אמל מורקוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של אביב ללוז (שיחה) לעריכה האחרונה של ציון הלוי
←‏ביוגרפיה: קישורים פנימיים
שורה 3: שורה 3:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
מורקוס נולדה למשפחה נוצרית בכפר יאסיף שבגליל. היא אחת משש בנותיו של [[נימר מורקוס]], ממנהיגי [[המפלגה הקומוניסטית הישראלית]], אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק ב[[בית צבי]] ושיחקה בתוכניות ב{{ה|טלוויזיה החינוכית}} ובסדרה [[רחוב סומסום]]. ב[[פסטיגל]] 1986 שרה עם [[אלון אולארצ'יק]] את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת [[2003]] זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל תיאטרון חיפה. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של '[[כוכב נולד]]'.
מורקוס נולדה למשפחה נוצרית ב[[כפר יאסיף]] שבגליל. היא אחת משש בנותיו של [[נימר מורקוס]], ממנהיגי [[המפלגה הקומוניסטית הישראלית]], אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק ב[[בית צבי]] ושיחקה בתוכניות ב{{ה|טלוויזיה החינוכית}} ובסדרה [[רחוב סומסום]]. ב[[פסטיגל]] 1986 שרה עם [[אלון אולארצ'יק]] את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת [[2003]] זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל תיאטרון חיפה. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של '[[כוכב נולד]]'.


מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם [[ג'ואן באאז]], [[רוברט ואייט]], [[מרסדס סוסה]], [[גליקריה]] ועוד. בשנת [[2007]] הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.
מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם [[ג'ואן באאז]], [[רוברט ואייט]], [[מרסדס סוסה]], [[גליקריה]] ועוד. בשנת [[2007]] הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.

גרסה מ־16:42, 21 במרץ 2015

מורקוס בראיון משנת 2002 טוענת לאפליית המוזיקה הערבית בישראל.

אמל מורקוסערבית: أمل مرقس; נולדה ב-11 ביולי 1968 בכפר יאסיף) היא שחקנית וזמרת ערביה-ישראלית.

ביוגרפיה

מורקוס נולדה למשפחה נוצרית בכפר יאסיף שבגליל. היא אחת משש בנותיו של נימר מורקוס, ממנהיגי המפלגה הקומוניסטית הישראלית, אשר כיהן במשך 20 שנה כראש מועצת כפר יאסיף. למדה משחק בבית צבי ושיחקה בתוכניות בטלוויזיה החינוכית ובסדרה רחוב סומסום. בפסטיגל 1986 שרה עם אלון אולארצ'יק את השיר העברי-ערבי "שלום סלאם". בשנת 2003 זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר במסגרת פסטיבל תיאטרון חיפה. כמו כן היא שימשה כשופטת בתוכנית New Star, גרסה פלסטינית של 'כוכב נולד'.

מורקוס שיתפה בעבר פעולה בהופעות עם ג'ואן באאז, רוברט ואייט, מרסדס סוסה, גליקריה ועוד. בשנת 2007 הוציאה אלבום, "נענע יא נענע", שכלל גרסאות לשירי עם פלסטיניים.

מורקוס זכתה בסיקור תקשורתי רב בהשתתפותה בסינגל וקליפ החדש של להקת הראפ הערבי "דם (להקה)" הנקרא "לו יכולתי לחזור בזמן" שיצא לאור בשנת 2013 חלק מאלבום הלהקה "דבקה על הירח".

אלבומים

(בתעתיק עברי)

קישורים חיצוניים