לעולם אל תיכנע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לעולם אל תיכנע
Never Back Down
בימוי ג'ף וודלו
תסריט כריס האוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שון פריס
אמבר הרד
קאם ג'יגנדה
מוזיקה בן סולסברי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לוקס אטין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Summit Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Summit Entertainment, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 באוגוסט 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סיפור התבגרות, סרט אמנויות לחימה, סרט נעורים, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20 מיליון דולר
הכנסות $41,627,431
הכנסות באתר מוג'ו neverbackdown
סרט הבא לעולם אל תיכנע 2: הביטדאון
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לעולם אל תיכנעאנגלית: Never Back Down, ידוע גם בשם The Fighters) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת פעולה בכיכובם של שון פריס, אמבר הרד, קאם ג'יגנדה ודג'ימון הונסו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייק טיילר (שון פריס), הוא נער שעבר מאיווה לאורלנדו, שם הוא היה כוכב נבחרת הפוטבול של בית ספרו. ג'ייק עבר לאורלנדו על מנת לתמוך בקריירת הטניס של אחיו הצעיר צ'ארלי. בבית ספרו הישן, ג'ייק היה פופולרי ואהוד על ידי כולם, אך בבית ספרו החדש, הוא מוצא את עצמו כאדם לא מקובל שנוטה להסתבך בצרות ובקטטות. במהלך יום הלימודים, הוא צופה בכמה ילדים מבית ספרו מרביצים לילד בשם מקס קופרמן (אוון פיטרס) ובעוד שהוא עוזר למקס, הוא מגלה שהם רק התאמנו. מקס מציע לג'ייק להתאמן איתו באמנות הלחימה, MMA, אך ג'ייק מסרב.

על מנת להשתלב, במהלך שיעור ספרות, ג'ייק מגבה את חברתו לכיתה, באהה מילר (אמבר הרד) ואומר במקומה את התשובה. באהה מזמינה אותו למסיבה, שם הוא נקלע לקרב עם אלוף בית הספר, ראיין מקארטני (קאם ג'יגנדה). ג'ייק לא מעוניין להשתתף בקרב, עד שראיין מדבר על אביו של ג'ייק שנהג שיכור ונהרג. ג'ייק מובס בקרב ומבריז מבית ספרו ביום שלמחרת. מקס, שבהמשך יהפוך לחברו הטוב ביותר, משכנע אותו להתאמן איתו ועם המנטור שלו, ג'ין רוקואה (דג'ימון הונסו). תחילה ג'ייק מסרב, אך לבסוף הוא משתכנע ומצטרף לאימון. רוקואה מסכים לקבל את ג'ייק כתלמיד בתנאי אחד. שג'ייק לא יסתבך בקטטות מחוץ לאימון וג'ייק מסכים, למרות כוונתו להביס את ראיין בחזרה. באהה מגיעה לביתו של ג'ייק על מנת להתנצל, אך ג'ייק לא מוכן להקשיב ולסלוח לה. באהה מדברת עם ראיין, אומרת לו שהקרב שלו עם ג'ייק היה נוראי ומסיימת את מערכת היחסים שלהם. ראיין יוצר סצנה מהפרידה, אך ג'ייק מצטרף על מנת להגן על באהה. ראיין מעליב את ג'ייק ועוזב את המקום. באותו יום, באימון, ג'ייק, עדיין עצבני מהתקרית עם ראיין, נשלח הביתה על ידי רוקואה, עקב הטענה כי הוא עצבני מדי ולא יכול להתאמן.

אחרי האימון, ג'ייק, שעדיין כועס, נוסע עם מקס במכוניתו ונקלע לקטטה עם 4 בחורים בהאמר, אותם הוא מביס בקלות יתרה, בזמן שמקס מצלם. הווידאו שמתפרסם בכל רחבי האינטרנט, מעלה את רמת הפופולריות של ג'ייק ומאיים על ראיין. כתוצאה מכך, ראיין מאתגר את ג'ייק להשתתף בטורניר הנקרא "הביטדאון" (באנגלית: "The Beatdown") כאשר ראיין הוא האלוף הנוכחי. לאחר שהושעה מהאימונים עם רוקואה, כיוון שהפר את התנאי שלו, ג'ייק מתחנן בפניו שיסלח לו, כיוון שג'ייק רגוע רק בזמן האימונים. רוקואה מקבל את התנצלותו של ג'ייק, אך מודיע לו כי הוא לא יקל עליו יותר. ג'ייק מתנצל בפני באהה על כך שלא הקשיב לה מתי שרצתה להתנצל והם הופכים לזוג. בזמן האימונים עם רוקואה, ג'ייק מתעניין מדוע רוקואה חי במכון ומגלה כי רוקואה במקור מברזיל וכי אחיו, הבן המועדף על אביו, ג'וסף, נרצח כביכול באשמתו.

