מארי-לואיז לאשאפל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארי-לואיז לאשאפל
Marie-Louise Lachapelle
לידה 1 בינואר 1769
פריז, ממלכת צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 4 באוקטובר 1821 (בגיל 52) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה פר לשז עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארי-לואיז לאשאפלצרפתית:Marie-Louise Lachapelle‏ (1 בינואר 1769 - 4 באוקטובר 1821) הייתה מיילדת צרפתייה שפיתחה שיטות חדשות בתחום עיסוקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארי-לואיז לאשאפל נולדה בפריס למשפחה שעסקה בתחום מיילדות כבר מספר דורות. היא למדה אצל אימה וכבר בגיל 12 הייתה מסוגלת לעבוד באופן עצמאי. היא עבדה לצד אימה בבית חולים "הוטל דיה", בין הוותיקות בפריז. במקביל היא המשיכה ללמוד אצל מומחים מובילים בתחום פריז. בשנת 1797 מארי-לואיז לאשאפל מונתה למנהלת מחלקת מיילדות בבית חולים במקום אימה שלה שנפטרה. בין התלמידות שלה הייתה מארי בואבה שבהמשך עבדה לצידה.

מארי-לואיז לאשאפל פנתה למשרד הפנים הצרפתי עם בקשה לארגן מסגרת לימודי מיילדות ובית חולים חדש לילדים. בעקבות התשובה החיובית היא נשלחה להידלברג להשתלמות. כאשר היא חזרה היא מונתה למנהלת מחלקת מיילדות בבית חולים החדש.

במהלך עבודתה מארי-לואיז לאשאפל טיפלה בלידת כ-40 אלף תינוקות. על בסיס ניסיונה היא פרסמה ספרPratique des accouchemens ou Mémoires et observations choisies, sur les points les plus importans de l'art. מארי-לואיז לאשאפל הייתה בדעה שצריך להתערב במהלך לידה רק במקרים קיצוניים. היא הכירה בחשיבות תיעוד המקרים וניתוח סטטיסטי של הממצאים.

מארי-לואיס לאשאפל נפטרה ממחלת הסרטן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארי-לואיז לאשאפל בוויקישיתוף