Psychonauts – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
שורה 46: שורה 46:
=== הנהלת המחנה ===
=== הנהלת המחנה ===
* '''סשה ניין''' (ב[[אנגלית]]: '''Sasha Nein''') - פסיכונאוט קר ומחושב. העולם המנטלי שלו הוא קובייה אפורה וגדולה, שמסמלת את השליטה העצמית שלו.
* '''סשה ניין''' (ב[[אנגלית]]: '''Sasha Nein''') - פסיכונאוט קר ומחושב. העולם המנטלי שלו הוא קובייה אפורה וגדולה, שמסמלת את השליטה העצמית שלו.
* '''מיה וודלו (ב[[אנגלית]]: '''Milla Vidello''') - פסיכונאוטית. היא אוהבת אופנה ומסיבות, והעולם המנטלי שלה הוא מסיבת ריקודים גדולה. היא מלמדת את רז להשתמש בכוח ה-Levitation.
* '''מיה וידלו '''(ב[[אנגלית]]: '''Milla Vidello''') - פסיכונאוטית. היא אוהבת אופנה ומסיבות, והעולם המנטלי שלה הוא מסיבת ריקודים גדולה. היא מלמדת את רז להשתמש בכוח ה-Levitation.
* '''המאמן מורסיו אוליאנדר (ב[[אנגלית]]: '''Morceau Oleander''') - פסיכונאוט. הוא אחד האנטגוניסטים של המשחק, והוא מתואר כחייל (לשעבר) שמנסה ליצור משמעת צבאית אצל הילדים. העולם המנטלי שלו הוא שדה קרב ענקי, בו הילדים עוברים אימונים.
* '''המאמן מורסיו אוליאנדר '''(ב[[אנגלית]]: '''Morceau Oleander''') - פסיכונאוט. הוא אחד האנטגוניסטים של המשחק, והוא מתואר כחייל (לשעבר) שמנסה ליצור משמעת צבאית אצל הילדים. העולם המנטלי שלו הוא שדה קרב ענקי, בו הילדים עוברים אימונים.
* '''פורד קרולר''' (ב[[אנגלית]]: '''Ford Cruller''') - פסיכונאוט זקן שנחשב לפי רז למנהיג הגדול ביותר שאי פעם היה לפסיכונאוטים, עד שקרב טלפתי בעברו שבר את התודעה שלו והשאיר אותו עם מספר אישיויות שונות (טבח, סייר, אדמירל, מנקה). רק כשהוא קרוב למקור של פסיטאניום (Psitanium) הוא שפוי בדעתו.
* '''פורד קרולר''' (ב[[אנגלית]]: '''Ford Cruller''') - פסיכונאוט זקן שנחשב לפי רז למנהיג הגדול ביותר שאי פעם היה לפסיכונאוטים, עד שקרב טלפתי בעברו שבר את התודעה שלו והשאיר אותו עם מספר אישיויות שונות (טבח, סייר, אדמירל, מנקה). רק כשהוא קרוב למקור של פסיטאניום (Psitanium) הוא שפוי בדעתו.
=== המשוגעים ===
=== המשוגעים ===

גרסה מ־23:03, 1 באוגוסט 2014

תבנית:מידע משחק Psychonauts (בתרגום חופשי: פְּסִיכוֹנַאוּטִים) הוא משחק וידאו שפותח על ידי חברת Double Fine והיוצר טים שייפר. הוא יצא בשנת 2005, והופץ על ידי חברת Majesco. קיימות גרסאות של המשחק למחשב, לפלייסטיישן 2 ולאקס-בוקס.

המשחק עוסק ברָז (Raz), ילד בעל כוחות טלפתיים שמצטרף למחנה קיץ של ילדים טלפתים כמוהו, במטרה להפוך לפסיכונאוט (Psychonaut) - מרגל בעל כוחות טלפתיה. במהלך המשחק רז לומד להכיר וליישם כוחות טלפתיים שונים (כגון ריחוף, בלתי נראות וטלקינזיס), ונכנס לתוך מוחות של אחרים (עולמות מנטליים דמיוניים שבנויים לפי מחשבותיהם - למעשה כמו שלבים שונים במשחק). בתוך המוחות האלו הוא מוצא סודות, מתקן בעיות נפשיות ונעזר במידע שהוא משיג כדי להתקדם במשחק.

למרות הביקורות הטובות להן זכה המשחק, מכירותיו כשלו והחברה המפיקה, Majesco, חוותה קשיים כלכליים בעקבות זאת. כעת למשחק יש קהילת מעריצים גדולה.

