לעולמים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לעולמים
Last Forever
פרק מ"איך פגשתי את אמא"
צילום מסך מהפרק, ובו טד פוגש לראשונה את האם
צילום מסך מהפרק, ובו טד פוגש לראשונה את האם
מספר פרק 23, 24
מספר עונה 9
תאריך שידור מקורי 31 במרץ 2014
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פמלה פריימן
בימוי קרטר בייס וקרייג תומאס
כוכבים אורחים ג'ים ננז בתור עצמו
ג'ודית דרייק בתור ברניס
לינדסי פונסקה בתור פני (בתור הבת)
דייוויד הנרי בתור לוק (בתור הבן)
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"לעולמים" הוא פרק סיום הסדרה של הסיטקום איך פגשתי את אמא. הפרק משמש כפרק 23 ו-24 של עונה 9, והפרק ה-207 וה-208 בסך הכל; שני החלקים של הפרק מסווגים כשני פרקים נפרדים. הם שודרו ב-31 במרץ 2014.

"לעולמים" זכה לתגובות מעורבות מצד מעריצים ומבקרי טלוויזיה, בעיקר בכל הנוגע לסיום התפניתי, שכלל את התקדמות היחסים בין טד לרובין וגורל האם.[1] צופים רבים הביעו זלזול ניכר בהתעלמות יוצרי הסדרה מהתפתחות הדמויות, בעוד שחלקם שיבחו אותו על כך שקשר קצוות רופפים; סיום חלופי נכלל בהמשך במהדורת המדיה הביתית של העונה התשיעית.[2][3][4][5] עם זאת, שבחים נוספים הופנו למשחק, במיוחד למשחקו של ניל פטריק האריס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפלאשבק לספטמבר 2005, טד (ג'וש רדנור) מרשל (ג'ייסון סיגל), לילי (אליסון האניגן) וברני (ניל פטריק האריס) מקבלים את רובין (קובי סמולדרס) לקבוצתם. לילי, שהייתה אופטימית ביחס לידידות שלהם עם רובין, קובעת כי טד וברני אינם יכולים לשכב עם רובין אלא אם כן הם יתחתנו איתה, וברני לועג לרעיון.

במאי 2013 טד דן עם מרשל ולילי בקבלת הפנים של החתונה של ברני ורובין לגבי המעבר שלו לשיקגו. בינתיים, ברני מזהה את נגנית הבס - שהוצגה כבר בפרקים הקודמים כאם (כריסטין מיליאוטי) - כאישה שהמליצה לו לרדוף אחרי רובין. הוא ניגש לטד בכוונה להציג אותה בפניו, אך טד מסרב לרעיון. לאחר שהקבוצה נפרדת מטד, הוא הולך לתחנת הרכבת של פרהמפטון, שם גברת מבוגרת (ג'ודית דרייק) שואלת את טד שאלות רבות לגבי גורל ומזהה את האם שעומדת בסמוך. טד מתעקש שהוא לא יכול לדבר איתה כי הוא עובר לשיקגו מחר. למחרת בלילה, מרשל ולילי מופתעים לראות את טד יושב ליד שולחנם בבר מקלארנ'ס. הוא אומר להם שהוא פגש בחורה ולאחר מכן הוא מספר שהיא נגנית הבס מהחתונה.

בשנת 2015, טד, מאורס כעת, פוגש את רובין וברני בבר מקלרנ'ס כדי לדון ברעיונות לחתונה שלו. כשרובין הולכת לקנות משקאות, ברני מודה שנישואיהם סובלים בגלל הקריירה הצומחת של רובין, המחייבת אותה לנסוע לעיתים קרובות. האם מגיעה ואומרת לטד שהם חייבים לעכב את החתונה שלהם כי היא בהריון.

במאי 2016 טד והאם מארחים מפגש עם שאר החבורה. מרשל אומלל בעבודתו החדשה, לאחר שנאלץ לחזור להיות עורך דין תאגידי. ברני ורובין חושפים שאחרי שלוש שנות נישואים הם התגרשו. מצב הרוח הופך לחיובי כאשר ברני מבין שמרשל ולילי מצפים לילדם השלישי, אך לילי חוששת שהקבוצה תתפרק בגלל הגירושים. ביחד הם מבטיחים שכולם יהיו שם לרגעים הגדולים ויישארו חברים.

באוקטובר 2016, מרשל ולילי מחליטים לצאת מהדירה הישנה שלהם ולהקים מסיבת גג אחרונה של ליל כל הקדושים. רובין מרגישה עצובה לראות את טד ואת האם עם תלבושות "טופס תלוי" תואמות, לצד ברני שחזר לדרכיו המופקרות. היא מחליטה לעזוב ומתוודה בפני לילי שהיא לא יכולה להיות בקבוצה יותר מכיוון שעדיין יש לה רגשות לא פתורים לטד.

