פריץ קולבה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: תוכנ\1ת
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
שורה 2: שורה 2:
'''פריץ קולבה''' ([[25 בספטמבר]] [[1900]] - [[16 בפברואר]] [[1971]]) היה [[דיפלומט]] [[גרמניה|גרמני]] אשר הפך ל[[מרגל]] החשוב ביותר לטובת [[ארצות הברית]] במהלך [[מלחמת העולם השנייה]].
'''פריץ קולבה''' ([[25 בספטמבר]] [[1900]] - [[16 בפברואר]] [[1971]]) היה [[דיפלומט]] [[גרמניה|גרמני]] אשר הפך ל[[מרגל]] החשוב ביותר לטובת [[ארצות הברית]] במהלך [[מלחמת העולם השנייה]].


קולבה הועסק כדיפלומט זוטר על ידי משרד החוץ הגרמני לפני מלחמת העולם השנייה ושובץ ב[[מדריד]] וב[[קייפטאון]], שם סייע לנרדפי הנאצים בהכנת [[דרכון|דרכונים]] מזויפים. סירובו להצטרף ל[[המפלגה הנאצית|מפלגה הנאצית]] הביא להצבתו בתפקיד פקידותי זוטר ב[[ברלין]] החל מ-[[1939]]. בסביבות [[נובמבר]] [[1941]] הוא הפך נחוש לסייע באופן פעיל בהבסת ה[[נאציזם|נאצים]]. אולם היה זה לא לפני [[1943]] כשהתעוררה הזדמנות, כאשר עמית אנטי נאצי העביר אותו למשרה רמה יותר, של בלדר דיפלומטי. ב-[[19 באוגוסט]] 1943 הופקד בידו שק דיפלומטי אותו הוא היה אמור לשאת ל[[ברן]], [[שווייץ]]. בשהותו שם, הוא ניסה להציע מסמך [[סטנסיל]] סודי ל[[שגרירות]] ה[[בריטניה|בריטית]]. הבריטים סירבו לו, אז הוא ניסה את מזלו אצל האמריקאים, בתיווך של חבר יהודי, איש משרד החוץ הגרמני בעבר. האמריקאים החליטו לתת צ'אנס לעניין. ב-[[1944]] הם הבינו שיש להם ביד סוכן מהמעלה הגבוהה ביותר. הוא קיבל את שם הקוד "ג'ורג' ווד". מפעילו ב-OSS ([[המשרד לשירותים אסטרטגיים]], הגוף שקדם ל-[[CIA]]) היה [[אלן דאלס]]. בסך הכל, עד סוף המלחמה, הוא העביר 2,600 מסמכים, בין היתר על הפשעים שביצעו הכוחות הגרמניים ועל רצח [[יהדות אירופה]]. מאוחר יותר הוא תואר על ידי ה-CIA כ"מרגל החשוב ביותר במלחמה".<BR>
קולבה הועסק כדיפלומט זוטר על ידי משרד החוץ הגרמני לפני מלחמת העולם השנייה ושובץ ב[[מדריד]] וב[[קייפטאון]], שם סייע לנרדפי הנאצים בהכנת [[דרכון|דרכונים]] מזויפים. סירובו להצטרף ל[[המפלגה הנאצית|מפלגה הנאצית]] הביא להצבתו בתפקיד פקידותי זוטר ב[[ברלין]] החל מ-[[1939]]. בסביבות [[נובמבר]] [[1941]] הוא הפך נחוש לסייע באופן פעיל בהבסת ה[[נאציזם|נאצים]]. אולם היה זה לא לפני [[1943]] כשהתעוררה הזדמנות, כאשר עמית אנטי נאצי העביר אותו למשרה רמה יותר, של בלדר דיפלומטי. ב-[[19 באוגוסט]] 1943 הופקד בידו שק דיפלומטי אותו הוא היה אמור לשאת ל[[ברן]], [[שווייץ]]. בשהותו שם, הוא ניסה להציע מסמך [[סטנסיל]] סודי ל[[שגרירות]] ה[[בריטניה|בריטית]]. הבריטים סירבו לו, אז הוא ניסה את מזלו אצל האמריקאים, בתיווך של חבר יהודי, איש משרד החוץ הגרמני בעבר. האמריקאים החליטו לתת סיכוי לעניין. ב-[[1944]] הם הבינו שיש להם ביד סוכן מהמעלה הגבוהה ביותר. הוא קיבל את שם הקוד "ג'ורג' ווד". מפעילו ב-OSS ([[המשרד לשירותים אסטרטגיים]], הגוף שקדם ל-[[CIA]]) היה [[אלן דאלס]]. בסך הכל, עד סוף המלחמה, הוא העביר 2,600 מסמכים, בין היתר על הפשעים שביצעו הכוחות הגרמניים ועל רצח [[יהדות אירופה]]. מאוחר יותר הוא תואר על ידי ה-CIA כ"מרגל החשוב ביותר במלחמה".<BR>
הוא סיפק פרטים אודות:
הוא סיפק פרטים אודות:
* ציפיות הגרמנים באשר למקום הנחיתה המיועד של בעלות הברית בפלישתן לצרפת.
* ציפיות הגרמנים באשר למקום הנחיתה המיועד של בעלות הברית בפלישתן לצרפת.

