מטוסי על

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטוסי על
Super Wings
סוגה ילדים
חינוכי
הרפתקאות
יוצרים גיל הון ג'אנג
בימוי ג'ין יונג קים
מדבבים בעברית בר סביר, מייה קדוש, נויה דאון, עדן גמליאל, שיר כהן, עידו רבי, יפתח אופיר, גיא רייפמן, עינת אזולאי, אפיק רוזן, אורי זלצמן, ספיר דרמון, יובל חופי, ברק ברויטמן, אמיר קריאף, עדי כהן, גיא גולדברג, רביב מדר, שחר קדוש, בר מיניאלי, מולי שולמן, דן גרינר, עברי שי, אדם זילברמן, אריאל קלטר, לורן סביר, דניאלה דאון, ערד רובינשטיין
ארץ מקור קוריאה הדרומית
הרפובליקה העממית של סין
ארצות הברית
שפות אנגלית (דובב לשפות נוספות)
מספר עונות 9
מספר פרקים 224
הפקה
חברת הפקה FunnyFlux Entertainment
Qianqi Animation
Little Airplane Productions
הפצה Alpha Group Company (באסיה, כולל המזרח התיכון)
CJ E&M (שאר העולם)
אורך פרק 12 דקות
שידור
רשת שידור EBS1 (בקוריאה הדרומית)
סינדיקציה (בסין)
יוניברסל קידס (בארצות הברית)
נטפליקס (בשאר העולם)
רשת שידור בישראל ערוץ הופ!
תקופת שידור מקורית 3 בדצמבר 2013 – הווה
תקופת שידור בישראל 2016 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

