מועדון ווינX: הרפתקה קסומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון ווינX: הרפתקה קסומה
Winx Club 3D: Magica Avventura
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על מועדון ווינX
בימוי איג'יניו סטראפי
הופק בידי איג'יניו סטראפי
תסריט איג'יניו סטראפי, שון מוליניו
מדבבים ראו כאן
מדבבים בעברית ראו כאן
מוזיקה פאולו בגליו
מדינה איטליהאיטליה איטליה
חברת הפקה Rainbow CGI עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Rainbow Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה איטליהאיטליה 29 באוקטובר 2010
ישראלישראל 21 ביולי 2011
משך הקרנה כ-90 דקות
כ-45 דקות (ארצות הברית)
שפת הסרט איטלקית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן: עברית, אנגלית וצרפתית)
סוגה סרט בהנפשה ממוחשבת, סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות, סרט קומדיה, סרט רומנטי, סרט מוזיקלי
תקציב 35 מיליון דולר[1]
סרט קודם מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה
סרט הבא מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום (סרט אתחול)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון ווינX: הרפתקה קסומהאיטלקית Winx Club 3D: Magica Avventura) הוא סרט קולנוע איטלקי בהנפשה ממוחשבת משנת 2010 מסוגת פנטזיה, הרפתקאות, קומדיה, רומן ומוזיקה. הסרט מבוסס על סדרת ההנפשה האיטלקית "מועדון ווינX" ששודרה לראשונה בשנת 2004 והופצה ברחבי העולם, בנוסף הסרט מהווה המשך לסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" משנת 2007. הסרט בוים והופק על ידי איג'יניו סטראפי ונכתב על ידיו ועל ידי שון מוליניו מחברת ההפקה "Rainbow S.p.A".

במהלך הסרט יש שני קווי עלילה עיקריים. הראשון עוסק באירוסים של בלום וסקאי המתבטלים בגלל ארנדור, אבא של סקאי, עקב אירועים שהתרחשו בעבר. בעקבות כך בלום בדיכאון והוריה מנסים למצוא לה חתן חדש. השני עוסק בעץ החיים, עץ הנמצא בכפר הפיקסים ממנו נוצרת האנרגיה החיובית אשר מאבד את אנרגיית הקסם שלו בגלל בנות טריקס והמכשפות הקודמות ששוחררו ממימד אובסידיאני. עקב כך בנות ווינX והמומחים יוצאים לאברם, עיר אבודה בארקליון, שם נמצא זרע של קסם טוב היכול להחזיר את המצב לקדמותו.

הסרט הוקרן במדינות רבות, ביניהן איטליה, צרפת וישראל, ודובב לשפות שונות בהתאם למדינה בה הוא הוקרן. הסרט עלה לראשונה לאקרנים באיטליה ב-29 באוקטובר 2010. בישראל הסרט הוקרן לראשונה בדיבוב לעברית בבתי הקולנוע ב-21 ביולי 2011 בתלת־ממד בהפצת "סרטי שפירא". בארצות הברית הסרט שודר לראשונה בדיבוב לאנגלית בערוץ ניקלודיאון ב-20 במאי 2013 לאחר שהערוץ רכש את הזכויות של הסדרה, אורך הסרט היה כ-45 דקות לעומת הסרט המקורי שאורכו כ-90 דקות.

בשנת 2014 יצא סרט אתחול בשם "מועדון ווינX: במעמקי הים הקסום", הסרט היה שונה במספר פרטים מסרט זה ומהסרט הקודם. בסרט הוזכר שסקאי הוא הנסיך של ארקליון ושהוא מאורס לבלום.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות ווינX במראה מאמינות, מתוך הסרט

