מוזיקה il

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוזיקה il
סמל הערוץ
סמל הערוץ
סמל הערוץ
פרטי הערוץ
מדינה ישראלישראל ישראל
קטגוריה מוזיקה ישראלית
סוג ערוץ טלוויזיה
תאריך השקה 3 באוגוסט 2020
בעלות אקו"ם וטלעד
שפה עברית
משרד ראשי רמת השרון
פורמט תמונה HDTV
זמינות
חבילה HOT • ‏yesסלקום tvפרטנר tv • ‏STINGTVFreeTV
HOT ערוץ 198
yes ערוץ 200
סלקום TV אפיק 32
פרטנר tv ערוץ 27

ערוץ "מוזיקה il" הוא ערוץ טלוויזיה ישראלי בעל תוכן של מוזיקה ישראלית בלבד. הערוץ נגיש כחלק מחבילת הבסיס למנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בכלל הפלטפורמות.[1]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנת 2020, כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, חלק מאומני ישראל ומוזיקאים בפרט נקלעו למשבר כלכלי. למעשה, כבר מתחילת חודש מרץ החלו הגבלות משמעותיות על התקהלויות וכתוצאה מכך בוטלו הופעות רבות כך שחודשים ארוכים מוזיקאים ואנשי במה אחרים נותרו ללא פרנסה. הדרך היחידה להכנסה בסיסית של מוזיקאים ממקצועם הוא באמצעות תמלוגים על השמעת יצירותיהם, אולם הופעת אמנים מבצעים (ובהם: שחקנים, זמרים, בדרנים, מדבבים ורקדנים) בערוץ אינה מגדילה את נתח התמלוגים של האמנים המבצעים אלא רק של אמנים יוצרים (ובהם: מלחינים, משוררים, מעבדים ומפיקי מוסיקה), על חשבון אמנים יוצרים מחו"ל.

כתוצאה מכך, חברו טלעד (הנמצאת בבעלות חברת NMC United המחזיקה בזכויות רבות של הפקה מוסיקלית) ואקו"ם[2][3] (המחזיקה בזכויות המלחינים, המשוררים והמעבדים) כדי להקים ערוץ טלוויזיה שישדר תכנים ישראליים בחינם 24/7 בחבילות הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל לצורך הגדלת נתח התמלוגים של אקו"ם וטלעד על חשבון יוצרים ומפיקים אחרים.

ב-19 בנובמבר 2020 הועבר הערוץ בשידורי yes לאפיק 96, עקב עליית ערוץ "האח הגדול LIVE".

ב-7 באוגוסט 2023 הערוץ עבר לאפיק 200 עקב עליית ערוץ "ילדותי" בשידורי yes.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]