מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
מבוסס על משחק התפקידים "מבוכים ודרקונים" מאת גארי גיגקס ודייב ארנזון
בימוי ג'ון פרנסיס דולי, ג'ונתן גולדשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיבן דייוויס
בריאן גולדנר
ג'רמי לצ'אם
תסריט ג'ון פרנסיס דולי, ג'ונתן גולדשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דן לבנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים כריס פיין
מישל רודריגז
ג'אסטיס סמית'
רגה ז'אן פייג'
יו גרנט
קלואי קולמן
סופיה ליליס
מוזיקה לורן באלף עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום בארי פיטרסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Allspark Pictures
Entertainment One
פראמאונט
Sweetpea Entertainment
חברה מפיצה פראמאונט
הקרנת בכורה 30 במרץ 2023 (ישראל)
31 במרץ 2023 (ארצות הברית)
משך הקרנה 108 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
תקציב 150 מיליון דולר
הכנסות 208.2 מיליון דולר[1]
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנביםאנגלית: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) הוא סרט פנטזיה-הרפתקאות אמריקאי, שנכתב ובוים על ידי ג'ונתן גולדשטיין וג'ון פרנסיס דיילי, המבוסס על משחק התפקידים הפופולרי באותו השם ומהווה אתחול לסדרת הסרטים באותו השם.

הסרט עלה לאקרנים בארצות הברית ב-31 במרץ 2023, תחת הפצתה של אולפני פראמאונט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שנכלא, הפייטן אדגין דרוויס שירת כחבר בהארפרס, מסדר שומרי השלום, עד שתלמידיו של קוסם אדום שעצר בעבר הרגו את אשתו.  מלווה בלוחמת הברברית הולגה קילגור, אדגין בוחר בדרך חיים חדשה לו ולבתו קירה על ידי פניה לעולם הגניבה, בשיתוף עם המכשף החובב סיימון אומאר, הנוכל פורג’ פיצוויליאם, וחברתו המסתורית של פורג’ סופינה.  בעת שפשטו על מעוז הארפרים, אדגין ניסה לגנוב "לוח התעוררות מחדש" כדי להחיות את אשתו, אך הוא והולגה נלכדו בלחש מלכודת זמן שהטילה סופינה בזמן ששותפיהם נמלטו.

אחרי שנתיים של מאסר בבית סוהר הארקטי בעל תנאים קשים, הזוג, בלי לדעת שהם קיבלו חנינה, בורחים לעיר נברוינטר ולומדים שפורג' הפך שם לשליט לאחר שאדון העיר הקודם חלה אנושות באופן מסתורי. פורג' טיפל בקירה, ושכנע אותה שתאוות הבצע האנוכית של אדגין הובילה למעצרו.  מתגלה שסופינה היא קוסמת אדומה ויחד הם תזמרו את לכידתם של אדגין והולגה.

סופינה מצווה להוציא להורג את אדגין והולגה, אבל הם בורחים ומחליטים לשדוד את הכספת של פורג' ולהחזיר את קירה הביתה במהלך משחקים קרובים שיתרחשו בעיר עליהם הכריז פורג', כשהם צריכים את הלוח כדי להוכיח את חפותם לקירה ולהחיות את אשתו של אדגין.  משחקי הגלדיאטורים נאסרו, אבל פורג' החזיר אותם, והבטיח שהמשחקים יביאו תיירים וכסף.  אדגין והולגה מאתרים את סיימון הקוסם כדי לעזור, והוא מציע לגייס גם את דוריק, דרואידית בעלת יכולת לשנות צורה לחיות, שקהילת היער שלה נלחמת ברדיפה וכריתת עצים עליה הכריז פורג'.

כחלק מאיסוף מידע על הכספת המלכותית בנברוינטר, דוריק הופכת לזבוב וחודרת לטירה של פורג', ומגלה שלכספת יש הגנות קסומות חזקות של מורנקיינן, שסיימון לא יכול להשבית.  סיימון מציע את האפשרות ששריד קסם, "קסדת ניתוק", יכול להשבית אותם.  הם נוסעים לבית קברות ישן כדי לשאול את אבותיה של הולגה היכן למצוא את הקסדה.  סיימון מקים לתחייה את המתים עם קמע המאפשר הקמה לחיים וחמש שאלות כל מת.  הגופות חושפות שהם נתנו את ההגה לזנק יאנדאר, פלדין שברח מארצו, תאי, כשזאס טאם הפך את ת'יאנים לצבא מתים.  לא נשאלת מספיק שאלות, גופה אחת נשארת "חיה".