כמו בסרט הקודם, הסרט התחיל בשיר פתיחה, "עולם של פלאות" ("Tutta La Magia Del Cuore"), בו הוצגו בנות ווינX כשהן בשינוי מאמינות ונכתבו שמות היוצרים של הסרט. לאחר מכן מוצגת כתבת מתוכנית הטלוויזיה "זהו מג'יקס" המסקרת את בית ספר אלפיה לפיות ואת המגדל המעונן, בית ספר למכשפות. הכתבת הציגה גם את בנות ווינX, תיארה את מצבן הזוגי וסיפרה בקצרה על שחרור ספארקס, כוכב הבית האבוד של בלום, אותו הן שחררו בסרט הקודם. הכתבת לאחר מכן מסקרת אירוע באלפיה, בו המכשפות של המגדל המעונן והפיות של בית ספר אלפיה מציינות פתיחת שנת לימודים חדשה. לא עבר זמן רב, ובנות טרקיס, האויבות המפורסמות של בנות ווינX, הגיעו לאירוע והרסו אותו בכך שכשפו את האוכל בכישוף שמי שאוכל ממנו הופך לקרפדה. בנות ווינX שהיו באירוע בהרכב חסר ללא בלום, השתנו לפיות מאמינות ונלחמו מולן שברקע מושמע השיר "בנות טובות בנות רעות" ("Insopportabile Alchimia"). מסתבר שכל הקרב היה הסחת דעת בשביל לתת לאייסי, אחת מבנות טריקס, לגנוב מצפן מיוחד המאפשר גישה לעץ החיים. כשהמצפן היה אצל אייסי, בנות טריקס עזבו את המקום ובנות ווינX החזירו את המצב לקדמותו.

באותו זמן בספארקס, כוכב הבית של בלום, בלום קמה מהשינה לעוד יום בארמון שלה. לא עבר זמן רב והמשרתות שלה הגיעו. הן אמרו לה שהיא צריכה למדוד שמלות חדשות והביאו לה דג זהב חיי לאכילה בטענה שהוא עוזר לעור הפנים. בלום ברחה מהן בריצה שדג הזהב בידה, ומהר הכניסה אותו לבריכה שבחדר הבריכה של הארמון. פתאום צצה מהמים אחותה של בלום, דפני, שהפכה לרוח לאחר קרב מול המכשפות הקדומות. בלום ודפני שוחחו על החיים בארמון. לאחר השיחה, המלך אוריטל והמלכה מריון מפתיעים את בלום ומביאים לה סוסת מחמד. לאחר מספר רגעים בלום קוראת לה פג ורוכבת עליה בבגדי רכיבה חדשים. במהלך הרכיבה, סקאי, בן זוגה של בלום, מפתיע אותה ומלמד אותה לרכוב על פג שברקע מושמע השיר "לנצח" ("Per Sempre"). לאחר הרכיבה, סקאי מציע לבלום נישואין, בלום הסכימה והם החליטו לספר על כך לכולם ביום הראשון של האביב.

לאחר מכן, במקום אפל, בנות טריקס נפגשות עם המכשפות הקדומות. המכשפות הקדומות מספרות להן שהן שוחררו מכוכב אובסידיאני בגלל בנות ווינX שהשמידו את הכוכב, ומספרות את התוכנית שלהן להעלמת הקסם החיובי מהמימד הקסום. הסרט ממשיך שסקאי מדבר עם אביו, המלך ארנדור, על החתונה עם בלום. ארנדור סירב במהרה על החתונה ומביא לו מגילה המספרת את ההיסטוריה של הכוכב. סקאי, שאין לו אישור מאביו, נאלץ לבטל את החתונה עם בלום ושובר לה את הלב בזמן שמושמע השיר "אל תעיר אותי" ("Due Destini In Volo"). במהרה בלום נכנסת לדיכאון, ומוחלט שימצאו לה חתן חדש. דבר זה פורסם במימד הקוסם וכולם שמעו על כך. בנות ווינX הופתעו שבלום לא ספרה להן על זה כלום, ולכן הן החליטו ללכת לממלכת ספארקס לדבר איתה. הבנות עוקבו בכניסה לארמון, אך לבסוף הצליחו להיכנס. בארמון הן עודדו את בלום ואמרו שיעזרו לה למצוא חתן מן המועמדים שיגיעו. בלום הביאה הזדמנות לכל מועמד שברקע הושמע השיר "בנות מפורסמות" ("Fatto Apposta Per Me"), אך היא לא התחברה לאף אחד. שהיא חשבה שהמצב אבוד, הגיע סקאי מחופש לנסיך, אליו בלום ישר התחברה. התחפושת של סקאי לא החזיקה מעמד זמן רב, וגילו שזה היה הוא. סקאי דיבר עם אביה של בלום והביא לה את המגילה שקיבל מאביו, אביה של בלום זרק את המגילה בכעס וגירש את סקאי מהארמון. בלום רבה עם הוריה והשתגרה יחד עם בנות ווינX לגרדניה, עיר בכדור הארץ בה בלום גדלה עם הוריה המאמצים.

