לשבור את הקרח - ההרפתקה של אולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לשבור את הקרח - ההרפתקה של אולף
Olaf's Frozen Adventure
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
בימוי קווין דטרס
סטיבי וורמרס
הופק בידי רוי קונלי
תסריט ג'ף שייפר
מדבבים ג'וש גד
קריסטן בל
אידינה מנזל
ג'ונתן גרוף
מדבבים בעברית עידו רוזנברג
עינת אזולאי
מונה מור
גילן שחף
מוזיקה כריסטוף בק[1]
אליסה סמסל (שירים)
קייט אנדרסון (שירים)
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני ההנפשה של וולט דיסני
Walt Disney Pictures
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 22 בנובמבר 2017
ישראלישראל 30 בנובמבר 2017
(עם הסרט קוקו)
משך הקרנה 21 דקות[2]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט חג המולד, סרט הרפתקאות, סרט לכל המשפחה, סרט קומדיה, סרט מוזיקלי, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם קדחת הקרח
סרט הבא לשבור את הקרח 2
סרטים בסדרה לשבור את הקרח
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לשבור את הקרח - ההרפתקה של אולףאנגלית: Olaf's Frozen Adventure, בתרגום חופשי: "ההרפתקה הקפואה של אולף") הוא סרט הנפשה קצר שהופק על ידי אולפני ההנפשה של וולט דיסני והוצא לאקרנים על ידי סרטי אולפני וולט דיסני. הסרט הוקרן ב-22 בנובמבר 2017 בארצות הברית ביחד עם הסרט "קוקו" של פיקסאר,[3] וב-30 בנובמבר 2017 הוקרן בישראל.

הסרט הקצר כולל ארבעה שירים חדשים מקוריים והחזיר את צוות המדבבים המקורי של הסרט "לשבור את הקרח".[3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת החגים הראשונה בארנדל מאז נפתחו שערי הארמון מחדש, אנה ואלזה מארגנות את חגיגת חג המולד בטירה לכל תושבי ארנדל ומארחות אותם. לאחר שכל תושבי העיר עוזבים את החגיגה בארמון מוקדם מהצפוי כדי לבלות את החג יחד עם משפחותיהם על פי מיטב המסורת של כל אחד, האחיות מבינות כי מעולם לא הייתה להן מסורת משפחתית כזו בשנים הקודמות. הסיבה לכך הייתה שאחרי שהשערים נסגרו הן לא היו יחדיו שוב. לכן, אולף יוצא למסע ארוך בכל הממלכה כדי לחפש לבנות מסורת משפחתית ולהביא אותה אליהן הביתה ולהציל את חג המולד הראשון שלהן לבד. לבסוף, הצליח אולף איש השלג במשימתו הקשה ועמד בה בגבורה רבה ובזכותו לאנה ואלזה כבר הומצאה והייתה מסורת משפחתית חדשה לכריסמס לכל שנה.[3]

מדבבים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר הוכרז בפברואר 2016 כספיישל טלוויזיה של ABC[4] אשר יופק על ידי רוי קונלי ובבימוי קווין דטרס וסטיבי וורמרס. בזמן שידור הספיישל "The Making of Frozen: Return to Arendelle" ב-ABC ב-2016, שם הסרט נחשף והוכרז כי הסרט יכלול שירים מקוריים חדשים מאת אליסה סמסל וקייט אנדרסון. ביוני 2017 הוכרז שבמקום ספיישל טלוויזיה, הסרט יוקרן כסרט קולנוע קצר לפני הסרט "קוקו" של דיסני ופיקסאר.

ביקורת ודעת קהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאת הסרט הקצר לפני הסרט "קוקו" נשמעו ביקורות כנגד הסרט, בעיקר מצד הורים לילדים, שטענו כי סרט קצר באורך 22 דקות לפני סרט מלא מתברר כמעמסה עבור הילדים. בנוסף, מבקרי קולנוע טענו כי הקרנת "ההרפתקה של אולף" של אולפני ההנפשה של דיסני לפני הסרט "קוקו" של אולפני "פיקסאר" מעיד על "השתלטות" קריאטיבית מצד דיסני על אולפני "פיקסאר" שבבעלותה, הידועים בסרטוניהם הקצרים וב"קול הייחודי והמקוריות שלהם", לדברי המבקרים, ועל כך שדיסני מעדיפה לקדם את זיכיון "לשבור את הקרח" על חשבון אולפני "פיקסאר".

לאחר כשבוע הודיעו אולפני דיסני על הפסקת הקרנת הסרט "ההרפתקה של אולף" לפני הסרט "קוקו". לדבריהם, הפסקת הסרט הייתה מתוכננת לאחר שבוע מצאת הסרט "קוקו", אך מהלך זה נתפס בציבור כתגובה לביקורות על הסרט במתכונתו בקולנוע.

בישראל נפוצו בציבור צופי הקולנוע ביקורות דומות, והקרנת "ההרפתקה של אולף" הופסקה לאחר ימים ספורים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Christophe Beck Scoring Disney's Olaf's Frozen Adventure". Film Music Reporter. 15 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Perry, Spencer (13 ביוני 2017). "Olaf's Frozen Adventure Trailer Returns to the World of Frozen". ComingSoon.net. נבדק ב-13 ביוני 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 3 טריילר לסרט הקצר (21 דקות) "ההרפתקה הקפואה של אולף" באתר multiversesite,‏ 14 ביוני 2017
  4. ^ "ABC to Air FROZEN Holiday Special in 2017; Idina Menzel, Kristen Bell & Josh Gad to Return!". Broadway world. 9 בפברואר 2016. נבדק ב-9 בפברואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)