חלק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 ברני מתכונן ללילה נוסף במקלארנ'ס, אף על פי שטד ולילי, שניהם הורים, לא מתכוונים להישאר מאוחר. מרשל מגיע ומודיע שהוא מחליף שופט פורש בקווינס, מה שמעורר חגיגה. כאשר ברני מנסה לשכב עם אישה צעירה, לילי כועסת עליו על כך שמאז הגירושים הוא נסוג, וחזר להיות עצמו הקודם. לאחר שברני מגן על התנהגותו בכך שהוא אומר לה שלעולם לא יעבוד לו עם אף אחת מלבד רובין, לילי מתרצה וברני עוזב ליהנות מהלילה שלו.

בשנת 2019, טד, האם, מרשל ולילי נמצאים ברובוטים נגד מתאבקים. ברני מופיע כשהוא מדוכא ואומר כי בעוד שהוא סיים לאחרונה "חודש מושלם" באמצעות ספר מהלכים חדש, והאישה האחרונה, מספר 31, נמצאת בהיריון עם ילדו. זמן מה לאחר מכן, טד נתקל ברובין, שכיום היא כתבת חדשות מפורסמת, בעודו מראה לפני את בניין ה-GNB שתכנן. מרשל, לילי וטד מתאספים בשביל לידת בתו של ברני, אלי. למרות חששותיו הראשוניים, ברני מתרגש עד דמעות.

בבית של טד והאם, טד מציע שוב נישואין לאם, חמש שנים לאחר שהציע לראשונה, ואומר שהם מתחתנים ביום חמישי שלאחר מכן. לפני החתונה החבורה נפגשת בבר מקלארנ'ס, ומרשל מודיע שהוא מתמודד לבית המשפט העליון במדינת ניו יורק. בארני רואה שתי נשים צעירות בבר ונוזף בהן כשהן מתלבשות בצורה לא הולמת, מה שמפתיע באמת את לילי, שמופתעת עוד יותר כשרובין מופיעה. בעודה מתפייסת עם החבורה, רובין מודה בפני טד כי לאחר שבתחילה סירבה להגיע, אמרה לה האם לשקול מחדש. לילי מרימה כוסית ומשבחת את טד על כל מה שעבר עליו ועל העתיד של טד והאם.

סיום השידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

טד העתידי מספר כיצד הוא מעולם לא הפסיק לאהוב את האם לרגע, אפילו כשחלתה במחלה סופנית ומתה בשנת 2024.

בשנת 2030, כאשר טד העתידי מסיים את סיפורו, ילדיו, פני (לינדסי פונסקה) ולוק (דייוויד הנרי), מסיקים כי למעשה מדובר בסיפור המספר כיצד עדיין יש לו רגשות כלפי ה"דודה" שלהם, רובין, ונותנים את ברכתם להמשיך את מערכת היחסים שלו איתה. טד מחליט ללכת לדירתה עם קרן היער הכחולה מהדייט הראשון שלהם. נראה שרובין מתרגשת מהמחווה של טד, ושניהם מחייכים זה לזה. סצנה שנמחקה כללה את לילי ומרשל מאשרים שהם הופכים לזוג.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני כתיבת הפרק, קרטר בייס וקרייג תומאס החליטו לראות את פרקי סיום הסדרה של סיטקומים אחרים בשביל השראה. הם אמרו שהם חשבו על עשר הדקות האחרונות של הסדרה כבר מתחילתה. בפברואר 2014 צייץ בייס כי מצא טיוטה גולמית לפרק סיום הסדרה שכתב לראשונה בשנת 2006.[6]

הסצנה שבה היו מעורבים ילדיו העתידיים של טד (לינדסי פונסקה ודייוויד הנרי) צולמה בחשאי בשנת 2006 במהלך הפקת עונה 2.[7] הצילום נעשה בעיקר כדי שהדמויות לא יזדקנו, מכיוון שפונסקה והנרי היו מבוגרים בזמן שידור הפרק האחרון.[8] הסצנה צולמה בסט סגור לכולם מלבד בייס, תומאס, המפיקה/במאית בפועל פמלה פריימן, מפעילת מצלמה, ופונסקה והנרי, שחתמו על הסכמי סודיות.

לפני שידור סיום הסדרה, התנהלו ויכוחים בין המעריצים בנוגע לגורלם של טד והאם, המונעים מסצינות מהפרק וזוב ופרקים קודמים אחרים שנראו כאילו הם מצביעים על סיום טרגי.[9]

גרסה אלטרנטיבית של הסוף הופיעה ב-DVD בעונה 9 ובערכת הקופסאות. הוא לא הכיל שום קטע חדש, אך הוא נערך באופן שמשנה את גורלם של טד, טרייסי ורובין. הדיבור הקולי מבוצע על ידי סאגט ולא רדנור, והוא שונה לחלוטין.[10][11]

השיר "Heaven" מאת The Walkmen מופיע בסצנה האחרונה של "לעולמים". גואן אמר כי "נראה כי הוא נכתב בשביל התוכנית שלנו". גואן הציע את השיר בעבר, במיוחד לשימוש בבכורה של עונה 8, ואמר שכאשר הוא הציע אותו לשימוש בסיום עונה 9, "[השיר] היה זה שהדהד ביותר עם כולנו".[12]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמה ממעריצי התוכנית קראו ל-CBS להזמין את יוצרי התוכנית באמצעות עצומה של change.org כדי לשכתב ולצלם מחדש את הסיום. העצומה קיבלה יותר מ-5,000 חתימות.[13] ב-5 באפריל 2014 הודיע קרטר בייס בטוויטר כי סיום חלופי מאותו חומר מצולם ייכלל ב-DVD של עונה 9.[14]

