ימים נשברים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
עוד בטרם הפקת האלבום, בשנת 1984, הפיק אשדות לחזה את המיקס "גלבי" מאלבומה "[[שירי תימן]]" ובאותה תקופה החל להיות מושמע רבות ב[[בריטניה]].
עוד בטרם הפקת האלבום, בשנת 1984, הפיק אשדות לחזה את המיקס "גלבי" מאלבומה "[[שירי תימן]]" ובאותה תקופה החל להיות מושמע רבות ב[[בריטניה]].


השירים שבלטו מתוך האלבום היו "ימים נשברים", "הכאב הזה", "להמשיך לצעוד" ו"כל הקלפים", אך בשנה זו לא הצליחה חזה להגיע לתואר זמרת השנה. העיבודים והמעבר מהז'אנר הרגוע והשקט אל הרוקיסטי מעט היוו את ההצלחה העולמית של חזה בחו"ל, ובעקבות האלבום יצאה היא לסיבוב הופעות יחסית קצר שרובו התקיים ב[[תל אביב]] עקב האפקטים הרבים שנראו לראשונה בארץ. המופע הופסק עקב התחלת ההופעות והראיונות בחו"ל ותחילת העבודה על האלבום הבינלאומי הראשון שלבסוף נגנז, "Temptation Eyes" ("עיניים מפתות").
השירים שבלטו מתוך האלבום היו "ימים נשברים", "הכאב הזה", "להמשיך לצעוד" ו"כל הקלפים", אך בשנה זו לא הצליחה חזה להגיע לתואר זמרת השנה. העיבודים והמעבר מהז'אנר הרגוע והשקט אל הרוקיסטי מעט היוו את ההצלחה העולמית של חזה בחו"ל, ובעקבות האלבום יצאה היא לסיבוב הופעות יחסית קצר שרובו התקיים ב[[תל אביב]] עקב האפקטים הרבים שנראו לראשונה בארץ. המופע הופסק עקב התחלת ההופעות והראיונות בחו"ל ותחילת העבודה על האלבום הבינלאומי הראשון שלבסוף נגנז, "Temptation Eyes" ("עיניים מפתות"). "ימים נשברים" הוא האלבום הראשון של עפרה שיצא לראשונה גם ע"ג פורמט דיסק במקביל להוצאתו המקורית.


לאחר גניזת האלבום "Temptation Eyes" והצלחתו של "אם ננעלו" ב[[אירופה]], החלה חזה לעבוד במרץ על האלבום הבינלאומי החדש שלה "[[Shaday]]", ששני שירים מתוכו הם גרסאות באנגלית לשירים מאלבום זה: "My Aching Heart" ("הכאב הזה") ו"Take Me to Paradise" ("בוא ונגן אותי").
לאחר גניזת האלבום "Temptation Eyes" והצלחתו של "אם ננעלו" ב[[אירופה]], החלה חזה לעבוד במרץ על האלבום הבינלאומי החדש שלה "[[Shaday]]", ששני שירים מתוכו הם גרסאות באנגלית לשירים מאלבום זה: "My Aching Heart" ("הכאב הזה") ו"Take Me to Paradise" ("בוא ונגן אותי").

גרסה מ־19:24, 26 באוקטובר 2014


שגיאות פרמטריות בתבנית:אלבום

פרמטרים [ אלבום לפני, תאריך אלבום, תאריך אלבום לפני, שם האלבום, אלבום אחרי, מפיק, תאריך אלבום אחרי, ז'אנר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ימים נשברים
קובץ:Yamimnishbarim.jpg
אלבום אולפן מאת עפרה חזה
יצא לאור ספטמבר 1986
הוקלט 1986
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי
הפקה בצלאל אלוני עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ימים נשברים הוא שם אלבומה הישראלי של עפרה חזה משנת 1986.

אלבום זה שונה מקודמיו בכך שאת רוב שירי האלבום כתבה והלחינה חזה, דבר שייצר התעניינות רבה מצד המבקרים והמעריצים, בנוסף, זהו האלבום הראשון שיצא לחזה מזה שנה ("שירי מולדת ב'") ושנה וחצי מאז צאת אלבום אולפן בעל שירים מקוריים ("אדמה"), שהרי קהל מעריציה היה רגיל ליציאת אלבום חדש בערך כל חצי שנה עד אותה עת. את ההפקה המוזיקלית והעיבודים עשה יזהר אשדות.

עוד בטרם הפקת האלבום, בשנת 1984, הפיק אשדות לחזה את המיקס "גלבי" מאלבומה "שירי תימן" ובאותה תקופה החל להיות מושמע רבות בבריטניה.

השירים שבלטו מתוך האלבום היו "ימים נשברים", "הכאב הזה", "להמשיך לצעוד" ו"כל הקלפים", אך בשנה זו לא הצליחה חזה להגיע לתואר זמרת השנה. העיבודים והמעבר מהז'אנר הרגוע והשקט אל הרוקיסטי מעט היוו את ההצלחה העולמית של חזה בחו"ל, ובעקבות האלבום יצאה היא לסיבוב הופעות יחסית קצר שרובו התקיים בתל אביב עקב האפקטים הרבים שנראו לראשונה בארץ. המופע הופסק עקב התחלת ההופעות והראיונות בחו"ל ותחילת העבודה על האלבום הבינלאומי הראשון שלבסוף נגנז, "Temptation Eyes" ("עיניים מפתות"). "ימים נשברים" הוא האלבום הראשון של עפרה שיצא לראשונה גם ע"ג פורמט דיסק במקביל להוצאתו המקורית.

לאחר גניזת האלבום "Temptation Eyes" והצלחתו של "אם ננעלו" באירופה, החלה חזה לעבוד במרץ על האלבום הבינלאומי החדש שלה "Shaday", ששני שירים מתוכו הם גרסאות באנגלית לשירים מאלבום זה: "My Aching Heart" ("הכאב הזה") ו"Take Me to Paradise" ("בוא ונגן אותי").

בשנת 2007 השיר "הכאב הזה" חזר למצעדים ברדיו לאחר שנעשה גרסת כיסוי לשיר על ידי נינט טייב ועברי לידר לרגל 7 שנים למותה של חזה, שמאוחר יותר הפך לשיר הנושא של הסדרה "מרחק נגיעה".

בשנת 2010 ביצע אחיינה של חזה, אלון אור, גירסת כיסוי לשיר "להמשיך לצעוד" לרגל 10 שנים למותה של חזה.

סדר השירים

  1. ימים נשברים
  2. בוא ונגן אותי
  3. כל הקלפים
  4. ליידי
  5. להמשיך לצעוד
  6. הכאב הזה
  7. בחושך
  8. פגישה בשש
  9. שקיעה

קישורים חיצוניים