מטאבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטאבו
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1924–הווה (כ־100 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות Metabo עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה נורטינגן עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.metabo.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מטה מטאבו בנורטינגן

מטאבוגרמנית: Metabo, או בשם המלא Metabowerke GmbH) היא יצרנית של כלי עבודה חשמליים לאנשי מקצועיים. מטה מטאבו לה בנורטינגן, גרמניה. החברה נוסדה בשנות העשרים וקבלה את שמה ממקדחה ידנית, מה שנקרא בגרמנית "Metallbohrdreher". כיום, מטאבו מציעה מגוון רחב של כלי עבודה חשמליים. החברה נמצאת בבעלות חברת ההשקעות האמריקאית Kohlberg Kravis Roberts &Co.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1923, אלברכט שניצלר בנה את המקדחה הראשונה שלו במאפייה של הוריו בנורטינגן. 50,000 עותקים של מקדחה זו נמכרו תחת הכינוי No. 18 ושנה לאחר מכן נוסדה חברת Schnizler GmbH. המייסד השותף יוליוס קלוס היה הבעלים של מבשלת בירה בשם "Sonnenbrauerei" בנורטינגן. החברה עברה לגור בחדרי מבשלה זו הממוקמת ברחוב צ'רץ'. וולטר ראוך הפך לשותף ב-1927 וניהל את ההפצה הלאומית והבינלאומית של הכלים. בשנת 1932 שונה שמה של החברה ל- Metabowerke Closs, Rauch & Schnizler KG. המפעל ניצל מנזקים חמורים בשנות המלחמה, אך בשלהי סתיו 1945, שריפה הרסה קרוב ל-75% ממתקני הייצור. השחזור הושלם ב-1948.

הצמיחה המהירה של החברה גרמה למעבר למטה חדש. בשנת 1953, החלה בניית מפעל חדש באזור התעשייה של נירטינגן "Steinach". המעבר הושלם בשנת 1969 עם בניין מנהלה חדש.

במהלך צעדי ארגון מחדש, קבוצת Metabo רכשה ב-1999 את אלקטרה בקום (Elektra Beckum), חברה ממפן, צפון גרמניה. בשילוב עם השתלטותם של שני יצרני מכונות (עיבוד עץ) אחרים, צעד זה הפך לזמן קצר את מטאבו ליצרנית השנייה בגודלה של מכונות נייחות לעיבוד עץ בעולם. עם זאת, בעשור הבא, הם החליטו להתמקד בעיקר בייצור כלים חשמליים קטנים יותר. בשנת 2004, מטאבו ארגנה מחדש את הייצור והוקם מפעל בשנחאי.[1] השילוב המלא של אלקטרה בקום התרחש ב-2006. בשנת 2010 סיימה את ההתנתקות מהמפעל במפן שסימנה את סוף תהליך הארגון מחדש של מפעלי הייצור.[2]

במרץ 2016 מטאבו נרכשה על ידי, היטאצ'י-הוקי, חלק מקבוצת היטאצ'י.[3]

קבוצת היטאצ'י מכרה את היטאצ'י-הוקי במרץ 2017 ל-HK Holdings, ישות הפועלת בחסות חברת ההשקעות KKR.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מטאבו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Metabo Shanghai
  2. ^ History of the company Metabo: History (אורכב 16.01.2014 בארכיון Wayback Machine), Abruf: 9.
  3. ^ "Acquisition of Metabo AG by Hitachi Koki completed" (PDF). Hitachi Koki. נבדק ב-17 באפריל 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Announcement Regarding Results of the Tender Offer for the Shares of Hitachi Koki Co., Ltd. (Securities Code 6581) by HK Holdings Co., Ltd" (PDF). נבדק ב-8 באוגוסט 2018. {{cite web}}: (עזרה)