באותו זמן, בנות טריקס בעזרת המצפן הגיעו לכפר הפיקסים, שם הן פגעו בפיקסיות והשמידו את עץ החיים, עץ שממנו נוצרת האנרגיה החיוביות. בעקבות השמדת העץ, נעלם כל הקסם החיובי מהמימד הקסום - דבר המונע מהפיות לעשות קסמים. הפיקסיות פנו לפרגונדה, מנהלת בית ספר אלפיה, שתעזור להן. פרגונדה פנתה במהרה לבנות ווינX שנמצאות בגרדניה, וסיפרה להן על מה שקרה, אך בעקבות איבוד הקסם הקשר בניהן נעלם. כשכל זה קורה, הוריה של בלום קראו את המגילה שסקאי הביא להם והבינו את כל מה שקרה. בנות ווינX שהיו חסרות קסם ולא יכלו לחזור למימד הקסום, נשארו בגרדניה בביתם של וונסה ומייק, הוריה המאמצים של בלום, שם הן עזרו במטלות הבית בזמן שמושמע השיר "כוח בנות" ("Supergirl"). לאחר היום שלהן בגרדניה, בנות ווינX נחו בפארק שלפתע בלום הלכה משם בעצב ודיברה עם סקאי, שאמר לה שהיא ובנות ווינX צריכות לחזור למימד הקסום. בזמן השיחה הושמע השיר "אהבה לא יכולה להידחות" ("Mentre Il Mondo Gira"). באותו זמן הוריה הביולוגיים של בלום ביקרו בבית הוריה המאמצים של בלום, שם הם דיברו על בלום וצפו בקלטת המציגה סרטונים מהילדות של בלום שברקע מושמע השיר "אין סוף" ("Irraggingibile").

במימד הקסום, בנות ווינX נפגשו עם המומחים ויחד הם יצאו בספינה לאברם, עיר אבודה בארקליון שבה נמצא זרע של קסם טוב היכול להחזיר את המצב לקדמותו. במהלך ההפלגה, בנות ווינX והמומחים התאמנו באימונים בזמן שמושמע השיר "ילד גדול" ("Big Boy"). לפתע, מפלצות שנראות כמו בנות ווינX והמומחים התקיפו אותם. בשיתוף פעולה בנות ווינX, שהיו חסרות קסם, והמומחים ניצחו אותם. כשהגיעו לאברם, פג, שהצטרפה איתם לאברם, מצאה את הזרע של האנרגיה החיוביות ובמהרה אכלה אותו - מתוצאה מכך היא הפכה לפגסוס. האנרגיה החיובית חזרה, אך בנות טריקס והמכשפות הקדומות לא וויתרו ויצאו להתקיף את בנות ווינX והמומחים. בנות ווינקס השתנו לפיות מאמינות ויחד עם המומחים נלחמו מול בנות טרקיס והמכשפות הקדומות. גם אביה הביולוגי של בלום ואביו הביולוגי של סקאי הצטרפו לקרב. במהלך הקרב המכשפות הקדומות נכנסו לתוך גופן של בנות טריקס כדי להפוך לחזקות יותר. בעזרת שילוב כוחות הקסם שלהן, בנות ווינX מצליחות לנצח אותן. בסיום הסרט ארנדור ואוריטל התפייסו והסכימו לבלום וסקאי להתחתן. כולם יצאו בהפלגה מאברם שברקע מושמע שיר הסיום של הסרט "פלא האהבה" ("Ora Sei Libertà").