דמויות

ילדי המחנה

  • רזפוטין "רָז" אקואטו - הוא הגיע ממשפחה של פעלולני קרקס, וברח מהקרקס כדי להפוך לפסיכונאוט, כנגד רצונו של אביו. משפחתו מקוללת למות במים, ובכל פעם שהוא נכנס למים עמוקים יד גדולה נשלחת משם ומנסה להטביע אותו.
  • לילי זאנוטואנגלית: Lili Zanotto) - בתו של ראש הפסיכונאוטים. רז מתאהב בה.
  • דוגן בול (באנגלית: Dogen Boole) - ילד נמוך ושתקן. הוא מסתובב עם כובע אלומיניום כדי למנוע מעצמו לפוצץ את ראשי הסובבים אותו.
  • בובי זילץ (באנגלית: Bobby Zilch) - בריון.

הנהלת המחנה

  • סשה נייןאנגלית: Sasha Nein) - פסיכונאוט קר ומחושב. העולם המנטלי שלו הוא קובייה אפורה וגדולה, שמסמלת את השליטה העצמית שלו.
  • מיה וידלו אנגלית: Milla Vidello) - פסיכונאוטית. היא אוהבת אופנה ומסיבות, והעולם המנטלי שלה הוא מסיבת ריקודים גדולה. היא מלמדת את רז להשתמש בכוח ה-Levitation.
  • המאמן מורסיו אוליאנדר אנגלית: Morceau Oleander) - פסיכונאוט. הוא אחד האנטגוניסטים של המשחק, והוא מתואר כחייל (לשעבר) שמנסה ליצור משמעת צבאית אצל הילדים. העולם המנטלי שלו הוא שדה קרב ענקי, בו הילדים עוברים אימונים.
  • פורד קרולראנגלית: Ford Cruller) - פסיכונאוט זקן שנחשב לפי רז למנהיג הגדול ביותר שאי פעם היה לפסיכונאוטים, עד שקרב טלפתי בעברו שבר את התודעה שלו והשאיר אותו עם מספר אישיויות שונות (טבח, סייר, אדמירל, מנקה). רק כשהוא קרוב למקור של פסיטאניום (Psitanium) הוא שפוי בדעתו.

המשוגעים

  • פרד בונאפרטה - נלחם במוחו נגד נפוליאון בשביל לשלוט על גופו. העולם המנטלי שלו הוא משחק קופסה ענקי שמדמהאת קרב ווטרלו, אותו הוא משחק נגד נפוליאון.
  • אדגר טגלי - אמן ספרדי שאובססיבי לגבי קרבות שוורים, אחרי סיפור אהבה שכשל. העולם המנטלי שלו הוא רחוב ספרדי ששור גדול כל הזמן רץ בו, שמכיל אלמנטים של משחקי קלפים ושל התאבקות.
  • גלוריה - שחקנית לשעבר בעלת רגשות הפכפכים, שאיבדה את כישרונה ואהדתה אחרי בגלל ביקורות. העולם המנטלי שלה הוא תיאטרון בו גרסה בדיונית שלה משתתפת, ובו יש מבקר מרושע שגם פועל בחשאי כדי להרוס את התיאטרון.
  • בויד - מאבטח שמוחו מלא בתאוריות קונספירציה. הוא כל הזמן ממלמל, ועולמו המנטלי הוא שכונת פרברים רגילה שמעוקמת ומפותלת מסביב לעצמה (כמו תאוריות קשר), ותושביה הם כולם סוכנים שמתחזים לאנשים רגילים.

דמויות נוספות

  • דוקטור לובוטו -רופא שיניים לשעבר ואחד האנטגוניסטים. במעבדה שלו הוא מוציא לילדים את המוחות בעזרת אבקת עיטוש ומכניס את המוחות לתוך טנקים טלפתיים.
  • דג החכאי לינדה - שעוזר לרז להגיע לבית המשוגעים דרך האגם שמפריד ביניהם. עולמו המוחי של הדג הוא עיר חכאים בשם Lungfishopolis, בה רז נחשב למפלצת בגלל גודלו העצום ביחס לתושבים ולבניינים.

עלילה

בתחילת המשחק, רז (שברח מהקרקס בו גדל) מתגנב למחנה אך נתפס בידי הפסיכונאוטים שמדריכים את הילדים במחנה. למרות שבהתחלה הם מנסים לגרש אותו, המאמן אוליאנדר מרשה לו להשתתף באימונים פשוטים בתוך מוחו של המאמן, להם הוא קורא Basic Braining (דומה ל-Basic Training). האימונים האלו מהווים מעין שלב טוטוריאל למשחק, ומלמדים את השחקן איך לבצע פעולות בסיסיות במשחק (קפיצה כפולה, טיפוס, לחימה). אחרי שרז גומר את האימונים בהצלחה, הסוכן סשה מתעניין ביכולותיו ובוחן אותו (במוחו שלו ובמוחו של רז). כשרז במוחו שלו, הוא רואה בראש מגדל רופא, דוקטור לובוטו מנסה להוציא את מוחו של אחד מהילדים האחרים, דוגן. מחסום מחשבתי מונע ממנו להתקדם (לא ניתן לעבור אותו לפני שרז לומד כוח חדש).

