מוגלי: אגדת הג'ונגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מוגלי (סרט))
מוגלי: אגדת הג'ונגל
Mowgli: Legend of the Jungle
מבוסס על "ספר הג'ונגל" (ספר)
בימוי אנדי סירקיס
הופק בידי ג'ונתן קבנדיש
סטיב קלובס
אנדי סירקיס
תסריט קאלי קלובס
עריכה מארק סנגר
שחקנים ראשיים רוהאן צ'אנד
מת'יו ריס
פרידה פינטו
אנדי סירקיס
כריסטיאן בייל
בנדיקט קמברבאץ'
נעמי האריס
קייט בלאנשט
פיטר מולאן
אדי מרסן
ג'ק ריינור
טום הולנדר
מוזיקה ניטין סוהני
צילום מייקל סרסין
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה RatPac-Dune Entertainment
The Imaginarium Studios
אולפני האחים וורנר
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 7 בדצמבר 2018
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט הרפתקאות, סרט דרמה, סרט שמבוסס על ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו junglebook2016
www.mowglimovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוגלי: אגדת הג'ונגלאנגלית: Mowgli: Legend of the Jungle) הוא סרט פנטזיית הרפתקאות בריטי-אמריקאי בלייב אקשן, בבימויו של אנדי סירקיס על פי תסריט של קאלי קלובס שמתבסס על "ספר הג'ונגל" מאת רודיארד קיפלינג. בניגוד לסרט מבית דיסני, הסרט אינו מבוסס על הסרט המונפש אלא מהווה עיבוד ישיר לכתביו של קיפלינג.

בסרט מככב רוהאן צ'אנד כמוגלי, לצד הופעות בטכנולוגיית לכידת תנועה של אנדי סירקיס כבאלו, כריסטיאן בייל כבגירה, בנדיקט קמברבאץ' כשירחאן, טום הולנדר כטבאקי וקייט בלאנשט כקא.

הצילומים החלו ב-9 במרץ 2015. אולפני האחים וורנר תכננו להוציא את הסרט בארצות הברית ב-19 באוקטובר 2018, ברם הבכורה נדחתה. ביולי 2018 אולפני האחים ורנר מכרו את זכויות הסרט לנטפליקס, שהוציאה את הסרט ב-7 בדצמבר 2018[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'ונגל בהודו, קא, הפיתון ההודי הענק, צופה בשיר חאן, הנמר הבנגלי, כשהוא מפר את "חוק הג'ונגל" והורג משפחה של בני אדם. באגירה, הפנתר השחור, מוצא תינוק ששרד ממשפחה זו ולוקח אותו לנישה וויהאן שהם משפחת זאבים הודיים. טבאקי, צבועה המלווה את שיר חאן, מבחינה בתינוק לפני שגורשה משם. מוגלי, גור-האדם מובא בפני מועצת הזאבים, שם באגירה יחד עם באלו, דוב חום מההימלאיה, פודים את הילד. שיר חאן מגיע להרוג את הילד, אך אקילה, מנהיג להקת הזאבים, מצהיר שהילד נמצא תחת חסות הלהקה. שיר חאן מזהיר כי עוד יחזור להרוג את הילד.

מוגלי מאומץ על ידי נישה וגדל עם הזאבים. שנים חולפות, ומוגלי נתקל בשיר חאן, שהרג את הבקר של הכפריים כשהוא מפר שוב את חוקי הג'ונגל. מוגלי נופל למלכודת נמרים שהוטמנה על ידי הכפריים, אך ניצל על ידי האטי, פיל הודי שחסר לו חט אחד. באגירה מגלה למוגלי שהוא אנושי, עם זאת מוגלי נחוש בדעתו להשלים את מבחן הקבלה שלו ללהקת הזאבים. באגירה דוחק במוגלי לעזוב את הג'ונגל לכפר, שם הוא יהיה בטוח משיר חאן. בהמשך מוגלי, הצופה בכפר מרחוק, לומד על קיומה של אש.

במהלך מבחן הקבלה שלו, בעוד באגירה רודף אחרי הזאבים הצעירים, מוגלי משתמש ביכולתו לטפס ולרוץ כשהוא זקוף כדי להוביל. כדי לשמור עליו משיר חאן, באגירה מסכל, בצורה לא הוגנת, את מוגלי במבחנו.

בהוט, גור הזאבים הלבקן, מנסה לגרום למוגלי להרגיש טוב יותר, אבל מוגלי דוחה אותו. מוגלי נחטף על ידי שבט הקופים בנדר-לוג ומובא לשיר חאן. הנמר מצלק את הילד מחוסר ההכרה, אך לפני שהוא יכול להרוג את מוגלי, באלו ובגירה מגיעים להציל אותו. ההצלה קצרת מועד, שכן השניים מוצפים במהירות על ידי להקת הקופים. לאחר מכן מוגלי ניצל על ידי הנחש קא, שמפחיד את הקופים.