גרסה מ־15:56, 22 באפריל 2015

פריץ קולבה

פריץ קולבה (25 בספטמבר 1900 - 16 בפברואר 1971) היה דיפלומט גרמני אשר הפך למרגל החשוב ביותר לטובת ארצות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה.

קולבה הועסק כדיפלומט זוטר על ידי משרד החוץ הגרמני לפני מלחמת העולם השנייה ושובץ במדריד ובקייפטאון, שם סייע לנרדפי הנאצים בהכנת דרכונים מזויפים. סירובו להצטרף למפלגה הנאצית הביא להצבתו בתפקיד פקידותי זוטר בברלין החל מ-1939. בסביבות נובמבר 1941 הוא הפך נחוש לסייע באופן פעיל בהבסת הנאצים. אולם היה זה לא לפני 1943 כשהתעוררה הזדמנות, כאשר עמית אנטי נאצי העביר אותו למשרה רמה יותר, של בלדר דיפלומטי. ב-19 באוגוסט 1943 הופקד בידו שק דיפלומטי אותו הוא היה אמור לשאת לברן, שווייץ. בשהותו שם, הוא ניסה להציע מסמך סטנסיל סודי לשגרירות הבריטית. הבריטים סירבו לו, אז הוא ניסה את מזלו אצל האמריקאים, בתיווך של חבר יהודי, איש משרד החוץ הגרמני בעבר. האמריקאים החליטו לתת סיכוי לעניין. ב-1944 הם הבינו שיש להם ביד סוכן מהמעלה הגבוהה ביותר. הוא קיבל את שם הקוד "ג'ורג' ווד". מפעילו ב-OSS (המשרד לשירותים אסטרטגיים, הגוף שקדם ל-CIA) היה אלן דאלס. בסך הכל, עד סוף המלחמה, הוא העביר 2,600 מסמכים, בין היתר על הפשעים שביצעו הכוחות הגרמניים ועל רצח יהדות אירופה. מאוחר יותר הוא תואר על ידי ה-CIA כ"מרגל החשוב ביותר במלחמה".
הוא סיפק פרטים אודות:

דיווחיו של קולבה אודות מצב הרוח בברלין וניתוחיו האישיותיים זכו להוקרה מיוחדת מצד האמריקאים.

ב-1949 ניסה קולבה להתיישב בארצות הברית אך לא הצליח למצוא עבודה הולמת. ב-1951 ניסה להתקבל שוב למשרד החוץ גרמני, אך נדחה, על ידי דיפלומטים בעלי עבר נאצי. בסופו של דבר מצא קולבה עבודה כנציג של חברה אמריקנית למסורים חשמליים.
קולבה נפטר מסרטן בברן, ב-1971.

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.