מטוסי עלאנגלית: Super Wings) היא סדרת הנפשה ממוחשבת סינית-קוריאנית-אמריקאית לילדים שהופקה על ידי FunnyFlux Entertainment,‏ Qianqi Animation ו-Little Airplane Productions בדצמבר 2013. לסדרה שבע עונות והיא משודרת בישראל בערוץ הופ! בדיבוב לעברית החל משנת 2017.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית מתרחשת בעולם בו כל הרכבים בעלי עיניים ופה ויכולים לתקשר ביניהם ועם בני אדם. עלילת הפרקים מתחילה בשדה תעופה באוקיינוס השקט בו חיים מטוסים וכלי רכב נוספים. הדמויות האנושיות שבסדרה הם ג'ימבו, סקיי וסטורם. אחד המטוסים באי הוא מטוס סילון קטן ומהיר בשם ג'ט (Jett) שבכל פרק צריך למסור חבילה לילדים ממדינות בכל רחבי כדור הארץ ולפתור בעיות שמתרחשות בדרך בעזרתם של יתר מטוסי העל. לפני כל יציאה למשימה, אומר/ת ג'ימבו/סקיי לג'ט מספר מילים בשפת המקום אליו הוא עומד לטוס, באמצעות כך נחשפים הילדים לתרבויות ושפות זרות שאינם מכירים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות הסבר מדבב בעברית
גיבורים
ג'ט (Jett) הדמות הראשית, מטוס סילון אדום כהה – לבן. נועד להעברת חבילות לילדים ברחבי העולם. ג'ט הוא המטוס המהיר ביותר בעולם, הוא מלא אנרגיה וביטחון. ג'ט ידידותי מאוד עם כולם בשדה התעופה הבינלאומי. הוא אוהב לטוס ברחבי העולם כדי לעזור לילדים למסור חבילות. בכל פעם שיש קושי, הוא יקרא לחבריו הטובים ביותר "מטוסי העל" כדי לעזור. בר סביר
דיזי (Dizzy) מסוק ורוד-לבן. משימתה העיקרית היא להציל את האנשים הזקוקים לסיוע שלה בענייני חילוץ. דיזי היא מסוק חילוץ ורוד עם חבלים הצלה וציוד חירום. אם ג'ט זקוק להצלה, דיזי תישלח מייד לעזור לו. בעונה 3 היא המנהיגה של רוכבי ההצלה. מייה קדוש
דוני (Donnie) מטוס בצבעי צהוב וכחול. המומחיות שלו היא ליצור או לתקן דברים בעזרת ערכת הכלים השימושית שלו. הוא נוטה לגרום לתאונות שנגרמו בשל מגושמותו. דוני מבוסס על קנדאייר CL-415 אך בגרסה מצוירת. דוני הוא מהנדס מצוין בסופר גיבור. הוא תמיד עוזר להשלים את המשימה בצורה הטובה ביותר. הוא בן זוג טוב ואמין עם ארגז כלים רב עוצמה שתמיד עוזר. למרות שדוני הוא חכם, הוא מגושם ואוהב לגרום לדברים שגורמים לאנשים לצחוק (בדר"כ עליו). בעונה 3 הוא המנהיג של חבורת ה- Build-It (שנוסדה על ידו ושני אחיו, רמי (משאית ערבוב) וסקופ (מחפר). עידו רבי
ג'רום (Jerome) מטוס פעלולים בצבעי כחול צהוב. בעונה 3 המנהיג של צוות ג'רום. מטוס שטותי שחושב שאפשר לפתור הכל בצורת ריקוד. אחיהם של ארום וג'רי. במהלך הסדנה מפסיק להיות חלק מהצוות הראשי אך בשיר הפתיחה עדיין מזכירים את שמו אך מראים את פול. הוא נעדר בעונה 5 ו-6, אך בעונה 7 הוא חוזר לצוות הראשי יחד עם ג'ט, דיזי, דוני, פול ואסטרה. עדן גמליאל / שיר כהן
פול (Paul) מטוס משטרה בצבעי כחול לבן. בעונה 3 המנהיג של סיירי המשטרה. לקח את מקומו של ג'רום בשיר הפתיחה כיוון שהוא בצוות הראשי, אחד מתפקידיו הוא לשמור על מטה התעופה בלילה. יפתח אופיר
אלברט האגדי (Grand Albert) מטוס בא בימים בצבע כתום בהיר. חבר צוות מטוסי העל הראשונים. עף מהצוות הראשי ונעדר בעונה 5. בעונה 6 חזר לביקור אך איבד את המצלמה שלו.
בלו (Bello) מטוס הסוואה בצבעי חום לבן. יכולתו המיוחדת היא דיבור ותקשור עם בעלי חיים. הופיע בעונה 2.
מירה (Mira) מטוס בצבעי ירוק לבן. חברת צוות מטוסי העל הראשונים. הייחודיות שלה מתבטאת ביכולות הקשורות לטבע ובעיקר למים. בעונה 3 המנהיגה של צוות הטבע. היא נעדרה בעונה 5 אך ווילי נשאר בעונה 6. עינת אזולאי
אסטרה (Astra) מטוס לבן המתמצאת בענייני חלל, טכנולוגיה והולוגרמות. הצטרפה בעונה 2.
אסטרו(Astro) מטוס לבן-כתום. מתמצא כאחותו אסטרה בענייני חלל וטכנולוגיה. תחרותי ותמיד מנסה להקדים את אחותו בעניינים שונים.
צ'ייס (Chase) מטוס שחור אדום שמוצג כסוכן. הצטרף בעונה 2.
טוד (Todd) מטוס חפירה בצבעי חום צהוב. בעל מקדחה המסייעת לו לחפור לעומק האדמה. הצטרף בעונה 2.
פליפ (Flip) מטוס חיקוי של ג'ט. ג'ט בהתחלה לא אהב אותו אך לאחר מכן צירף אותו לצוות. הצטרף בעונה 2.
ניאו (Neo) מטוס על בצבע צהוב. נמצאת במחסן (כאחראית על הרחפנים) ופעם אחת עזרה לג'ט בעונה השנייה.
רוי (Roy) גורר מזוודות. הוא תמיד רוצה לעוף כמו מטוסי העל. לעיתים קרובות הוא מפיל כמה פריטים על הרצפה כי הוא ממהר. יש לו אח תאום בשם ריי .
פאפא-וויל (Papa Wheels) משאית בצבעי צהוב כחול. מתנהג בצורה אבהית לדוני. הפסיק להופיע החל מעונה 3.
