מהירות מסוכנת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מהירות מסוכנת
10 LB. Penalty
מידע כללי
מאת דיק פרנסיס
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
הוצאה
הוצאה שלגי
תאריך הוצאה 1997
בעברית: 1998
מספר עמודים 255 (מהדורה עברית)
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001790542
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מהירות מסוכנתאנגלית: 10 LB. Penalty) הוא ספר מתח מאת הסופר הבריטי דיק פרנסיס.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנדיקט בן ה-17 הוא בנו של איש העסקים המצליח ג'ורג' ג'וליארד. אמו נפטרה בלידתו. בנדיקט השתתף במרוצי סוסים וניצח בשלושה מהם. הוא מעוניין להפוך את התחביב לקריירה מקצועית לאחר לימודיו באוניברסיטה. לאחר סיום לימודיו התיכוניים - שלושה שבועות טרם היותו בן 18, אביו החזיר אותו לקרקע המציאות. תחילה, מאמנו של בנדיקט מאשים אותו בשימוש בסמים ועל כן מפטר אותו. ובהמשך אותו יום, מגיע לפגישה עם אביו בו הוא אומר לו: "אני רוצה שתבוא לעבוד עבורי".

ג'ורג' ג'וליארד החליט להיכנס לפוליטיקה. חבר הפרלמנט דני נייגל נפטר, וועדת הבחירה של המפלגה לה השתייך בחרה בג'וליארד כמועמדה להחלפתו בפרלמנט. לשם כך ביקש ג'וליארד מבנו, שישמש לו כיד ימינו, שיהיה לצידו במהלך מערכת הבחירות. בנדיקט נחשף לעולם שלא הכיר: הוא מגלה את הצביעות והציניות, התככנות וכמו גם השקרים של הפוליטיקה. את ניסיונות השכנוע הרבים בזכות כנסים, חלוקת עלונים וביקור בבתים של אזרחים. באזור הבחירה חיים 70,000 איש ועל כן המאבק בין ג'וליארד ובין יריבו - פול בתיון, מועמד האופוזיציה, קשה וצמוד.

במהלך מערכת הבחירות הזו מתרחשים מספר אירועים פליליים הפוגמים בביטחון העצמי הרב של ג'וליארד. הוא היה קורבן לשלושה ניסיונות לסיים את מועמדותו: חבלה במכוניתו, שריפת מטה הבחירות וניסיון התנקשות כושל בכיכר העיר.

מסע ההתבגרות אשר עובר בנדיקט במהלך תקופה אינטנסיבית זו, משנה את חייו.