לאחר ששמע כי ג'ייק אינו מתכוון להשתתף בביטדאון, ראיין מזמין את מקס לביתו, כדי "להתאמן" יחד עם חבריו על מהלכי קרב, אולם ראיין פוגע במקס קשות ומשאיר אותו גוסס ליד ביתו של ג'ייק. ג'ייק ובאהה לוקחים את מקס לבית החולים, ששם מחליט ג'ייק להשתתף למרות הכל בביטדאון, למרות התנגדותה של באהה, מתוך טענה כי ללא לעשות כלום, יש גם השלכות. לפני הגעתו לטורניר, הוא מעמת את רוקואה עם החלטתו ולבסוף, רוקואה מסכים עם ג'ייק, ואומר לו כי היכולת לשלוט בתוצאות הקרב היא בידיו. ג'ייק מגיע לטורניר, ולמרות שהוא וראיין כמעט עומדים להילחם בסיבוב הראשון, ישנה טעות, ולכן כל אחד נלחם נגד אנשים אחרים. במהלך קרב רבע הגמר, ג'ייק סופג בעיטה לצלעות ושובר אותם. למרות הפציעה הקשה, ג'ייק מנצח בקרב והולך לטפל בפציעתו. בזמן הזה, באהה מגיע לתמוך בו בטורניר ואומרת לו כי היא מבינה למה הוא נלחם (כדי שלא יצטרך להילחם שוב). ג'ייק יוצא לקרב חצי הגמר, וברגע שהקרב מתחיל, ג'ייק רואה שראיין נפסל. הוא לא רואה סיבה להמשיך ונכנע. במהלך עזיבתם של באהה וג'ייק, ראיין מתנפל על ג'ייק וה"אליפות האמיתית" מתחילה. ג'ייק נותן את כל מה שהוא יכול, אך נתפס בחניקה של ראיין. בדיוק שנראה שהכל אבוד, ג'ייק נזכר בדבריו של רוקואה ("תמיד ישנה דרך לשנות עמדה. יש רק למצוא איך"), משתחרר, ומביס את ראיין באמצעות אחד מהצירופים הראשונים שלמד, שלושה ג'אבים ובעיטה לפנים, שמחסלת את ראיין בנוק אאוט.

ביום שלמחרת, מקס משוחרר מבית החולים וזוכה לתשומת לב מנערה מכיתתו, ואילו ג'ייק זוכה לכבוד מכל תלמידי בית הספר, כולל ראיין, ורואה את רוקואה סוגר את מכון הכושר על מנת לטוס לברזיל להתאחד עם אביו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות
שון פריס ג'ייק טיילר
קאם ג'יגנדה ראיין מקארטני
אמבר הרד באהה מילר
דג'ימון הונסו ג'ין רוקואה
אוון פיטרס מקס קופרמן
וייאט סמית' צ'ארלי טיילר

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Above and Below" – The Bravery
  2. "Anthem for the Underdog" – 12 Stones
  3. "Teenagers" – My Chemical Romance
  4. "Someday" – Flipsyde
  5. "Wolf Like Me" – TV on the Radio
  6. "Under the Knife" – Rise Against
  7. "Time Won't Let Me Go" – The Bravery
  8. "Rock Star" – Chamillionaire & Lil Wayne
  9. "Be Safe" – The Cribs
  10. "Headstrong" – Trapt
  11. "False Pretense" – The Red Jumpsuit Apparatus
  12. "Orange Marmalade" – Mellowdrone
  13. "You Are Mine" – Mutemath
  14. "Stronger" – Kanye West feat Daft Punk
  15. "Crank That (Travis Barker Rock Remix)" – Soulja Boy Tell 'Em and Travis Barker
  16. "The Slam" – TobyMac
  17. "…To Be Loved" – Papa Roach

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]