תובע (משפט פלילי) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
←‏ראו גם: קישורים פנימיים.
שורה 1: שורה 1:
'''תובע''' בהקשר של [[משפט פלילי|המשפט הפלילי]] הוא בא כוח המאשימה במשפט הפלילי.
'''תובע''' בהקשר של [[משפט פלילי|המשפט הפלילי]] הוא בא כוח המאשימה במשפט הפלילי.


ב[[המשפט בישראל|משפט הישראלי]] יכול התובע להיות [[עורך דין]], לרוב איש [[פרקליטות המדינה]], אך הוא יכול להיות גם [[שוטר]]. בכתבי אישום המוגשים בשל עבירות על [[חוק התכנון והבנייה]] או [[חוק רישוי עסקים]], חוקי איכות הסביבה וכיוצא בזה, המוגשים, אם על ידי [[רשות מקומית]] או על ידי רשות מרשויות הממשלה - משרד ממשלתי או רשות ממשלתית, יכול התובע להיות [[עורך דין]] פרטי, המקבל לשם כך הסמכה מ[[היועץ המשפטי לממשלה]].
ב[[המשפט בישראל|משפט הישראלי]] יכול התובע להיות [[עורך דין]], לרוב איש [[פרקליטות המדינה]], אך הוא יכול להיות גם [[שוטר]]. ב[[כתב אישום|כתבי אישום]] המוגשים בשל עבירות על [[חוק התכנון והבנייה]] או [[חוק רישוי עסקים]], חוקי [[איכות הסביבה]] וכיוצא בזה, המוגשים, אם על ידי [[רשות מקומית]] או על ידי רשות מ[[רשויות ממשלה בישראל|רשויות הממשלה]] - משרד ממשלתי או רשות ממשלתית, יכול התובע להיות [[עורך דין]] פרטי, המקבל לשם כך הסמכה מ[[היועץ המשפטי לממשלה]].


כאשר מוגשת [[קובלנה פלילית]], יכול התובע להיות אף אדם פרטי, או עורך דין פרטי, המייצג את הקובל.
כאשר מוגשת [[קובלנה פלילית]], יכול התובע להיות אף אדם פרטי, או עורך דין פרטי, המייצג את הקובל.

גרסה מ־15:31, 30 בדצמבר 2014

תובע בהקשר של המשפט הפלילי הוא בא כוח המאשימה במשפט הפלילי.

במשפט הישראלי יכול התובע להיות עורך דין, לרוב איש פרקליטות המדינה, אך הוא יכול להיות גם שוטר. בכתבי אישום המוגשים בשל עבירות על חוק התכנון והבנייה או חוק רישוי עסקים, חוקי איכות הסביבה וכיוצא בזה, המוגשים, אם על ידי רשות מקומית או על ידי רשות מרשויות הממשלה - משרד ממשלתי או רשות ממשלתית, יכול התובע להיות עורך דין פרטי, המקבל לשם כך הסמכה מהיועץ המשפטי לממשלה.

כאשר מוגשת קובלנה פלילית, יכול התובע להיות אף אדם פרטי, או עורך דין פרטי, המייצג את הקובל.

ראו גם

ערך זה הוא קצרמר בנושא חוק ומשפט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.