מוזיאון האמנות של אוניברסיטת סנט לואיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוזיאון האמנות של אוניברסיטת סנט לואיס
Saint Louis University Museum of Art
מידע כללי
סוג גלריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום מיזורי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1992
תאריך פתיחה רשמי 1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 38°38′19″N 90°14′03″W / 38.6387°N 90.2341°W / 38.6387; -90.2341
www.slu.edu/sluma/index.php
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מוזיאון האמנות של אוניברסיטת סנט לואיס הוא מוזיאון האמנות הפורמלי של אוניברסיטת סנט לואיס. הוא ממוקם בשדרות לינדל 3663 בסנט לואיס, מיזורי, והוא ידוע גם בשם אולם או'דונל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנייתו של הבניין בן ארבע הקומות, שעוצב בסגנון של אדריכלות המערב וסגנון אדריכלות האמנויות היפות, הושלמה בשנת 1900. המקום אירח במקור את מועדון סנט לואיס. האדריכל הראשי של הבניין היה ארתור דילון ממשרד פרידלנדר ודילון במדינת ניו יורק.[1]

במהלך אירוח מועדון סנט לואיס, הבניין הפך למקום בו אירעו אירועים היסטוריים רבים. חלק ניכר מתכנון היריד העולמי של 1904 בוצע במקום. בבניין ביקרו נשיאי ארצות הברית גרובר קליבלנד, ויליאם מקינלי, ויליאם הווארד טאפט, תאודור רוזוולט, וודרו וילסון ווורן הרדינג.

לאחר שריפה בשנת 1925 רכשה חברת פ.וו וולוורת' את הבניין והפכה אותו למשרדים ששימשו כמטה האזורי של החברה.[2] אוניברסיטת סנט לואיס רכשה את הבניין בשנת 1992 והשתמשה בו לכיתות עד שהמירה את המבנה למוזיאון בשנת 1998.

המוזיאון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסל "Jumping into the Water" של הפסל הישראלי לאון ברונשטיין המוצג במוזיאון. פסל אחר שלו "Sharing the Same Thoughts" מוצב בכניסה למוזיאון

הגלריה בקומה הראשונה ע"ש ג'ודית ואדם ארונסון משמשת לתערוכות זמניות. יצירות אמנות מודרניות ועכשוויות הקומה השנייה של מוזיאון האמנות של אוניברסיטת סנט לואיס מציגה אמנות יפה שנלקחה מאוסף הקבע של אוניברסיטת סנט לואיס. הקומה מחולקת לסדרה של גלריות המציגות מגוון אמנים וסגנונות. בין האמנים שמציגים בגלריה הם סרגיי פוליאקוב, ריצ'רד סרה, ארנסט טרובה וארנולדו פומודורו. הקומה השלישית מוקדשת לאמנות והיסטוריה של הישועים. החפצים ממחישים לא רק את החיים של הישועים והקתולים, אלא גם את חווית הגבול של המיסיונרים הישועים. בגלריה מוצגים חפצי אמנות וחפצים של המיסיונרים. הקומה הרביעית מוקדשת לאמנות מהמזרח הרחוק ומאסיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "About SLUMA". St Louis University. נבדק ב-14 באוגוסט 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Lossos, David A. (9 בנובמבר 2005). St. Louis (Then & Now). Arcadia Publishing. p. 96. ISBN 978-1439632772. {{cite book}}: (עזרה)