מטרו (עיתון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטרו
Metro International
בעלים Modern Times Group עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1995–הווה (כ־29 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת סטוקהולם עריכת הנתון בוויקינתונים
www.metro.lu
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מטרואנגלית: Metro International) הוא חינמון שיוצא לאור ב-18 מדינות ברחבי העולם, ב-15 שפות ו-56 מהדורות יומיות. למטרו תפוצה של 17 מיליון קוראים ביום, ו-37 מיליון בשבוע.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרו נוסד בשוודיה על ידי Modern Times Group. העיתון הראשון של מטרו היה העיתון של סטוקהולם כ"מטרו סטוקהולם". במשך מספר שנים יצאו עיתונים של מטרו באותו שם במקומות שונים ברחבי העולם. העיתון החל את הפצתו בשנת 1995.[1]

מקומות התפוצה העיקריים של העיתון הם בתוך או בסביבת רשתות תחבורה ציבורית (כגון רכבות, רכבות תחתית, אוטובוסים, ועוד), בנייני משרדים גדולים, שווקים, ברחובות ראשיים בערים גדולות, או במקומות אחרים שיש בהם צפיפות או תחלופה גדולה של אנשים (כמו קמפוסים של קולג'ים או אוניברסיטאות).

מטרו בריטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בממלכה המאוחדת יוצא חינמון בעל שם זהה - Metro , שאינו קשור ל-Metro International. חינמון זה הושק בשנת 1999 על ידי קבוצת דיילי מייל, בתחילה הופץ ברכבת התחתית של לונדון ב-85,000 עותקים, ובהמשך בכל רחבי המדינה. נכון לשנת 2018 הוא העיתון השני בתפוצתו בממלכה המאוחדת עם תפוצה של 1.47 מיליון קוראים ביום. במהלך שנה זו הפך לעיתון בעל התפוצה הגבוהה ביותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מטרו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רפי מן, ימי הביניים, באתר העין השביעית, 9 בפברואר 2009
ערך זה הוא קצרמר בנושא עיתונים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.