לאחר שבאלו מרפא אותו, מוגלי מתעמת עם קא במאורה שלו  לגבי המניעים להצלתו. כשהוא מחליק סביבו, קא מסביר שהוא מאמין שהוא יכול להחזיר את ההרמוניה לג'ונגל.

לאחר מכן, במהלך ציד, אקילה המזדקן לא מצליח להשיג את הטרף שלו. הדבר מוביל את שיר חאן להזכיר ללהקה שהם חייבים להחליף את אקילה בתפקיד המנהיג. בעוד הזאבים נלחמים, מוגלי מנסה למצוא דרך להציל את אקילה. הוא רץ לכפר האדם, גונב ענף בוער, ולא מודע לכך ששימוש בכלי אדם (כגון אש) אסור, הוא מבריח את שיר חאן ואת שאר היריבים. בעיני אקילה השימוש באש מבייש את מוגלי והוא מגורש. מוגלי הולך לכפר האדם, שם הוא נכלא על ידי הכפריים וצייד בריטי בשם ג'ון לוקווד. באגירה מבקר את מוגלי כדי לומר לו שעליו להישאר עם הכפריים ולרכוש את אמונם, כפי שעשה בגירה כדי להימלט מהם כשהיה צעיר.

מוגלי מסתגל לחיים בכפר, הוא מטופל על ידי מסואה החביב ולומד מיומנויות ציד מלוקווד, שעוקב אחר שיר חאן. אחד מאחיו הזאבים, האח האפור, מבקר בסתר את מוגלי ומודיע לו ששיר חאן גירש את כל הזאבים הנאמנים לאקילה וממשיך להרוג בקר, דבר שמאיים על כל חיות הג'ונגל בשל זעם הכפריים.

בזמן שהכפר חוגג את פסטיבל הולי, מוגלי מגלה כי היה זה לוקווד שבגללו איבד האטי את החט שלו ומוצא גם את ראשו של בהוט. מוגלי מחזיר את החט להאטי, ומבקש ממנו לסייע לשחרר את הג'ונגל מאימתו של שיר חאן.

מוגלי נפגש עם באלו, באגירה ולהקת הזאבים, שמסרבים לצאת נגד שיר חאן. מוגלי מפתה את שיר חאן לקצה הכפר, שם הנמר מוקף בעדר הפילים הנאמן להאטי. שיר חאן ומוגלי נלחמים, ומוגלי פוצע קשה את שיר חאן. משפחת הזאבים וחבריו של מוגלי, נזעקים גם הם לסייע לו. לוקווד השיכור יורה בשיר חאן אך פוצע את מוגלי במקום זאת ונהרג על ידי האטי. כשהקרב נמשך, אקילה מקריב את עצמו כדי להציל את מוגלי. בנשימתו האחרונה, אקילה ממנה את מוגלי כיורשו. כשמסואה והכפר צופים בו, מוגלי חוזר לג'ונגל, ושיר חאן הפצוע באורח אנוש עושה ניסיון אחרון להרוג את מוגלי. מוגלי מגן על עצמו, ואז הורג את הנמר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט, שנקרא תחילה בשם "ספר הג'ונגל: מקורות", תוכנן במקור לצאת לאקרנים באוקטובר 2016[2]. בדצמבר 2014, אולפני האחים וורנר דחו את תאריך היציאה לאוקטובר 2017, על מנת לאפשר יותר זמן לעבוד על האפקטים המיוחדים[3]. באפריל 2016, זמן קצר לפני צאת הסרט של דיסני "ספר הג'ונגל", תאריך יציאת הסרט נדחה ל-19 באוקטובר 2018 והוא נקרא בפשטות בשם "ספר הג'ונגל"[4].

בדצמבר 2017 נודע כי שם הסרט שונה שוב וייקרא "מוגלי". בנובמבר 2018 פורסם קדימון חדש מאת מפיצת הסרט, נטפליקס, ונודע כי שמו בעברית יהיה "מוגלי: אגדת הג'ונגל"[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sinha-Roy, Piya (November 8, 2018). "Watch Netflix's new trailer for Andy Serkis' dark twist on The Jungle Book tale, Mowgli". Entertainment Weekly
  2. ^ McNary, Dave (1 באוגוסט 2014). "Andy Serkis' 'Jungle Book: Origins' Set for October 2016, A Year After Disney's 'Jungle Book'". Variety. נבדק ב-2 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Kit, Borys (11 בדצמבר 2014). "Warner Bros. Pushes Release Date of 'Jungle Book: Origins'". The Hollywood Reporter. נבדק ב-12 בדצמבר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Ford, Rebecca (6 באפריל 2016). "Warner Bros. Pushes 'Jungle Book' to 2018, 'Wonder Woman' Gets New Date". The Hollywood Reporter. נבדק ב-6 באפריל 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ טריילר הסרט ביוטיוב