מאדי זיגלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מאדי זיגלר
Maddie Ziegler
זיגלר בפתיחה של הסטודיו לריקוד של אבי לי מילר בסנטה מוניקה, קליפורניה, מאי 2015
זיגלר בפתיחה של הסטודיו לריקוד של אבי לי מילר בסנטה מוניקה, קליפורניה, מאי 2015
לידה 30 בספטמבר 2002 (בת 21)
פיטסבורג, פנסילבניה, ארצות הברית
שם לידה מדיסון ניקול זיגלר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2011
עיסוק רקדנית, דוגמנית ושחקנית
www.maddiestyle.com
פרופיל ב-IMDb

מדיסון ניקול "מאדי" זיגלראנגלית: Madison Nicole "Maddie" Ziegler; נולדה ב-30 בספטמבר 2002) היא רקדנית, שחקנית ודוגמנית אמריקאית. היא התפרסמה כשהשתתפה בתוכנית המציאות "רקדניות קטנות", בין השנים 2011–2016, בזכות כיכובה בווידאו קליפים לשירים Chandelier ,Big Girls Cry ,Cheap Thrills, Elastic Heart, Rainbow, ו-The Greatest של הזמרת סיה, והשתתפותה בקליפים של אחותה הצעירה, מקנזי זיגלר. זיגלר הופיעה בסרטים, תוכניות טלוויזיה, קונצרטים, פרסומות ועל שערי מגזינים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיגלר נולדה בפיטסבורג, פנסילבניה. הוריה הם מליסה זיגלר-גיסוני וקורט זיגלר, בעל חברת משכנתאות. הוריה התגרשו בשנת 2011 כאשר הייתה בת 9 בלבד. זיגלר החלה לקחת שיעורי בלט בגיל שנתיים, והצטרפה לסטודיו לריקוד של אֶבִּי לי מילר בגיל ארבע, שם התמחתה בסגנונות הריקוד סטפס, בלט, לירי, עכשווי, אקרו, מודרני, ג׳אז והיפ הופ. יש לה אחות צעירה ממנה, מקנזי זיגלר, זמרת ורקדנית אשר הופיעה איתה בתוכנית רקדניות קטנות, שני אחים למחצה, גדולים ממנה, מהנישואים הקודמים של אביה, ועוד שני אחים חורגים גדולים מהנישואים הקודמים של אביה החורג גרג גיסוני, סגן נשיא בחברת החשמל "Westinghouse".

זיגלר למדה בבית הספר היסודי סלואן אשר שוכן בעיר מוריסוויל, ליד העיר פיטסבורג אשר בפנסילבניה, עד גיל 13 אז עברה ללמוד במסגרת חינוך ביתי. זיגלר אמנם גדלה במוריסוויל, אך כנערה התחילה לעבוד ובילתה את מירב זמנה בלוס אנג'לס, קליפורניה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל ארבע החלה זיגלר לרקוד בסטודיו לריקוד של אבי לי מילר, בפיטסבורג. היא זכתה בתארים רבים ובכתרים בתחרויות אזוריות וארציות. בשנת 2010, כשהייתה בת 8, השתתפה בתוכנית הריאלטי של פאולה עבדול, "חיה בשביל לרקוד", אך התוכנית בוטלה לפני עלייתה לאוויר. בשנת 2011 התקבלה אמה של זיגלר, מליסה, לתפקיד בתוכנית של ערוץ Lifetime "רקדניות קטנות" (Dance moms), תוכנית העוקבת אחרי חיי היום-יום של הרקדניות בלהקת העילית של הסטודיו לריקוד של אבי לי מילר. בשנת 2016 עזבו זיגלר, אחותה ואמה את התוכנית, אך עדיין נשארו בסטודיו של אבי לי. בשנת 2013 השתתפה בהופעות אורח בספין אוף לסדרה, "תחרות הריקודים האולטימטיבית של אבי".