ביג-ווינג (Big-Wing) מטוס נוסעים בצבעי כחול לבן עם פס צהוב. הוא החבר הכי גדול בצוות מטוסי העל. הופיע עד עונה 3.
צוות שדה התעופה הבינלאומי
ג'ימבו (Jimbo) מנהל שדה התעופה הבינלאומי ודוד של סקיי. יצא לטיול למשך העונה השנייה בזמן שסקיי החליפה את מקומו. חזר מהעונה השלישית עד לחמישית בדרגה נמוכה משהיה.
סקיי (Sky) אחייניתו של ג'ימבו, החליפה את ג'ימבו בעונה השנייה ומאז לקחה את מקומו. נעה בעזרת הווורבורד מרחף.
סטורם (Storm) המהנדס הראשי של שדה התעופה הבינלאומי. אחראי על יצור החבילות. נע בעזרת מנוע סילון נייד המחובר לגבו.
צוותי משימה
צוות ההצלה הצוות של דיזי. זואי וספארקי חברים בצוות ועוזרים למטוסי העל במקרי חירום בענייני חילוץ. הצטרפו בעונה 3.
חבורת הבונים הצוות של דוני. סקופ ורמי חברים בצוות ועוזרים למטוסי העל במקרי חירום הקשורים לבעיות הנדסיות. הצטרפו בעונה 3.
כנפי הגלקסיה הצוות של אסטרה. אסטרו ורובר חברים בצוות ועוזרים למטוסי העל במקרי חירום הקשורים לטכנולוגיה וחלל. הצטרפו בעונה 3.
סיירי המשטרה הצוות של פול. קים ובאג' חברים בצוות ועוזרים למטוסי העל במקרי חירום הקשורים ביכולות פיקודיות ושיטור. הצטרפו בעונה 3.
צוות טבע הצוות של מירה. סוואמפי ווילי חברים בצוות ועוזרים למטוסי העל במקרי חירום הקשורים למים וטבע. הצטרפו בעונה 3.
צוות ג'רום הצוות של ג'רום. צוות פעלולים בשונה משאר הצוותים. חברי הצוות הם ארום וג'רי, האחים של ג'רום. הצטרפו בעונה 3
מטוסים נוספים בצוות
קריסטל (Crystal) מטוס בצורת חתול ובצבע סגול שלא קשורה לצוות מטוסי העל. מופיעה בהקשרי קרח ושלג. הופיעה בעונה 4.
באקי (Bucky) מטוס כתום וצהוב. הוא מומחה החרקים של מטוסי העל. הוא מתמודד עם בעיות שדורשות יכולת כיווץ. הופיע בעונה 4.
סאני (Sunny) מטוס בצבע כתום בהיר-לבן, היא אוהבת לשיר ולרקוד. הופיעה בעונה 5.
לאו (Leo) מכונית מעופפת כחולה. כמו פליפ בעונה 2, הוא הצטרף למטוסי העל כשג'ימבו הציע לו את ההזדמנות להצטרף. הופיע בעונה 5.
ליים (Lime) מטוס בצבע כחול בהיר עם כובע שף ומטבח נייד, היא השפית הטבחית החדשה ב-בצוות שומרי העולם של מטוסי העל. חדלה להופיע החל מעונה 7.
טוני (Tony) רכבת כחולה עם פסים כתומים, הוא החבר הראשון בסופר ווינגס שהיה רכבת. הוא גם יכול להשתנות. חדל להופיע החל מעונה 7.
טינו (Tino) מטוס בצבע כחול-ירוק שיכול להפוך למטוס ולדינוזאור, הוא יכול גם לשנות גודל ולהפוך למטוס על ענק. חזר עם גור על משלו.
גורי העל (Super Pets) מטוסים צעירים וחמודים בדמותם של מטוסי העל (ג'ט, דיזי, דוני, פול, אסטרה, סאני, לאו (בעונה 7 גם: ג'רום, גולדן בוי, אלי ושיין וטינו ))
נבלים
רחפני על (Super Drones) המכונות שניאו יצרה הן דמויות חד פעמיות. הם מופיעים רק בפרק עונה 3 "שלח את הרחפן", כשהם תמיד מצליחים לעמוד בשליחותם.
גולדן בוי (Golden Boy) מטוס זהוב. הנבל הראשי בסדרה. הוא תמיד עושה טריקים נבליים במטרה להתעלות על ג'ט וחבריו. אל גולדן בוי הצטרף חבר חדש בעונה 6 בשם גולדן ווילס, העוזר לו במזימותיו.
גולדן ווילס (Golden Wheels) חבר של גולדן בוי מעונה 6 לא משתנה הופיע לראשונה בפרק החיות באות לעיר והמשיך עד עונה 7
מאמבו (Mambo) רכב שטח כחול עם להבות כתומות ואדומות, הוא מופיע לראשונה בפרק בעונה 5 "כאוס של תערוכת מכוניות בז'נבה", שבו הוא חובר לגולדן בוי.
אורחים
ריי (Rey) עוד גורר מזוודות, שנראה כמו רוי כי הם תאומים, הוא מופיע במהלך קטע ההקדמה של הפרקים "פיאסטה, פיאסטה!" (עונה 1) ו-"צרות בצרורות" (עונה 2), אבל הוא לא גר בנמל התעופה העולמי.
פרד (Fred) מטוס כתום בהיר - לבן, הוא מופיע בקטע ההקדמה של הפרקים "מצעד הפינגווינים" (עונה 1) ו"מטרו מוסקבה" (עונה 3). בניגוד לסופר ווינגס, פרד לא הופך לרובוט.
טאנדר (Thunder) טאנדר וחבריו לקבוצה ת'רנו וסטרטו הם צוות פעלולים ומופיעים בפרק עונה 3 "רעם באבו דאבי" שם הם מתמודדים עם צוות ג'רום.
נארה (Narae) מטוס לבן וכחול, הוא הקמע של מוזיאון התעופה הלאומי של דרום קוריאה ומופיע בפרק עונה 5 "הרפתקה של מוזיאון התעופה" כדי לעזור לסופר כנפיים. נארה יכול גם לשנות צורה.
ווינדי (Windy) ילדה צעירה שהיא אחותו הקטנה של סטורם, היא הופיעה במהלך פרק בעונה 5. המשימה שלה הייתה לשמור על גורי העל, אבל כמעט נכשלה באחת התוכניות של גולדן בוי.
שואן יי (Xuan Yi) מכונית ניקוי תכלת עם פורופלור

