מועדון ספורט אינטרנסיונל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "אינטרנסיונל" מפנה לכאן. אם הכוונה למשמעות אחרת, ראו אינטרנציונל.
מועדון ספורט אינטרנסיונל
מידע כללי
כינוי אינטר, האדומים
תאריך ייסוד 4 באפריל 1909
אצטדיון באירה ריו, פורטו אלגרה, ברזיל
(תכולה: 56,000)
מאמן מאנו מנזס עריכת הנתון בוויקינתונים
ליגה ליגת העל הברזילאית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.internacional.com.br
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון ספורט אינטרנסיונל (במקור: Sport Club Internacional), הידוע גם בשם אינטר או קולורדו, הוא מועדון כדורגל ברזילאי מפורטו אלגרה, שנוסד ב-4 באפריל 1909. קבוצת הכדורגל משחקת בחולצות אדומות, ומכנסיים וגרביים לבנים. שמה הדומה לשם קבוצת אינטר מילאנו ומדיה האדומים העניקו לה את הכינוי "אינטר האדומים".[דרוש מקור]

לקבוצה יריבות מסורתית עם המועדון השני מפורטו אלגרה, גרמיו, והמפגש בין שתי הקבוצות מכונה בשם "Gre-Nal".

אצטדיונה הביתי של אינטרנסיונל הוא באירה ריו, המכונה "הענק מגדת הנחל". האצטדיון ממוקם ליד נחל "Guaíba" ומכיל 56,000 מושבים, מה שהופך אותו לאצטדיון הגדול ביותר בדרום ברזיל.

השנה המוצלחת ביותר של אינטרנסיונל הייתה 2006, במהלכה זכתה הקבוצה בגביע ליברטדורס, ואף באליפות העולם לקבוצות 2006 לאחר ניצחון בגמר הטורניר על ברצלונה ביוקוהמה שביפן. הקבוצה גם זכתה ב-2007 ברקופה סודאמריקאנה, טורניר הסופר קאפ של דרום אמריקה וב-2008 בגביע סודאמריקנה שהוא הגביע השני בחשיבותו בדרום אמריקה.

ב-2009 זכה המועדון בגביע סורוגה בנק, ובכך הפך לראשון בדרום אמריקה שזכה בארבעת התארים שמארגנת כיום CONMEBOL (אך לא בגביעי עבר, בהם זכו קבוצות אחרות), מאז 2015 גם מועדון ריבר פלייט חולק עם אינטרנסיונל הישג זה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינטרנסיונל הוקמה בשנת 1909 על ידי קבוצת אנשים שהגיעו לפורטו אלגרה מסאו פאולו ורצו לשחק כדורגל, אך גרמיו, הקבוצה שכבר שכנה בעיר, סירבה לשלבם בקבוצה. עקב כך, הם החליטו להקים את מועדון ספורט אינטרנסיונל.

בשנות המועדון הראשונות נבנתה בו קבוצה התקפית שכונתה "The Compressor Roll", וזכתה באליפות מדינת ריו גראנדה דו סול ("קמפאונטו גאושו") 9 פעמים רצופות, מ-1940 עד 1948.

במהלך מונדיאל 1950 זכתה הקבוצה לגאווה כאשר באצטדיונה דאז, האקליפטוס, נערכו המשחקים בין נבחרות מקסיקו ויוגוסלביה ובין מקסיקו לשווייץ. בשנות ה-50 התפתח המועדון - מה שבא לידי ביטוי בניצחון המפתיע על נבחרת צ'ילה בתוצאה 1-2. מאוחר יותר היא הפתיעה שנית, לאחר שניצחה בתוצאה הגבוהה 1-7 את קוסטה ריקה.

אצטדיון הקבוצה ביירה ריו

בשנת 1957 נכתב המנון הקבוצה על ידי נלסון סילבה, ונקרא "Celeiro de Ases".

ב-6 באפריל 1969 אינטרנסיונל עזבה את אצטדיון האקליפטוס וחנכה את הביירה ריו, הכולל 56,000 מושבים. בעונת 1971 השתתפה הקבוצה לראשונה בליגת העל הברזילאית, וסיימה במקום החמישי. בעונת 1975 היא זכתה באליפות הראשונה בתולדותיה.

עונתה הגדולה ביותר של הקבוצה בליגה הברזילאית הייתה 1978/79, במהלכה היא זכתה באליפות ללא אף הפסד. היא השיגה בעונה זו 15 ניצחונות ו-7 תוצאות תיקו. בשנת 1992 זכתה אינטרנסיונל בפעם הראשונה והיחידה שלה עד כה בגביע הברזילאי.

בעונת 2006/2007 זכתה הקבוצה בגביע העולם לקבוצות 2006 שנערך בעיר יוקוהמה שביפן. בחצי גמר הטורניר גברה הקבוצה על אל-אהלי המצרית בתוצאה 1-2‏[1], ובגמר ניצחה את זוכת ליגת האלופות ברצלונה 0-1.[2]

לאורך השנים שלטה אינטרנסיונל בקמפנטו גאוצ'ו וזכתה בטורניר 45 פעמים, כאשר האחרונה הייתה בשנת 2016. הקבוצה נחשבת לחזקה ביותר באזורה.

שחקנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאטו

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין-לאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]