בשנת 2012 התקבלה לעבודת המשחק המקצועית הראשונה שלה, בסדרה גדולה מהחיים בערוץ Lifetime. בשנת 2014, הופיעה זיגלר ככוכבת אורחת בפרק 34 של הסדרה HitStreak. היא המשיכה בקריירת המשחק שלה במרץ 2015, כשהשתתפה בתפקיד אורח בסדרה של דיסני "אוסטין ואלי". ב-30 ביוני 2015 היא השתתפה בפרק של הסדרה "שקרניות קטנות ויפות".

זיגלר הופיעה בקליפים של אומנים וביניהם סיה, טודריק הל ואלכס קאליס. היא נכנסה לתודעת הציבור בגיל 11 כאשר כיכבה בקליפ של סיה לשיר "Chandelier", שזכה בטקס "ARIA music award" בפרס הקליפ הטוב ביותר והועמד בטקס פרסי ה-MTV לשנת 2014 בקטגוריות הכוריאוגרפיה הטובה ביותר והווידאו של השנה. הקליפ גם הועמד לזכייה בקטגוריית "הקליפ הטוב ביותר" בטקס פרסי גראמי ה-57. הקליפ זכה ליותר משני מיליארד צפיות ביוטיוב, הוא נמצא במקום ה-7 בקליפים הכי נצפים לשנת 2014 ובמקום ה-16 ברשימת הקליפים הכי נצפים בכל הזמנים.

בשנת 2012, השתתפו זיגלר, אמה ואחותה בפרויקט של "Starlight Children's Foundation" להעלאת המודעות למחלות כרוניות של ילדים. זיגלר אמרה שהיא נהנית להקדיש את הזמן שלה לילדים חולים ושזאת חוויה מתגמלת.

בינואר 2015 היא השתתפה בקליפ נוסף של סיה בשם "Elastic heart" שזכה גם הוא לפופולריות ברחבי העולם וליותר מ-400 מיליון צפיות ביוטיוב. סביב הקליפ, בו מוצגים זיגלר והשחקן שיה לבוף בבגדי גוף ונלחמים האחד בשנייה, התעוררה סערה והועלו ספקות לגבי מיניותו. סיה הסבירה ששני הרקדנים מייצגים "מצבים עצמיים של 'סיה' במלחמה", ובכל זאת התנצלה בטוויטר לכל מי שאולי נעלב.

בשנת 2015 זיגלר כיכבה בקליפ של סיה לשיר "Big Girls Cry". לאחר הוצאת הקליפ "Chandelier" זיגלר רקדה בכמה תוכניות וביניהן "The Ellen DeGeneres Show", "רוקדים עם כוכבים", "ג'ימי קימל בשידור חי!" ו"סאטרדיי נייט לייב". בפברואר 2015 זיגלר הופיעה לצד סיה וקריסטן וויג בטקס פרסי גראמי 2015.

זיגלר דוגמנית של חברות אופנה רבות וביניהן "Glitzy Girl" ,"Sally Miller" ,"Purple Pixies" ו-"Capezio". ב-5 באוגוסט 2015 זיגלר השתתפה בתצוגת אופנה של "פול ראלף לורן" לצד אחותה הקטנה מקנזי זיגלר.

זיגלר הופיעה על שערים רבים וכתבות בעיתונים ומגזינים מפורסמים וביניהם Kode, Schön! Magazine, Elle, Dance Spirit, Nylon, Vs, Seventeen, Harper's Bazaar, People, Dazed, Cosmopolitan, Billboard, Teen Vogue ו-Stella.

בשנת 2015 היא השתתפה ככתבת בשבוע האופנה בניו-יורק בשביל ELLE. ב-2014 זיגלר ואחותה הצעירה, מקנזי, שחררו קו אופנה "The Maddie & Mackenzie collection" דרך MOD ANGEL.