זמן הסרט ביחס לסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן הסרט ביחס לסדרה נשאר כתעלומה, אף על פי שניתן להסיק שהסרט מתרחש לאחר או בזמן העונה הרביעית, מפני שהסרט יצא לאחר שידורה, ובנות ווינX בעלות כוח המאמינות, כוח אותו הן השיגו בעונה הרביעית. בסרט נאבו חי, אף על פי שהוא מת בפרק "יום הדין" (עונה 4, פרק 102). כשהוא מת, מלכת הפיה לשעבר, מורגנה, אמרה שהיא תטפל בו, דבר שבזכותו אפשר לחשוב שהיא הצליחה לרפא את נאבו ולהחזיר אותו לחיים, ולכן הוא מופיע בסרט חיי ונושם, אך בעונה החמישית מוזכר שהוא מת. בנוסף היליה בעל אותה תסרקות שהייתה לו בעונה השנייה והשלישית, אף על פי שהוא שינה אותה בעונה הרביעית, כנ"ל לגבי ליילה. עם זאת, רוקסי, פיה שהצטרפה להרפתקאות של בנות ווינX החל מהעונה הרביעית, לא מוזכרת בסרט, אף על פי שנכללה בגרסה הראשונית שלו. יש מעריצים הטוענים שהסרט התרחש לאחר פרק 13 בעונה הרביעית, פרק שאחריו הקסומים השחורים של המעגל השחור, הנבלים הראשיים של העונה, יצאו להפוגה, ולכן לבנות ווינX היה זמן פנוי לעשות את הדברים המתרחשים בסרט. בסדרה אף אירוע שקרה בסרט לא מוזכר, האזכור היחיד שיש בסדרה הקשור לסרט הוא דמותה של פג, שהופיעה בפרק "ווינX לנצח" (עונה 6, פרק 156) בתור הסוסה שרכבו עליה דפני ובעלה, ת'ורן, לאחר שהתחתנו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות ווינX והמומחים, מתוך הסרט
ערך מורחב – דמויות

בגרסה העברית והאיטלקית רוב המדבבים המקוריים מהסדרה דיבבו גם בסרט. במאית הדיבוב של הסרט בעברית היא אורנה כץ ומפיקת הדיבוב היא יונית עוזרי מנחם.