זנק, מכריח את אדגין להישבע כי יחלק את כל אוצר הכספת לאנשי העיר נברוינטר, מנחה את הקבוצה דרך האנדררק כדי להחזיר את הקסדה.  בעזרת המקל של בעלה החצי של הולגה שמתגלה כשרביט טלפורטציה, הם מוצאים את השריד אבל מותקפים על ידי מתנקשי תאי מתים חיים שנשלחו על ידי סופינה. זנק נלחם במתנקשים ועוזר לקבוצה להימלט מטמברצ'אוד, דרקון אדום שמן, לפני היציאה.

סיימון מתקשה לשלוט בכוחה של הקסדה, אז הם מחליטים להשתמש בצוות כדי להיכנס לכספת במהלך המשחקים.  סיימון והולגה חודרים לדלת האטומה בקסם אך מוצאים את החדר ריק מלבד מלכודת קסומה.  סופיה, מחופשת לקירה, מכניעה את אדגין.  הקבוצה נתפסת ונאלצת להשתתף במשחקים, אך מצליחה להימלט מהאצטדיון.  דוריק מגלה שפורג' העלה את האוצר על סירה ומתכונן לברוח;  הקבוצה גונבת לעצמה את הסירה ומצילה את קירה מפורג', שאיים על חייה של קירה.

כשהם בורחים, הקבוצה מבינה שסופינה ארגנה את המשחקים כדי למשוך קהל עצום ולהפוך אותם לצבא מתים באמצעות הקללה שהרסה את תאי.  הקבוצה חוזרת, מעבירה את העושר הגנוב של פורג' מהסירה עם צוות הטלפורטציה ומפיצה אותם ברחבי העיר בכדור פורח, ומושכת את האנשים מהאצטדיון לפני שהקסם של סופינה ייכנס לתוקף.