זיגלר הייתה מועמדת לפרסי בחירת הנוער 2015 בקטגוריית רקדנים, יחד עם חברתה לקבוצה לשעבר ברקדניות קטנות, קלואי לוקסיאק, אך בסופו של דבר הפסידה לה.

בשנת 2016 זכתה בפרס בחירת הקהל.

בשנת 2016 התמודדה זיגלר בטקס פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון מול קלאני חברתה לקבוצה רקדניות קטנות ומול קלואי חברתה לשעבר ולבסוף ניצחה בפרס הרקדנית הטובה ביותר של 2016, בנוסף זכתה בפרס הרקדנית האהובה ביותר עד גיל 17.

בטקס פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון זיגלר הודיעה רשמית שהיא עוזבת את רקדניות קטנות בשל עומס בקריירה.

בשנת 2016 השתתפה מאדי בקליפ של סיה בשם "The Greatest". הקליפ הוא מחווה לפיגוע הירי במועדון הלהט"ב באורלנדו. והצטרפה לצוות הרקדנים של הזמרת סיה בסיבוב ההופעות שקיימה בארצות הברית Nostalgic For The Present.

בשנת 2016 זכתה בפרס הנערה הכי משפיעה בעולם לפי Time Magazine. בשנת 2017 דיבבה את דמותה של קמיליה בסרט האנימציה "לרקוד". בתחילת ינואר 2017 פתחה זיגלר ערוץ יוטיוב המציג בעיקר איפור, אופנה וסטיילינג.

בשנת 2017 הוציאה ספר יומן The maddie diaries ולאחר מכן הוציאה סדרה של שלושה ספרים.

בשנת 2017 יצא הסרט "הספר של הנרי"[1], בו היא משחקת את כריסטינה. באותו החודש יצאו האחיות זיגלר לסבב הופעות באוסטרליה ושם הופיעו השתיים כרקדניות, ושם חשפה לראשונה את בן זוגה ג׳ק קלי. בני הזוג נפרדו לאחר כשנה. ביולי באותה שנה הודיעה זיגלר כי בספטמבר תשחרר קליפ חדש בשיתוף הזמרת סיה ושבתחילת 2018 תצא איתה לסיבוב הופעות נוסף. באותו החודש זיגלר השתתפה בקליפ מחול של השיר feel it still של הזמר האוסטרלי Portugal. The man בשיתוף הכוריאוגרף היהודי בריין פרידמן. זיגלר מונתה לאסיסטנטית שלו והיא מרבה לעזור לו בסדנאות אומן רבות בהנחייתו ברחבי ארה״ב. זיגלר הוציאה ליין ביגוד בשם 'Maddie Style'.

באוגוסט 2017 זכתה זיגלר פעם שנייה ברציפות בתואר רקדנית השנה של תחרות ה-Teen Choice Awards. בסוף אוגוסט שבה לשולחן השופטים של תוכנית המציאות "אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד?" ברשת FOX. בהמשך חודש זה החל הצילום של הסרט המוזיקלי "Music" שזיגלר משתתפת בו, בבימויה של סיה. ב-19 בספטמבר השתתפה בקליפ נוסף של הזמרת סיה, "Rainbow", מתוך פסקול הסרט "הפוני הקטן שלי".

ב-2018 זיגלר הופיעה בקליפים של הרכב המוזיקה LSD (להקה) "Thunderclouds" "no new friends". ב-2019 השתתפה ב-The Tonight Show בנחיית ג'ימי פאלון.

ב-2019 זיגלר החלה לעבוד עם חברת האופנה Fabletics יחד עם קייט הדסון והוציאה מספר ליינים משותפים של בגדי ספורט.

ב-2020 השתתפה בסרט לכל הבנים שאהבתי 2 וב-2021 בסרט מיוזיק. בסוף 2021 צפוי לצאת הסרט סיפור הפרברים בהשתתפותה.

ב-2020 זיגלר החלה לצאת עם המוזיקאי אדי בנג'מין.

