מגלוכרוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןמגלוכרוס
תקופה
מיוקן
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: מכפילי פרסה
תת־סדרה: דמויי חזיר
משפחה: חזיריים
סוג: מגלוכרוס
מינים
  • Megalochoerus humongus
  • Megalochoerus khinzikebirus
  • Megalochoerus marymuunguae
שם מדעי
Megalochoerus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגלוכרוס (שם מדעי: Megalochoerus; מילולית: "חזיר ענקי") הוא סוג נכחד של חזיר גדול אשר חי באפריקה במהלך תקופת המיוקן. הוא הוגדר ב-1993 בידי החוקר פיקפורד על סמך ממצאים שהתגלו בקניה ובאזורים קרובים במזרח אפריקה, אך גם בלוב, בפקיסטן ובטורקיה. בסוג זה נכללים 3 מינים: Megalochoerus humongus‏ ,Megalochoerus khinzikebirus ו-Megalochoerus marymuunguae, שני האחרונים הועברו לסוג זה מהסוג הקרוב קובנוכרוס[1]. כמה חוקרים מעריכים שסוג חזיר זה שייך לסוג קובנוכרוס והוא בטל מספק. מספר חוקרים מניחים שהוא אינו חזיר אמיתי אלא שייך למשפחת האנתרקותריים.

סוג חזיר זה היה גדול מאוד ובעל רגליים ארוכות. הוא הגיע לאורך 3.8 מטר, לגובה של 2 מטר בכתפיים ולמשקל של מעל 1,600 קילוגרם, כך שהוא היה הגדול שבכל החזיריים מעולם. הוא היה בעל זוג ניבים ארוכים בקדמת לסתו ובעל זיזי עצם דומים לקרניים מעל הגולגולת בדומה לאלה של הקובנוכרוס. ככל הנראה הם שימשו לראווה וללחימה ביריבים, כמו אצל חזירי יבלות מודרניים. הרגליים שלו היו חסונות וגבוהות ותמכו בגוף הגדול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bishop LC (2010) Suoidea. In: Werdelin L, Sanders WJ, editors. Cenozoic Mammals of Africa. Berkeley: University of California Press. pp. 821–842.