שם הדמות מדבב/ת באיטלקית[2] מדבב/ת בעברית[3] מידע על הדמות
בלום לטיסיה צ'אמפה ענת ארליך הנסיכה של ספארקס, הפיה של אש הדרקון, בת זוגו של סקאי
סטלה פרלה ליברטורי עמית סגל הפיה של השמש הזורחת, בת זוגו של ברנדון
פלורה אילריה לטיני אורלי תגר הפיה של הטבע, בת זוגו של היליה
ליילה לאורה לנאי רוני נדלר הפיה של הגלים, בת זוגו של נאבו
מוזה ג'מה דונטי אסתר אתי קסטרו הפיה של המוזיקה, בת זוגו של ריבן
טקנה דומיטילה ד'אמיקו ענבל שכנר הפיה של הטכנולוגיה, בת זוגו של טימי
סקאי מרקו ויויו עמרי רוזנצוויג מומחה, הנסיך של ארקליון, בן זוגה של בלום
ברנדון מקסימיליאנו אלטו קובי ליקורמן מומחה, בן זוגה של סטלה
ריבן מירקו מזנטי גיל נתנזון מומחה, בן זוגה של מוזה
היליה פרנססקו פזולי אורי אומנותי מומחה, בן זוגה של פלורה
טימי קורדו קונפורטי זיו מאיר מומחה, בן זוגה של טקנה
נאבו סאשה די טוני דן שצברג מומחה, בן זוגה של ליילה
אייסי טטיאנה דסי רונה בקרמן מכשפת הקרח, אחת משלישיית בנות טריקס
דארסי פדריקה דה בורטולי טלי בן-יוסף מכשפת האשליות, אחת משלישיית בנות טריקס
סטורמי ולריה וידלי אדוה פרץ מכשפת הסופות, אחת משלישיית בנות טריקס
בלדונה מוניקה מיגלורי אורלי קטן מכשפת הקרח והקור, אחת משלישיית המכשפות הקדומות
ליסיס פסקואלה אנסלמו טלי בן-יוסף מכשפת החושך וההיפנוזה, אחת משלישיית המכשפות הקדומות
ת'רמה סינזיה וילרי אורנה כץ מכשפת הרוח והסופות, אחת משלישיית המכשפות הקדומות
לוקט ביאטריס בולוגנה הפיקסית של המפתחות, מחוברת לבלום
צ'טה פרלה ליברטורי הללי היבש הפיקסית של הרכילות והפטפוטים, מחוברת לפלורה
אמור אילריה לטיני הפיקסית של האהבה, מחוברת לסטלה
טון לטיסיה צ'אמפה הפיקסית של הסדר והניקיון, מחוברת למוזה
דיג'יט ג'מה דונטי לורה שופוב הפיקסית של הטכנולוגיה, מחוברת לטקנה
פיף דומיטילה ד'אמיקו הפיקסית של השינה, מחוברת לליילה
קיקו איוון אנדריאני ארנב המחמד של בלום
פג סוסת המחמד של בלום, בסיום הסרט נהפכה לפגסוס. הדמות החדשה היחידה בסרט.
פרגונדה עמנואלה רוסי ענת ניב מנהלת בית ספר אלפיה
גריזלדה פרנסה לומצ'י אורלי קטן הסגנית של המנהלת פרגונדה
גריפין אנטונלה ג'אניני אורית פלג מנהלת המגדל המעונן
אוריטל פרנססקו פרנדו אלי לולאי אביה הביולוגי של בלום, המלך של ספארקס
מריון קלאוגיה רזי שרון שחל אמה הביולוגית של בלום, המלכה של ספארקס
דפני רוברטה פליני אורנה כץ רוח, אחותה של בלום
ארנדור פאבלו מארצ'ס עמי מנדלמן אביו של סקאי, המלך של ארקליון
וונסה ברברה די בורטולי אורית פלג אמה המאמצת של בלום
מייק רוברטו סרטומה יורם יוספסברג אביה המאמץ של בלום
כתבת קלאודיה קטאני טליה ברקאי כתבת מתוכנית הטלוויזיה "זהו מג'יקס"
דמויות שונות עלמא היבש (פיה)
עפרון אטקין (שומר)

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איג'יניו סטראפי, יוצר הסרט

איג'יניו סטראפי החל לתכנן את הסרט בשנת 2007, כאשר הסרט "מועדון ווינX: סוד הממלכה האבודה" היה עדיין בהפקה. הרעיון המרכזי של הסרט, לדברי היוצר, הוא שלכל דבר יש חיסרון ותמיד צריך להיות מוכנים אליו. בסרט הקודם, בלום, גיבורת הסרט, הגשימה את חלומה בכך שהתאחדה עם הוריה והממלכה. הסרט מראה מה קרה לאחר מכן, ואיך היא חיה כנסיכה: יש חוקים שמרניים, נימוסים ואיסור פתאומי על יחסיה עם סקאי. למעשה, החיים שנראו לה קודם קסומים נראים לפתע קשים. היוצר ציין שאם נגשים את חלומותינו, החיים שלנו יכולים להשתנות בצורה קיצונית. הסרט, לפי היוצר, הוא לא רק לילדים, אלא גם למבוגרים, ובשבילם נוספו סצנות שונות המתבססות על מיתולוגיות וסיפורים מוכרים. למשל, היחסים עם סקאי שנאסרו על ידי אביו דומים לטרגדיה "רומיאו ויוליה" שכתב ויליאם שייקספיר[4], ועץ החיים מזכיר את עץ הדעת מהסיפור המקראי.