ב-2020 זיגלר הוציאה סדרת סנפצ'אט העוסקת באיפור בשם "Close Up", יחד עם המאפרת שלה טניה בראוור.

בשנת 2023, בהיותה בת 20, נכללה ברשימת פורבס 30Under30.[2]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד אחר
2017 הספר של הנרי (אנ') כריסטינה סיקלמן
לרקוד קמיל דיבוב
2020 לכל הנערים: נ.ב. אני עדיין אוהבת אותך ילדה נמרצת
2021 מיוזיק מיוזיק בוים ונכתב על ידי סיה
סיפור הפרברים ולמה סרטו של סטיבן ספילברג
The Fallout (סרט) מיה ריד

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד אחר
2016-2011 רקדניות קטנות עצמה תוכנית מציאות; 162 פרקים
2012 גדולה מהחיים דב הצעירה הפרק: "Lady parts"
2015 אוסטין ואלי שלבי היידן אורחת, עונה 4 פרק 5: "שיעורי בית וכישרונות חבויים"
2015 שקרניות קטנות רקדנית מלחיצה הפרק: "She's No Angel"
2016 אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד? שופטת 8 פרקים; עונה 13
2017-2016 ניקי, ריקי, דיקי ודון אייפל 2 פרקים
2019 ספיריט: לרכוב חופשי רוז דיבוב; סדרה בנטפליקס

קליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שיר אמן אחר
2011 It's like summer לוקס רקדנית רקע
2012 Cry אלכס קאליס רקדנית ראשית
Summer love song ברוק היילנד רקדנית רקע
2014 It's a girl party מאק זי רקדנית רקע
Freaks like me טודריק הול רקדנית רקע וזמרת
Chandelier סיה רקדנית ראשית
shine מאק זי רקדנית רקע
2015 Elastic Heart סיה רקדנית ראשית לצד שיה לה-באף
Big Girls Cry סיה רקדנית ראשית
Wear Em Out Kendall K עוזרת כוראוגרפיה
2016 Cheap Thrills סיה רקדנית ראשית
ALDC LA טודריק הול רקדנית רקע וזמרת
Taylor In Wonderland טודריק הול רקדנית ראשית
The Greatest סיה רקדנית ראשית
2017 Feel It Still Portugal. The Man רקדנית ראשית, לצד עוד 5 רקדנים
Rainbow סיה רקדנית ראשית
2018 Thunderclouds LSD מובילה, עם דיפלו
Like me דילן ג'ורדן שחקנית רקע
2019 Bitch לנון סטלה הופעת אורח
No New Friends LSD מובילה, עם דיפלו
Graduation בני בלנקו הופעת אורח
2020 Worse New Hope Club הופעת אורח
Together סיה רקדנית מובילה, לצד הסט של הסרט 'Music'

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאות
2013 Industry Dance Awards רקדנ/ית אהוב/ה מועמדות
2014 Industry Dance Awards רקדנ/ית אהוב/ה בגיל 17 ומטה זכייה
2015 פרסי בחירת הנוער הרקדן הטוב ביותר מועמדות
2015 Industry Dance Awards רקדנ/ית אהוב/ה בגיל 17 ומטה מועמדות
2016 פרסי בחירת הקהל האדם הפופולרי זכייה
2016 Shorty Awards הטוב/ה ביותר בריקוד מועמדות
2016 פרסי בחירת הנוער רקדנית השנה זכייה
2016 Industry dance Awards רקדנ/ית אהוב/ה בגיל 17 ומטה מועמדות
2016 Industry dance Awards הופעה פורצת דרך זכייה
2017 פרסי בחירת הנוער רקדנית השנה זכייה
2018 פרסי בחירת הנוער רקדנית השנה זכייה

הופעות ברשימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאדי זיגלר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המחברת של הנרי, באתר The Movie Database
  2. ^ 1 2 Forbes 30 Under 30 2023: Celebrities, Forbes (באנגלית)