כאשר רז יוצא ממוחו וחוזר למציאות, הוא מגלה שדוגן אכן איבד את מוחו, למרות שהסוכנים האחרים לא שמים לב להבדל. אחרי שרז לומד את כוח הריחוף (יצירת כדור אנרגיה שעליו הוא יכול לקפוץ ולדאות), הוא עובר את המחסום המחשבתי ומגלה שדוקטור לובוטו, בפקודתו של המאמן אוליאנדר, מוציא מוחות לילדים ומכניס אותם לתוך טנקי מוות טלפתיים. רז שומע שהסוכנים סשה ומיה יצאו למשימה הרחק מהמחנה (למעשה זו מלכודת שטמן להם המאמן אוליאנדר), לא מצליח למצוא את המאמן, ומגלה שלילי היא הקורבן הבא שיילקח על ידי הדוקטור. הוא מגלה גם שאת הילדים הוא לוקח לבית המשוגעים שקרוב למחנה. רז גם מדבר עם עובד המחנה פורד קרולר ומגלה שהוא למעשה שפוי ואחראי על המחנה. למרות שהוא לא יכול לעזור לו ישירות, הוא נותן לו פיסת בייקון שבעזרתה רז יכול לתקשר איתו בכל פעם בה הוא (השחקן) נתקל בקשיים.

לאחר מכן, רז עוזר לדג חכאי מוטנטי לחזור למצבו הרגיל (אוליאנדר השתמש בכוחותיו הטלפתיים כדי למנוע מאחרים להגיע לבית המשוגעים), ונעזר בדג כדי לחצות את האגם ולהגיע לבית המשוגעים. הוא פוגש במשוגעים הבודדים שנשארו שם ועוזר להם להתגבר על בעיותיהם הנפשיות. בתמורה, הם עוזרים לו להגיע למעבדתו של דוקטור לובוטו, שנמצאת בראש המבנה. כשהוא מגיע לשם הוא מגלה שהמאמן והדוקטור תפסו את סשה, מיה ולילי והוא משחרר אותם. הם נלחמים ביחד בדוקטור ובמאמן (במהלך הקרב דוקטור לובוטו נופל מהמגדל). לבסוף הבניין מתמוטט וכולם מלבד המאמן אוליאנדר ורז מאבדים הכרה. המאמן מעביר את מוחו לתוך אחד מהטנקים, ונלחם ברז. רז מביס אותו, אבל אחרי הקרב אוליאנדר משליך עליו כמוצא אחרון אבקת סופר-עיטוש (מהסוג שבו השתמש הדוקטור) שגורמת לרז לעטש את מוחו החוצה. רז, בלית ברירה, נאלץ להשתמש בטלקינזיס כדי להזיז את מוחו שלו לתוך המיכל שבטנק, ושם הנפשות של המאמן אוליאנדר ושל רז מתאחדות.

רז מוצא את עצמו בעולם מוחי ("קרקס הבשר"), שמשלב את סיוטיו מחייו עם אביו הלהטוטן עם סיוטיו של המאמן, שאביו היה קצב. הוא מוצא את דמותו המחשבתית של "אוֹלי הקטן", גרסה צעירה של אוליאנדר, ועוזר לו לעבור את המכשולים שבדרכו - כולל לחימה בגרסאות מרושעות של אביו של אוליאנדר ושל אביו שלו. אחר כך, אביו האמיתי של רז מופיע ומגלה לו שגם הוא טלפת חזק. הוא מסביר לו שהוא ניסה למנוע מרז לאהוב את כוחותיו הטלפתיים כדי להגן עליו, ומביס בקלות את הגרסה המרושעת שלו. בעקבות זאת, מכיוון שמוחותיהם של המאמן אוליאנדר ושל רז עדיין מחוברים, מופיע יצור מעוות שמורכב משילוב של האבות של שניהם. רז מצליח לנצח אותו, בעזרת כוחותיו של אביו האמיתי. מוחותיהם של רז ושל המאמן נפרדים וכל אחד מושב לגופו המקורי.

בסיום המשחק, בזמן שהילדים האחרים מקבלים בחזרה את מוחותיהם, הסוכנים ואביו מכריזים עליו בתור פסיכונאוט רשמי. בזמן שהוא עוזב את המחנה, מגיעה ידיעה שאביה של לילי -מפקד הפסיכונאוטים- נחטף. המשחק נגמר כשרז, לילי ושאר הפסיכונאוטים יוצאים לחלץ אותו (קליף האנגר).