מורגן פיירצ'יילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מורגן פיירצ'יילד
Morgan Fairchild
לידה 3 בפברואר 1950 (בת 74)
דאלאס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Patsy Ann McClenny עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1967 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון לייק היילנדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jack Calmes עריכת הנתון בוויקינתונים
https://morganfairchild.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורגן פיירצ'יילדאנגלית: Morgan Fairchild; נולדה ב-3 בפברואר 1950) היא שחקנית אמריקאית. היא הייתה במרכז התודעה הציבורית בשנות השבעים והשמונים לאחר שכיכבה בסדרות טלוויזיה, וביצעה הופעות אורח רבות בסדרות קומדיה. בנוסף לעבודתה בטלוויזיה היא הופיעה גם על בימות התיאטרון. היא חברת מועצת המנהלים ב"איגוד השחקנים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיירצ'יילד נולדה בשם פטסי אן מק'ליני (Patsy Ann McClenny) בדאלאס שבטקסס למרתה ג'יין (בעבר הארט), מורה בבית ספר תיכון, ולאודוורד מילטון מק'ליני. לפיירצ'יילד אחות קטנה, קת'רין הארט, גם כן שחקנית. כילדה סבלה פיירצ'יילד מהתקף שנית שגרם לה להיות חירשת באופן חלקי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידה הראשון של פיירצ'יילד היה ככפילה של פיי דאנאוויי בסרט "בוני וקלייד" (1967). היא לקחה את ההשראה לבחירת שמה הפרטי מורגן מסרטו של דייוויד וורנר "Morgan!‎". פיירצ'יילד עברה לניו יורק, וקיבלה את תפקידה הראשון בטלוויזיה, בתור ג'ניפר פייס באופרת הסבון "החיפוש אחר המחר" בה הופיעה בשנים 1973 - 1977. החל מאמצע שנות השבעים היא החלה לבצע הופעות אורח בסדרות טלוויזיה, בין ביתר ב"קוז'אק", "ימים מאושרים" ו-"Police Woman".

היא גילמה את ג'נה וייד באחד מפרקי הסדרה "דאלאס" ששודר ב-1978. בהמשך הדמות חזרה לסדרה וגולמה על ידי פרנסין טאקר (1980) ופריסילה פרסלי (1983 - 1988). ב-1978 הופיעה פיירצ'יילד בסרט הטלוויזיה "טקס החניכה של שרה" ובסיטקום "מורק ומינדי". ב-1980 היא קיבלה תפקיד משמעותי ראשון כקונסטנס ולדון קרלייל באופרת הסבון "פלמינגו רואד". אף על פי שלסדרה הייתה התחלה מרשימה, הרייטינג צנח והיא בוטלה לאחר שתי עונות. פיירצ'יילד הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסדרה.

לאחר ביטול הסדרה פיירצ'יילד המשיכה לבצע הופעות אורח בסדרות כמו "Hotel",‏ "Simon & Simon", "מגנום, בלש פרטי" ו"ספינת האהבה". בשנת 1982 היא כיכבה בסרט התיאטרלי "The Seduction". ב-1984 היא כיכבה באופרת סבון נוספת, "בובות של נייר", בתפקיד רסין, בעלת סוכנות דוגמנות. הסדרה בוטלה לאחר מחצית פרקי העונה הראשונה, וב-1985 הצטרפה פיירצ'יילד לקאסט סדרת הלהיט "פלקון קרסט" בתפקיד עורכת הדין ה"זוהרת" ג'ורדן רוברטס אותה גילמה במשך עונה אחת. היא הופיעה בסדרה "צפון ודרום".

במהלך שנות ה-80 המשיכה פיירצ'יילד להופיע בקולנוע ובטלוויזיה, וקיבלה מועמדות לפרס אמי על הופעת האורח שלה בסדרה "מרפי בראון". בתחילת שנות ה-90 היא לוהקה לסדרה "רוזאן" בתפקיד בת זוגה הביסקסואלית של סנדרה ברנרד, מרלה.

ב-1994 הופיעה פיירצ'יילד בקמפיין לחברת הבגדים "Old Navy" לצד ג'ואן קולינס וכוכבי טלוויזיה אחרים.

ב-1995 היא החלה לככב באופרת הסבון היומית "The City" בתפקיד סידני צ'ייס, תפקיד אותו גילמה במשך שנה עד שהחלה לשחק ב"בית חולים כללי". היא הופיעה בכמה פרקים של קומדיית המצבים הפופולרית "חברים" בתפקיד אמו של צ'נדלר בינג, נורה וביצעה הופעת אורח בקומדיית המצבים "סיביל" בתור אנדריאה, יריבת דמותה של סיביל שפרד.

במהלך שנות הקריירה שלה פיירצ'יילד הופיעה גם בכמה הצגות תיאטרון. היא גילמה את גברת רובינסון בהצגה שמבוססת על הסרט "הבוגר".

ב-2005 היא הופיעה בתחרות הריאליטי "But Can They Sing?‎" ברשת VH1.

ב-2006 היא לוהקה לתפקיד ה"ריץ' ביץ" סופיה בלייקלי, אויבת דמותה של בו דרק, בסדרה של MyNetworkTV, "בית האופנה". היא הופיעה בתור ד"ר האני וודקומב, אמו של דווין וודקומב, בסדרה "צ'אק". ב-2009 היא חזרה לתחום אופרות הסבון כשהופיעה בתפקיד אורח בסדרה "היפים והאמיצים".

בנוסף לעבודתה כשחקנית, פיירצ'יילד מכהנת זמן רב בתפקיד מרכזי במסגרת גילדת שחקני המסך.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיירצ'יילד הייתה נשואה לג'ק קאלמס בשנים 1967 - 1973. היא יצאה עם הסנטור ג'ון קרי בתחילת שנות השמונים. פיירצ'יילד בזוגיות עם מארק סילר כבר 25 שנה, ודיווחה שהם לא מתכננים להינשא.

היא פועלת למען המודעות לאיידס וסביבתנות.

בתחילת שנות ה-70, נחטפה פיירצ'יילד והוחזקה בניגוד לרצונה בשתי הזדמנויות שונות.[1][2]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מורגן פיירצ'יילד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Bobby Brown, Jewel, Morgan Fairchild, Elliott Yamin." Celebrity Close Calls. The Biography Channel. 25 June 2011.
  2. ^ "Scott Baio, Pam Grier, Morgan Fairchild, Greg Louganis." Celebrity Close Calls. Dir. Jared Burke, Seth Jarrett, Timothy F. Smith, and Kathi Watson. The Biography Channel. 13 Aug. 2011.