זועמת על תבוסתה, סופינה תוקפת את הקבוצה, אך סיימון מצליח לשלוט בקסם שלו ולבטל את כישוף עצירת הזמן של סופיה, מה שמאפשר לקירה להשתמש בתליון בלתי נראות אדגין והולגה נתנו לה בילדותה כדי להניח על סופינה צמיד אנטי-קסם.  סופינה נהרגת כשהותקפה על ידי דוריק בצורת דוב ולאחר מכן נמחצת על ידי פסולת נופלת, אבל הולגה נפצעת אנושות.  אדגין משתמש בטאבלט כדי להחזיר אותה לחיים, ומקבל שהוא רוצה להחזיר את אשתו רק למענו בזמן שהולגה הפכה לחלק אמיתי ממשפחתם.  דוריק מסמנת פתיחות למערכת יחסים עם סיימון.  משוחזר, הלורד הישן של נברוינטר מכריז על גיבורי הצוות של הממלכה.  זנק שולח את פורג' לבית הכלא הארקטי, שם הוא לא מצליח להימלט באופן מרהיב כמו אדגין והולגה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריס פיין - אדגין דרוויס, פייטן והארפר לשעבר. לאחר שאשתו נרצחה, הוא גידל את בתו קירה עם חברתו הולגה. בכלא עם הולגה בעקבות שוד שהשתבש, הוא מתכנן את הבריחה שלהם בתקווה להתאחד עם בתו.
  • מישל רודריגז - הולגה קילגור, ברברית לוחמת שגורשה משבטה בגלל שהתחתנה עם זר. היא משמשת כאם עבור קירה ונכלאת עם אדגין.
  • ג'אסטיס סמית' - סיימון אומאר, מכשף חצי שדון, צאצא של הקוסם הגדול אלמינסטר אומאר. מפוזר וחסר ביטחון עצמי.
  • רגה ז'אן פייג' - זנק ינדר, פלדין שנמלט בקושי מ"עלייתו לשלטון" של סזאס טאם בתאי וכתוצאה מכך "מזדקן לאט יותר מאדם רגיל".
  • יו גרנטפורג' פיצוויליאם, נוכל שאפתן. חבר לשעבר בצוות של אדגין. מאז מאסרו של אדגין, הוא הפך לאדון נברווינטר, צבר עושר רב וקיבל ייעוץ מסופינה.
  • סופיה ליליסדוריק, דרואידית שגודלה ביער נברווינטר על ידי קבוצת שדונים. היא חברה במובלעת אזמרגד וארגנה קבוצת התנגדות נגד אדון נברווינטר שתקף את היער עבור משאביו.
  • קלואי קולמן - קירה דרוויס, בתו בת ה-14 של אדגין שנלקחה תחת חסותו של פורג', האפוטרופוס שלה במשך שנתיים לאחר מאסרו של אביה.
  • דייזי הד - סופינה, קוסמת אדומה מתאי בעלת כוחות עוצמתיים. משמשת כיועצתו של פורג' פיצוויליאם שליט נברווינטר.
  • בראדלי קופר - מרלמין, בעלה לשעבר של הולגה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 במאי 2013, אולפני האחים וורנר וחברת ההפקות של קורטני סולומון, "Sweetpea Entertainment" הודיעו על הפקת עיבוד מחודש למשחק התפקידים הפופולרי "מבוכים ודרקונים", שייכתב על ידי דייוויד לזלי ג'ונסון-מקגולדריק ויופק על ידי המפיקים רוי לי, אלן זמאן וסולומון.[2] יומיים לאחר ההכרזה, חברת הסברו תבעה אותם בתביעה לפיה עמלו על פיתוח סרט שיבוסס על "מבוכים ודרקונים" יחד עם סרטי יוניברסל, שיבוים וייכתב על ידי כריס מורגן.[3][4][5][6][7] ב-3 באוגוסט 2015, לאחר שבית המשפט דחק בחברת "Sweetpea Entertainment" והסברו להסדיר את הזכויות, הפקת הסרט התקדמה לשלבי קדם הפקה תחת הפקתם המשותפת של האחים וורנר והסברו.[8] ב-13 במאי 2016, נודע שהבמאי רוב לטרמן עתיד לביים את הסרט.[9] ב-20 בפברואר 2018, סרטי פרמאונט רכשה את זכויות ההפקה של הסרט,[10] וקיימה משא ומתן עם הבמאי כריס מקיי והתסריטאי מייקל גריליו על בימוי וכתיבת הסרט, בהתאמה.[11] ב-30 ביולי 2019, נודע שג'ונתן גולדשטיין וג'ון פרנסיס דיילי מנהלים מגעים על בימוי הסרט במקום מקיי, אך שגריליו עדיין יהיה אמון על כתיבת התסריט.[12] ב-6 במאי 2020, הוכרז שגולדשטיין ודיילי יהיו אחראים גם על כתיבת התסריט לסרט, שיופק על ידי ג'רמי לאצ'ם.[13]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־27 ביוני 2016, דווח על כך שהשחקן אנסל אלגורט נמצא במגעים על תפקיד בסרט.[14] בדצמבר 2020, דווח על ליהוקו של כריס פיין לסרט.[15] בפברואר 2021, דווח על ליהוקם של מישל רודריגז, ג'אסטיס סמית' ורגה ז'אן פייג'.[16][17] ב-2 במרץ 2021, דווח על ליהוקם של יו גרנט בתור האנטגוניסט הראשי של הסרט ושל סופיה ליליס.[18] באפריל 2021, דווח על ליהוקה של קלואי קולמן לצוות השחקנים.[19]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-12 באפריל 2021 באיסלנד, עם כ-60–70 חברי צוות הפקה, והסתיימו ב-19 באוגוסט 2021.[20][21] בנוסף, צילומי הסרט התקיימו גם בבלפסט, צפון אירלנד.[22]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ב-3 במרץ 2023.[23] במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-23 ביולי 2021,[10] אך לאחר מכן תאריך עלייתו לאקרנים נדחה ל-19 בנובמבר 2021 על מנת לפנות את התאריך להפצת הסרט "משימה בלתי אפשרית 7".[24] בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, תאריך עלייתו של הסרט לאקרנים נדחה ל-27 במאי 2022.[25]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרס סאטורן[26] סרט הפנטזיה הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rebecca Rubin, ‘Dungeons & Dragons’ Begins International Box Office Campaign With $33 Million, but ‘John Wick 4’ Stays on Top, וראייטי, ‏2 באפריל 2023