כמו הסרט הקודם, גם הפקת סרט זה ארכה זמן רב. בעקבות התפתחות טכנולוגיית ההנפשה הממוחשבת, הוחלט שהסרט יופק בהנפשה ממוחשבת ותלת־ממדית. כל חלקי הסרט מקוריים על אף שניתן היה למחזר חלקים מהסרט הקודם שהופק גם הוא בהנפשה ממוחשבת. סטראפי, מנהל הסטודיו פרנצ'סקו מסטרופיני ואנשי צוות נוספים נסעו למדינות שונות במשך זמן רב כדי לאסוף את המידע הדרוש לטכנולוגיה. היוצרים התמודדו עם האתגר שבשמירת המראה המוכר של הדמויות. הם התחשבו בגובה, בשיער ובהבעה. צוות של 400 איש עבד על הסרט. בסך הכל נוצרו 5,000 רישומים הממחישים 90 עיצובי סטים ו-220 דגמי דמויות בתלבושות ובצורות שונים. הסרט מורכב מכ-125,000 קטעים ויותר מ-5 מיליון שכבות. תשומת הלב לפרטים הקטנים הייתה בראש סדר העדיפויות של היוצרים, במיוחד בשמלות ובתסרוקות הבלתי שגרתיות של הדמויות. בנוסף, הפקת הסרט העלתה את שכר היוצרים בכ-30% מהשכר הקודם, דבר שסטראפי קיווה שישתלם. "Rainbow S.p.A" היא החברה האיטלקית הראשונה שיצרה בעצמה סרט בהנפשה ממוחשבת ותלת־ממדית[5][6].

מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-DVD וב-Blu-ray באיטליה ב-4 במרץ 2011. בישראל DVD של הסרט הופץ באוקטובר 2011 על ידי "NMC"[7].

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסרט יצא פסקול מוזיקלי הכולל אחד עשר שירים באורך 44:13 דקות שהופץ לראשונה ב-1 באוקטובר 2010. כל שירי הפסקול מושמעים במהלך הסרט ומבוצעים על ידי המדבבים. הפסקול נוצר על ידי חברת התקליטים "Rainbow Media Pte Ltd", ומילותיו נכתבו על ידי אליסה רוסלי. בישראל רק ארבעה שירים מתוך הפסקול דובבו לעברית. מנהלת המוזיקה של הסרט הייתה אורנה כץ, ומבצעות השירים היו אסתר אתי קסטרו ("עולם של פלאות", "מאמינות", "פלא האהבה") ורוני נדלר ("כוח בנות").

מילות השיר "מאמינות" בעברית היו שונות מהמילים המקוריות בסדרה, למרות שהמנגינה נשארה אותו דבר.

(Winx Club 3D: Magica Avventura (Colonna Sonora Originale
מס' שםכותב(ים) משך
1. Tutta La Magia Del Cuore (עולם של פלאות) אליסה רוסלי 2:55
2. Believix (מאמינות) אליסה רוסלי 3:05
3. Insopportabile Alchimia (בנות טובות בנות רעות) אליסה רוסלי 2:43
4. Per Sempre (לנצח) אליסה רוסלי 3:23
5. Due Destini In Volo (אל תעיר אותי) אליסה רוסלי 4:12
6. Fatto Apposta Per Me (בנות מפורסמות) אליסה רוסלי 3:21
7. Supergirl (כוח בנות) אליסה רוסלי 3:17
8. Mentre Il Mondo Gira (אהבה לא יכולה להידחות) אליסה רוסלי 3:47
9. Irraggingibile (אין סוף) אליסה רוסלי 4:35
10. Big Boy (ילד גדול) אליסה רוסלי 2:53
11. Ora Sei Libertà (פלא אהבה) אליסה רוסלי 10:02
משך כולל:
44:13