עונות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר עונה מידע
1 העונה הראשונה של הסדרה בה מציגים לנו את הדמויות הקלאסיות כגון: ג'ט, דיזי, דוני, ג'רום, פול, אלברט האגדי, בלו, מירה.

העונה הזו ג'ימבו הוא מנהל את מטה התעופה של מטוסי העל.

2 בעונה הזו אנו מקבלים כמה שדרוגים כמו מטוסי על חדשים (כגון: אסטרה, צ'ייס, טוד, פליפ). בעונה הזו ג'ימבו בחופשה מסביב לעולם וניתן לראות אותו ברוב הפרקים. סקיי האחיינית שלו מחליפה אותו ומשתמשת בהולוגרמות. נוכל לראות את מטוסי העל שלנו מקבלים רובוטים.
צוותי משימה 3 בעונה הזאת יוצאים המון מטוסים מהקאסט הראשי כמו ג'רום, אלברט האגדי, בלו, צ'ייס, טוד ופליפ. דיזי, דוני, פול, אסטרה ומירה מקבלים צוותים משלהם. ג'ימבו חוזר אבל לא לתפקיד הישן שלו.
כוח טורבו 4 בעונה הזאת גם מירה חדלה להיות חלק מהצוות הראשי ומטה התעופה עולה לשמיים. בעונה הזאת מטוסי העל מקבלים כוחות טורבו חדשים.