אנדרו מיולה מ-MStars שיבח את הפרק ואמר "לא האמנתי שהם באמת הרגו את האם. אבל נתתי לזה לשבת קצת ואז הרגשתי שמשהו יפה מאוד יוצא מהשעה האחרונה הזו של איך פגשתי את אמא."[15]

בשנים לאחר השידור של הפרק, סיום הסדרה המשיך להיבחר כאחד מסיומי הסדרה הגרועים ביותר בטלוויזיה.[16][17][18] למשל, הוא גם הגיע למעלה הרשימה של USA Today בשם "פרקי סיום הסדרה הגרועים ביותר בכל הזמנים".[19]

בראיון עם דייוויד לטרמן הכריז ניל פטריק האריס כי הוא מעריץ את הדרך שבה הסדרה הסתיימה:

יש אנשים שפשוט שנאו את זה, ואני חושב שזו מחמאה לסדרה בצורה מוזרה כי זה אומר שהם גדלו עם הדמויות האלה ומרגישים שהם רצו שזה ילך בדרך מסוימת, אם כי אני חושב שזה נהדר. אבל התכנית שלנו באמת חצתה את הגבול בין מצחיק מצחיק לממש רציני, וזה היה סוג של האיזון שהיה לתוכנית הזו. וככל שהתוכנית גדלה, וככל שגדלנו בתוכנית, היא הסתיימה בצורה בוגרת יותר ואני חושב שזה היה סוף נחמד, משקף, סוג של עצוב אבל שמח לסיפור ארוך, ארוך.[20]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "HIMYM Tomatometer Watch: Series Finale Currently Rotten - Majority of critics disappointed by 'Last Forever'". Rotten Tomatoes. 2 באפריל 2014. אורכב מ-המקור ב-4 באפריל 2014. נבדק ב-3 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Akuna, Kirsten (31 במרץ 2014). "Fans Are Not Happy With The 'How I Met Your Mother' Series Finale". Business Insider. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ James Poniewozik (31 במרץ 2014). "How I Met Your Mother Watch: Mate and Switch". Time Magazine. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "How I Met Your Mother: the latest show to fail in the search for a perfect ending". Guardian. 1 באפריל 2014. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Henry Hanks (1 באפריל 2014). "'How I Met Your Mother' ends a legendary run". נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Chris Harnick (7 בפברואר 2014). ""First Look" at How I Met Your Mother Series Finale: Carter Bays Has Been Writing It Since 2006!". E! Online. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ "Barney writes a book, Barney + Robin, Ted + Stella and other 'How I Met Your Mother' news". Chicago Tribune. 19 ביולי 2008. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. He did reveal that more than two years ago ... With only the two kids who play Ted's future children ... they shot a scene that directly relates to the identity of the mother. That scene will be included in the show's series finale" {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "'How I Met Your Mother's' Craig Thomas on Ted & Barney's Breakup, Eriksen Babies and The Future of Robarn". Zap2it.com. אורכב מ-המקור ב-15 במאי 2010. נבדק ב-10 באפריל 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Margaret Eby (4 במרץ 2014). "'How I Met Your Mother' hints at tragic series finale". The New York Daily News. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ "Watch the Happier 'How I Met Your Mother' Alternate Ending". RollingStone.
  11. ^ MacGregor, Rachel. "8 reasons why How I Met Your Mother should've used its alternative ending". Metro.
  12. ^ Ashley Lee (1 באפריל 2014). "'How I Met Your Mother' Series Finale: The Story Behind the Music (Video)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Tierney McAfee (2 באפריל 2014). "'How I Met Your Mother' Ending Petition — Fans Want To Officially Change Finale". Hollywood Life. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "Carter Bays on Twitter: "Update for those who've been asking: Alt #himym ending will be on s9 DVD and also in the series box set."". Twitter. נבדק ב-26 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Andrew Meola (31 במרץ 2014). "How I Met Your Mother 'Last Forever' Review: And that, kids..." Mstarz.com. אורכב מ-המקור ב-6 ביוני 2014. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Noel Murray,Tim Grierson,David Fear,Sean T. Collins, Noel Murray, Tim Grierson, David Fear, Sean T. Collins, End Game: TV's Best and Worst Series Finales, Rolling Stone, ‏2015-05-12 (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Carrie Wittmer, The 12 worst TV series finales of all time, from 'Seinfeld' to 'Girls', Business Insider (באנגלית אמריקאית)
  18. ^ Tyler McCarthy, 10 of the best and worst TV series finales through the years, Fox News, ‏2018-03-20 (באנגלית אמריקאית)
  19. ^ Kelly Lawler (31 במאי 2018). "The 10 best (and five worst) TV series finales of all time". USA Today. נבדק ב-30 ביולי 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  20. ^ "YouTube". YouTube. נבדק ב-13 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]