אתר אינטרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסרט נוצר אתר אינטרנט בו ניתן לצפות בטריילר, לקרוא את עלילתו ולהוריד ולצפות בתמונות. בישראל נוצר לסרט אתר שונה מהאתר המקורי, בו היה ניתן לראות את הטריילר של הסרט ולשחק במשחק זיכרון עם תמונות מתוך הסרט[8].

באתר האינטרנט הרשמי של ערוץ ניקלודיאון היה משחק המבוסס על הסרט בשם "Winx Club: Magical Adventure" בו בלום נלחמת מול בנות טריקס שהיא רוכבת על פג[9]. המשחק כיום אינו זמין.

מוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד מן המגזינים שיצאו לסרט

בסגנון הסרט יצאו מספר נרחב של מוצרים נלווים הכוללים בובות צעצוע של הדמויות עם תלבושות מהסרט, מגזינים הכוללים פעילויות וקומיקס המבוסס על הסרט, ואלבום מדבקות אספנות[10].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות שכינו אותו בינוני, משעמם וחסר ייחודיות. לייטה טורנבואוני, כתבת מהאתר האיטלקי "לה סטמפה", תיארה את הסרט כך: "צבע ורוד, כוכבים, עלי כותרת, בועות, צורות ואיפור"[11]. באתר האינטרנט "Mymovies.it", מריאנה קאפי כתבה שהיא משוכנעת שהסרט המצויר לא יהיה פופולרי, ושהוא יהפוך במהרה לצעצוע יפה בסך הכול. בנוסף היא הוסיפה שעלילת הסרט הזכירה לה סרט של "שרק"[12]. אנטונלו מורו, כתב מאתר "EveryEye", גרס כי עלילת הסרט חסרת ייחוד, ושהדמויות מונפשות בצורה לא טבעית המזכירה בובות פלסטיק, בנוסף הוא הוסיף שהסרט לא יעניין את קהל היעד[13].

דייגו אלטובלי מאתר "FilmUP", ציין שעלילת הסרט חסרת מקוריות, ושלדמויות אין אישיות[14]. האתר "Filmtotaal" כתב שהמסרים החיוביים הטמונים בסרט לא יהיו מובנים על ידי הצופים הצעירים, והם ישימו לב רק למסירות של הגיבורות למראה שלהן. בנוסף הוא הוסיף שהלבוש של הדמויות לא מהווה דוגמה טובה לילדות קטנות. הסקירה מציינת גם שהסרט חסר מקוריות ושהוא כמו תערובות של אחד מסרטי "הארי פוטר" ו"אווטאר"[15].

בישראל, גלי פיאלקוב מאתר "הארץ", כתבה שבסרט יש יותר מידי דמויות, אך חובבי הפיות וסיפורי האהבה יתחברו לסרט. בנוסף היא הוסיפה שהעיניים של הדמויות הנשיות גדולות לעומת גופן הצר, דבר שלא מתאים לקהל היעד[16]. המגזין הישראלי "עולם הילדים" העניק לסרט כתבת שער בגיליונו השלושים. את הכתבה כתב דורון פרידמן, בה תוארה עלילת הסרט והיו עובדות על הסדרה. בנוסף צורף לעיתון דף תחרות עם שאלה, שמי ששולח אותו למשרדי העיתון עם תשובה נכונה יכול לזכות בכרטיסים חינם לסרט.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס פרס תוצאה
2010 פרסי 3D האיטלקיים[17] סרט האנימציה הטוב ביותר זכייה
2011 פרס דוד דה דונטלו[18] אפקטים חזותיים הטובים ביותר מועמדות

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]