יש גם מטוסי על חדשים כגון קריסטל ובאקי. בעונה הזאת ילד בשם סטורם מצטרף למטה התעופה יחד עם סקיי.

גורי על 5 בעונה הזאת הצוות הראשי (ג'ט, דיזי, דוני, פול, אסטרה) מקבלים גורי על שדומים להם.

קריסטל ובאקי יוצאים מהצוות הראשי. גורי העל מביאים להם כוחות חדשים כמו: כוח מים, כוח ברזל וכו'. יש 2 מטוסי על חדשים והם סאני ולאו שגם הם מקבלים גורי על. מצטרף נבל חדש בשם גולדן בוי אשר מחבל במשימות של מטוסי העל.

שומרי העולם 6 בעונה הזאת מטוסי על לא רק שולחים משלוחים אלא שומרי העולם כולו.

סאני ולאו יוצאים מהצוות הראשי. החבילות הופכות לכדורים שמעניקים כוחות. יש 3 מטוסי על חדשים: ליים, טינו וטוני. גולדן בוי מקבל חבר בשם גולדן ווילס.

גורי על יוצאים להרפתקה 7 ליים וטוני עוזבים את הצוות הראשי ושני מטוסי על חדשים שקוראים להם אלי ושיין מצטרפים ומקבלים גור על משלהם יחד עם גולדן בוי וג'רום שחזר להופיע. גורי העל יוצאים לטיול מסביב לעולם
גיבורים חשמליים 8 אלי, שיין (ואולי גם פול, דוני, אסטרה, טינו, ג'רום וגורי העל) יוצאים מהצוות הראשי. ודיזי הופכת להיות השותפה של ג'ט לטיסה ומצטרפים כמה מטוסי על חדשים. גולדן בוי מקבל מטוסת על חדשה עם כוח קסם. מטה התעופה עולה לחלל הופך לתחנת חלל ומצויד בחיישנים המסוגלים לזהות מתי ילד או ילדה זקוק/ה לעזרה. גולדן בוי נכנס לצוות מטוסי העל
מטוסי על הסרט [בקרוב] ג'ט צריך להילחם בנבל החדש בילי וולי ביחד עם מטוסי על [דיזי דוני ג'רום פול מירה אסטרה ועוד] ויקבל עזרה מבחורה בשם פיי

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

# מספר עונה מספר פרקים תקופת שידור קוריאהקוריאה
שידור ראשון קוריאהקוריאה שידור אחרון קוריאהקוריאה
1 52 3 בדצמבר 2013 2 בינואר 2016
2 52 24 במרץ 2017 18 במאי 2017
3 40 1 בספטמבר 2017 30 ביוני 2018
4 40 10 בפברואר 2019 31 בדצמבר 2019
5 40 5 בנובמבר 2020 יולי 2021
6 40 8 בנובמבר 2021 יולי 2022
7 40 1 בנובמבר 2022 יולי 2023

צוות ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

# עונה צוות ראשי
1 ג'ט,דיזי,ג'רום,דוני,פול,אלברט האגדי,בלו,מירה
2 ג'ט,דיזי,דוני,ג'רום פול,אלברט האגדי,בלו,מירה,אסטרה,צ'ייס,טוד,פליפ
3 ג'ט,דיזי,דוני,פול,אסטרה,מירה,צוותי ההצלה
4 'ג'ט,דיזי,דוני,פול,אסטרה,מירה,קריסטל,באקי
5 ג'ט דיזי דוני פול אסטרה סאני ליאו וגורי על
6 ג'ט,דיזי,דוני,פול,אסטרה,ליים,טינו,טוני

7

ג'ט דיזי דוני ג'רום פול אסטרה אלי שיין טינו גוריהעל
ג'ט דיזי דוני ג'רום פול אסטרה מירה [אולי גם בלו אלברט האגדי וצוותי הצלה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]