  2. ^ Fleming Jr., Mike (May 7, 2013). "Warner Bros Acquires Rights To Make 'Dungeons & Dragons' Movie". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  3. ^ Fleming Jr., Mike (May 9, 2013). "Rights Battle On 'Dungeons & Dragons': Warner Bros and Universal/Hasbro Tangle". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  4. ^ Fleming Jr., Mike (May 14, 2013). "UPDATE: Producer Fires Back In 'Dungeons & Dragons' Movie Rights Dispute". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  5. ^ Patten, Dominic (September 9, 2013). "'Dungeons & Dragons' Universal Movie & Hasbro Get Counterclaim From Producer". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  6. ^ Patten, Dominic (December 16, 2013). "Producer Seeks 'Dungeons & Dragons' Movie Rights Case Dismissed". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  7. ^ Patten, Dominic (September 24, 2014). "'Dungeons & Dragons' Trial Ends; Will Warner Bros Or Universal Cast Magic Sequel Spell?". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  8. ^ Gardner, Eriq (August 3, 2015). "'Dungeons & Dragons' Legal Settlement Paves Way for New Movie". The Hollywood Reporter. Archived from the original on November 17, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  9. ^ Kroll, Justin (May 13, 2016). "'Goosebumps' Helmer to Direct 'Dungeons and Dragons' for Warner Bros". Variety. Archived from the original on January 5, 2020. Retrieved November 16, 2019.
  10. ^ 1 2 Couch, Aaron. "Paramount Sets 'G.I. Joe,' 'Dungeons & Dragons' Release Dates". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 21, 2017. Retrieved November 16, 2019.
  11. ^ Kroll, Justin (February 20, 2018). "'Nightwing' Director Eyed for 'Dungeons & Dragons' at Paramount and AllSpark Pictures (EXCLUSIVE)". Variety. Archived from the original on January 5, 2020. Retrieved November 16, 2019.
  12. ^ Kroll, Justin (July 30, 2019). "Jonathan Goldstein and John Francis Daley in Talks to Direct 'Dungeons & Dragons' Movie". Variety. Archived from the original on November 3, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  13. ^ McNary, Dave (May 6, 2020). "'Dungeons & Dragons' Film Moves Forward With Deal With Former Marvel Exec Jeremy Latcham". Variety. Archived from the original on May 10, 2020. Retrieved May 6, 2020.
  14. ^ McNary, Dave (June 27, 2016). "Ansel Elgort in Talks to Star in 'Dungeons & Dragons' Movie". Variety. Archived from the original on November 21, 2019. Retrieved November 16, 2019.
  15. ^ Fleming Jr., Mike (December 14, 2020). "Chris Pine To Star In 'Dungeons & Dragons' For eOne And Paramount; Jonathan Goldstein & John Francis Daley Direct". Deadline Hollywood. Archived from the original on January 9, 2021. Retrieved January 31, 2021.
  16. ^ Kroll, Justin (February 8, 2021). "Michelle Rodriguez And Justice Smith Join Chris Pine in Hasbro And Paramount's 'Dungeons & Dragons' Movie". Deadline Hollywood. Archived from the original on February 8, 2021. Retrieved February 8, 2021.
  17. ^ Galuppo, Mia (February 16, 2021). "'Bridgerton' Breakout Rege-Jean Page to Star in 'Dungeons & Dragons' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on February 17, 2021. Retrieved February 16, 2021.
  18. ^ Kroll, Justin (March 2, 2021). "Hugh Grant To Play Villain in Paramount And eOne's Untitled 'Dungeons & Dragons' Pic; 'It' Star Sophia Lillis Also On Board". Deadline Hollywood. Retrieved March 2, 2021.
  19. ^ Kroll, Justin (April 21, 2021). "'My Spy's Chloe Coleman Joins Chris Pine In Paramount and eOne's Untitled 'Dungeons & Dragons' Movie". Deadline Hollywood. Retrieved April 21, 2021.
  20. ^ Hafstað, Vala (April 12, 2021). "Part of 'Dungeons & Dragons' Filmed in Iceland". Morgunblaðið. Archived from the original on April 14, 2021. Retrieved April 14, 2021.
  21. ^ Daley, John Francis [@JohnFDaley] (August 19, 2021). "Wrapped D&D today! Still alive!" (Tweet). Retrieved July 22, 2021 – via Twitter.
  22. ^ Goldberg, Lesley (April 6, 2021). "Inside Rege-Jean Page's 'Bridgerton' Departure". The Hollywood Reporter. Archived from the original on April 7, 2021. Retrieved April 7, 2021.
  23. ^ Moreau, Jordan (April 9, 2021). "'Top Gun: Maverick,' 'Mission: Impossible 7' Among Latest Paramount Delays". Variety. Archived from the original on April 9, 2021. Retrieved April 9, 2021.
  24. ^ D'Alessandro, Anthony (February 1, 2019). "Paramount Dates Next Two Installments Of Powerhouse Franchise 'Mission: Impossible' For 2021 & 2022". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 21, 2019. Retrieved January 7, 2020.
  25. ^ D'Alessandro, Anthony (April 24, 2020). "'Mission: Impossible 7' Opening In Pre-Thanksgiving Period 2021; 'Tomorrow War' Eyes Next Summer: Paramount Release Date Changes". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 25, 2020. Retrieved April 27, 2020.
  26. ^ Patrick Hipes, ‘Avatar: The Way Of Water’, ‘Oppenheimer’, ‘Star Trek’ Series Lead Nominations For Genre-Focused Saturn Awards, Deadline, ‏2023-12-06 (באנגלית אמריקאית)