מורטל קומבט 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "מורטל קומבט 1" מפנה לכאן. לערך העוסק בערך זה הוא חלק מזיכיון של מספר ערכים דומה ופרט מערך המשחק הראשון - שבשמו אינו כלל מספר, ראו מורטל קומבט.
מורטל קומבט 1
Mortal Kombat 1
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 19 בספטמבר 2023
סוגה לחימה
פיתוח NetherRealem Studios
הוצאה לאור האחים וורנר משחקים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית, ספרדית, פורטוגזית ברזילאית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה מורטל קומבט
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Windows
פלייסטיישן 5
Xbox Series X/S
נינטנדו סוויץ'
מדיה בלו-ריי (קונסולות), כרטיס משחק של נינטנדו (אנ') (נינטנדו סוויץ'), הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם מורטל קומבט 11
דרישות מערכת
מעבד Intel Core i5-6600 או AMD Ryzen 3 3100 או Ryzen 5 2600
זיכרון 8 GB
כרטיס מסך Nvidia GeForce GTX 980 או AMD Radeon RX 470 או Intel Arc A750
מקום פנוי 100 GB
מערכת קול תומך ב-DirectX
בקרים מקלדת ועכבר או ג'ויסטיק
www.mortalkombat.com/en-us
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מורטל קומבט 1 (באנגלית: Mortal Kombat 1) הוא משחק וידאו מסוגת לחימה שפותח על ידי NetherRealm Studios והופץ על ידי האחים וורנר משחקים. המשחק יצא לאור ב-19 בספטמבר 2023 למערכת ההפעלה Windows ולקונסולות המשחקים פלייסטיישן 5, Xbox Series X/S ונינטנדו סוויץ'. זהו המשחק ה-12 בסדרת המשחקים מורטל קומבט המהווה אתחול לסדרה.[1]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום פיתוח ועדכון מורטל קומבט 11 ביולי 2021, NetherRealm Studios הכריזו שהם עוברים לעבוד על המשחק הבא בסדרה.[2] המשחק הוכרז ב-18 במאי 2023 בקדימון אנימציה עם תאריך יציאה עתידי של 19 בספטמבר 2023. זהו אתחול של סדרת המשחקים, לאחר שבסוף עלילת המשחק הקודם ליו קאנג הביס את שאנג טסונג, הפך לאל ויצר "עולם חדש". NetherRealm הכריזו גם שמזמיני המשחק מראש יקבלו גישה לגרסת הבטא כבר באוגוסט 2023.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בעידן חדש כהמשך ישיר למורטל קומבט 11 ולהרחבת Aftermath של אותו משחק. ליו קאנג ניצח את שאנג טסונג ויצר כאל חדש עידן בו הטובים שולטים. במציאות אלטרנטיבית שאנג טסונג מנצח ואוסף חבורת לוחמים מושחתים לעזרתו. במציאות שלנו ליו קאנג מאמן חבורה של לוחמים (חלקם מוכרים בגרסאות שונות שלהם ממשחקים קודמים, כגון ריידן אנושי וקנשי עם חוש ראייה) כדי להילחם בטורניר "מורטל קומבט" המפורסם. שאנג טסונג מהמציאות שלנו מתחיל כבן-תמותה ומקבל כוחות בהמשך. סקורפיון וסאב-זירו משתפים פעולה באותו שבט נינג'ות, ה"לין קווי". האנזו הסאשי אינו קיים ואת תפקיד סקורפיון מגלם קוואי ליאנג, שהיה סאב-זירו הצעיר מהעידנים הקודמים.

קווי זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתמקד בשני קווי זמן (מעין יקומים מקבילים) שנוצרו עקב הקרב בין ליו קאנג לשאנג טסונג.

קווי הזמן העיקריים:

  1. ליו קאנג מנצח - הטובים שולטים בעדניה, סינדל לא רצחה את בעלה ג'רוד אלא הוא מת בנסיבות מסתוריות. שאנג טסונג אנושי, קוואן צ'י מנודה. גראס טוב וממונה לתפקיד שומר הזמן.
  2. שאנג טסונג מנצח - הוא שומר על תפקיד שומר הזמן. ריידן הופך לאל אפל, סינדל מושחתת כמו בעידנים המקוריים. סקורפיון, סאב זירו, רפטייל, ריין, גראס ורייקו רעים. שאו קאהן מרושע וחזק מהרגיל.

לפחות 3 קווי זמן "טובים": בהם ריידן, קונג לאו או קיטנה הם שומרי זמן. שאו קאהן מופיע באחד מהם כטוב.

קווי זמן "אפלים": עם גרסאות שילוב של לוחמים שונים, וגרסאות נשיות לנינג'ות. לפחות באחד מהם קוואן (מכונה "קוונטום") צ'י הוא שומר הזמן ומופיע כמכשף חזק יותר ובאחר בראקה הוא שומר הזמן.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל דמויות רבות מהסדרה, כגון ליו קאנג, סקורפיון, סאב-זירו, ריידן, ג'וני קייג', קונג לאו, קיטאנה, מילינה, סמוק, ריין ושאנג טסונג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ published, Hirun Cryer (2023-05-18). "Mortal Kombat 1 acts as a sequel to Mortal Kombat 11 (2019), as well as a reboot of the entire series in September". gamesradar (באנגלית). נבדק ב-2023-05-18.
  2. ^ אייל כהן, רשמי: המשחק Mortal Kombat 12 יושק עוד השנה, באתר TGspot, ‏2023-02-24
  3. ^ "Mortal Kombat 1 announced for September release with first trailer". VGC (באנגלית בריטית). 2023-05-18. נבדק ב-2023-05-18.