת הקרב, מיגל גובר על בילי אך בעצת טיק בילי ממתין לסיבובים האחרונים כדי להגיב. לאורך הקרב הוא משתמש בטכניקות הגנה והתחמקות אך נמנע מלהכות בחזרה. בדקות האחרונות בקרב, בילי מכה בחוזקה את מיגל ומפילו לקרקע. מיגל מצליח לקום לפני שהספירה מסתיימת. בילי מוכרז כמנצח לאחר הצבעת השופטים ומתאחד עם לילה בחדר ההלבשה, כשהיא מוחלת לו על שגיאות העבר שלו ומבקשת ממנו לחזור הביתה.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]